Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Age of Mythology Cesarz: Narodziny Państwa Środka Knights and Merchants
Zeus Pan Olimpu
Odp: Katalog z save'ami 13 czerwiec 2018 18:33 57 postów Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga 5 czerwiec 2018 1:31 103 postów Lotofag
Odp: Nieoficjalny patch do Zeusa z gog.com 20 kwiecień 2018 18:50 3 postów Haspen
Odp: Wezwanie Perseusza 5 kwiecień 2018 13:54 6 postów Haspen
Odp: Tyreus - moje miasta (zrzuty ekranu) 28 marzec 2018 17:32 36 postów Tyreus
Odp: Problem z Świątynia Posejdona 27 marzec 2018 9:53 3 postów Tolek
Odp: Faraon (+ Kleopatra) spolszczenie z polskimi znakami 19 marzec 2018 7:40 2 postów Kikimora
Odp: Zeus Fan Application - Edytor Świątyń 18 marzec 2018 15:26 4 postów Dark12
Dlaczego tu jest reklama?

Autor Wątek: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga  (Przeczytany 39585 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Lotofag

  • Gość
Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« dnia: 05.09.2013, 12:19:34 »
Przyszedł mi do głowy pomysł na reedycję Zeusa w wersji nieco bardziej rozbudowanej i obejmującej podstawkę i dwa dodatki. Jest to koncepcja amatorska i będę ją sukcesywnie doskonalił, więc byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Pomysłem jest reedycja, ponieważ nie ma sensu od nowa tworzyć misji i wyszukiwać mało znane dokonania herosów, wciąż wszystko bazuje na klasycznych wzorcach, pracach Heraklesa i wyprawie Argonautów, greckim panteonie i potwornej menażerii. Chciałbym zmienić kilka rzeczy, by grę uczynić nieco bardziej kompleksową i... egzotyczną? Oceńcie sami.

Marzę o podstawce oferującej dwie cywilizacje - Greków i Atlantów - oraz dwóch samodzielnych dodatkach oferujących po jednej cywilizacji każdy - Nimfy i Stygian. Każda z cywilizacji miałaby osobny panteon, odrębne koncepcje światopoglądowe, sanktuaria i niektóre surowce. Nie udaremniałoby to jednak handlu pomiędzy nimi.

Zeus: Tytanomachia - Podstawka zorientowana głównie na klasyczne misje, ale i konflikt bogów olimpijskich z tytanami i tytanidami, a także założenie i upadek Atlantydy. Antyczni Grecy z panteonem czternastu bóstw oraz wyrafinowani Atlanci wspomagani przez czternaścioro tytanów i tytanid. Obydwie cywilizacje mają możliwość korzystania z usług każdego spośród jedenastu herosów i heroin.

Pangea: Sanktuarium - Dodatek wprowadzający enigmatyczną i miłującą wolność cywilizację nimf, które - zrażone zniszczeniami po wojnach bogów i zmaganiach herosów - postanowiły odizolować się od reszty świata i zamieszkać w niedostępnych puszczach i gajach. Dodatek wprowadza zupełnie odmienny i rządzący się innymi zasadami panteon tak zwanych Opiekunów oraz wprowadza możliwość budowy osiedli mieszkalnych na wodzie.

Pandora: Dzieci Tartaru - Dodatek drugi, skoncentrowany na historii Stygian, istot zamieszkujących Krainę Umarłych i okoliczne włości od czasu uwolnienia wszelkich bolączek przez Pandorę. Pragnąc powrotu na powierzchnię przebijają się przez Hades, szukając zeń wyjścia i sprzeciwiając się kaprysom mściwych bóstw olimpijskich. Patronują im tajemniczy Chtonidzi. Dodatek ten być może wprowadza poziomy/podziemia i umożliwia piętrową budowę miast.

Niebawem doślę resztę informacji.

Lotofag

  • Gość
Mitologia.
« Odpowiedź #1 dnia: 05.09.2013, 12:52:47 »
Pokrótce o mitologii, głównie w proponowanej podstawce. System pozostaje bez większych zmian - budujemy sanktuaria, by zjednać sobie bogów, którzy w zamian spełniają nasze prośby. W przybytkach herosów szukamy ratunku przed krwiożerczymi monstrami zsyłanymi przez bóstwa lub atakującymi bez patronatu.

Jednak tym razem życie religijne Greków i Atlantów jest bardziej rozbudowane. Ponieważ tym razem społeczeństwo zarówno jednych, jak i drugich, jest bardziej rozwarstwione - istnieją trzy "poziomy" społeczne i trzy rodzaje zabudowy mieszkalnej (2x2, 3x3 i 4x4) - również potrzeby są bardziej zróżnicowane. Domy elit (3x3) na pewnym stadium rozwoju będą potrzebowały dostępu do kaplicy, a posiadłości arystokracji (4x4) nikt nie zamieszka, jeżeli w mieście nie zostanie wybudowana przynajmniej jedna świątynia. Ponadto bogowie skwapliwie odpowiedzą na nasze prośby i zapewnią więcej błogosławieństw, jeżeli zamiast prostej świątyni wzniesiemy im jedyne w swoim rodzaju (i w mieście) sanktuarium, skąpane w łasce bogów i podatników.

Stąd apeluję o stworzenie tak zwanego wskaźnika Kultu. Dostęp do kaplic zwiększa go nieco i zapewnia przychylność mieszkańców, ale dopiero świątynia lub sanktuarium zapewnia przychylność oraz obecność samych niebiańskich bądź tytanicznych sprzymierzeńców. Również wznoszone na cześć bogów pomniki oraz monumenty znacząco wspomniany wskaźnik przesuwają na naszą korzyść.

Przybytki bóstw

Są to:

- kaplice - wzniesione z pomocą bardzo skromnych zasobów marmuru/granitu i drewna posągi bóstw na postumentach (4x4), zapewniające dalszą rozbudowę domom elit. Sam decydujesz o bóstwie (musi być życzliwe), któremu taka kaplica zostanie postawiona.

- świątynie - spełniające dokładnie taką samą funkcję, co w pierwowzorze. Liczba możliwych do wzniesienia świątyń zwykle zależy od licznika populacji przy maksymalnej liczbie czterech na miasto.

- sanktuaria - monumentalne i wystawne budowle z tak zwanymi orszakami - gigantycznymi posągami bóstw w otoczeniu życzliwych półbożków - i gargantuicznych rozmiarów świątyniami i kolumnadami. Jedynie najbardziej rozbudowane miasta mogą sobie na nie pozwolić (maksimum to jedno na miasto). Zachwycone bóstwo miesiącami przesiaduje w ukochanym mieście. Tu dwa pomysły:

                               1) Bóstwo zapewnia dodatkowe błogosławieństwo, spełnia tak zwaną większą prośbę. Dla przykładu: Dionizos na życzenie władcy wyrusza ze swym orszakiem menad i sylenów, aby zasiać zamęt w miastach wrogów, osłabiając obronność wszystkich pozostałych miast na mapie świata.
                                2) Sanktuarium można dodatkowo rozbudować. Dla przykładu - sanktuarium Zeusa, po wynajęciu geniusza* i dostawach dóbr luksusowych, drewna i złota, zostaje obdarzone dwoma posągami Nike i złotą wersją posągu Zeusa. Jest to proces niebywale czasochłonny i wymagany tylko w najtrudniejszych misjach.


Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #2 dnia: 05.09.2013, 13:39:12 »
Bogowie.

Bóstwa greckie pozostają bez zmian, dochodzi jedynie jedna bogini - łagodna i miłosierna Hestia, której staranne zabiegi, by na Olimpie i na ziemi panował względny spokój powodują, że - za jej namową - niektóre bestie i armie opóźniają swój atak. Po wybudowaniu sanktuarium, jeżeli opcja większej prośby zostałaby wprowadzona, na życzenie powściąga gniew mściwego boga i powstrzymuje jego nadejście. Jest to jednak wyczerpujące i roztrzęsiona Hestia rzadko decyduje się na podobny czyn.

Poniżej hierarchia bogów i bestii im podległych. Większość pozostaje bez zmian z oryginałem.

Zeus - Cyklop (bardzo rzadko może wysłać swego Orła na polowanie, gdyż ten zasadniczo podlega gestii Prometeusza)
Posejdon - Kraken
Hades - Cerber
Hera - Hydra*
Demeter - Spiżowy byk
Atena - Arachne, Meduza**
Apollo - Gryf
Artemida - Potworny dzik
Hestia - Eris
Ares - Smok
Hefajstos - Talos
Afrodyta - Hektor
Hermes - Mantikora
Dionizos - Menada

*istnieje również pomysł, by Hera opiekowała się Karkinosem, którego nasłała niegdyś na Heraklesa. Wówczas Hydra musiałaby podlegać któremuś z tytanów. O tym napiszę później, przy opisach samych tytanów i ich ulubieńców. Innym z pomysłów jest opieka Hery nad Argosem, stuokim olbrzymem, którego jedynie Orfeusz potrafi ułagodzić.

**Atena ma aż dwójkę popleczników. Jest to spowodowane potrzebą harmonii wśród herosów, wśród których niepokojąco dużo bestii musiałby zabić Herakles. Tym samym również Ptaki stymfalijskie musiały zniknąć z "jadłospisu".

Bestie sprzymierzone z tytanami i tytanidami:

Gaja - Pyton
Uranos - Syrena
Kronos - Erynia
Reja - Lew nemejski
Atlas - Ladon
Prometeusz - Orzeł
Hekate - Medea*
Hyperion i Teja - Pentezylea
Astrajos i Eos - Eol i Wichry**
Okeanos i Tetyda - Scylla
Pallas - Minotaur
Asteria i Perses - Echidna
Kojos i Fojbe - Sfinks
***Pan - Satyr/Helios - Feniks/Faeton

*Innym pomysłem jest to, by zamiast Medei na wężowym rydwanie, którą jedynie Jazon potrafi przepędzić z miasta, Hekate nasyłała na metropolię potężną Styks, której jedynie Achilles, obeznany z tajnikami nieśmiertelności, potrafi stawić opór. Wówczas Jazon - w zgodzie z mitologią - mógłby pokonać Spiżowego byka, a Menadę u Achillesa pokonałby inny heros.

**Wraz z pojawieniem się w mieście Eola, w mieście pojawiają się psotne Wichry. Sam Eol nie czyni nikomu krzywdy, jednak wraz z jego przedłużającą się w mieście obecnością wypuszcza kolejne z Wichrów. Początkowo pojawia się Zefir, który psotami rozprasza dostawców, później Notos, który przepędza ulewami i mgłą statki transportowe, aż wreszcie atakujący głównie uprawy Euros i niszczycielski, gwałtowny Boreasz.

***Ponieważ istnieją jeszcze cztery bóstwa związane z misjami, a nie samymi cywilizacjami, i tak samo życzliwe Grekom, jak i Atlantom, nie podjąłem decyzji, czy Atlantów wspierać będzie pomocny żeglarzom i nawigatorom Helios, czy też pasterski bożek Pan. Podobnie nie wiem, czy Helios ześle swego syna, Faetona, czy też świętego ptaka Feniksa.

Bóstwa "spoza" cywilizacji.

Charakter niektórych misji będzie wymagał wzniesienia świątyni jednemu z czterech bóstw, których przymierze z jedną lub drugą cywilizacją nie jest wiążące. Tym bogom nie można jednak wznieść sanktuarium.
Są to:

Temida, która wyśle milczącą i śmiercionośną Kariatydę, by rozprawiła się z tymi, którzy nie przestrzegają praw i unikają odpowiedzialności.

Tyche, kapryśna i filuterna bogini szczęścia, której chimeryczne nastroje odpowiadają nazwie jej pupila, Chimery.

Eros, przedwieczny bożek pożądania. Ci, których żądze są nienasycone, powinni się strzec równie nienasyconej Lamii, żerującej na ścierwach nieszczęsnych przechodniów.

Pan, koźli bożek pasterzy, nasyłający swych mniej dostojnych kamratów, Satyrów, by wabili ofiary na moczary.
albo
Helios, wszechwidzący bóg słonecznej tarczy, którego syn, Faeton LUB rozżarzony ptak, Feniks, doszczętnie spalą Twoje miasto.


Lotofag

  • Gość
Herosi i Heroiny
« Odpowiedź #3 dnia: 05.09.2013, 14:14:12 »
Herosi i Heroiny

Ponownie można zbudować przybytek dla herosa, aby przepędził daną poczwarę lub wyruszył na zleconą przez wyższą instancję misję. Dochodzą również trzy aspekty:

1) potężniejsze monstra. Niektóre monstra nie podlegają bezpośrednio żadnemu z bóstw lub tytanów i nękają ziemię i Olimp z niezwykłą potęgą. Jedynie połączone siły kilkorga herosów mogą sprostać tym pomiotom. Są to:

     a) Nemezis, której mrożącą krew w żyłach obecność mieszkańcy prędko poczują na własnej skórze, gdy jej wzrok z zagadkowych przyczyn spocznie na danym mieście. Sami bogowie lękają się jej i jedynie śpiew Orfeusza, retoryczne popisy Chirona i odwaga Achillesa są w stanie zaimponować jej na tyle, że odleci z miasta w poszukiwaniu innych kalających Fatum.
     b) Gigant - potężny twór Gai, której rozkazów czasem słucha, a czasem je ignoruje z nieznanych przyczyn. Bez ingerencji bogów jedynie potężny Herakles potrafi go osłabić na tyle, by zamieniony w kamień przez głowę Meduzy przechowywaną przez Perseusza rozpadł się w proch od podniebnych szarż Bellerofonta.
     c) Hekatonchejr, jeden z trojga braci, czasami pomagający Zeusowi w walce z Tytanami, jednak zbyt często poszukujący rozrywki na własną rękę. Kamienne pociski w lot zauważa bystrooki Odyseusz, ostrzegając przed nimi prowadzącą gwałtowny kontrostrzał Atalantę i Jazona, który odważnie nań naciera.
     d) Tyfon, przed którego imieniem drżą niebiosa i podziemia, to najpotężniejszy przeciwnik. Biada herosowi, który stara się stawić czoła jego rozżarzonej gardzieli bez magicznych balsamów Kirke, boskiej siły Heraklesa i wojennej techniki Tezeusza, ale nie potrafi czmychnąć poza jego zasięg jak uskrzydlony Bellerofont.

2) wyprawy. Niektóre szczególnie wyczerpujące wyprawy lub misje są zlecane więcej niż jednemu herosowi. Jazon skorzysta z pomocy Heraklesa albo Atalanty w wyprawie po Złote Runo, a Odyseusz jedynie zyska przy pomocy Kirke. Wówczas w mieście można zbudować więcej niż jeden przybytek.

3) ekspedycje badawcze. Czasem wyruszysz z własnej woli, a nie z przykazania bogów, by z dalekich zakątków i nieznanych krain przywieźć egzotyczne dobra* i nieznaną wiedzę**. Kto lepiej będzie pertraktował z mieszkankami Lemnos niż Jazon? I czy rada Chirona nie zjedna Ci zaufania centaurów w stopniu większym niż uzbrojona armia?

*egzotyczne dobra. Aby posiadłość arystokracji doprowadzić do ostatecznej rozbudowy, wymagane są egzotyczne dobra, których nie zdołasz pozyskać inaczej niż poprzez ekspedycje. Również niektóre specjalne budowle - na przykład Muzeum Mediterraneum - wymagają eksponatów, należy o tym pamiętać.

**Atlanci i Grecy posiadają specjalną zdolność, dzięki której niektóre budynki mogą pracować nieco wydajniej. Dzięki Projektom Naukowym i Wynalazkom, opracowywanym przy pomocy naukowców i inżynierów, jesteś w stanie zapewnić im lepszy byt. Grecy mogą poprawić np. umiejętność Retoryki, dzięki czemu częściej wygrywają zawody, natomiast Atlanci usprawnią flotę umiejętnością Meteorologii. Umiejętności tych jest niewiele i w nie tak dużym stopniu ułatwiają funkcjonowanie miasta, jednak są nieco pewniejsze niż przechadzki bogów po wybranych segmentach miasta. Ekspedycje naukowe znacząco przyspieszają badania.

Lotofag

  • Gość
Herosi kontra bestie.
« Odpowiedź #4 dnia: 05.09.2013, 14:36:04 »
Herosi kontra bestie.

Herakles - żaden mocarz nie pokona tego potomka Zeusa, a tym bardziej wężogłowa Hydra, Lew nemejski o odpornej na ciosy skórze czy nękający z góry Orzeł. (Herakles jest też w stanie pokonać Cerbera, jednak z uwagi na proporcje to zadanie zwykle zleca się Orfeuszowi, chyba że w opisie misji przewidziany jest inny scenariusz).

Odyseusz
- błyskotliwy Odys z Itaki nie będzie miał problemu z rozprawieniem się ze Scyllą, Cyklopem lub Syreną.

Tezeusz - niewielu śmiałków z podobnym oddaniem ochroni Twe miasto przed zakusami Minotaura, Spiżowego byka lub Wielkiego dzika.

Perseusz - jak nie podziwiać Perseusza, którego sznyt bitewny doceni nawet poczwarna Meduza, Kraken czy rozpity Satyr?

Jazon
- ten heros z Jolkos nie ma sobie równych, gdy walczy z Talosem czy Smokiem. Ponoć nawet rozwścieczona Medea słucha z uwagą jego słów. (Potrafi też zgładzić Spiżowego byka, jednak: jak wyżej)

Achilles - roniąc łzy po poległych kompanach Achilles nie ma słabych punktów zwłaszcza przy boju z wojowniczą Pentezyleą, złowieszczym Hektorem czy rozszalałą Menadą.

Bellerofont
- czy ktoś z mniejszą zaciekłością zasypie gradem ciosów z powietrza żarłoczne monstra - Chimerę, Lamię lub Mantikorę?*

Atalanta - odważnej łuczniczce nie zadrży strzała podczas starcia z Feniksem/Faetonem, Gryfem i Pytonem. (Ponoć jest w stanie zgładzić również Wielkiego dzika)

Orfeusz - kojąca muzyka mami i powściąga gniew Ladona, Cerbera czy Erynii.

Chiron - gdy siła argumentu nie wystarcza, Chiron pokazuje groźnym i jadowitym monstrom - Sfinksowi, Eris i Echidnie - że nie wychował pokoleń bohaterów przypadkiem.

Kirke - ta budząca postrach czarodziejka z Ajai osiągnęła mistrzostwo w arkanach przemian. Arachne w wyniku działania jej czarów zmieni się w niegroźnego pajączka, Eol straci władzę nad rozszalałą wichurą, a Kariatyda zastygnie w osłupieniu. Na wieki.



Lotofag

  • Gość
Zabudowa mieszkalna.
« Odpowiedź #5 dnia: 05.09.2013, 15:59:58 »
Teraz trochę o zabudowie mieszkalnej i drabinie społecznej. W przypadku Greków i Atlantów istnieją trzy klasy społeczne: mieszkańcy, elity i arystokraci. Mieszkają - kolejno - w budynkach 2x2, 3x3 i 4x4.

Mieszkańcy

Szałas - wymaga dostępu do wody i uzdrowiciela.
Chata - wymaga również dostępu do żywności z agory. Żywność może być dowolnego rodzaju.
Barak - wymaga też dostępu do kultury lub edukacji z przynajmniej jednego źródła.
Dom - potrzebuje runa.
Rozbudowany dom - wymaga dostępu do kultury z dwóch źródeł LUB do kultury i do edukacji po jednym.
Domostwo - wymaga dostępu do szpitala i oliwy.
Kamienica - wymaga dostępu do kultury z minimum dwóch źródeł i dostępu do edukacji z przynajmniej jednego.

Elity


Dom elit - dwa rodzaje pożywienia - po jednym z pierwszego i drugiego gatunku  - oraz woda, szpital, po jednym źródle edukacji i kultury. Ponadto do budowy każdego domu wymagane są dwie płyty marmuru.
Skromna willa - mieszkańcy skromnej willi potrzebują broni. Po jej otrzymaniu możesz liczyć na wsparcie hoplitów.
Willa - wymaga dostępu do dwóch źródeł kultury i dwóch edukacji.
Przestronna willa - wymaga napitku (u Greków jest to zwykle wino, u Atlantów nektar). Ponadto kaplicy.
Rezydencja - dwa źródła edukacji i trzy kultury.
Wspaniała rezydencja - wymaga koni lub rydwanów, ale i dostępu do specjalnej budowli (hipodromu, wielkiego amfiteatru, stadionu, muzeum itp.). Zapewnia jazdę.

Arystokracja

Posiadłość - wymaga trzech źródeł zarówno edukacji, jak i kultury. Trzech rodzajów pożywienia, broni, rydwanów, wysokiego poziomu bezpieczeństwa i przynajmniej jednej świątyni w mieście. Ponadto czterech sztuk marmuru i jednej rzeźby. Bardzo niewiele miast może sobie pozwolić na więcej niż kilka posiadłości.
Dworek - biżuteria i wysoki poziom zadowolenia w mieście. Mało odkryć naukowych lub kulturalnych.
Dwór - święte pisma lub traktaty naukowe oraz wysoki poziom dostępu do kultury w mieście. Ponadto dobrego dostępu mieszkańców dworu do miejsc specjalnych.
Pałacyk - wymaga dóbr egzotycznych (patrz: ekspedycje), wysokiego wskaźnika edukacji i kultu oraz przynajmniej jednego większego monumentu. Ponadto odkryć naukowych. Po spełnieniu tych wymagań otrzymujesz Błogosławionych, niedoścignionych wojowników, którzy mogą się równać siłą nawet z niektórymi herosami.

Niezwykle ciężko jest doprowadzić miasto do stanu, w którym można zbudować pałacyki. Koszta zwracają się po pewnym czasie, bo elity i arystokracja płacą znacznie większe podatki. Ponadto ich siła bojowa jest zauważalnie większa.

Trzy rodzaje żywności to:

I gatunek: marchew, cebula, pszenica, fasola.
II gatunek: jeżowce, ryby, mięso, pomarańcze, granaty, figi, ser, winorośl i oliwki.
III gatunek: słodkie placki, doprawiony miód

Słodkie placki wymagają pszenicy, miodu i bakalii, a doprawiony miód - przypraw i miodu.

Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #6 dnia: 05.09.2013, 16:14:40 »
Nie, błąd. Trzeci gatunek żywności to "uczta" wydawana na wielkiej agorze podczas świąt. Wymaga napitku, żywności zwykłej i żywności lepszego gatunku, a także przypraw lub miodu lub bakalii.

Istnieją trzy rodzaje agor, dwa już wcześniej znane: zwykła i rozbudowana, a także trzecia - wielka agora. Można ją zbudować tylko na skrzyżowaniu, wtedy dzieli się na cztery segmenty. Jeden ze stoiskiem żywności, runa i oliwy; drugi ze stoiskiem broni, napitku i koni/rydwanów; trzeci z biżuterią, pismami i dobrami egzotycznymi; i czwarty z placem świątecznym.

Napitkiem Greków jest wino z winogron, a Atlantów "nektar" (sok?) z pomarańczy lub granatów. Broń Greków wykonuje się z brązu, a Atlantów z drewna ALE Grekom wystarczą konie, a Atlanci wymagają rydwanów.

Biżuteria Greków jest tworzona ze złota i srebra, a Atlantów z orychalku/srebra i pereł. Pisma naukowe i święte teksty piszą filozofowie lub naukowcy z akademii, gdy otrzymają papier i mają jakieś odkrycia naukowe (im więcej, tym szybciej idzie produkcja).

Lotofag

  • Gość
Specjalne.
« Odpowiedź #7 dnia: 05.09.2013, 16:48:30 »
Specjalne

1) Jeżeli zdarzy Ci się wybudować Muzeum Mediterraneum lub Muzeum Atlantikum przynajmniej raz, to jako zarejestrowany przywódca masz dostęp do tzw. Eksponatów. Podobnie dzieje się, jeżeli wybudujesz Wielką Bibliotekę lub Świątynię Olimpijską/Sanktuarium Tytanów, wówczas masz dostęp do Doskonałych Pism i Artefaktów.

Eksponaty - w trakcie gry, podczas wypełniania przeróżnych misji, odkrywasz jak je zdobyć. Jeżeli na określonym poziomie trudności wyślesz ekspedycję do wyjątkowo dobrze strzeżonego miejsca - na przykład Skarbca Gryfów albo Wrót Hadesu - możesz zdobyć Eksponat, który upamiętnia to wydarzenie. Zadania zlecane przez bogów - np. o odzyskanie skrzydlatych sandałów - wcale nie muszą powodować, że pojawią się one w Muzeum. Natomiast spełnienie pewnych niezapisanych warunków może się do tego przyczynić. Wezwanie Heraklesa kilkukrotnie może sprawić, że zostawi on w Muzeum skórę Lwa nemejskiego.

Doskonałe Pisma - w Wielkiej Bibliotece znajdują się napisane przez geniuszy (o tym niżej) pisma, upamiętnienie wybitnych dokonań kulturalnych lub technologicznych, treść dramatu wystawianego w Wielkim Teatrze. Zasady podobne jak przy eksponatach. Również szkice architektoniczne największych wzniesionych w trakcie gry budowli - poza sanktuariami - się wliczają.

Artefakty - uzyskiwane po wybudowaniu sanktuarium danego boga. Po wybudowaniu sanktuarium Posejdona w Świątyni pojawia się jego trójząb.

Eksponaty, Artefakty i Doskonałe Pisma nie mają wpływu na przebieg rozgrywki, to raczej pewnego rodzaju "znajdźki". Oczywiście, możliwe jest, by po uzyskaniu pewnej ich liczby - lub wszystkich - gracza spotkała nagroda: ukryta animacja lub możliwość wybudowania świątyń bogów neutralnych. Myślałem też o tym, by na przykład dopiero po zapełnieniu odpowiednią liczbą woluminów Biblioteki uzyskało się dostęp do scenariusza, w którym można wybudować Kolosa Rodyjskiego. A na przykład przy odpowiedniej kolekcji w Muzeum możliwe było stworzenie Wiszących Ogrodów w innej, wyjątkowo trudnej misji.

2) Geniusze. Przy odpowiednim poziomie dostępu do kultury, edukacji lub kultu mogą pojawić się geniusze. Geniusz to na przykład filozof, który odtąd tworzy znacznie lepsze pisma, żołnierz, który doskonale walczy lub rzeźbiarz, który odtąd tworzy rzeźby do rozbudowy sanktuarium. Każdy geniusz, którego posiadasz, zostawia po sobie coś w Muzeum, Bibliotece lub nawet Świątyni/Sanktuarium (jeżeli masz np. doskonałą wyrocznię). Wokół geniuszy świeci łagodny nimb, zwiększają też oni uznanie na polu kultury lub militariów mapy świata.

3) Relacje z innymi miastami. Od teraz można prowadzić wymianę kulturalną lub naukową z danymi miastami, niektóre miasta zgodzą się handlować tylko wtedy, jeżeli będziesz im imponował pod względem militarnym lub technologicznym.


Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #8 dnia: 05.09.2013, 17:11:22 »
Dodatki

Istnieją również dodatki, jednak obydwie zawarte w nich nacje znacznie się różnią od Greków i Atlantów.

W Pangei: Sanktuarium wspomniane wcześniej Nimfy zamieszkują skromne przybytki w pewnej odległości od świętych drzew i źródeł. Rozbudowa mieszkań przebiega w podobny sposób, jednak w pewnym momencie hierarchia się rozdwaja. Z jednej strony mamy przybytki driad (2x2), oread (3x3) i hesperyd (4x4), a z drugiej można też wybudować nadwodne osiedla tratw zamieszkiwane przez najady (2x2), nereidy (3x3) i okeanidy (4x4). Ich potrzeby są nieco odmienne, więc osiedli tych nie sposób łączyć. Od tej pory innego wymiaru nabiera też walka nautyczna, bowiem najady, nereidy i okeanidy walczą w wodzie (te dwie ostatnie są w stanie wypłynąć do miast wrogów).

Nimfy również potrzebują świątyń, jednak przy ich budowie potrzebują różnych rodzajów drewna w większym stopniu niż marmuru czy granitu; a także różnych sadzonek, które importują lub hodują - jeżeli na to pozwala teren - w mieście. Jest to więc nowy surowiec.

Boskimi istotami Nimf są Opiekuni, potężne istoty czuwające nad różnymi aspektami świata naturalnego. Aspektami nazywane są również straszliwe potwory, które zsyłają na wrogie im miasta. Pod tym względem system jest jednakowy, choć plejada heroin (tak tak!) zauważalnie się zmienia. Nimfy kultury i edukacji poszukują w konserwatoriach muzycznych, miejscach kontemplacji i w specjalnych ogrodach, a w szkółkach leśnych i arboreach uczą się dbałości i troski. Ich najważniejsze miejsca (odpowiednik Muzeum czy Wielkiej Biblioteki) to Kryształowa Szklarnia czy też Pawilon Duchów, gdzie kolekcjonują egzotyczne rośliny i esencje Opiekunów, którym wybudowały sanktuaria. Częścią towarów są w stanie handlować, a część jest im zwyczajnie zbędna np. zamiast runa korzystają z bluszczu (więc mogą importować winorośl), a zamiast wina piją nektar. Jeżdżą na dzikich kotach (oready) i delfinach lub hippokampach (nereidy).

To pokrótki szkic, później napiszę więcej.

Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #9 dnia: 05.09.2013, 18:07:26 »
Bóstwa spoza panteonu.

Bóstwa spoza panteonu - w przypadku podstawki są to Tyche, Temida, Eros i Helios (tak, jednak Pan ląduje u Atlantów) - mogą mieć wybudowane świątynie, ale wiąże się to z osobnymi warunkami.

Helios spogląda łaskawym okiem jedynie na przywódców miłujących wiedzę i pragnących, tak jak on sam, przemierzać świat w poszukiwaniu największych osobliwości. Jedynie przy odpowiednim wyposażeniu Muzeum i rozległym księgozbiorze w Bibliotece możesz liczyć na jego życzliwość. Wówczas otrzymujesz misję, w której musisz wybudować Kolosa Rodyjskiego na jego cześć, a następnie latarnię morską na Faros. Wówczas olśniony Helios pozwoli Ci wybudować swoją świątynię w każdym mieście, na które padnie Twój wzrok, liczebność stad wzrośnie, wzrok wyroczni rozświetli przyszłość, a oświeceni mędrcy będą przemierzać ulice miasta w oczekiwaniu na przybywające prędzej okręty ekspedycji.

Eros miłuje tych, którzy miłują. Jeżeli wybudujesz odpowiednio okazałe posągi na cześć bóstw i herosów, a oni będą czuli się kochani, Eros poczuje, że tylko przy Tobie może liczyć na towarzystwo miłośnika nadnaturalnie atrakcyjnych. Do tego, jeżeli populacja osiągnie określony pułap, Eros nie spocznie, póki każda osoba w Twym mieście nie napotka właściwej (bądź nie-) połówki pomarańczy. Wówczas być może odwiedzi Cię poszukująca go Psyche, a wypełnienie zleconej przez nią kampanii umożliwi Ci wybudowanie Erosowi świątyni. Wówczas w domach zamieszka wyraźnie więcej osób, a szacunek ludu i innych władców wobec Ciebie wyraźnie wzrośnie.

Temida
to potężna bogini, która surowo patrzy na tych, którzy unikają sprawiedliwości. Jednak Ci, którzy zjednali sobie bogów nie mają się czego obawiać, gdyż nawet Temida uznaje tych, którzy swą prawością (lub kabzą) zasłużyli sobie na ich szacunek. Jeżeli w Świątyni Olimpijskiej lub Sanktuarium Tytanów znajdzie się odpowiednio wiele boskich atrybutów, Temida postanowi dać Ci szansę i wtajemniczy w swe plany. Wówczas będziesz musiał "jedynie" ukarać wędrujących i beztroskich winowajców, dając im surową nauczkę. Czeka Cię znojna kampania przepełniona walkami z rozrabiającymi bóstwami, pustoszącymi ląd i morze bestiami oraz kapryśnymi władcami, jednak - gdy już ją zakończysz - Temida w każdej sytuacji wspomoże Cię ze swej świątyni mądrą radą i wsparciem. Mało który bóg, bestia bądź armia odważą się zaatakować Twoje miasto, gdyż chroni je prawość i okute brązem odważniki na szali Temidy.

Tyche - zdobycie sobie jej przychylności to kwestia zarówno przypadku, jak i niebywałego samozaparcia. W niektórych szczególnie rozbudowanych miastach może pojawić się możliwość wybudowania jej świątyni, ale już w chwili rozpoczęcia budowy miasto będzie nękane przez niebywałe klęski i ataki potworów. Do tego w każdej chwili wybudowana przed chwilą partia świątyni może się zawalić i nic nie można na to zaradzić poza staranną odbudową. W chwili podjęcia prac budowlanych lepiej być pewnym, że nie budujesz miasta w jednym sektorze mapy, gdyż nagromadzenie plag może skutecznie je spustoszyć. Jednak w chwili ukończenia świątyni, los uśmiechnie się do Ciebie. Od tej chwili Tyche będzie spełniała losowe (!) życzenia, zastępując cały orszak bóstw. I choć nie zawsze w wypadku natarcia wrogiej armii przydadzą Ci się owoce morza czy zapewnienie nadnaturalnej opieki medycznej, nierzadko Tyche z niebywałą intuicją odpowie na Twe prośby, zanim zdążysz o nich pomyśleć.

Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #10 dnia: 05.09.2013, 18:22:03 »
I na dzisiaj to chyba tyle. Wybaczcie, jeżeli bardzo spam. Zwyczajnie wczoraj mi to przyszło do głowy.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #11 dnia: 05.09.2013, 21:51:09 »
Naprawdę ciekawe pomysły!
Kiedy nad nimi pracowałeś?
Masz jakieś poważne plany z nimi związane?

Bardzo podoba mi się większa ilość warstw społecznych i rodzai świątyń - a także potworów - te naprawde silne musiałyby być pokonywane przez kilku herosów. Sprowadzenie ich do miasta wymagało by dużo czasu, biorąc pod uwagę też to, że te potwory miałyby być silniejsze i większe niż zwykłe powinny być też bardziej roźne dla miasta - dlatego też może mapy na których buduje się miasto powinny być zdecydowanie większe niż nawet największe możliwe do tej pory.

Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia. Re-edycja.
« Odpowiedź #12 dnia: 05.09.2013, 22:44:50 »
Dzięki. Dziś byłem chorawy, przyszło mi to do głowy wczoraj. Więc napisałem. Plany? A jakie mogę mieć? Gry niestety nie stworzę, to tylko projekt nie-do-realizacji.

Chciałem nieco podrasować poziom trudności i zróżnicować wyzwania, które od pewnego momentu w oryginale ograniczały się do umiejętnego rozplanowania zabudowy. Teraz można spojrzeć z dalszej perspektywy, poszukiwać eksponatów lub "zasłużyć" na bonusowe misje. Ponadto pokonanie potwora lub wzniesienie świątyni to jedno, ale pokonanie Tyfona czy kosztowny projekt budowy sanktuarium to zupełnie innej rangi wyzwanie. Do tego dochodzi to, że osiedla elit są trudne do utrzymania, ale arystokracja to dopiero twardy orzech do zgryzienia.

Lotofag

  • Gość
Budowle.
« Odpowiedź #13 dnia: 06.09.2013, 15:51:36 »
Budowle specjalne

Istnieje szereg roznych budowli specjalnych, ktore zarowno Atlanci, jak i Grecy moga wybudowac. Grecy najchetniej buduja monumentalne kaplice na okazalych postumentach, podczas gdy Atlanci specjalizuja sie w budowie piramid. Do tego dochodza jeszcze tak zwane cuda i azyle sztuk. Ponizej moje propozycje budowli specjalnych.

Monumenty:

Pomniki (Grecy) - pomniki poswiecone danemu bostwu. Moga funkcjonowac jak kaplice, zwiekszaja tez wskaznik kultu bostwa, ktoremu sa poswiecone. Dziela sie na skromne, zwykle, okazale i majestatyczne. W przypadku skromnych wystarczy rzezba, zwykle wymagaja juz marmuru i drewna, okazale - zarowno rzezb, jak i marmuru oraz drewna, a majestatyczne przedstawiaja orszak danego bostwa i czesto wymagaja np. dobr egzotycznych, zlota lub bizuterii. Uwaga: jezeli posiadasz rzezby stworzone przez geniusza, dostawcy automatycznie wybiora je, by zdobily pomnik, dzieki czemu wzrosnie wartosc estetyczna i wskaznik kultu.

Piramidy (Atlanci)
- podobnie jak w podstawce. Piramidy tworzy sie z pomoca granitu, marmuru, orychalku i drewna. Rozkladaja rownomiernie wskaznik kultu na wszystkie czczone przez Ciebie bostwa, zamiast koncentrowac sie na jednym.

Mur cyklopowy (Grecy i Atlanci) - wzmocniony mur, który znaczaco poprawia obronnosc miasta. Niezwykle ciezko go wzniesc i wymaga to sporych nakladow marmuru i drewna, a takze zlota/orychalku. Zwieksza prawdopodobienstwo pojawienia sie geniusza.

Hipodrom (Grecy i Atlanci) - równiez wymaga marmuru i drewna, a ponadto koni, by rozpoczely sie wyscigi. Przynosi zyski. Zwieksza prawdopodobienstwo pojawienia sie geniusza.

Monumentalny stadion (Grecy)
- stadion wyjatkowo piekny, ktory rozslawi Twe imie w calej Helladzie. Liczba sportowcow w miescie znaczaco wzrasta. Zwieksza prawdopodobienstwo pojawienia sie geniusza.

Boski teatr (Grecy) - dzieki wykorzystaniu najpiekniejszych materialow, sztuki wystawiane w tym teatrze beda znane nie tylko w Twym miescie. Zwieksza prawdopodobienstwo pojawienia sie geniusza.

Planetarium (Atlanci) - starannie wyrzezbiona w kopule mapa niebios pomoze w ksztalceniu obserwatora-geniusza oraz wiekszej liczby astronomow.

Wielka akademia (Grecy) - doskonalosc tego miejsca przycmiewa sny najwiekszych filozofów.

