Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry
24.06.2020
ziemek8
Kolejne miasto bez blokad drogi
23.06.2020
ziemek8
Dzielnica elit - luksusy dla wojowników
31.05.2020
ziemek8
Bezpieczne miasto bez blokad drogi
17.05.2020
ziemek8
Agora - centrum miasta
13.05.2020
ziemek8
Airline Tycoon - o tym jak zostałem menadżerem linii lotniczych po raz kolejny

Dziennik | ziemek8


24.06.2020 22:38

Kolejne miasto bez blokad drogi

Kolejne miasto bez blokad drogi, tym razem bez murów (i bram).
Nieoptymalne - bardzo. Zwykle budowane dzielnice mają około 35-40 domków (mając 1 potrzebny budynek każdego rodzaju) - tutaj nie ma nawet połowy tej wartości. Chcąc mieć w miarę stabilne miasto (by co jakiś czas nie wybuchał pożar, by budowle się nie waliły, by domy nie cofały się w rozwoju) musiałem postawić dużo więcej budynków usługowych niż zwykle - ale to działa i to całkiem dobrze. Wygląda też fajnie moim zdaniem. ;)

Save do pobrania: tutaj




Poprzednie podejścia do "innego" sposobu budowania miasta:
"Rozplanowane" - rozplanowana "naturalność"
"Na dziko" - kolejne poszukiwania "naturalności"
"Bezpieczne" - bez blokad drogi, a jednak dzielnicowe miasto


23.06.2020 22:28

Dzielnica elit - luksusy dla wojowników

Ostatnio postanowiłem spisać kilka informacji o grach otwartych. Czasem mając jakiś pomysł na budowę miasta trudno jest mi wybrać najlepszą mapę, na której powinno powstać. Listę misji już mamy, dlatego pomyślałem o podobnej liście gier otwartych. Najważniejsza jest minimapa i dostępne surowce, ale zawarte jest tam trochę więcej informacji.

Kiedy zbierałem informacje o "Gra Otwarta - Zabawa" - pomyślałem, że jednocześnie zbuduję miasto do zawodów (w dyscyplinie Rzut Oszczepem). A zbierając informacje o "Gra Otwarta - Piaskownica 2" - postanowiłem zbudować luksusową dzielnicę elit. ;) Oto ona:


Dzielnica elit z dużą ilością miejsc rekreacyjnych. Pałac (z dodatkowymi, bocznymi drogami), stadion, teatry, podia, gimnazja. Wśród tej elity wojowników są także Achilles, Herakles i Tezeusz (którego przybytek nie jest zamknięty ciasno murem, lecz stoi dumnie po środku dzielnicy), do tego 3 ogromne posągi bogów!



Trochę wcześniej zastanawiałem się nad poprawieniem sposobu budowania dzielnic, których najczęściej używam. Postanowiłem sprawdzić różne źródła - jednym z nich były "lekcje" (samouczek Zeusa) :) - oto dzielnica inspirowana jedną z lekcji: link. Całą listę dzielnic można znaleźć tutaj.


31.05.2020 21:41

Bezpieczne miasto bez blokad drogi

Bezpieczne miasto dzięki murom.
Bezpieczne miasto mimo braku blokad drogi - także dzięki murom, a dokładniej bramom. (działają właściwie tak samo jak blokady drogi ;) )

Save do pobrania: tutaj




17.05.2020 17:25

Agora - centrum miasta

Wielka Agora! Centrum miasta!
...ale też funkcjonalnie. To po prostu 4 dzielnice.


13.05.2020 22:54

Airline Tycoon - o tym jak zostałem menadżerem linii lotniczych po raz kolejny

Ponownie zostałem menadżerem linii lotniczych, mój ostatni raz był ponad 4 lata temu: ;)
http://airlinetycoon.n-gry.pl/dzienniki/1272
Jedno zapamiętałem dobrze:

Cytuj
...w końcu spróbowałem wykupić prawa do innej trasy "Berlin - Nowy Jork" ... okazało się, że mogę wycisnąć nawet do 5 mln dolarów zysku dziennie z jednego samolotu! To był punkt zwrotny - w końcu zrozumiałem jaki jest sposób na prawdziwy zysk. W prawie każdej kolejnej misji - jakikolwiek był jej cel - najpierw starałem się wykupić jakąś trasę i puścić na niej co najmniej jeden samolot.

Tak też robiłem. Po raz kolejny ukończyłem wszystkie 3 kampanie. Przy tej okazji spisałem parę notatek:
http://airlinetycoon.n-gry.pl/1640 - Kampania oryginalna Airline Tycoon
http://airlinetycoon.n-gry.pl/1641 - Kampania First Class
http://airlinetycoon.n-gry.pl/1642 - Kampania The Evolution


Wersja z GOG.com, której używałem, nadal nie jest idealna. Zaliczyłem kilka crash'y. Za każdym razem gdy muzyka w tle się kończy i kolejna ma się rozpocząć gra zawiesza się na 2-3 sekundy. Główny hol w grze trochę przycina. Nie ma polskiej wersji językowej. Jednak ogólnie da się grać, nawet z przyjemnością. ;)

Nieustannie używałem skrótów klawiszowych:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1277.0
Gdy wszystkie samoloty mam obłożone stałymi połączeniami między miastami i tylko czekam na pojawienie się użytecznego samolotu w Muzeum, każdy dzień zaczynam od:
[W] [Spacja] [H] [Spacja] [W] [Spacja] [H] [Spacja] [M] [Spacja]Dzięki temu w kilkanaście sekund od rozpoczęcia pracy (o 9:00) jestem w (otwieranym od 11:00) Muzeum. (Zwykle jedna podróż przez całe lotnisko od [W] Warsztatu do [H] Cargo zajmuje około pół godziny czasu gry.)

Najmniej używana przeze mnie funkcjonalność w grze: Petrol Air. Nawet podczas misji o kryzysie paliwowym - paliwo nie kosztowało mnie na tyle dużo, żeby opłacało mi się kombinować z kupowaniem beczek i paliwa. (Raz spróbowałem - potem okazało się, że kupiłem 60 000 baryłek w momencie kiedy paliwo było najdroższe - nigdy potem podczas tej misji cena nie przekroczyła tej za którą dokonałem zakupu :P ).

Ciekawostka o Petrol Air - niedawno dowiedziałem się, że kiedyś nazywało się ono Arab Air - stąd skrót klawiszowy [A]. Jednak Arab Air mające związek z sabotażystą dostępnym zaraz obok (między Petrol Air a Duty Free Shop) wymagał widocznie "przeredagowania". ;)



Przed Airline Tycoon spróbowałem Pizza Connection 2. Również z GOG.com. Jednak po przejściu 2 misji ilość crash'y była na tyle wysoka w misji 3, że zrezygnowałem.


20.11.2019 20:39

Age of Empires II - misje Sun Tsu

Od paru dni posiadam Age of Empires II Definitive Edition :)
Jedna z misji - nazwana Sun Tsu - nie opowiada konkretnej historii a uczy gracza trochę bardziej skomplikowanych rzeczy niż "samouczkowa" misja o William'ie Wallace.

Zdobyłem złote medale w każdym z 5 scenariuszy.


28.08.2019 20:50

Składanie Map

Jakoś tak mnie naszło na zrobienie obrazków całych map w Gorky 17:
http://gorky17.n-gry.pl/download/1601
Robiłem to poprzez składanie ze sobą pojedynczych zrzutów ekranu.




Pomyślałem, że ta technika nada się także do Airlines Tycoon:
http://airlinetycoon.n-gry.pl/download/1602




Bonus - cała (pusta) mapa misji Zeus i Europa (gra Zeus Pan Olimpu).


Było łatwiej niż z Gorky 17 czy Airline Tycoon - nie musiałem składać screenshotów 640x480 - używałem Zeusa w wersji HD (1920x1080). ;)



Drugi bonus - Twierdza - cała mapa ostatniej misji kampanii.


24.07.2019 21:24

Powitanie Anno 1800

Powrót do korzeni - Anno 1800! Skomplikowana jak żadna wcześniej - co jest niewątpliwie jej zaletą. W pewnym momencie (wcale nie na najwyższym poziomie trudności) miałem spory problem z rywalami - stosunki dyplomatyczne "psuły się z czasem" bez żadnych specjalnych akcji z mojej strony aż wybuchła wojna! Wojna na którą nie byłem przygotowany. Utrata wysp, na których wydobywałem potrzebne surowce była nieunikniona. Brak pewnych towarów i niezadowolenie mieszkańców na szczęście nie oznacza od razu cofania się domów w rozwoju (lub ich zniszczenia, co łatwo było osiągnąć w Anno 1602). Z czasem udało mi się pokonać problematycznego rywala.



Trochę screenshotów (na niskich ustawieniach graficznych!)


Pierwszy screenshot!
24 maja 2019


Większy magazyn


Pierwszy inżynier - przed i po


Pierwsza elektrownia


Pierwszy bank i pierwszy inwestor


Zwycięstwo - po wielu bojach wszyscy troje rywale pokonani!
9 lipca 2019



Widoki




Zbliżenia żywych ulic

Strony: 1 2 3 4 5 6 7
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem