Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Najpopularniejsze:
Zeus Pan Olimpu Anno 2070 Anno 1404
Nieśmiertelne Gry
StarCraft II - mecze 1v1 10 luty 2018 23:24 1 postów ziemek8
Kampania StarCraft 1 9 październik 2017 21:57 1 postów ziemek8
Original War 1 wrzesień 2017 21:28 1 postów ziemek8
Odp: Strategie są najlepsze 15 lipiec 2017 15:54 2 postów ziemek8
Jak nie grać w Zeusa 15 styczeń 2017 0:21 1 postów ziemek8
Odp: Nostalgie Heroes of Might and Magic IV 10 grudzień 2016 13:48 3 postów ziemek8
Zabawa z nowymi dodatkami Anno 2205 27 listopad 2016 12:47 1 postów ziemek8
Weekend z Industry Giant 2 20 listopad 2016 17:00 1 postów ziemek8
Dlaczego tu jest reklama?

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Jaka jest najdluzsza rzeka polski (napisz malymi literami bez polskich znakow):
Napisz literami ile to jest dwanascie odjac dziewiec (napisz malymi literami):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 20.11.2016, 17:00:29 »

Jakiś czas temu odkryłem, że Industry Giant 2 jest dostępne na GOG.com (link). Niedługo potem chęć na grę mnie naszła i Industry Giant 2 został zainstalowany na moim komputerze. Nie pamiętam już kiedy grałem w nią ostatni raz, tym bardziej nie pamiętam kiedy grałem w nią pierwszy raz, ale na pewno nigdy nie przeszedłem wszystkich scenariuszy.



Jako dużo bardziej doświadczony gracz niż kilka lat temu postanowiłem zacząć od trudnej kampanii. Celem w praktycznie każdej misji jest mnożenie wartości firmy albo posiadanej gotówki, czasami urozmaicone wymogami co do pośrednich wskaźników (np. zawsze co najmniej 5% większy obrót niż w roku poprzednim).

New Caledonia - Pierwsza misja trudnej kampanii to Nowa Kaledonia. Rozpoczynając ją otrzymuje się 3 duże magazyny pełne ropy naftowej. Na początku próbowałem jej użyć, ale po paru próbach zrezygnowałem. Przy jednej z kolejnych prób zniszczyłem magazyny już na samym początku by nie ponosić kosztów ich utrzymania. Kiedy zrezygnowałem z wykorzystania ropy misja poszła już gładko. Nie miałem problemów z jej ukończeniem.


Red Islands - Miałem ogromne problemy z tą misją. Nie dość, że trzeba pomnażać wartość firmy to trzeba także zaspokoić popyt na chleb we wszystkich miasta w co najmniej 40% (i to przez cały okres trwania misji)! Do tego wszystkiego cena chleba była bardzo niska, nie dało się na tym zarobić praktycznie nic, szczególnie, że żyzne gleby występowały daleko od miast za wodą - transport kosztował bardzo dużo.


Próbowałem wielu różnych rzeczy. Jedną, którą wykorzystywałem, aż do końca (w prawie wszystkich próbach przejścia tej misji) było uruchomienie produkcji jaj niedaleko wszystkich miast. Zainwestowana gotówka szybko się zwracała (mimo nie tak wielkiego popytu na jaja i mimo niewielkiej produktywności ferm na glebach wokół miast).


Jednak ciągle mi się nie udawało, po kilkunastu próbach, gdzie nie byłem nigdy nawet blisko osiągnięcia celu (albo zostawałem w tyle z zaspokajaniem popytu na chleb albo wartość firmy była bardzo niska) poirytowałem się. Zacząłem szukać w internecie jak innym udało się przejść tą misję. W końcu podejrzałem parę pomysłów - polegały głównie na znacznym zmniejszeniu kosztów transportu poprzez tworzenie łańcuchów produkcyjnych w dwóch miejscach. Taka inwestycja wydawała mi się marnotrawstwem (koszt budowy wszystkich fabryk jest wysoki), jednak transport (przez te kilka lat trwania misji) na tak znaczne odległości jest jeszcze bardziej kosztowny.

Northern Sund - W tej misji celem jest zwiększanie obrotu o co najmniej 5% w każdym roku w stosunku do roku poprzedniego. Obliczając na 10 lat trwania misji - obrót 1 mln w pierwszym roku daje nam co najmniej 1.65 mln w roku dziesiątym. Nie jest to wielki wzrost, wręcz bardzo łatwy do osiągnięcia. Jednak pierwsze parę prób zakończyłem niepowodzeniem, ponieważ osiągnąłem dużo większy wzrost obrotów jednego roku i nie udało mi się utrzymać takiego wzrostu w kolejnych latach. Potem starałem się dokładnie wyrobić taki obrót jaki trzeba, nie większy - zamykając fabryki czy nawet usuwając towar z magazynów.


W tej misji jest kilka małych wysp, ale łatwo udało mi się osiągnąć wymagane cele - nie na produkcji zabawek jednak, a na produkcji mebli. Produkcja nie zajmuje wiele miejsca, na każdej wyspie dało się upchnąć cały łańcuch produkcyjny. Na meblach można sporo zarobić w stosunku do kosztów uruchomienia łańcuch produkcyjnego (głównie koszty postawienia fabryk).


Motor County - Celem jest pomnożenie wartości firmy by na końcu misji (paru latach) jej wartość była kilkukrotnie pomnożona. Jedynym towarem, który można sprzedawać są samochody. Zyski sprzedaży każdej jednostki samochodów (w stosunku do kosztów produkcji każdej jednostki) jest jeszcze wyższy niż mebli, ale koszt uruchomienia łańcucha produkcji jest też znacznie wyższy. Zamiast łańcucha złożonego - w przypadku większości mebli: [drewno] -> [deski] -> [mebel] - trzeba stworzyć produkcję:
  • [kopalnia] -> [stal]
  • [stal] + [farma-skóry] -> [karoseria]
  • [stal] -> [silnik]
  • [ropa naftowa] -> [guma] -> [opony]
  • [silnik] + [karoseria] + [opony] -> [samochód]



Próbowałem kilka razy zanim udało mi się uruchomić cały łańcuch produkcyjny za gotówkę jaką się ma na początku misji, ale w końcu się udało. Potem nie było już problemu z osiągnięciem celu - wartości firmy.

Christmas Bay - Celem jest osiągnięcie wartości firmy na poziomie 400 mln mając na początku tylko 4 mln w gotówce. W ciągu 20 lat trzeba pomnożyć wartości firmy 100 razy! Produkować i sprzedawać można praktycznie wszystko, nie wie się co jest bardziej, a co mniej opłacalne, nie ma się gwarancji, że cena pewnych towarów nie spadnie (inne oczywiście mogą wzrosnąć). Potrzebowałem kilku prób zanim udało mi się tą misję przejść, ale nie było tak źle jak w Red Islands. Zwykle zaczynałem od produkcji mebli, potem łatwo było rozbudować na produkcję towarów papierniczych. Próbowałem też z samochodami, ale niestety popyt nie był zbyt duży.


Bardzo szybko zwiększałem zyski. Po paru latach miałem całkiem sporo gotówki, ale problem był z utrzymaniem wysokiego tempa wzrostu. Aby osiągnąć 100-krotność wartości firmy po 20 latach, trzeba każdego roku pomnożyć wartość firmy średnio o 1,27. Wydaje się, że to niewiele, w pierwszych latach było to proste, ale potem miałem problem z wydaniem całej tej gotówki i zainwestowaniem w cokolwiek. Po paru latach zaspokajałem cały popyt na moje ulubione towary (z których łatwo uzyskać zysk), musiałem próbować nowych rzeczy. Zajęło mi to kilka prób, żeby sprawdzić co się opłaca a co nie, ale w końcu się udało!

N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu | SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem