Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry
02.08.2022
ziemek8
Kolejna metropolia Anno 1602
09.06.2022
ziemek8
Knights and Merchants - The Shattered Kingdom
11.01.2022
ziemek8
Age of Empires IV
30.03.2021
ziemek8
Powrót do Anno 1503
15.03.2021
ziemek8
Nabuchodonozor - pierwsze miasta

Dziennik | ziemek8


2.08.2022 22:44

Kolejna metropolia Anno 1602

Tym razem - gra ciągła na poziomie "trudnym". Główna wyspa z pałacem i katedrą - ciekawe, że dopiero teraz odkryłem efekt jaki ma budowa pałacu i katedry - na jakiś czas można znacząco podnieść podatki! Wszyscy przeciwnicy pokonani, a każda z ich wysp przejęta (na jednej zachowałem kilka domów arystokratów).



Myśl o piratach: Jak świetnie oddane jest to jak uporczywi potrafią być piraci na początku rozgrywki (gdy ma się tylko jeden statek, którego trzeba pilnować, wystawiać białą flagę i co chwilę naprawiać) oraz jak bardzo nieistotni są w późniejszej fazie gry, gdy każdy z graczy ma już rozbudowaną flotę (gdy ataki samotnych pirackich statków można wręcz ignorować).

Ostatni raz grałem jakieś dwa lata temu: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1700


9.06.2022 21:19

Knights and Merchants - The Shattered Kingdom

Niedawno spędziłem znowu trochę czasu z Knights and Merchants. Przeszedłem całą kampanię The Shattered Kingdom. Zacząłem na wersji oryginalnej, jednak z powodów technicznych od misji 15 grałem dalej w wersję Remake. To była dobra decyzja, z tą wersją nie było żadnych problemów, a grało się tak samo przyjemnie. Dużym zaskoczeniem było jak bardzo można oddalić widok gry:


Poniżej kilka statystyk z moich rozgrywek: czas ukończenia misji, ilość utraconych jednostek oraz ilość pokonanych jednostek. Zamieszczam także minimapkę każdej misji - w chwili rozpoczęcia (po lewej), a niektórych misji także minimapkę w chwili ukończenia misji (po prawej).

Misja 1

12 min


Utracone: 45
Pokonane: 161
Misja 2

9 min


Utracone: 15
Pokonane: 69
Misja 3

3 min


Utracone: 29
Pokonane: 81
Misja 4

1 h 4 min


Utracone: 38
Pokonane: 211
Misja 5

56 min


Utracone: 64
Pokonane: 171
Misja 6

4 min


Utracone: 68
Pokonane: 132
Misja 7

2 h 26 min


Utracone: 79
Pokonane: 229
Misja 8

3 h 10 min


Utracone: 159
Pokonane: 815
Misja 9

1 h 7 min


Utracone: 34
Pokonane: 211
Misja 10

3 min


Utracone: 49
Pokonane: 78
Misja 11

2 h 32 min


Utracone: 78
Pokonane: 455
Misja 12

2 h 7 min


Utracone: 80
Pokonane: 526
Misja 13

6 min


Utracone: 53
Pokonane: 114
Misja 14

2 h 12 min


Utracone: 33
Pokonane: 123
Misja 15

3 h 16 min


Utracone: 236
Pokonane: 877
Misja 16

3 h 16 min


Utracone: 262
Pokonane: 873
Misja 17

10 min


Utracone: 41
Pokonane: 129
Misja 18

2 h 27 min


Utracone: 66
Pokonane: 493
Misja 19

22 min


Utracone: 93
Pokonane: 237
Misja 20

3 h 25 min


Utracone: 296
Pokonane: 1102



EDIT:
Sprawdziłem - ostatni raz z Knights and Merchants to chyba 2017 rok:
http://n-gry.pl/forum/?topic=1399
Zamieściłem tam wyniki kilku misji (zrzuty ekranu końcowego po ukończeniu misji), poniżej porównanie z aktualnymi (z tabeli powyżej) - kolejno nr misji, czas, ilość utraconych jednostek i ilość pokonanych jednostek:

