Jak za pewne wiadomo, w wielu misjach mamy do czynienia z nieprzyjaznymi bogami, którzy od czasu do czasu atakują nasze miasto powodując nieraz spore straty w budynkach, mieszkańcach oraz w szeregu innych dziedzin dobrze prosperującego polis zakłócając jego funkcjonowanie. Aby się przed tym uchronić lub chociaż zminimalizować straty, należy zastosować się do poniższych wskazówek.
Po pierwsze - oprócz wrogich bogów w danej misji, mamy też zazwyczaj tych przyjaznych, którym można wznieść świątynie. Każdy nieśmiertelny, któremu postawimy taką świątynię w mieście będzie walczył w jego obronie z bogiem atakującym. Oczywiście są pewne istotne różnice między poszczególnymi bogami oraz ich troską o miasto. Najlepiej w tej kwestii radzi sobie oczywiście Zeus, który automatycznie staje do walki z każdym Olimpijczykiem i w rezultacie zawsze wygrywa. Na podobnej zasadzie działa również Afrodyta, z tym że przegania jedynie Aresa, Hefajstosa, Hermesa i Dionizosa. Całkiem nieźle radzą sobie też Hera oraz Atena. Obie posiadają tę samą umiejętność, tzn. pojawiają się przy wrogiej armii i z nią walczą. Jak wiemy, Artemida oraz Ares atakują miasta ze swoją armią. Logicznym jest więc fakt, że i Hera i Atena gdy pojawią się przy wojskach, leją także ich boskich dowódców. Dodatkowo czczenie Hery zapewnia miastu ochronę przed Zeusem. Pozostali bogowie nie kwapią się do walki, chyba że akurat spotkają na swojej drodze wrogiego Olimpijczyka. I tu właśnie jest pies pogrzebany więc przechodzimy do następnego punktu.
Po drugie - dobre rozplanowanie świątyń sprzyja ochronie miasta. Wystarczy na początku misji rozeznać się w zakładce mitologii, które z bóstw jest nam nieprzyjazne a które przychylne, po czym zaprojektować miasto w taki sposób by nieśmiertelni czczeni w mieście jak najczęściej spotykali tych atakujących. Jak to zrobić? Każdy wrogi bóg ma wyznaczone przez grę miejsce pojawiania się (zawsze to samo) w polis. Oto lista tych obszarów oraz rangi każdego Olimpijczyka.
1) Zeus - przy pałacu;
2) Posejdon - najtrudniejszy do określenia, jednak zawsze pojawia się w wodzie;
3) Hades - przy pałacu;
4) Hera - przy pałacu;
5) Demeter - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
6) Atena - przy pałacu;
7) Artemida - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
8 ) Apollo - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
9) Atlas - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
10) Ares - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
11) Hefajstos - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
12) Afrodyta - przy pałacu;
13) Hermes - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
14) Dionizos - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia.
Jeżeli chodzi o wspomnianą wyżej rangę, to każdy bóg pokonuje tych pod nim na tej liście.
Po trzecie - dzielni herosi również są w stanie odpędzić wrogich bogów i to w zasadzie każdego! Jak to możliwe? A no tak, że musi być tu uwzględniony szczególny warunek. Heros musi stanąć do walki w chwili materializowania się boga w mieście lub chwileczkę później. Stawiamy więc przybytek bohatera przy punkcie pojawiania się boga. Wtedy na pewno na siebie trafią i wywiąże się między nimi walka. Heros oczywiście przegra (przynajmniej tak nas informuje komunikat) i pójdzie swoją drogą, ale wrogi Olimpijczyk znika natychmiast lub za momencik nie czyniąc szkód. Skuteczność tego sposobu określiłbym na około 80%.