Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Disciples II Heroes of Might and Magic III Original War
Gorky 17
Odp: [Oferta] Gry w Biedronce / Lidlu 27 wrzesień 2018 12:42 52 postów KazuaR
Odp: O grze Gorky 17 14 czerwiec 2018 12:41 4 postów Mamga
Odp: Wiedźmin ma już 10 lat!!! 12 czerwiec 2018 16:39 2 postów Ellashras
Odp: Rozmowy o DF 11 czerwiec 2018 16:40 23 postów Umling
Odp: Gorky na Steam'ie 18 październik 2017 19:20 2 postów ziemek8
Odp: Porady 9 październik 2017 22:56 20 postów Rybku
Odp: Ale kanał! 7 wrzesień 2017 20:06 5 postów Jakub Rozwadowski
Industry Giant 2 - łańcuchy produkcyjne 20 listopad 2016 17:14 1 postów ziemek8
Dlaczego tu jest reklama?

Autor Wątek: Bossowie - LABORATORIUM (część 4)  (Przeczytany 1654 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Bossowie - LABORATORIUM (część 4)
« dnia: 24.09.2017, 14:30:11 »



10) INCUBUS x2 (opcjonalnie)

  • życie - 150hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na ogłuszenie, wabik, środki trujące, broń energetyczną
  • atak - 42-66hp x2  pole rażenia to 9 kratek (screen 1)

Oprócz Incubusów, do pokonania mamy 2 znane nam już Reverend Insecty. Mają po 80hp, ciężki pancerz i odporności na energię, ogłuszenie, niskie temperatury. Nie zadają jakichkolwiek obrażeń, ale zamrażają na 3 tury (screen 2) o czym pewnie już się przekonaliście ;)
Na tym etapie postacie powinny być już dobrze wyszkolone w posługiwaniu się karabinami, strzelbą i miotaczem ognia - to właśnie te bronie szczególnie polecam do tej walki. Zadają dosyć sporo obrażeń i mają spory zasięg. Niezbędne będą także miotacze ciekłego azotu. Ze względu na mechanikę potyczki wyjątkowo odradzam siekierę i inne "obijaki" - zależeć nam będzie, żeby szybko zlikwidować Incubusy. Karabin jonowy i paralizatory także będą nieprzydatne.
Same Incubusy nie są takie straszne, mimo obrażeń jakie potrafią generować. W swojej turze, każdy z nich tworzy 2 świecące, białe kule (będę je nazywał śnieżkami), które rozrzucane są mapie. Po 2 turach śnieżki wybuchają, czyli mamy czas na oddalenie się od zagrożenia. Same śnieżki unoszą się nad polami, na których się znajdują, co trochę zaburza ocenę pola rażenia obiektu. Dlatego zrobiłem screen z zaznaczonym obrysem zasięgu wybuchu śnieżek (screen 3).
Reverend Insecty (robaki), będą starały się nas zamrozić i tym samym uniemożliwić ucieczkę przed śnieżkami. Może się to skończyć wyjątkowo tragicznie - zamrożony bohater otrzymuje zwiększone obrażenia i nie ma możliwości na jakąkolwiek akcję, w tym leczenie.
Bossowie są ruchliwi i mogą przebyć sporą przestrzeń w swojej turze. Im są dalej, tym będzie nam trudniej do nich dotrzeć (śnieżki na planszy) Właśnie dlatego polecam skupić się w pierwszej kolejności na bossach, potem na Insectach.


Przejdźmy do samego planowania potyczki. Sullivan zamraża bossa po lewej, Thiery drugiego. Przekazujemy miotacze, gdy zachodzi taka potrzeba. Jeśli odpowiednio się poruszyliśmy Owiczem - strzelamy z karabinu do zamrożonego Incubusa po prawej. Na razie robaki nam nie grożą.
W drugiej turze Sullivan strzela od boku w Incubusa. Owiczem i Thierym okrążamy drugiego od lewej strony i także strzelamy. (obijanie zada mniej obrażeń) Insecty dalej nie powinny nam zagrażać
W trzeciej turze Cole może podpalić bossa, lub dalej strzelić - ja polecam ogień. Jeśli odpowiednio się ruszyliśmy Owiczem i Thierym w drugiej turze, powinniśmy móc podpalić miotaczem, czy koktajlem 2 stwory - Incubusa i Insecta (screen4). Druga postać strzela. Oddalamy się, omijając sarkofag od góry i kierując się w lewo - do bossa którym zajmuje się Sullivan. Jest duża szansa że boss, którego męczyliśmy dwiema postaciami, po prostu się oddali i z czasem spali. Jeśli nie, będziemy musieli do niego podejść i dobić, ale już po zabiciu agresywnych Insectów.
W czwartej turze unikamy śnieżek i albo strzelamy do bossa, na którym skupił się Cole, albo jeśli mamy możliwość, zamrażamy. Staramy się nie dopuścić, żeby doszedł do nasz Insect. Jeśli nie ma wyjścia, to palimy go, lub strzelamy.
Z kolejnymi turami staramy się połączyć grupę i zabić bossa kulami karabinu czy strzelby, póżniej robaki. Jeśli trzeba, idziemy do niedopalonego Incubusa i dobijamy, cały czas uważając na śnieżki.
Walkę ukończyłem w 7 tur, bez straty punktów życia i zamrożonych żołnierzy.


Domyślam się, że z opisu można się mało połapać, ale dzieje się tak sporo, że nie umiałem tego lepiej ogarnąć. Tą potyczkę można stoczyć na naprawdę wiele sposobów, na przykład skupiając się najpierw na Insectach, czy też jednym Incubusie, dalej nie tracąc życia. Można zastosować wabik, do którego chętnie lgną robaki, jednak osobiście wolałem wykorzystać turę na oddanie strzału/podpalenie bossa. Przez ilość opcji jaką możemy zastosować i wymagania jakie stawia, ta potyczka należy do moich ulubionych :)


Warto tez wiedzieć że:
- na mapie może być jednocześnie maksymalnie 8 śnieżek
- jedna śnieżka może być na drugiej, czego nie widać
- można przechodzić przez pola z śnieżkami
- śnieżna kula nie detonuje innych
- Incubusy potrafią rzucać śnieżki przez przeszkody, postacie, potwory
- zamrożony bohater może dostać nawet 80 obrażeń od wybuchu śnieżki!
- Incubus podobnie do Cripple'a, ma 5 akcji: ruch- atak-ruch-atak- ruch, jednak nie jest tak mobilny. Jeśli Incubus jest z dala od członków naszego oddziału, rzuca tylko jedną śnieżkę.
- Revernd Insecty nie unikają śnieżek - mogą oberwać od 40 do 50 punktów obrażeń
- Incubusy nie są odporne na swoją broń. Mogą stracić około 50hp wskutek wybuchu śnieżki, choć są zdecydowanie bardziej ostrożne od Insectów
- Incubusy nie rzucają śnieżek w sposób zagrażający swoim pomocnikom, czy sobie nawzajem
- dynamit powoduje obrażenia rzędu 60hp w zamrożonego Incubusa
- jeśli postać nosi kamizelkę z kevlaru i jest zamrożona, nie stopimy lodu ogniem - jeśli jednak nie nosi kevlaru, postać zostanie rozmrożona i podpalona, jednak będzie mogła wykonać akcję
- wabik i dynamit mogą służyć jako przeszkody, które zablokują lub odgrodzą drogę przeciwnikom
- wyjątkowo skuteczną bronią w tej walce jest strzelba. Zamrożony stwór może oberwać nawet za 45hp jeśli postaci się poszczęści



11) ZMUTOWANY XXXX

  • życie - 500hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - środki trujące, niskie temperatury, wabik, środki łatwopalne
  • 3 ataki (wszystkie trzy ataki bossa mają taki sam zasięg - screen2):
    • 1) ogłuszenie - 10-15hp. jedna kratka zasięgu. trwa 3 tury
    • 2) zatrucie - po pierwszej turze jednostka traci 10hp, po drugiej 5. Powstaje również zielona plama, która wybucha po 2 turach powodując 20-30 obrażeń wszystkim w jej zasięgu (screen1)
    • 3) karabin maszynowy - 40-60hp jedna kratka zasięgu


Specjalnie nie dokończyłem nazwy bossa w tytule, żeby nie psuć zabawy osobom, które z grą nie miały jeszcze styczności :)
Sama taktyka jest banalnie prosta. Thiery albo Owicz podchodzą do bossa tak blisko jak tylko się da i strzelają z pistoletu na ogłuszające strzałki (może być także granat ogłuszający). Następnie otaczamy bossa w taki sposób jak na screenie3. Przy takim ustawieniu "mrówka" jest całkowicie bezbronna i możemy ja obijać łomami i traktować energią aż paskuda nie padnie. Ogień także świetnie się sprawdza.


Jeśli planujemy stoczyć walkę bez ogłuszania, musimy pamiętać o kilku rzeczach:
- po lewej jest generał, który ma 30/100hp. Nie może zginąć! (można leczyć)
- boss w swojej turze atakuje 2 razy, jeśli się nie mylę, tą samą postać. Może ogłuszyć, a zaraz potem zatruć.
- w późniejszych turach, potwór praktycznie tylko strzela, łącznie zadając po około 100 obrażeń na turę (czyżby miał określoną ilość ładunków ogłuszania i trutki?)
- trucizny nie da się wyleczyć odtrutką na gaz bojowy
- ogłuszenie można zniwelować środkami znalezionymi w muzeum (jeśli nie wykorzystaliśmy ich w walce ze Stingerem i Guardem)

Na początek korzystamy z karabinu jonowego i miotacza napalmu. Osoba posiadająca wyrzutnię rakiet będzie korzystała z niej do końca bitwy. Przesuwamy oddział w lewo, do generała. W kolejnych turach strzelamy ze strzelby, miotacza energii i wyrzutni rakiet. Jedna osoba kieruje się w stronę generała i leczy go. Resztę rozpraszamy. Boss prawdopodobnie w końcu kogoś dopadnie i zaatakuje. Polecam się tym specjalnie nie przejmować i szybko zamordować poczwarę. Jak się naładuje karabin jonowy, obowiązkowo używamy go.
W ten sposób potyczka zajęła mi 5 tur, w ciągu których wyleczyłem generała apteczką, skorzystałem między innymi: z karabinu jonowego 2 razy, raz z generatora energii i napalmu, 4 razy z wyrzutni rakiet. W ostatniej turze zostałem ogłuszony i zatruty.

Osobiście jestem rozczarowany że ten boss jest tak łatwy do zabicia. Jeśli mamy panele sterowania, możemy wezwać pocisk balistyczny, grom i generator energii kończąc potyczkę już w pierwszej turze.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Bossowie - LABORATORIUM
« Odpowiedź #1 dnia: 24.09.2017, 19:14:03 »
Nie wpisałeś jak przy innych bossach, że Incubusy są opcjonalne, bo wydaje mi się, że są. Wydaje mi się, że walkę z nimi można zacząć tylko poprzez wejście w kulę energii.

- jeśli postać nosi kamizelkę z kevlaru i jest zamrożona, nie stopimy lodu ogniem - jeśli jednak nie nosi kevlaru, postać zostanie rozmrożona i podpalona, jednak będzie mogła wykonać akcję
Nie wiedziałem! To, że można odmrozić podpalając już kiedyś słyszałem, ale nie o kamizelce. :D

Zmutowany... Widzę, ze nawet na obrazku ocenzurowałeś jego imię. :)

- trucizny nie da się wyleczyć odtrutką na gaz bojowy
A może tylko jak stoi się w tym zielonym polu, jak się z niego wyjdzie to nadal nie można odtruć?

Osobiście jestem rozczarowany że ten boss jest tak łatwy do zabicia. Jeśli mamy panele sterowania, możemy wezwać pocisk balistyczny, grom i generator energii kończąc potyczkę już w pierwszej turze.
Własnie chciałem to napisać, tak oszczędzałem te specjalne bronie, że tak udało mi się zrobić nie raz.
I zgadzam się, że ta walka powinna być dużo trudniejsza. :)

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Bossowie - czyli jak zabić to coś - LABORATORIUM
« Odpowiedź #2 dnia: 24.09.2017, 21:32:23 »
Sam nauczyłem się kilku nowych rzeczy testując różne warianty i bronie. Nie pamiętałem że ostatni boss ma aż 3 różne ataki :) Nie wiedziałem też, że grom zaliczany jest do broni energetycznej. Myślałem że jego źródłem jest prąd.

Słuszne uwagi. Sprawdzę czy da się ominąć Incubusy i możliwość wyleczenia zatrucia

Przy okazji chciałbym podziękować za umieszczenie postów w serwisie :) jest kilka rzeczy które chciałbym poprawić, ale chyba będzie lepiej jak opiszę na privie 
Mam także pomysł na kolejne tematy :)

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Bossowie - czyli jak zabić to coś - LABORATORIUM
« Odpowiedź #3 dnia: 24.09.2017, 22:30:48 »
Sprawdziłem. Nawet po wyjściu z zielonego placka nie da się wyleczyć zatrucia.
Co do walki z Incubusami - faktycznie da się jej uniknąć, czyli trzeba dodać że jest opcjonalna :)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Bossowie - czyli jak zabić to coś - LABORATORIUM
« Odpowiedź #4 dnia: 25.09.2017, 07:22:59 »
Przy okazji chciałbym podziękować za umieszczenie postów w serwisie :) jest kilka rzeczy które chciałbym poprawić, ale chyba będzie lepiej jak opiszę na privie
Pewnie, daj znać. :)

Mam także pomysł na kolejne tematy :)
Super! Mając te teksty możesz podejrzeć jak to jest zrobione (spróbuj zacytować, będziesz miał wtedy cały kod) i zrobić wszystko po swojemu. Po wysłaniu postu możesz go przez 60 minut edytować. Jeżeli w tym czasie nie zdążysz, daj znać to ja dokończę. ;)

Sprawdziłem. Nawet po wyjściu z zielonego placka nie da się wyleczyć zatrucia.
Więc to musi być jakieś specjalne zatrucie tego zmutowanego.

Co do walki z Incubusami - faktycznie da się jej uniknąć, czyli trzeba dodać że jest opcjonalna :)
Dodałem "(opcjonalne)".

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz literami ile to jest trzy dodac cztery (napisz malymi literami):
Napisz literami ile to jest szesc odjac dwa (napisz malymi literami):

N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu | SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem