1. Z powrotem - Back againCelem pierwszej misji kampanii The Evolution jest
15 milionów $ na koncie. Nie ma żadnych reguł. Można sprzedać samoloty, sprzedać wszystkie akcje, a nawet wziąć pożyczkę w banku. Wystarczy wykonywać zlecenia Last Minute i Air Travel, ew. Cargo. Lepiej zrezygnować z realizowania połączeń między miastami (ang. routes) - konkretne zyski przychodzą zbyt późno, rywale dosyć szybko są w stanie dorobić się 15 mln $.
2. Cało i zdrowo - Safe and soundCelem tej misji jest
posiadanie 5 samolotów w stanie technicznych co najmniej 90% i w pełni wyposażonych. To znaczy, że nie tylko wnętrze samolotu powinno być na 3 gwiazdki, ale także podwozie, kokpit, itd. Do osiągnięcia tego celu będą potrzebne spore sumy pieniędzy. Kupienie (ew. naprawa) oraz wyposażenie na 3 gwiazdki w każdej kategorii pojedynczego samolotu to kwota rzędu kilkudziesięciu milionów $. Warto zainwestować w wykupywanie praw do realizowania połączeń między miastami (and. routes).
Z poprawnym zaliczeniem tej misji może być pewien problem - mimo posiadania 5 samolotów spełniających kryteria misja nie zostaje zaliczona. W takiej sytuacji warto spróbować sprzedać wszystkie inne samoloty, które nie spełniają warunków, wymienić załogi samolotów (zwolnić wszystkich, którzy są poniżej poziomu "uzdolniony" (ang. gifted), "bardzo uzdolniony" (ang. very highly gifted) czy "prawdziwy geniusz" (ang. a real genius) i zatrudnić na ich miejsce tylko taki personel).
3. Szybko i dużo - Fast and manyCelem tej misji jest
przetransportowanie 500 pasażerów pojedynczego dnia co najmniej 4 samolotami. Do wykonania tego zadania można wykorzystać nawet małe samoloty (na 90 pasażerów), jeżeli loty będą krótkie (max 4 godziny - 6 lotów dziennie wystarczy). Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w wykupywanie praw do realizowania połączeń między miastami (tych bardziej dochodowych - aby zarobić na kupno 2 kolejnych samolotów, a także tych krótszych - by wypełnić cele misji nawet małymi samolotami).
4. Bezpieczeństwo najważniejsze - Safety firstRealizacja tej misji zakłada
brak sabotaży przez 15 dni, posiadając 5 dowolnych samolotów. Dobrą strategią w tej misji jest najpierw dorobienie się i kupno potrzebnych samolotów, a dopiero potem wykupienie ochrony. Jakikolwiek sabotaż zresetuje licznik dni, nawet ten najmniejszy - jak np. przesolone jedzenie na pokładzie samolotu - dlatego warto zabezpieczyć się przed każdym rodzajem sabotażu. Koszt zabezpieczenia wszystkiego to kwota rzędu 1 mln $ dziennie! Jednak nawet wykupienie takiej ochrony nie daje całkowitej pewności z powodu tzw. "blackout", podczas którego biuro ochrony jest nieczynne. Nic nie można na to poradzić. Ważne jest, że "blackout" nie zdarza się często. Każdego dnia należy sprawdzać czy już się zakończył i jeżeli tak to wykupić ponownie ochronę (wszystkie wykupione wcześniej resetują się). Przez 15 kolejnych "blackout" nie powinien się wydarzyć. Jeżeli któryś z rywali prowadzi warto zresetować jego licznik dni podczas "blackout'u".
5. Szybko i dużo więcej - Fast and many moreCelem tej misji jest
posiadanie 3 samolotów, które są w stanie pomieścić 600 pasażerów. Do jego realizacji jest niezbędne skorzystanie z usług projektanta samolotów (ang. aircraft design shop) (HITECH). Najważniejszy w projekcie jest kadłub (tylko jeden jest w stanie pomieścić 600 pasażerów). Resztę komponentów samolotu należy wybrać wg potrzeb (głównie - jaki zasięg powinien mieć), warto zaprojektować samolot, który jest w stanie przynosić zyski. Istotne są silniki - zbyt słabe nie będą w stanie unieść tak dużego samolotu, zbyt wielkie będą spalały ogromne ilości paliwa. Ceny takich samolotów zaczynają się od około 50 mln $. Jak zawsze najlepiej zainwestować w wykupywanie praw do realizowania połączeń między miastami. Warto by zaprojektowane samoloty były w stanie realizować wykupione połączenia. Jeżeli nie spala on ogromnych ilości paliwa to będzie przynosił spore zyski (jeżeli wizerunek firmy jest wystarczająco dobry by zapewnić pełne obłożenie samolotu).
6. Zarządzanie kryzysowe - Crisis managementMisja ta ma identyczny cel jak misja czwarta -
brak sabotaży przez 15 dni, posiadając 5 dowolnych samolotów. Realizacja tego celu jest jednak trudniejsza. Rywale są bardziej zaciekli, sabotują częściej i bardziej dotkliwie. Uziemiają samoloty, kradną pieniądze z konta bankowego, psują wizerunek firmy. W misji czwartej dobrą taktyką było dorobienie się przed skorzystaniem z usług ochrony - w tej misji, już od początku warto wykupić niektóre usługi (np. ochronę konta bankowego). Poza tym misję należy realizować tak samo jak misję czwartą.
7. Czarny piątek - Black fridayCelem tej misji jest
osiągnąć średnią cenę akcji firmy (z ostatnich 30 dni) na poziomie 200$ posiadając jedynie 20% udziałów. Licznik dni odlicza dni tylko kiedy nie jest przekroczony limit posiadania własnych udziałów (20%). Limit ten jest o tyle dziwny, że pozwala na przejęcie firmy (wykupienie ponad 50% udziałów) - szczęśliwie rywale wydają się tego nie robić, przynajmniej w tej misji. Podobnie jak w misji ósmej kampanii First Class - standardowa strategia (realizowania połączeń między miastami, dokupywanie sukcesywnie kolejnych samolotów) dobrze się spisze także tutaj. Należy zrezygnować z wypuszczania nowych akcji swojej firmy (to negatywnie wpływa na cenę pojedynczej akcji i spowalnia jej wzrost). Bardzo istotne jest ustawienie jak najwyższych dywidend wypłacanych akcjonariuszom (do ustawienia w banku) - wpływa to pozytywnie na cenę akcji i tempo jej wzrostu.
8. Ekonomicznie - The one gallon planeCelem tej misji jest
posiadanie 5 samolotów, których spalanie paliwa nie przekracza 100 galonów na 60 mil (około 400 litrów na 100 km). Przeliczając - można powiedzieć w skrócie, że spalanie paliwa (l/h) powinno być nie większe niż 4-krotność prędkości samolotu (km/h). Ponownie do realizacji celu misji niezbędne jest skorzystanie z usług projektanta samolotów (ang. aircraft design shop) (HITECH). Tym razem najważniejsze w projekcie są silniki. Należy skorzystać z tych mniejszych i słabszych (spalających mniej paliwa), przez to cały samolot nie może być zbyt duży czy ciężki. Samoloty zaprojektowane do tej misji powinny być tańsze niż te zaprojektowane do misji czwartej - jednak tutaj trudniej będzie uzyskać zysk z tych samolotów. W zależności od wykupionych połączeń między miastami - jeżeli zaprojektowane samoloty nie będę przynosić zysków - warto zostawić zakup 5 samolotów niezbędnych do ukończenia misji na sam koniec.
9. Kryzys paliwowy - Fuel shortageMisja ta ma ściśle określone ramy czasowe. Celem jest
osiągnięcie najwyższej wartości firmy (ang. goodwill) w 45 dni. Trudnością tej misji jest to, że ceny paliwa mogą często się zmieniać i osiągać wysokie wartości. Warto zainteresować się rynkiem paliwowym i korzystać z usług Petrol Air (kupować beczki na paliwo i samo paliwo gdy cena jest niska), jednak nie jest to warunek konieczny. Nawet całkowicie ignorując ceny paliwa, i zawsze tankując samoloty po cenach rynkowych nie trudno jest osiągać zyski z realizowanych zleceń i połączeń między miastami. Jeżeli jednak decyzja o inwestowanie w beczki i paliwo zostanie podjęta, należy pamiętać o regularnym sprawdzaniu cen rynkowych paliwa i włączaniu / wyłączaniu pobierania paliwa z beczek (obraz z kiwonami (żurawiami pompowymi) w biurze).
10. Potentat - The TycoonMisja ta ma ściśle określone ramy czasowe. Cel jest bardzo podobny jak w poprzedniej misji -
osiągnięcie najwyższej wartości firmy (ang. goodwill) w 60 dni. Trudności w tej misji jest bardzo wiele - szalejące ceny paliw; awarie Last Minute, Air Travel i Cargo uniemożliwiające pobieranie zleceń; zaciekle sabotujący rywale; "blackout'y" biura ochrony uniemożliwiające obronę przed sabotażami; muzeum mające problemy z zaopatrzeniem się w samoloty do sprzedaży; bardzo szybko rosnące niezadowolenie pracowników (wymagające częstych podwyżek); braki pracowników (niewiele osób do zatrudnienia, niski poziom umiejętności kandydatów); nieprzychylne publikacje (obniżające wizerunek firmy). Mówiąc w skrócie - w misji tej trzeba pokonać wszystkie możliwe trudności stojące na drodze właściciela linii lotniczych. Jednak - tak jak zawsze - skupienie się na realizowaniu połączeń między miastami i sukcesywnym dokupowaniu samolotów jest najlepszą strategią.