Misja 07  |  2017: 2:36 - 149 - 280  |  2022: 2:26 - 79 - 229  |  lepiej
Misja 08  |  2017: 4:57 - 269 - 839  |  2022: 3:10 - 159 - 815  |  lepiej
Misja 09  |  2017: 3:48 - 205 - 762  |  2022: 1:07 - 34 - 211  |  lepiej
Misja 11  |  2017: 3:17 - 195 - 560  |  2022: 2:32 - 78 - 455  |  lepiej
Misja 12  |  2017: 4:07 - 248 - 811  |  2022: 2:07 - 80 - 526  |  lepiej
Misja 13  |  2017: 0:04 - 29 - 114  |  2022: 0:06 - 53 - 114  |  gorzej
Misja 14  |  2017: 2:33 - 198 - 534  |  2022: 2:12 - 33 - 123  |  lepiej
Misja 15  |  2017: 2:37 - 169 - 796  |  2022: 3:16 - 236 - 877  |  gorzej
Misja 16  |  2017: 1:50 - 74 - 575  |  2022: 3:16 - 262 - 873  |  gorzej
Misja 18  |  2017: 1:41 - 72 - 475  |  2022:  2:27 - 66 - 493  |  gorzej
Misja 20  |  2017: 3:59 - 472 - 1167  |  2022: 3:25 - 296 - 1102  |  lepiej


11.01.2022 21:00

Age of Empires IV

W końcu udało mi się spędzić trochę czasu z Age of Empires IV.
Ukończyłem kampanię i udało mi się zdobyć złoto we wszystkich 5 wyzwaniach "Art of War".




EDIT 16.01.2022:

Udało mi się zdobyć "mistrzostwo" Mongołami :)
Ostatnie wyzwanie by zdobyć mistrzostwo polega na pokonaniu najtrudniejszej sztucznej inteligencji. Pierwsze dwa zrzuty ekranu to właśnie podsumowanie tej rozgrywki.





30.03.2021 21:59

Powrót do Anno 1503

Anno 1503 History Edition - gra ciągła - 5000 arystokratów, duży pałac, dwie wygrane wojny o wyspy (rywale musieli przeprowadzić się na inne wyspy).


















15.03.2021 20:13

Nabuchodonozor - pierwsze miasta

Parę pierwszych i parę późniejszych. ;)






8.11.2020 22:24

Powrót do StarCraft I & II

Tak samo jak ostatnio (3 lata temu):
http://n-gry.pl/dzienniki/1420
Zaczęło się od powrotu do oglądania meczy profesjonalnych graczy StarCraft. Najpierw trochę GSL (StarCraft II), potem ASL (StarCraft I). Jak najbardziej polecam kanał AfreecaTV eSports.

Potem (15 października) pojawiła się smutna informacja (link), że StarCraft II nie będzie otrzymywał więcej "dużych" aktualizacji (wsparcie e-sportu, naprawa błędów nadal będą miały miejsce, ale nie będzie nowej zawartości do kupienia). Sam kupowałem samą grę (Wings of Liberty) i oba główne dodatki (Heart of the Swarm i Legacy of the Void) na premierę, ale nic więcej nigdy nie kupowałem wewnątrz gry.

Dopiero 18 października kupiłem "dodatkową kampanię" (Nova Covert Ops) - jedyna dodatkowa zawartość do kupienia w grze, która oferuje rzeczywiście nową zawartość (a nie "customizacje"). Całkiem przyjemnie się grało - 9 misji Terran. Część misji bardziej przypominała RPG, a nie RTS (misje, w których kieruje się jedynie główną bohaterką - Novą), ale nawet mimo to, polecam.

Do dzisiaj zdążyłem zdobyć wszystkie osiągnięcia w kampanii Novy, poprawić wynik osiągnięć kampanii Heart of the Swarm z 82% do 100% (Wings of Liberty już wcześniej miałem na 100%) i zdobyć kilka osiągnięć w kampanii Legacy of the Void. Zagrałem także kilka meczy rankingowych (1v1) - dostałem się do ligi srebrnej, więc nie ma się czym chwalić. ;)



A teraz o StarCraft I - 3 lata temu pisałem, że nie kupiłem wersji "Remastered", ale pewna aktualizacja dla starej wersji też była dostępna (i to na tej wersji wtedy grałem). Teraz jednak zdecydowałem się na zakup StarCraft Remastered. Tak naprawdę niczego nie brakowało mi w (zaktualizowanej) starej wersji, na zakup (podobnie jak na zakup dodatkowych misji Novy w StarCraft II) zdecydowałem się chyba bardziej z powodu ogłoszenia o którym pisałem wyżej (link) - by okazać wsparcie dla gatunku RTS i zawartości na jakiej mi zależy (dodatkowa zawartość, a nie "customizacje").


Wracając do StarCraft I rozegrałem parę meczy rankingowych (dostępnych tylko w wersji Remastered) - jednak szło mi bardzo źle, nie ma się czym chwalić. ;) Rozegrałem także pierwszą kampanię Terran z oryginalnego StarCrafta - porównując moje wyniki sprzed 3 lat:

Kampania Original - Terran
Misja 1 - czas 03:16 (+00:01)
Misja 2 - czas 03:11 (-00:25)
Misja 3 - czas 14:42 (-05:43)
Misja 4 - czas 06:45 (+00:08)
Misja 5 - czas 07:44 (-08:26)
Misja 6 - czas 06:32 (-03:44)
Misja 7 - czas 01:20 (-00:20)
Misja 8 - czas 18:23 24:07 (-05:44)
Misja 9 - czas 13:32 22:01 (-08:29)
Misja 10 - czas 20:36 23:37 (-03:01)

Mniej więcej 30% lepszy czas przejścia tej kampanii.

Kilka dodatkowych zrzutów ekranu z wersji remastered:




Dwie opcje UI w wersji remastered:


Zrzuty ekranu ze starej wersji:


EDIT 11.11.2020:
Rozegrałem jeszcze kilka meczy rankingowych. Dostałem się do ligi "E", po 2 wygranych meczach dostałem promocje do ligi "D", a potem spadłem spowrotem do "E". ;)


8.11.2020 21:41

Kolejny powrót do Anno 1602

To było jakiś czas temu, ale dopiero teraz o tym piszę: kolejny powrót do Anno 1602!
Tym razem z powodu "History Edition" o którym więcej pisałem tutaj:
http://anno1602.n-gry.pl/1680

Tym razem ukończyłem całą główną kampanię.
Postanowiłem też spisać parę notatek i porad do misji:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1685
(nie wszystkie jeszcze zamieściłem)


Ostatni raz w Anno 1602 grałem chyba jakieś 3 lata temu:
http://zeus.n-gry.pl/dzienniki/1399
Więc powrót jak najbardziej się należał. ;)


24.06.2020 22:38

Kolejne miasto bez blokad drogi

Kolejne miasto bez blokad drogi, tym razem bez murów (i bram).
Nieoptymalne - bardzo. Zwykle budowane dzielnice mają około 35-40 domków (mając 1 potrzebny budynek każdego rodzaju) - tutaj nie ma nawet połowy tej wartości. Chcąc mieć w miarę stabilne miasto (by co jakiś czas nie wybuchał pożar, by budowle się nie waliły, by domy nie cofały się w rozwoju) musiałem postawić dużo więcej budynków usługowych niż zwykle - ale to działa i to całkiem dobrze. Wygląda też fajnie moim zdaniem. ;)

Save do pobrania: tutaj




Poprzednie podejścia do "innego" sposobu budowania miasta:
"Rozplanowane" - rozplanowana "naturalność"
"Na dziko" - kolejne poszukiwania "naturalności"
"Bezpieczne" - bez blokad drogi, a jednak dzielnicowe miasto

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem