Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Age of Mythology Cesarz: Narodziny Państwa Środka Knights and Merchants
Zeus Pan Olimpu
Odp: Atlas - bóg... no właśnie, czego? 18 październik 2017 18:16 3 postów bazylozaur
Odp: Plany dzielnic 18 wrzesień 2017 15:00 18 postów bazylozaur
Odp: Śmieszne rzeczy 17 wrzesień 2017 14:49 108 postów Rybku
Odp: Zeus + Posejdon do kupienia na GOG.com 8 wrzesień 2017 12:43 20 postów ziemek8
Odp: Zbuntowani Majowie - jak podbić? 14 sierpień 2017 18:14 2 postów Haspen
Odp: Zbyt potężny bóg? 3 sierpień 2017 19:31 9 postów Pruskie_Dziecko
Odp: Tyreus - moje miasta (zrzuty ekranu) 22 lipiec 2017 15:40 34 postów Tyreus
Odp: Limit wiadomości - znikające daniny i prezenty 19 lipiec 2017 15:12 2 postów Haspen
Dlaczego tu jest reklama?

Autor Wątek: Plany dzielnic  (Przeczytany 5335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Plany dzielnic
« dnia: 25.04.2010, 11:57:16 »
Tak się zastanawiam - jak wy je robicie?

U mnie jest następująco:
Dzielnice mieszkaniowe idą w 'L'. Osiem domków w każdym skrzydle (wewnątrz), +3 na 'zakręcie'. Jedno pole 2x2 (środek zakrętu) jest bez drogi, ale to idealnie pozwala na altankę czy inny ogród.

Po drugiej stronie ulicy (od altanki), zawsze jest pomnik - dla podnoszenia estetyki, prawie zawsze 'załapują' wszystkie domki. Jedno skrzydło otoczone jest budynkami użytkowymi, a drugie łatwo można otoczyć kolejnymi domkami.

19 domków w 'L' + nawet do 10-15 na tym wolnym skrzydle. 1300+ ludków a tylko jedna dzielnica!

Oczywiście, jest jeden drobny problem: Nosiwoda. Akurat tak się źlę składa, że limit 27 pól do przejścia zaskakuje dosłownie idealnie w połowie drogi przez dzielnice (droga ma 54 pola, liczyłem) - jeśli Nosiwoda wyszedł z budynku w złą stronę (zazwyczaj w prawo), zamiast okrążyć, w połowie się cofa. Jeśli pójdzie w lewo, robi okrążenie i wszyscy są hepi.
Robią to mniej-więcej naprzemiennie, ale zdarzały się nieprzyjemne wypadki w których 5 razy pod rząd szli w złą stronę i połowa dzielnicy nagle zaczęła pustoszeć z braku wody. Ale problem da się przeżyć, po prostu 'zwiększ płace'* ;)

*I dlatego lubię mieć kilka procent bezrobocia w mieście.

Uzdrowiciel ma tak samo, ale w przeciwieństwie do nosiwody taki obowiązkowy to on nie jest.

Oto i plan:


Niebieskie - Budynki użytkowe
Brązowe - Domki
Żółte - Pomniki
Zielone - Parki.

Cała dzielnica okrążona linią/dwu-linią Parków, a tam gdzie jest skrzydło kamienic czasem stawiam pomnik. Jak są igrzyska w grze, to pomników nigdy nie jest za mało :P

Tam po 'lewej', gdzie pomnik oddziela domy od budynków, stawiam te najmniej estetyczne: Szpital i poborcę.

Dla dzielnicy elit zamieszczę obrazek malowany Paintem :P (Wiem, mógłby być screen, ale jestem leniwy xP)



Fioletowe = Domy Elit
Różowe = Kolumny (koniecznie Korynckie!)
Zielone = Droga + Bulwary (oprócz miejsc na Agory, zwykłe)
Zółte = Pomniki.

Dzięki kolumnom między domkami, w środku jest 6x6 - idealnie na cztery pomniki.
Budynki oczywiście po zewnętrznej, I zawsze zostaje miejsce na 5-7, czasem nawet i 8 domów elit 'na zewnątrz', przedzielonych kolumnami oczywiście. Trzy pomniki za nimi równo ustawione, i nie ma co się męczyć z estetyką.

Suma mieszkańców dla tych planów:
1300-1800(?) dla Dzielnic zwykłych (same kamienice).
~220-320 dla Dzielnic Elit (same pałącyki).

Oczywiście zawsze jest droga na 'zewnątrz', zwykle przy Nadzorcy, więc dwie blokady drogi i jest git.

Słyszałem o dzielnicach 'otwartych' (to znaczy budynki użytkowe na końcach, drogi otoczone kamienicami), ale ja wole takie oto, kwadratowe maszkarony :D

A wy?
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #1 dnia: 25.04.2010, 20:14:26 »
Co do planów dzielnic, to pamiętam że kiedyś ziemek wrzucił ich sporo, ale na innej stronce. Może da się je odzyskać. Niestety nie wiem nic na temat muzyki kończącej epizod.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #2 dnia: 27.04.2010, 21:11:19 »
Och! Dzielnice... :D
Pamiętam jakie to sposoby i tysiące testów wymyślałem...
Zamieszczam kilka swoich (choć nie są to moje najlepsze sposoby) metod budowania dzielnic. ;)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #3 dnia: 27.04.2010, 21:14:15 »
Znasz trick z nosiwodą - chyba w każdej wersji gry obecny.
Nie pamiętam już dokładnie (zaznaczone pole na czerwono - niby nie stykające się z fontanną) - tam nosiwoda zawsze wychodzi, ale nie może wejść (czy na odwrót), więc zawsze wchodzi tym odcinkiem drogi, które znajduje się bezpośrednio przy fontannie.
W taki sposób można zmusić nosiwodów do... długiego marszu - byle nie za długiego - by domom którym dał na początku wodę nie zabrakło jej dopóki nosiwodowie nie wrócą do fontanny (dopóki nie wrócą, nie wyjdą ;) ).

jasiek1

  • Gość
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #4 dnia: 04.09.2017, 15:12:57 »
Witam serdecznie, mniej więcej takiego schematu dzielnicy używam ja:
https://image.ibb.co/eyZS9F/Bez_tytu_u.png
37 domów, co w najlepszym wypadku daje jakieś 2220 ludzi, można wywalić podium, bo nie jest potrzebne aby uzyskać większą ilość miejsc mieszkalnych, ale przeważnie taka dzielnica wystarcza. Po za nią winien być postawion spichlerz i magazyny, a także szkoły, dla pełnej efektywności. Jeśli chodzi o oryginalne misje, to 2-3 takie dzielnice pozwalają na luzie posiadać pełny zestaw trier i mocną gospodarkę, która jest w stanie podtrzymać pokaźną ilość domów elity (zwykle dochodziłem do 32, ale wydaje mi się, że spokojnie można pociągnąć do 40).
Pozdrawiam

jasiek1

  • Gość
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #5 dnia: 04.09.2017, 15:27:42 »
Przepraszam najmocniej jeszcze co do powyższego, jako gość nie mogę edytować, pomyliłem się, 39 domów, z możliwością rozszerzenia do 40 po kasacji podium. Daje to 2340-2400 ludzi.

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #6 dnia: 11.09.2017, 23:09:59 »
Ziemek8, przyglądałem się Twoim przykładowym dzielnicom i zainteresował mnie woźnica z marmurem, na gifie "dzielnica3". Elita wykładała podłogi marmurem? :p

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #7 dnia: 12.09.2017, 23:52:49 »
Wrzucam moją przykładową dzielnicę elity. Tutaj akurat przechodziłem "Wyprawy Jazona". Zarys jest praktycznie zawsze ten sam. Uliczki tworzące prostokąt i 2 gimnazja, z których wychodzą  zawodnicy w różnych stronach.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #8 dnia: 13.09.2017, 19:18:11 »
Ziemek8, przyglądałem się Twoim przykładowym dzielnicom i zainteresował mnie woźnica z marmurem, na gifie "dzielnica3". Elita wykładała podłogi marmurem? :p
Haha. Chyba remont robili i stary marmur oddają. ;)
Nie wiem skąd się tam wziął, może przebudowywałem tą dzielnicę jakoś. Nie pamiętam.

Wrzucam moją przykładową dzielnicę elity. Tutaj akurat przechodziłem "Wyprawy Jazona". Zarys jest praktycznie zawsze ten sam. Uliczki tworzące prostokąt i 2 gimnazja, z których wychodzą  zawodnicy w różnych stronach.
A gdzie stadion? Jak ma się taką dzielnice czemu stadion stawiać nie w tej dzielnicy? Potrzebnych było Ci więcej zbrojnych?

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #9 dnia: 13.09.2017, 22:29:20 »
Z gimnazjów przecież wychodzą zawodnicy do Stadionu, więc 'zasięg' na potrzeby Dworów/Pałacyków jest.
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #10 dnia: 13.09.2017, 23:28:50 »
Ziemek8: Stadion postawiony tam gdzie jest miejsce. Często igrzyska odbywają się w otoczeniu tłoczni oliwy, czy pracowni rzeźbiarskich :p  Jeśli się uda dobrze rozplanować, to 2 takie dzielnice wystarczają do posiadania kompletu  wojska. Nie potrzebowałem tylu wojsk. Chciałem się tylko podzielić jak u mnie to wygląda :)
A Ty Haspen? Podzielisz się swoimi dzielnicami? :)

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #11 dnia: 14.09.2017, 00:30:32 »
Nic szczególnego do pokazania nie mam. Albo proste linie jeśli teren nie sprzyja, albo prostokąty gdzie po wewnętrznej mieści się 8x4 domów. Podium, Gimnazjum, potrzebne budynki, i to tyle.

Dzielnice Elit praktycznie to samo, tylko że większe powierzchniowo i z dodatkiem Teatru i Stadionu.

Zamieściłem nieco save'ów gdzie można obejrzeć sobie moje dzielnice, o tutaj na przykład, cały temat ;)
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #12 dnia: 14.09.2017, 07:16:48 »
... Często igrzyska odbywają się w otoczeniu tłoczni oliwy, czy pracowni rzeźbiarskich...
No tak, tak, teraz rozumiem.
:)


Haspen, w misji Macedończyk, chyba trochę inaczej dzielnice elit postawiłeś ;) - chodzi mi o te po środku.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #13 dnia: 14.09.2017, 09:03:27 »
Nie było miejsca na mój ulubiony prostokąt, to improwizowałem :P
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

Rybku

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #14 dnia: 17.09.2017, 14:28:12 »
Sprawdziłem sobie save'a i fajnie Ci wychodzą dzielnice w kształcie literki "L". I zauważyłem posterunki. Zawsze je stawiasz? osobiście nie mam doświadczenia w zmienianiu wysokości płac czy podatków, więc nie wiem kiedy potrzeba budować takie punkty :)
A zdarza wam się budować dzielnice mieszane?

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #15 dnia: 17.09.2017, 15:00:19 »
Posterunki stawiam z rzadka, zazwyczaj by poradzić sobie z bandytami.
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #16 dnia: 18.09.2017, 07:26:42 »
Ja tak samo, raczej tylko doraźnie stawiam posterunki by poradzić sobie z niezadowoleniem, które pojawia się u mnie chyba najczęściej z powodu "zbyt intensywnych inwestycji" ;) (jak nie ma drachm w skarbcu).

A zdarza wam się budować dzielnice mieszane?
Tylko dla zabawy. Raczej na każdej mapie zmieszczą się bardziej optymalne - rozdzielne - dzielnice.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Plany dzielnic
« Odpowiedź #17 dnia: 18.09.2017, 15:00:16 »
Chyba jeszcze nigdy nie zbudowałem dzielnicy mieszanej. Jakoś mi to nie odpowiada. Natomiast, jeśli chodzi o ich kształt, preferuję prostokąty, no chyba że się nie da - wtedy następuje improwizacja.

Posterunki stawiam tylko wtedy gdy mam wysokie niezadowolenie w mieście lub gdy akurat mam wolne miejsce w dzielnicy (tylko u elit).

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz literami ile to jest trzy dodac cztery (napisz malymi literami):
Napisz literami ile to jest trzy dodac piec (napisz malymi literami):

N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu | SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem