Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy  (Przeczytany 232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kamyk

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Jako mały szczyl lubiłem patrzeć jak moja siostra grała w Zeusa. Ja już po maturach, dużo wolnego czasu i odnalazłem tę starą grę. Trochę sobie pograłem i zauważyłem, że można robić własne misje i chciałbym swoje również zrobić. Tyle że tyle błędów przy tym popełniam, że chyba serio matematyka 2020 była łatwiejsza niż to :-[ Czy nie znalazłaby się osoba, która by mnie pokierowała w tej przygodzie po Zeusie i Posejdonie? Totalny laik ze mnie i aż wstyd mi to pisać > . <

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 241
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #1 dnia: 27.06.2020, 20:19:15 »
Hej, ja akurat nie robiłem własnych misji, ale może ktoś kto robił będzie chętny do pomocy. :)

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #2 dnia: 27.06.2020, 23:26:34 »
Mam takie wrażenie że ktoś na mnie spogląda :P

Pierwsza rada wujka Haspen'a: Zaopatrzyć się w czas i cierpliwość. Długaśnej misji z czterema koloniami i ośmioma epizodami nie robi się ot tak.

Tak samo z mapami; im więcej czasu na niej spędzimy, tu dodając kępę trawy, a tutaj nieco skał, tym ładniej ona wyjdzie.

Osobiście też polecam rozpisać całą misję w notatniku (na przykład), na początku zaczynając od generalnego zamysłu misji: gdzie budujemy miasto, dlaczego budujemy miasto, kto będzie naszym wrogiem, kto przyjacielem, jakie będą cele epizodów.

Potem, już w edytorze, można od takich 'błahych' spraw jak bogowie przyjaźni, nieprzyjaźni, herosi i potwory, początkowy rok i dostępne budowle, itd itp.

Wtedy, można zająć się za mapę świata i mapy miasta macierzystego i kolonii, jeśli jakieś planujemy. Doperio na końcu, zabieramy się za poszczególne epizody (cele misji, fakty, dostępne świątynie/piramidy, itp), a na końcu piszemy opisy epizodów.

Uwaga: Jeśli chcesz zapisać misję, musisz 'zapisać ustawienia' a potem 'stworzyć plik .pak'. Pliku .pak nie stworzysz jeśli nie masz zapisanych mapy miasta macierzystego, map kolonialnych, a na mapie świata nie ma znaczników miasta macierzystego (i kolonii, jeśli chcesz je tworzyć).

Uwaga 2: Im bardziej będziesz zajęty dalszymi częściami misji, tym trudniej będzie ci poprawić poprzednie. Dlatego też polecam po kolei tworzyć jak wyżej: zamysł -> mapy -> ustawienia początkowe -> epizody -> fakty i cele epizodów (jeden po drugim, po kolei) -> teksty misji.

EDIT: Oczywiście, witam na forum, i życzę powodzenia w tworzeniu :D
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #3 dnia: 28.06.2020, 12:11:51 »
Witamy.  :)
Tworząc swoje misje zaczynam zawsze od uzupełnienia takiej tabeli. Jest to bardzo przydatne bo oszczędza wiele czasu i nerwów.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #4 dnia: 28.06.2020, 12:58:19 »
Postaram się omówić krótko poszczególne okienka.

Nazwa misji - chyba wiadomo, tytuł Twojej misji;

Prawo - masz wybór pomiędzy Grecją i Atlantydą (nie bagatelizować, gdyż to fundamentalna decyzja);

Bitmapa - wybierasz obrazek (od 0 do 14), który będzie rozpoczynał misję;

Wielkość mapy - decydujesz jak duża ma być powierzchnia mapy miasta macierzystego (od malutkiej do bodajże olbrzymiej);

Tabelka z bogami - po lewej stronie (minus) wpisujesz bóstwa nieprzyjazne w tej misji, zaś po prawej (plus) przyjazne. Ponadto przy przyjaznych możesz zdecydować, którym z nich gracz będzie mógł postawić świątynie a którym nie (małe plusy i minus);

Tabelka z potworami i herosami - uwaga! W edytorze częściowo uzupełnia się automatycznie po uzupełnieniu tabelki z nieprzyjaznymi bogami. Trzeba więc na to zwrócić szczególną uwagę. Trzeciego potwora (niezależnego) można wybrać samemu;

Typy żywności - nie bez przyczyny jest podzielona na cztery okienka. Określasz tu typy żywności, które znajdą się w całej grze (maksymalnie cztery!), choć nie wszystkie muszą być dostępne w Twoim mieście.

