Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry
08.11.2020
ziemek8
Powrót do StarCraft I & II
08.11.2020
ziemek8
Kolejny powrót do Anno 1602
24.06.2020
ziemek8
Kolejne miasto bez blokad drogi
23.06.2020
ziemek8
Dzielnica elit - luksusy dla wojowników
31.05.2020
ziemek8
Bezpieczne miasto bez blokad drogi

Dziennik | ziemek8


8.11.2020 22:24

Powrót do StarCraft I & II

Tak samo jak ostatnio (3 lata temu):
http://n-gry.pl/dzienniki/1420
Zaczęło się od powrotu do oglądania meczy profesjonalnych graczy StarCraft. Najpierw trochę GSL (StarCraft II), potem ASL (StarCraft I). Jak najbardziej polecam kanał AfreecaTV eSports.

Potem (15 października) pojawiła się smutna informacja (link), że StarCraft II nie będzie otrzymywał więcej "dużych" aktualizacji (wsparcie e-sportu, naprawa błędów nadal będą miały miejsce, ale nie będzie nowej zawartości do kupienia). Sam kupowałem samą grę (Wings of Liberty) i oba główne dodatki (Heart of the Swarm i Legacy of the Void) na premierę, ale nic więcej nigdy nie kupowałem wewnątrz gry.

Dopiero 18 października kupiłem "dodatkową kampanię" (Nova Covert Ops) - jedyna dodatkowa zawartość do kupienia w grze, która oferuje rzeczywiście nową zawartość (a nie "customizacje"). Całkiem przyjemnie się grało - 9 misji Terran. Część misji bardziej przypominała RPG, a nie RTS (misje, w których kieruje się jedynie główną bohaterką - Novą), ale nawet mimo to, polecam.

Do dzisiaj zdążyłem zdobyć wszystkie osiągnięcia w kampanii Novy, poprawić wynik osiągnięć kampanii Heart of the Swarm z 82% do 100% (Wings of Liberty już wcześniej miałem na 100%) i zdobyć kilka osiągnięć w kampanii Legacy of the Void. Zagrałem także kilka meczy rankingowych (1v1) - dostałem się do ligi srebrnej, więc nie ma się czym chwalić. ;)



A teraz o StarCraft I - 3 lata temu pisałem, że nie kupiłem wersji "Remastered", ale pewna aktualizacja dla starej wersji też była dostępna (i to na tej wersji wtedy grałem). Teraz jednak zdecydowałem się na zakup StarCraft Remastered. Tak naprawdę niczego nie brakowało mi w (zaktualizowanej) starej wersji, na zakup (podobnie jak na zakup dodatkowych misji Novy w StarCraft II) zdecydowałem się chyba bardziej z powodu ogłoszenia o którym pisałem wyżej (link) - by okazać wsparcie dla gatunku RTS i zawartości na jakiej mi zależy (dodatkowa zawartość, a nie "customizacje").


Wracając do StarCraft I rozegrałem parę meczy rankingowych (dostępnych tylko w wersji Remastered) - jednak szło mi bardzo źle, nie ma się czym chwalić. ;) Rozegrałem także pierwszą kampanię Terran z oryginalnego StarCrafta - porównując moje wyniki sprzed 3 lat:

Kampania Original - Terran
Misja 1 - czas 03:16 (+00:01)
Misja 2 - czas 03:11 (-00:25)
Misja 3 - czas 14:42 (-05:43)
Misja 4 - czas 06:45 (+00:08)
Misja 5 - czas 07:44 (-08:26)
Misja 6 - czas 06:32 (-03:44)
Misja 7 - czas 01:20 (-00:20)
Misja 8 - czas 18:23 24:07 (-05:44)
Misja 9 - czas 13:32 22:01 (-08:29)
Misja 10 - czas 20:36 23:37 (-03:01)

Mniej więcej 30% lepszy czas przejścia tej kampanii.

Kilka dodatkowych zrzutów ekranu z wersji remastered:




Dwie opcje UI w wersji remastered:


Zrzuty ekranu ze starej wersji:


EDIT 11.11.2020:
Rozegrałem jeszcze kilka meczy rankingowych. Dostałem się do ligi "E", po 2 wygranych meczach dostałem promocje do ligi "D", a potem spadłem spowrotem do "E". ;)


8.11.2020 21:41

Kolejny powrót do Anno 1602

To było jakiś czas temu, ale dopiero teraz o tym piszę: kolejny powrót do Anno 1602!
Tym razem z powodu "History Edition" o którym więcej pisałem tutaj:
http://anno1602.n-gry.pl/1680

Tym razem ukończyłem całą główną kampanię.
Postanowiłem też spisać parę notatek i porad do misji:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1685
(nie wszystkie jeszcze zamieściłem)


Ostatni raz w Anno 1602 grałem chyba jakieś 3 lata temu:
http://zeus.n-gry.pl/dzienniki/1399
Więc powrót jak najbardziej się należał. ;)


24.06.2020 22:38

Kolejne miasto bez blokad drogi

Kolejne miasto bez blokad drogi, tym razem bez murów (i bram).
Nieoptymalne - bardzo. Zwykle budowane dzielnice mają około 35-40 domków (mając 1 potrzebny budynek każdego rodzaju) - tutaj nie ma nawet połowy tej wartości. Chcąc mieć w miarę stabilne miasto (by co jakiś czas nie wybuchał pożar, by budowle się nie waliły, by domy nie cofały się w rozwoju) musiałem postawić dużo więcej budynków usługowych niż zwykle - ale to działa i to całkiem dobrze. Wygląda też fajnie moim zdaniem. ;)

Save do pobrania: tutaj




Poprzednie podejścia do "innego" sposobu budowania miasta:
"Rozplanowane" - rozplanowana "naturalność"
"Na dziko" - kolejne poszukiwania "naturalności"
"Bezpieczne" - bez blokad drogi, a jednak dzielnicowe miasto


23.06.2020 22:28

Dzielnica elit - luksusy dla wojowników

Ostatnio postanowiłem spisać kilka informacji o grach otwartych. Czasem mając jakiś pomysł na budowę miasta trudno jest mi wybrać najlepszą mapę, na której powinno powstać. Listę misji już mamy, dlatego pomyślałem o podobnej liście gier otwartych. Najważniejsza jest minimapa i dostępne surowce, ale zawarte jest tam trochę więcej informacji.

Kiedy zbierałem informacje o "Gra Otwarta - Zabawa" - pomyślałem, że jednocześnie zbuduję miasto do zawodów (w dyscyplinie Rzut Oszczepem). A zbierając informacje o "Gra Otwarta - Piaskownica 2" - postanowiłem zbudować luksusową dzielnicę elit. ;) Oto ona:


Dzielnica elit z dużą ilością miejsc rekreacyjnych. Pałac (z dodatkowymi, bocznymi drogami), stadion, teatry, podia, gimnazja. Wśród tej elity wojowników są także Achilles, Herakles i Tezeusz (którego przybytek nie jest zamknięty ciasno murem, lecz stoi dumnie po środku dzielnicy), do tego 3 ogromne posągi bogów!



Trochę wcześniej zastanawiałem się nad poprawieniem sposobu budowania dzielnic, których najczęściej używam. Postanowiłem sprawdzić różne źródła - jednym z nich były "lekcje" (samouczek Zeusa) :) - oto dzielnica inspirowana jedną z lekcji: link. Całą listę dzielnic można znaleźć tutaj.


31.05.2020 21:41

Bezpieczne miasto bez blokad drogi

Bezpieczne miasto dzięki murom.
Bezpieczne miasto mimo braku blokad drogi - także dzięki murom, a dokładniej bramom. (działają właściwie tak samo jak blokady drogi ;) )

Save do pobrania: tutaj




17.05.2020 17:25

Agora - centrum miasta

Wielka Agora! Centrum miasta!
...ale też funkcjonalnie. To po prostu 4 dzielnice.


13.05.2020 22:54

Airline Tycoon - o tym jak zostałem menadżerem linii lotniczych po raz kolejny

Ponownie zostałem menadżerem linii lotniczych, mój ostatni raz był ponad 4 lata temu: ;)
http://airlinetycoon.n-gry.pl/dzienniki/1272
Jedno zapamiętałem dobrze:

Cytuj
...w końcu spróbowałem wykupić prawa do innej trasy "Berlin - Nowy Jork" ... okazało się, że mogę wycisnąć nawet do 5 mln dolarów zysku dziennie z jednego samolotu! To był punkt zwrotny - w końcu zrozumiałem jaki jest sposób na prawdziwy zysk. W prawie każdej kolejnej misji - jakikolwiek był jej cel - najpierw starałem się wykupić jakąś trasę i puścić na niej co najmniej jeden samolot.

Tak też robiłem. Po raz kolejny ukończyłem wszystkie 3 kampanie. Przy tej okazji spisałem parę notatek:
http://airlinetycoon.n-gry.pl/1640 - Kampania oryginalna Airline Tycoon
http://airlinetycoon.n-gry.pl/1641 - Kampania First Class
http://airlinetycoon.n-gry.pl/1642 - Kampania The Evolution


Wersja z GOG.com, której używałem, nadal nie jest idealna. Zaliczyłem kilka crash'y. Za każdym razem gdy muzyka w tle się kończy i kolejna ma się rozpocząć gra zawiesza się na 2-3 sekundy. Główny hol w grze trochę przycina. Nie ma polskiej wersji językowej. Jednak ogólnie da się grać, nawet z przyjemnością. ;)

Nieustannie używałem skrótów klawiszowych:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1277.0
Gdy wszystkie samoloty mam obłożone stałymi połączeniami między miastami i tylko czekam na pojawienie się użytecznego samolotu w Muzeum, każdy dzień zaczynam od:
[W] [Spacja] [H] [Spacja] [W] [Spacja] [H] [Spacja] [M] [Spacja]Dzięki temu w kilkanaście sekund od rozpoczęcia pracy (o 9:00) jestem w (otwieranym od 11:00) Muzeum. (Zwykle jedna podróż przez całe lotnisko od [W] Warsztatu do [H] Cargo zajmuje około pół godziny czasu gry.)

Najmniej używana przeze mnie funkcjonalność w grze: Petrol Air. Nawet podczas misji o kryzysie paliwowym - paliwo nie kosztowało mnie na tyle dużo, żeby opłacało mi się kombinować z kupowaniem beczek i paliwa. (Raz spróbowałem - potem okazało się, że kupiłem 60 000 baryłek w momencie kiedy paliwo było najdroższe - nigdy potem podczas tej misji cena nie przekroczyła tej za którą dokonałem zakupu :P ).

Ciekawostka o Petrol Air - niedawno dowiedziałem się, że kiedyś nazywało się ono Arab Air - stąd skrót klawiszowy [A]. Jednak Arab Air mające związek z sabotażystą dostępnym zaraz obok (między Petrol Air a Duty Free Shop) wymagał widocznie "przeredagowania". ;)



Przed Airline Tycoon spróbowałem Pizza Connection 2. Również z GOG.com. Jednak po przejściu 2 misji ilość crash'y była na tyle wysoka w misji 3, że zrezygnowałem.


20.11.2019 20:39

Age of Empires II - misje Sun Tsu

Od paru dni posiadam Age of Empires II Definitive Edition :)
Jedna z misji - nazwana Sun Tsu - nie opowiada konkretnej historii a uczy gracza trochę bardziej skomplikowanych rzeczy niż "samouczkowa" misja o William'ie Wallace.

Zdobyłem złote medale w każdym z 5 scenariuszy.

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem