O ile naprawdę chciałbym zrobić kampanię do Cesarza, ograniczenia nazw oraz nieco chaotyczny edytor raczej skutecznie mnie odpychają. Z drugiej strony, dowolność Gry Otwartej skłoniła mnie do nabazgrania kilku map. Postanowiłem się nimi podzielić, wraz z małymi uwagami
Pliki wrzucamy do [folder Cesarza]\Cities ; będą one dostępne do Gry Otwartej.
'Gwarantowane surowce' oznaczają te postawione przeze mnie za pomocą skał/punktów; do tej rubryki zalicza się Żelazo, Brąz, Sól, Kamień, Ryby oraz Zwierzyna.
Zazwyczaj jest też możliwość wydobycia gliny oraz/lub ścięcia drzew, ale gwarancji nie daję; tu już trzeba się zdać na łaskę generatora Gry Otwartej
Konopie oraz co najmniej jeden rodzaj żywności 'uprawianej' są dostępne zawsze. Miłej zabawy!
1. AxangNiezbyt duża mapa, chociaż może wydawać się spora - szybko zorientujecie się jak jest naprawdę gdy tylko spróbujecie rozbudować miasto poza pierwsze osiedle.
Gwarantowane surowce: Brąz (dwa niewielkie skupiska), Żelazo (na pagórku przy południowym krańcu mapy), Zwierzyna Łowna oraz Ryby.
2. Ching PingKlimat umiarkowany, mapa średniej wielkości; na zachodzie mamy suchy teren zasobny w metale, na wschodzie urodzajne gleby po obydwu brzegach rzeki bogatej w ryby. Nie powinno być trudności ze zbudowaniem dużego miasta z ~5 tysiącami mieszkańców.
Gwarantowane surowce: Brąz, Żelazo oraz Ryby.
3. Lian LianŚredniej wielkości pustynna mapa. Dwie rzeki - z północy i z zachodu - oskrzydlają mury prostokątnej fortecy, która opiekuje się kanałami wodnymi wykopanymi przez poprzednich właścicieli. Mapa jest dość trudna, bo i materiałów mało. Uwaga na niedźwiedzie kręcące się nieopodal rudy miedzi oraz sępy krążące na południu i wschodzie mapy!
Gwarantowane surowce: Sól (dużo), Brąz oraz Żelazo (obydwa w miniaturowych ilościach), Zwierzyna Łowna.
4. Ping Ching DingBardzo zalesiona mapa w klimacie wilgotnym, poprzedzielona pagórkami i jeziorkami, z zakolem rzeki w rogu mapy. Już nie wspomnę o ruinach poprzedniego miasta, przez co na początku będzie trzeba pobawić się w zbieraczy gruzu, a potem dobrze rozplanować osiedla i dzielnice produkcyjne. W okolicy wspomnianych jeziorek oraz rzeki kręcą się aligatory i tygrysy, tak więc trzeba zachować ostrożność.
Gwarantowane surowce: Sól, Brąz oraz Ryby (tylko dwa punkty).
5. So DuriMała, sucha mapa; skalisty teren daje mało miejsca na rozbudowę, już nie wspomnę o małej ilości żyznej gleby, ale dzięki tylko trzem punktami wejścia do doliny, łatwiej jest się bronić w razie ataku. Mapa jest bardziej 'wyzwaniem' niż miejscem na budowę metropolii.
Gwarantowane surowce: Sól (niewiele), Żelazo, Brąz (te dwa ostatnie w sporych ilościach) oraz Zwierzyna łowna.
6. Weng TangJest to duża, pustynna mapa przedzielona dwiema rzekami które następnie łączą się z zatoką czy innym jeziorkiem. Rzeki naturalnie dzielą mapę na część produkcyjną, rolniczą oraz mieszkalną; przynajmniej tak mi się budowało najwygodniej podczas moich gier otwartych.
Gwarantowane surowce: Mnóstwo! Sól, Kamień, Żelazo, Ryby (ale tylko dwa punkty).
7. Xan ZhouMoja ulubiona, skromnym zdaniem, mapa. Jest to ogromna mapa typu 'wilgotnego', gdzie rzeka wije się przez środek mapy z południowo-zachodniego do północno-wschodniego rogu. Mapa jest płaska, z dużą ilością drzew oraz okazjonalnym kamieniem dla wymogów feng shui. Niestety, wrogowie mogą nadejść z każdej strony, brak tutaj żelaza, a brązu jest tylko odrobina. Drogą handlu da się te braki nadrobić, a miejsca jest tyle, że bez problemu da się zmieścić, i utrzymać, siedmio- czy nawet ośmio-tysięczne miasto.
Gwarantowane surowce: Brąz (niewiele), oraz Zwierzyna Łowna (na przeciwległych rogach mapy)
8. XaxangKolejna 'dolina', tym razem dość duża oraz w klimacie umiarkowanym. Żelaza jest sporo a brązu akurat na mennicę - tak więc epoka żelaza jest tą 'docelową' dla tej mapy. Terenu pod uprawy jest na tyle sporo aby utrzymać kilkutysięczne miasto, a biorąc pod uwagę tylko jedno wejście, jego obrona powinna być (banalnie) prosta.
Gwarantowane surowce: Brąz (niewiele), Żelazo (dużo) oraz Zwierzyna Łowna.
9. Xi LianKolejna duża mapa w wilgotnym klimacie. Trzy strumienie okalają ogromne mury wewnątrz których jest wystarczająco dużo miejsca na całe miasto. Na północnym zachodzie jest skupisko skał z rudą żelaza, tak więc budowa silnego, bogatego miasta w epoce żelaza lub stali nie powinna być dużym problemem.
Gwarantowane surowce: Żelazo, Sól (odrobina, prawy górny róg) oraz Zwierzyna Łowna.