Dostępne surowce - są to surowce, którymi dysponuje miasto macierzyste gracza (w tym typy żywności, choć w tym przypadku ich tu nie uwzględniłem);

Nr - jest to numer porządkowy każdego miasta. Choć to w dużej mierze zależy od autora i scenariusza, polecam umieszczać miasto macierzyste pod numerem 0, w dalszej kolejności ewentualne kolonie, później sojuszników, wrogów, miasta odległe a na końcu zaczarowane. Takie pogrupowanie ułatwia rozplanowanie faktów w misji. Uwaga! - w misji może znaleźć się maksymalnie 22 miasta, o czym przypomina ta właśnie tabela;

Miasto i dowódca - wpisujesz tu nazwę miasta i jego dowódcę (np. Ateny, Perykles), co ułatwia konstruowanie fabuły;

Status - określasz rodzaj miasta. Dostępne są: nasze miasto (macierzyste - tylko jedno), kolonia, sojusznik, rywal, odległe, zaczarowane;

Nacja - określasz nację każdego z miast (np. Persowie lub Amazonki). W przypadku miasta macierzystego edytor automatycznie wybiera Greków lub Atlantów zależnie od tego jakie prawo ustawiłeś w misji (patrz wyżej);

Siła militarna - dla każdego polis (oprócz odległych i zaczarowanych) określasz potęgę wojskową w skali od 1 do 6, gdzie przy szóstce miasto jest nie do podbicia;

Siła gospodarcza - dla każdego polis (oprócz odległych i zaczarowanych) określasz jego bogactwo w skali od 1 do 5. Ma to znaczenie w przypadku gdy prosisz to miasto o drachmy - im wyższa siła gospodarcza tym więcej drachm to miasto jest w stanie Ci przesłać;

Danina - wybierasz jaką ewentualną daninę (np. 8 oliwy) będzie Ci płaciło to miasto po podbiciu go;

Sprzeda - to okienko dotyczy tylko miasta macierzystego, kolonii, sojuszników oraz rywali. Określamy tu jakie towary dane miasto będzie miało na sprzedaż. Uwaga! Trzeba pamiętać o ograniczeniu do maksymalnie czterech towarów na miasto, niezależnie czy ono sprzedaje czy kupuje, np. Ateny mogą sprzedawać marmur, pszenicę i wino a kupować runo. Chodzi o to aby w sumie było ich maksymalnie 4;

Kupi - jak wyżej, tylko że, ustalamy jakie towary dane miasto kupuje.


Kamyk

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #5 dnia: 28.06.2020, 16:07:56 »
Hah, dziękuję za taki miły odzew. Poczytałem sobie też trochę instrukcji o edytorze i mam 3 problemy już.

1- Stworzyłem misje (cudem, bo ciągle miałem za dużo żywności i nie wiedziałem gdzie robiłem błąd). Komunikat pojawił się, że plik pak został zrobiony, ale nie ma go w 'Adventures' i ani żadnego tam folderu z nazwą mojej misji, plikiem .pak i innymi. Jednak misja jest o dziwo do zagrania w Posejdonie we własnych misjach. Nie wiem jak to wytłumaczyć.

2- kolejny problem dotyczy drugiego epizodu jako kolonia. Ustawiłem 2 kolonie na mapie świata jako nieaktywne i po zakończeniu epizodu 1 nie przekierowuje mnie do wyboru kolonii, zostaje znowu w mieście macierzystym. Cele jednak są w tym mieście macierzystym takie same jakie ustawiłem w ustawieniach przy kolonii.

3- problem to teksty do misji. Kiedy klikam 'edytuj tekst' obojętnie gdzie, to minimalizuje mi się gra i otwiera notatnik z pewnym errorem. Komunikat informujący, że nie znaleziono ścieżki i nie mam gdzie tekstu zapisać skoro nie ma folderu nazwy mojej misji w 'Adventures' i nawet w edytorze znika mi pole do podglądu tekstu po prawej stronie.

Ja to chyba jakiś niepełnosprytny jestem, że tego nie kumam haha. A niby informatyka na 5 w szkole.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #6 dnia: 28.06.2020, 16:51:57 »
Ja to chyba jakiś niepełnosprytny jestem, że tego nie kumam haha. A niby informatyka na 5 w szkole.
Każdy z nas to przechodził, w taki czy inny sposób, pracując z edytorem. Najlepiej jest przeczytać kilka razy instrukcję a potem tworzyć misję metodą prób i błędów. Nie zrażaj się i twórz dalej. Tylko nie porywaj się od razu z motyką na słońce i zrób na początek krótką, prostą misję.

1- Stworzyłem misje (cudem, bo ciągle miałem za dużo żywności i nie wiedziałem gdzie robiłem błąd).
Jak już wyżej napisałem, w Twojej misji może być najwyżej 4 rodzaje żywności. Ta zasada dotyczy całej misji, tzn. wszystkich miast, więc sprawdź czy któreś z nich nie handluje piątym lub nawet szóstym rodzajem. A może ustawiłeś daninę w postaci dodatkowego rodzaju żywności.

Komunikat pojawił się, że plik pak został zrobiony, ale nie ma go w 'Adventures' i ani żadnego tam folderu z nazwą mojej misji, plikiem .pak i innymi. Jednak misja jest o dziwo do zagrania w Posejdonie we własnych misjach. Nie wiem jak to wytłumaczyć.
Nie spotkałem się jeszcze z takim problem. Skoro jest do zagrania, to musi być gdzieś przynajmniej plik .pak.

2- kolejny problem dotyczy drugiego epizodu jako kolonia. Ustawiłem 2 kolonie na mapie świata jako nieaktywne i po zakończeniu epizodu 1 nie przekierowuje mnie do wyboru kolonii, zostaje znowu w mieście macierzystym. Cele jednak są w tym mieście macierzystym takie same jakie ustawiłem w ustawieniach przy kolonii.
A czy w edytorze ustawiłeś, że to ma być epizod kolonialny? Pamiętaj, że edytor widzi epizody tak jakby jeden w tył, tzn. jeżeli chcesz by po pierwszym epizodzie był rozgrywany epizod kolonialny, to już przy pierwszym okienku wyboru musisz ustawić "kolonia".

3- problem to teksty do misji. Kiedy klikam 'edytuj tekst' obojętnie gdzie, to minimalizuje mi się gra i otwiera notatnik z pewnym errorem. Komunikat informujący, że nie znaleziono ścieżki i nie mam gdzie tekstu zapisać skoro nie ma folderu nazwy mojej misji w 'Adventures' i nawet w edytorze znika mi pole do podglądu tekstu po prawej stronie.
Na razie nie przychodzi mi nic do głowy. Nie spotkałem się z czymś takim. Na pewno "stworzyłeś" misję? Każdy postęp w pracy nad misją musisz zapisać, to jasne. Pamiętaj jednak, że przed opuszczeniem edytora musisz za każdym razem wybrać jeszcze "stwórz misję".

Kamyk

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #7 dnia: 28.06.2020, 20:33:21 »
Cytuj
Jak już wyżej napisałem, w Twojej misji może być najwyżej 4 rodzaje żywności. Ta zasada dotyczy całej misji, tzn. wszystkich miast, więc sprawdź czy któreś z nich nie handluje piątym lub nawet szóstym rodzajem. A może ustawiłeś daninę w postaci dodatkowego rodzaju żywności.

Ogarnąłem to akurat, okazało się, że w jednym mieście zamiast dać ryb dałem jeżowce hah.


Cytuj
Na razie nie przychodzi mi nic do głowy. Nie spotkałem się z czymś takim. Na pewno "stworzyłeś" misję? Każdy postęp w pracy nad misją musisz zapisać, to jasne. Pamiętaj jednak, że przed opuszczeniem edytora musisz za każdym razem wybrać jeszcze "stwórz misję".

No wydaję mi się że tak, wyślę może obrazki.



Cytuj
Nie spotkałem się jeszcze z takim problem. Skoro jest do zagrania, to musi być gdzieś przynajmniej plik .pak.

No szukałem wszędzie i nie ma :/ Dla pewności pobrałem kilka misji ze strony i sprawdziłem czy je widać i one działają.



Cytuj
A czy w edytorze ustawiłeś, że to ma być epizod kolonialny? Pamiętaj, że edytor widzi epizody tak jakby jeden w tył, tzn. jeżeli chcesz by po pierwszym epizodzie był rozgrywany epizod kolonialny, to już przy pierwszym okienku wyboru musisz ustawić "kolonia".

Czyli na początek kolonia, potem macierzyste? Pogubiłem się.

Cytuj
Na razie nie przychodzi mi nic do głowy. Nie spotkałem się z czymś takim. Na pewno "stworzyłeś" misję? Każdy postęp w pracy nad misją musisz zapisać, to jasne. Pamiętaj jednak, że przed opuszczeniem edytora musisz za każdym razem wybrać jeszcze "stwórz misję".

Tylko takie coś mi wyskakuje :<







bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #8 dnia: 28.06.2020, 20:56:30 »

Cytuj
A czy w edytorze ustawiłeś, że to ma być epizod kolonialny? Pamiętaj, że edytor widzi epizody tak jakby jeden w tył, tzn. jeżeli chcesz by po pierwszym epizodzie był rozgrywany epizod kolonialny, to już przy pierwszym okienku wyboru musisz ustawić "kolonia".

Czyli na początek kolonia, potem macierzyste? Pogubiłem się.
Dokładnie tak.

Jeśli chodzi o edycję tekstu, to nie wiem czy to możliwe, ale może masz zwyczajnie problem z notatnikiem. Włącz sam notatnik i sprawdź czy wszystko działa poprawnie.

Na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze z nową misją. Stwórz misję o byle jakim tytule, ustaw miasto macierzyste na mapie świata, zapisz, "stwórz misję" i wyjdź z edytora. Sprawdź czy możesz w nią zagrać, tzn. czy gra ją widzi.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #9 dnia: 28.06.2020, 21:05:44 »
Hah, dziękuję za taki miły odzew. Poczytałem sobie też trochę instrukcji o edytorze i mam 3 problemy już.

1- Stworzyłem misje (cudem, bo ciągle miałem za dużo żywności i nie wiedziałem gdzie robiłem błąd). Komunikat pojawił się, że plik pak został zrobiony, ale nie ma go w 'Adventures' i ani żadnego tam folderu z nazwą mojej misji, plikiem .pak i innymi. Jednak misja jest o dziwo do zagrania w Posejdonie we własnych misjach. Nie wiem jak to wytłumaczyć.

3- problem to teksty do misji. Kiedy klikam 'edytuj tekst' obojętnie gdzie, to minimalizuje mi się gra i otwiera notatnik z pewnym errorem. Komunikat informujący, że nie znaleziono ścieżki i nie mam gdzie tekstu zapisać skoro nie ma folderu nazwy mojej misji w 'Adventures' i nawet w edytorze znika mi pole do podglądu tekstu po prawej stronie.

Tak dzieje się, gdy Zeus'a zainstaluje się w Program Files (x86) (tudzież Pliki Programów (x86)) w Windows 10, który niestety blokuje co może nawet jeśli używamy edytora. Sam tak mam odkąd przeniosłem się na nowego kompa.

Przez blokady założone w Pliki Programów (x86), edytor Zeusa, choć plik jest 'Zeusowy', nie może otworzyć pustego pliku z kodem dla tekstów przygód (zwie się on 'Text_Template.txt' i siedzi w folderze Adventures). Abyś mógł napisać teksty przygody, skopiuj plik .txt z innej przygody, pousuwaj 'stare' teksty i napisz swoje. Ewentualnie skopiuj 'Text_Template.txt' manualnie do folderu ze swoją przygodą.

Gdy już ręcznie skopiujesz plik, Edytor będzie mógł go 'wywołać' przez odpowiedni przycisk. Pamiętaj by zmienić nazwę pliku na "twojaprzygoda.txt"

Twoje save'y i stworzone przygody znajdują się najprawdopodobniej tutaj:

"C:\Users\[nazwa_użytkownika]\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Vu Games\Zeus Pan Olimpu - Złota Edycja\Adventures"

Folder 'AppData' jest domyślnie folderem ukrytym, tak więc będziesz musiał zmienić ustawienia widoczności na 'pokaż wszystkie foldery', albo ręcznie spróbować nawigować. Jak już się 'dokopiesz', zrób sobie skrót do folderu i rzuć na pulpit, zaoszczędzisz sobie czasu i nerwów na przyszłość ;)

A może ustawiłeś daninę w postaci dodatkowego rodzaju żywności.

Tutaj akurat muszę pewien mankament Edytora wskazać ;)
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #10 dnia: 28.06.2020, 21:10:48 »
A może ustawiłeś daninę w postaci dodatkowego rodzaju żywności.

Tutaj akurat muszę pewien mankament Edytora wskazać ;)
No tak, zapomniałem o tym smaczku. ;)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #11 dnia: 29.06.2020, 17:18:42 »
Świetne rady tutaj dajecie! Przenoszę tak wartościowy wątek.
Zmieniłem nazwę wątku z "Um.. hej" na "Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy" i przeniosłem do działu Zeusa. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko Kamyk. ;)

PS. Witaj na forum! :)

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #12 dnia: 30.06.2020, 11:34:43 »
Ja od siebie mogę dodać, że najważniejsze to najpierw rozpisać misję na kartce co i kiedy ma być, bo potem można napotkać problemy, np. dodajesz nowy cel misji, spełnianie życzenia jakiegoś boga, ale nie masz miejsca na postawienie świątyni żeby przyzwać herosa, bo mapa jest zrobiona inaczej. Albo problemy z surowcami itd.

Jednak jeśli ktoś bierze się za edytor i myśli, że jest ciężko to najgorsze nadchodzi potem - jak podczas testowego przechodzenia gry natrafi się na błędy i nie zawsze uda się je szybko odnaleźć, a jak już się naprawi to trzeba powtarzać przechodzenie misji od początku i tak aż wszystko będzie bez problemu śmigać.  :D

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #13 dnia: 30.06.2020, 12:49:29 »
Testy to zawsze powinny zajmować co najmniej 2/3 czasu tworzenia. Nie ufam nikomu (sobie zresztą też) kto napisze że "testów nie robiłem bo wszystko ustawiłem poprawnie" :P
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

Kamyk

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Um.. hej
« Odpowiedź #14 dnia: 30.06.2020, 16:04:53 »
Hah, dziękuję za taki miły odzew. Poczytałem sobie też trochę instrukcji o edytorze i mam 3 problemy już.

1- Stworzyłem misje (cudem, bo ciągle miałem za dużo żywności i nie wiedziałem gdzie robiłem błąd). Komunikat pojawił się, że plik pak został zrobiony, ale nie ma go w 'Adventures' i ani żadnego tam folderu z nazwą mojej misji, plikiem .pak i innymi. Jednak misja jest o dziwo do zagrania w Posejdonie we własnych misjach. Nie wiem jak to wytłumaczyć.

3- problem to teksty do misji. Kiedy klikam 'edytuj tekst' obojętnie gdzie, to minimalizuje mi się gra i otwiera notatnik z pewnym errorem. Komunikat informujący, że nie znaleziono ścieżki i nie mam gdzie tekstu zapisać skoro nie ma folderu nazwy mojej misji w 'Adventures' i nawet w edytorze znika mi pole do podglądu tekstu po prawej stronie.

Tak dzieje się, gdy Zeus'a zainstaluje się w Program Files (x86) (tudzież Pliki Programów (x86)) w Windows 10, który niestety blokuje co może nawet jeśli używamy edytora. Sam tak mam odkąd przeniosłem się na nowego kompa.

Przez blokady założone w Pliki Programów (x86), edytor Zeusa, choć plik jest 'Zeusowy', nie może otworzyć pustego pliku z kodem dla tekstów przygód (zwie się on 'Text_Template.txt' i siedzi w folderze Adventures). Abyś mógł napisać teksty przygody, skopiuj plik .txt z innej przygody, pousuwaj 'stare' teksty i napisz swoje. Ewentualnie skopiuj 'Text_Template.txt' manualnie do folderu ze swoją przygodą.

Gdy już ręcznie skopiujesz plik, Edytor będzie mógł go 'wywołać' przez odpowiedni przycisk. Pamiętaj by zmienić nazwę pliku na "twojaprzygoda.txt"

Twoje save'y i stworzone przygody znajdują się najprawdopodobniej tutaj:

"C:\Users\[nazwa_użytkownika]\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Vu Games\Zeus Pan Olimpu - Złota Edycja\Adventures"

Folder 'AppData' jest domyślnie folderem ukrytym, tak więc będziesz musiał zmienić ustawienia widoczności na 'pokaż wszystkie foldery', albo ręcznie spróbować nawigować. Jak już się 'dokopiesz', zrób sobie skrót do folderu i rzuć na pulpit, zaoszczędzisz sobie czasu i nerwów na przyszłość ;)

A może ustawiłeś daninę w postaci dodatkowego rodzaju żywności.

Tutaj akurat muszę pewien mankament Edytora wskazać ;)


Ja nie mogę, udało się! Znalazłem zapisy :D Bardzo dziękuję!

Pracuję teraz nad tekstami, jednak nie wczytuje mi oficjalnie w grze polskich znaków. Zamiast literki "ł" w grze wychodzi "CZ". Zamiast "ę" wychodzi dziwne "ŃŚ", a "ó" to jeszcze dziwniejsze "Ę".


W sumie może do tego potem wrócę jak ogarnę najpierw epizody. Z faktami nie mam zbytnio problemów, ale ciągle mam problem z koloniami. Zmieniłem 1 epizod z funkcji macierzystego na kolonię jak kolega bazylozaur radził i faktycznie mam najpierw misję w mieście macierzystym, a potem mogę wybrać sobie kolonię. W tej kolonii, którą wybrałem też wszystko działa jak ustawiłem, jednak problem znowu się pojawia gdy wracam do miasta macierzystego w epizodzie 3 i tam znów mam te same cele do osiągnięcia co w kolonii. Jak mam ustawiać "Macierzyste/Kolonia/Zwycięstwo" by nie było takich problemów? Niby to się wydaję proste, ale ja serio się w tym pogubiłem. Oszczędzi mi to dużo czasu niepotrzebnego sprawdzania, gdy zrozumiem dokładnie jak to serio działa już w teorii. Zamęczę się gdybym musiał grać i sprawdzać kombinatorycznie gdy misja ma po 6 czy 7 epizodów.

Jak np muszę ustawić "Macierzyste/Kolonia/Zwycięstwo" by epizody były takie:

1- epizod w mieście macierzystym
2- epizod w kolonii
3- powrót do miasta macierzystego
4- epizod w drugiej kolonii
5- powrót do miasta macierzystego
6- znowu miasto macierzyste
7- ostatnie cele w macierzystym i zwycięstwo

albo np dla:

1- epizod w mieście macierzystym
2- znowu epizod w macierzystym
3- epizod w kolonii
4- powrót do macierzystego, za osiągnięciu celów zwycięstwo

Są może jakieś zależności i wyjątki w tym? : o 

Cytuj
Świetne rady tutaj dajecie! Przenoszę tak wartościowy wątek.
Zmieniłem nazwę wątku z "Um.. hej" na "Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy" i przeniosłem do działu Zeusa. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko Kamyk. ;)

PS. Witaj na forum! :)

Nie mam nic przeciwko, chociaż szukałem jak głupi na forum przez 20 minut mojego tematu XD

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #15 dnia: 30.06.2020, 16:51:09 »
Pracuję teraz nad tekstami, jednak nie wczytuje mi oficjalnie w grze polskich znaków. Zamiast literki "ł" w grze wychodzi "CZ". Zamiast "ę" wychodzi dziwne "ŃŚ", a "ó" to jeszcze dziwniejsze "Ę".
U mnie działo się tak gdy pisałem tekst w Wordzie i kopiowałem do notatnika. Wystarczy w notatniku skasować te dziwne znaki i wpisać prawidłowe.

Jak mam ustawiać "Macierzyste/Kolonia/Zwycięstwo" by nie było takich problemów?

Jak np muszę ustawić "Macierzyste/Kolonia/Zwycięstwo" by epizody były takie:

1- epizod w mieście macierzystym
2- epizod w kolonii
3- powrót do miasta macierzystego
4- epizod w drugiej kolonii
5- powrót do miasta macierzystego
6- znowu miasto macierzyste
7- ostatnie cele w macierzystym i zwycięstwo
Wyjaśnię to trochę innymi słowami. Edytor nie bierze pod uwagę epizodu rozpoczynającego grę w mieście macierzystym. Zawsze tak zaczynamy i nie ma żadnych wyjątków. Tak więc pierwsze okienko wyboru macierzyste/kolonia/zwycięstwo tyczy się epizodu następnego i analogicznie tak samo dalsze okienka - drugie okienko tyczy się epizodu trzeciego, trzecie - czwartego, itd. Ponadto edytor traktuje te wartości tak, że decyduje co ma być po ukończeniu danego epizodu. Oznacza to mniej więcej tyle, że jak wybierzesz w okienku "kolonia", to ten epizod będzie rozgrywany w mieście macierzystym a dopiero po jego ukończeniu gra wyśle nas do kolonii.

W przykładzie, który podałeś musi to wyglądać następująco:
1-kolonia
2-macierzysty
3-kolonia
4-macierzysty
5-macierzysty
6-zwycięstwo

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #16 dnia: 30.06.2020, 17:32:30 »
Jeśli jeszcze nie rozumiemy, to pomoże tylko obrazek ;)

Jak widać, epizody lecą sekwencją: macierzyste 1 i 2, potem kolonia (1 z 3 możliwych), potem macierzyste 3 i 4, potem 2 kolonia, i potem macierzyste 5 i 6, po którym to następuje koniec całej misji.

Łącznie, cała misja składa się z 8 epizodów, w tym maksymalnie 2 kolonii.
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 271
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #17 dnia: 30.06.2020, 18:55:09 »
W przykładzie, który podałeś musi to wyglądać następująco:
1-kolonia
2-macierzysty
3-kolonia
4-macierzysty
5-macierzysty
6-zwycięstwo
Pomyliłem się w drugim epizodzie. Miała być kolonia zamiast macierzysty. Tak jest poprawnie:
1-kolonia
2-kolonia
3-macierzysty
4-macierzysty
5-zwycięstwo

Kamyk

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #18 dnia: 30.06.2020, 19:28:47 »
Cytuj
U mnie działo się tak gdy pisałem tekst w Wordzie i kopiowałem do notatnika. Wystarczy w notatniku skasować te dziwne znaki i wpisać prawidłowe.

Dziwne znaki? W sensie, że w wordzie/notatniku? W notatniku mam nie mam tych dziwnych znaków :/




o tak to wygląda

Cytuj
Oznacza to mniej więcej tyle, że jak wybierzesz w okienku "kolonia", to ten epizod będzie rozgrywany w mieście macierzystym a dopiero po jego ukończeniu gra wyśle nas do kolonii.

Aha, ale bez sensu. Znaczy nie, niby z sensem, ale czemu ja skumałem inaczej. Teraz muszę misje robić od nowa na to wygląda heh.

Cytuj
Łącznie, cała misja składa się z 8 epizodów, w tym maksymalnie 2 kolonii.

Teraz rozumiem, tak to się liczy.

A co z 'Zwycięstwo'. Mam to rozumieć, że ustawiam wszystko tak samo jakbym robił zwykły epizod tyle, że po nim jet wygrana i tekst? Czy może chodzi o to, że ustawia się Zwycięstwo jako pusty epizod?

Naprawdę już mi tak głupio, że o tyle rzeczy się pytam

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Edytor Zeusa Pana Olimpu - pytania początkującego twórcy
« Odpowiedź #19 dnia: 30.06.2020, 21:58:52 »
Pytaj ile wlezie, po to tu jesteśmy, by wytłumaczyć :)

Epizod oznaczony 'Zwycięstwo' to normalny epizod, po którym następuje 'Zwycięstwo' w danej misji i jej zakończenie. Edytor automatycznie przydziela ten status ostatniemu epizodowi miasta macierzystego na liście.
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest cztery odjac jeden:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec:

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem