Dziennik | ziemek8
Kolejna metropolia Anno 1602
Tym razem - gra ciągła na poziomie "trudnym". Główna wyspa z pałacem i katedrą - ciekawe, że dopiero teraz odkryłem efekt jaki ma budowa pałacu i katedry - na jakiś czas można znacząco podnieść podatki! Wszyscy przeciwnicy pokonani, a każda z ich wysp przejęta (na jednej zachowałem kilka domów arystokratów).
Myśl o piratach: Jak świetnie oddane jest to jak uporczywi potrafią być piraci na początku rozgrywki (gdy ma się tylko jeden statek, którego trzeba pilnować, wystawiać białą flagę i co chwilę naprawiać) oraz jak bardzo nieistotni są w późniejszej fazie gry, gdy każdy z graczy ma już rozbudowaną flotę (gdy ataki samotnych pirackich statków można wręcz ignorować).
Ostatni raz grałem jakieś dwa lata temu: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1700
Napisz co Ty o tym myślisz
Jeszcze nie ma komentarzy, bądź pierwszy
Knights and Merchants - The Shattered Kingdom
Niedawno spędziłem znowu trochę czasu z Knights and Merchants. Przeszedłem całą kampanię The Shattered Kingdom. Zacząłem na wersji oryginalnej, jednak z powodów technicznych od misji 15 grałem dalej w wersję Remake. To była dobra decyzja, z tą wersją nie było żadnych problemów, a grało się tak samo przyjemnie. Dużym zaskoczeniem było jak bardzo można oddalić widok gry:
Poniżej kilka statystyk z moich rozgrywek: czas ukończenia misji, ilość utraconych jednostek oraz ilość pokonanych jednostek. Zamieszczam także minimapkę każdej misji - w chwili rozpoczęcia (po lewej), a niektórych misji także minimapkę w chwili ukończenia misji (po prawej).
Misja 1 12 min Utracone: 45 Pokonane: 161 | ||
Misja 2 9 min Utracone: 15 Pokonane: 69 | ||
Misja 3 3 min Utracone: 29 Pokonane: 81 | ||
Misja 4 1 h 4 min Utracone: 38 Pokonane: 211 | ||
Misja 5 56 min Utracone: 64 Pokonane: 171 | ||
Misja 6 4 min Utracone: 68 Pokonane: 132 | ||
Misja 7 2 h 26 min Utracone: 79 Pokonane: 229 | ||
Misja 8 3 h 10 min Utracone: 159 Pokonane: 815 | ||
Misja 9 1 h 7 min Utracone: 34 Pokonane: 211 | ||
Misja 10 3 min Utracone: 49 Pokonane: 78 | ||
Misja 11 2 h 32 min Utracone: 78 Pokonane: 455 | ||
Misja 12 2 h 7 min Utracone: 80 Pokonane: 526 | ||
Misja 13 6 min Utracone: 53 Pokonane: 114 | ||
Misja 14 2 h 12 min Utracone: 33 Pokonane: 123 | ||
Misja 15 3 h 16 min Utracone: 236 Pokonane: 877 | ||
Misja 16 3 h 16 min Utracone: 262 Pokonane: 873 | ||
Misja 17 10 min Utracone: 41 Pokonane: 129 | ||
Misja 18 2 h 27 min Utracone: 66 Pokonane: 493 | ||
Misja 19 22 min Utracone: 93 Pokonane: 237 | ||
Misja 20 3 h 25 min Utracone: 296 Pokonane: 1102 |
EDIT:
Sprawdziłem - ostatni raz z Knights and Merchants to chyba 2017 rok:
http://n-gry.pl/forum/?topic=1399
Zamieściłem tam wyniki kilku misji (zrzuty ekranu końcowego po ukończeniu misji), poniżej porównanie z aktualnymi (z tabeli powyżej) - kolejno nr misji, czas, ilość utraconych jednostek i ilość pokonanych jednostek:
Misja 07 | 2017: 2:36 - 149 - 280 | 2022: 2:26 - 79 - 229 | lepiej
Misja 08 | 2017: 4:57 - 269 - 839 | 2022: 3:10 - 159 - 815 | lepiej
Misja 09 | 2017: 3:48 - 205 - 762 | 2022: 1:07 - 34 - 211 | lepiej
Misja 11 | 2017: 3:17 - 195 - 560 | 2022: 2:32 - 78 - 455 | lepiej
Misja 12 | 2017: 4:07 - 248 - 811 | 2022: 2:07 - 80 - 526 | lepiej
Misja 13 | 2017: 0:04 - 29 - 114 | 2022: 0:06 - 53 - 114 | gorzej
Misja 14 | 2017: 2:33 - 198 - 534 | 2022: 2:12 - 33 - 123 | lepiej
Misja 15 | 2017: 2:37 - 169 - 796 | 2022: 3:16 - 236 - 877 | gorzej
Misja 16 | 2017: 1:50 - 74 - 575 | 2022: 3:16 - 262 - 873 | gorzej
Misja 18 | 2017: 1:41 - 72 - 475 | 2022: 2:27 - 66 - 493 | gorzej
Misja 20 | 2017: 3:59 - 472 - 1167 | 2022: 3:25 - 296 - 1102 | lepiej
Napisz co Ty o tym myślisz
Zobacz wszystkie (1) komentarze
Age of Empires IV
W końcu udało mi się spędzić trochę czasu z Age of Empires IV.
Ukończyłem kampanię i udało mi się zdobyć złoto we wszystkich 5 wyzwaniach "Art of War".
EDIT 16.01.2022:
Udało mi się zdobyć "mistrzostwo" Mongołami

Ostatnie wyzwanie by zdobyć mistrzostwo polega na pokonaniu najtrudniejszej sztucznej inteligencji. Pierwsze dwa zrzuty ekranu to właśnie podsumowanie tej rozgrywki.
Napisz co Ty o tym myślisz
Jeszcze nie ma komentarzy, bądź pierwszy
Powrót do Anno 1503
Anno 1503 History Edition - gra ciągła - 5000 arystokratów, duży pałac, dwie wygrane wojny o wyspy (rywale musieli przeprowadzić się na inne wyspy).
Napisz co Ty o tym myślisz
Zobacz wszystkie (1) komentarze
Nabuchodonozor - pierwsze miasta
Parę pierwszych i parę późniejszych.
Napisz co Ty o tym myślisz
Jeszcze nie ma komentarzy, bądź pierwszy
Powrót do StarCraft I & II
Tak samo jak ostatnio (3 lata temu):
http://n-gry.pl/dzienniki/1420
Zaczęło się od powrotu do oglądania meczy profesjonalnych graczy StarCraft. Najpierw trochę GSL (StarCraft II), potem ASL (StarCraft I). Jak najbardziej polecam kanał AfreecaTV eSports.
Potem (15 października) pojawiła się smutna informacja (link), że StarCraft II nie będzie otrzymywał więcej "dużych" aktualizacji (wsparcie e-sportu, naprawa błędów nadal będą miały miejsce, ale nie będzie nowej zawartości do kupienia). Sam kupowałem samą grę (Wings of Liberty) i oba główne dodatki (Heart of the Swarm i Legacy of the Void) na premierę, ale nic więcej nigdy nie kupowałem wewnątrz gry.
Dopiero 18 października kupiłem "dodatkową kampanię" (Nova Covert Ops) - jedyna dodatkowa zawartość do kupienia w grze, która oferuje rzeczywiście nową zawartość (a nie "customizacje"). Całkiem przyjemnie się grało - 9 misji Terran. Część misji bardziej przypominała RPG, a nie RTS (misje, w których kieruje się jedynie główną bohaterką - Novą), ale nawet mimo to, polecam.
Do dzisiaj zdążyłem zdobyć wszystkie osiągnięcia w kampanii Novy, poprawić wynik osiągnięć kampanii Heart of the Swarm z 82% do 100% (Wings of Liberty już wcześniej miałem na 100%) i zdobyć kilka osiągnięć w kampanii Legacy of the Void. Zagrałem także kilka meczy rankingowych (1v1) - dostałem się do ligi srebrnej, więc nie ma się czym chwalić.
A teraz o StarCraft I - 3 lata temu pisałem, że nie kupiłem wersji "Remastered", ale pewna aktualizacja dla starej wersji też była dostępna (i to na tej wersji wtedy grałem). Teraz jednak zdecydowałem się na zakup StarCraft Remastered. Tak naprawdę niczego nie brakowało mi w (zaktualizowanej) starej wersji, na zakup (podobnie jak na zakup dodatkowych misji Novy w StarCraft II) zdecydowałem się chyba bardziej z powodu ogłoszenia o którym pisałem wyżej (link) - by okazać wsparcie dla gatunku RTS i zawartości na jakiej mi zależy (dodatkowa zawartość, a nie "customizacje").
Wracając do StarCraft I rozegrałem parę meczy rankingowych (dostępnych tylko w wersji Remastered) - jednak szło mi bardzo źle, nie ma się czym chwalić.

Kampania Original - Terran
Misja 1 - czas 03:16 (+00:01)
Misja 2 - czas 03:11 (-00:25)
Misja 3 - czas 14:42 (-05:43)
Misja 4 - czas 06:45 (+00:08)
Misja 5 - czas 07:44 (-08:26)
Misja 6 - czas 06:32 (-03:44)
Misja 7 - czas 01:20 (-00:20)
Misja 8 - czas 18:23 24:07 (-05:44)
Misja 9 - czas 13:32 22:01 (-08:29)
Misja 10 - czas 20:36 23:37 (-03:01)
Mniej więcej 30% lepszy czas przejścia tej kampanii.
Kilka dodatkowych zrzutów ekranu z wersji remastered:
Dwie opcje UI w wersji remastered:
Zrzuty ekranu ze starej wersji:
EDIT 11.11.2020:
Rozegrałem jeszcze kilka meczy rankingowych. Dostałem się do ligi "E", po 2 wygranych meczach dostałem promocje do ligi "D", a potem spadłem spowrotem do "E".

Napisz co Ty o tym myślisz
Jeszcze nie ma komentarzy, bądź pierwszy
Kolejny powrót do Anno 1602
To było jakiś czas temu, ale dopiero teraz o tym piszę: kolejny powrót do Anno 1602!
Tym razem z powodu "History Edition" o którym więcej pisałem tutaj:
http://anno1602.n-gry.pl/1680
Tym razem ukończyłem całą główną kampanię.
Postanowiłem też spisać parę notatek i porad do misji:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1685
(nie wszystkie jeszcze zamieściłem)
Ostatni raz w Anno 1602 grałem chyba jakieś 3 lata temu:
http://zeus.n-gry.pl/dzienniki/1399
Więc powrót jak najbardziej się należał.

Napisz co Ty o tym myślisz
Zobacz wszystkie (2) komentarze
Kolejne miasto bez blokad drogi
Kolejne miasto bez blokad drogi, tym razem bez murów (i bram).
Nieoptymalne - bardzo. Zwykle budowane dzielnice mają około 35-40 domków (mając 1 potrzebny budynek każdego rodzaju) - tutaj nie ma nawet połowy tej wartości. Chcąc mieć w miarę stabilne miasto (by co jakiś czas nie wybuchał pożar, by budowle się nie waliły, by domy nie cofały się w rozwoju) musiałem postawić dużo więcej budynków usługowych niż zwykle - ale to działa i to całkiem dobrze. Wygląda też fajnie moim zdaniem.
Save do pobrania: tutaj
Poprzednie podejścia do "innego" sposobu budowania miasta:
"Rozplanowane" - rozplanowana "naturalność"
"Na dziko" - kolejne poszukiwania "naturalności"
"Bezpieczne" - bez blokad drogi, a jednak dzielnicowe miasto