Perpetuum mobile (Atlanci) - poznanie zasad funkcjonowania tej misternej konstrukcji zblizy Cie do geniuszu, a geniuszy do Ciebie.

Wielka biblioteka (Grecy i Atlanci) - zasady funkcjonowania tego miejsca zostaly opisane wczesniej. Aby zbudowac wielka biblioteke nalezy liczyc sie z  tym, ze wymaga ona ukonczenia niektorych badan i ogromnych (!) nakladow finansowych.

Muzeum Atlantikum/Muzeum Mediterraneum - jak wyzej.

Swiatynia olimpijska/Sanktuarium tytanów - jak wyzej. Wymaga dobrych relacji z bostwami opiekunczymi.

Karol

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia - re-edycja
« Odpowiedź #14 dnia: 09.10.2013, 12:54:32 »
Naprawdę te pomysły są zajebiste, fani knights and merchants stworzyli sobie Remake i grają w  tą  grę non stop, mino ze knights jest starsza od Zeusa, może my byśmy coś wykombinowali i stworzyli jakiś wspólny dodatek może jest wśród nas jakiś informatyk dobry itp jak by było coś trzeba pomoc to ja się pisze pierwszy?

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - re-edycja
« Odpowiedź #15 dnia: 09.10.2013, 18:58:19 »
Oni bodajże dostali kody źródłowe od twórców.
W przypadku Zeusa jest to raczej mało prawdopodobne.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - re-edycja
« Odpowiedź #16 dnia: 06.11.2013, 08:49:25 »
Muszę przyznać, że masz wiele świetnych pomysłów na grę. Szkoda, że nie zostaną zrealizowane. Kilka szczegółów mi jednak nie pasuje, np. na potwornego pupila Hestii wybrałeś Eris. Dlaczego? Przecież obie są boginiami. Byćmoże nie znam jakiegoś mitu, ale nie rozumiem też powiązania Hermesa z Mantikorą. Jakoś nie przekonuje mnie też ten Orzeł u Prometeusza. Tytan miałby nasyłać na miasto "potwora", który codziennie ucztuje na jego wnętrznościach? Trochę dziwne. Jeśli chodzi o Herę - najbardziej pasuje do niej Argos. Bardzo przypadło mi do gustu powiązanie Heliosa z Feniksem oraz Hekate z Medeą a jeszcze bardzej ze Styks. Od siebie mogę dorzucić nowego potwora dla Posejdona. Proponuję zastąpić Krakena Cetusem (Ketosem). Według mitologii to właśnie jemu Andromeda miała zostać złożona w ofierze a nie Krakenowi. Od początku , gdy zacząłem grać w Zeusa, nie pasowało mi to, że Tezeusz zabija Dzika Kalidońskiego. Co prawda, brał udział w polowaniu, ale to Atalanta zraniła bestię a wykończył ją Meleager. Dlatego jestem za Twoim Bykiem Maratońskim. Trzecim przeciwnikiem Tezeusza mógłby być któryś ze zbójów: Skiron, Sinnis lub Damastes. Mam też pomysły na trzy nowe towary używane w starożytnej Grecji: kość słoniowa, bursztyn oraz wonne olejki - wszystkie potrzebne arystokracji. To chyba tyle. Do reszty Twoich koncepcji nie mam uwag, są po prostu genialne.

lotos

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia - re-edycja
« Odpowiedź #17 dnia: 10.11.2013, 11:38:51 »
1. Dzięki wielkie, ja również żałuję.

2. Tu problemem był raczej brak innych możliwości. Rozwiązałem to w ten sposób: Kiedy bogini pokoju i ugody odwraca się od miasta, bogini niezgody może beztrosko w nim przebywać. Ponieważ Hestia, jako bogini olimpijska, ma większy autorytet niż Eris, jest gotowa "zlecić" zniszczenie danego miasta.

3. W przypadku Mantikory - chciałem sięgnąć po mniej znane bestie mityczne, a wybór Minotaura na potwora Hermesa wydawał mi się jeszcze bardziej przypadkowy. Szybka, śmiertelna i skuteczna mantikora, która ma ludzką twarz, lecz jest posłańcem śmierci, bardzo mi odpowiadała jako pupil Hermesa.

3. Istnieje wiele wersji tego mitu, sporo readaptacji. W niektórych z nich - podanych, bodajże, przez Kerenyiego, Herakles nie zabił orła, lecz Prometeusz go uwięził. Wówczas pozostawałby on na jego usługach.

4. Tak, Ketos to doskonały pomysł.

5. Nie chcę mnożyć mniej znanych bestii ponad miarę, więc jeszcze pomyślę nad Bykiem.

6. Świetny pomysł z bursztynem, kością słoniową i olejkami! Wielkie dzięki, szczere.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - re-edycja
« Odpowiedź #18 dnia: 11.11.2013, 18:15:32 »
Ad. 2. Niby logiczne, ale wciąż pozostaje pewien nirozwiązany problem. Otóż, Eris nie jest potworem, ale boginią (jest nieśmiertelna), więc żaden heros nie może jej zabić. Można by to najwyżej jakoś obejść, np. tak jak to opisałeś z Kirke - jst mistrzynią przemian (więc nie zabija). Chiron mógłby wypędzić Eris z miasta lub użyć dyplomacji i delikatnie wyprosić niechciane bestie z naszego polis.

Lotofag

  • Gość
Odp: Zeus: Tytanomachia - re-edycja
« Odpowiedź #19 dnia: 11.11.2013, 20:05:43 »
Tak też myślałem.

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz literami ile to jest dwanascie odjac dziewiec (napisz malymi literami):
Napisz literami ile to jest szesc odjac dwa (napisz malymi literami):

N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu | SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem