Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: [Edytor] Niezbędne informacje  (Przeczytany 41151 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« dnia: 26.05.2009, 18:25:02 »
Bogowie, herosi, potwory i życzenia

Poniższe zestawienie zawiera imiona bogów, związanych z nimi potworów oraz herosów, którzy są w stanie je zwyciężyć. Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz w rozdziale 'Mitologia' w instrukcji do Zeusa:

Potwór - Bóg, do którego należy - Heros, który je zabija

Cyklop - Zeus - Odyseusz
Kraken - Posejdon - Perseusz
Cerber - Hades - Herakles
Sfinks - Hera - Atalanta
Meduza - Demeter - Perseusz
Hydra - Atena - Herakles
Dzik Kalidoński - Artemida - Tezeusz
Scylla - Apollo - Odyseusz
Chimera - Atlas - Bellerofon
Smok - Ares - Jazon
Talos - Hefajstos - Jazon
Hektor - Afrodyta - Achilles
Minotaur - Hermes - Tezeusz
Menady - Dionizos - Achilles
Echidna - [brak] - Bellerofon
Harpie - [brak] - Atalanta

Poniższe zestawienie zawiera imiona bogów, ich życzenia oraz imiona herosów, którzy w mitologii greckiej wykonali każde z tych zadań. Jeśli chcesz, projektując własne misje, możesz wprowadzić w oknie 'Mitologia' zupełnie innych herosów potrzebnych do spełnienia danego życzenia:

Bóg
  Życzenie - Heros zgodnie z mitologią

Zeus
  Sprowadzić do Grecji złote runo - Jazon
  Wystrzelić z broni - Odyseusz

Posejdon
  Zdobyć palladion - Odyseusz
  Zdobyć kamień węgielny - Tezeusz

Hades
  Zdobyć jego hełm-niewidkę - Perseusz
  Skraść ambrozję - Tezeusz

Hera
  Podróż na Olimp - Bellerofon
  Odwrócić uwagę Zeusa - Jazon

Demeter
  Uprowadzić woły Geryona - Herakles
  Zebrać Srebrną Kukurydzę - Jazon

Atena
  Odzyskać lustrzaną tarczę  - Perseusz
  Zdobyć Złotą Uzdę - Bellerofon

Artemida
  Skraść pas Hippolyte  - Herakles
  Zebranie zwierząt do Menażerii - Atalanta

Apollo
  Uwolnić Tezeusza z Hadesu - Herakles
  Zdobyć Tablicę Paktu - Achilles

Atlas
  Poszerzyć cieśninę - Herakles
  Odciążyć Atlasa - Herakles

Ares
  Uprowadzić rumaki Diomedesa - Herakles
  Odnaleźć brakującą część - Atalanta

Hefajstos
  Zdobyć łuk i strzały Heraklesa - Achilles
  Sabotować broń - Odyseusz

Afrodyta
  Przynieść jabłka z ogrodu Hesperyd - Herakles
  Odnaleźć źródło młodości - Bellerofon

Hermes
  Odzyskać skrzydlate sandały Hermesa - Perseusz
  Osłabić obronę - Achilles

Dionizos
  Zdobyć róg Amaltei - Tezeusz
  Wykorzystać pijacki chaos - Perseusz



Liczba mieszkańców i żołnierzy w poszczególnych domach

Poniższe zestawienie pokazuje, ilu mieszkańców może maksymalnie pomieścić każdy rodzaj domu, a także ilu żołnierzy można spośród nich wcielić do armii.

Typ domu - Maksymalnie mieszkańców - Maksymalnie żołnierzy

Domy zwykłe:
Szałas - 8 - 0
Chałupa - 16 - 0
Chata - 24 - 5*
Dom - 32- 6*
Domostwo - 40 - 10*
Willa - 48 - 12*
Kamienica - 60 - 15*

Domy elity:
Rezydencja - 4 -  0
Dworek - 8 - 2 hoplitów/włóczników
Dwór - 16 - 4 hoplitów/włóczników
Pałacyk - 20 - 4 jeźdźców/żołnierzy (rydwany)

*Każdy widoczny w polu żołnierz pospólstwa symbolizuje sześciu ludzi. Oznacza to np., że każdy w pełni zamieszkany Dom, który może wystawić maksymalnie sześciu żołnierzy, będzie reprezentowany na ekranie tylko przez jedną osobę. Na jeden oddział składa się więc 48 żołnierzy pospólstwa.

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #1 dnia: 02.01.2012, 18:52:01 »
To ja podam pełne teksty życzeń:

Zeus:

Mój drogi śmiertelniku, mam życzenie.
Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał dostąpić chwały jako przywódca, Złote Runo musi być zwrócone.
Znajdź [heros] od odzyskania runa, abym ja, Zeus mógł zdjąć tą klątwę.

Mój drogi śmiertelniku, mam życzenie.
Nadszedł czas, aby pokonać złych Atlantów.
Znajdź [heros] i poślij go na Atlantydę. Powiem mu, co ma robić, gdy tam dotrze.

Posejdon:

Witaj, śmiertelniku! Ja, pan morza, mam życzenie!
Gdy ja, Posejdon, zbudowałem mury Troi, umieściłem palladion wewnątrz miasta.
Dopóki Troje ma tą świętość, miasto nigdy nie zginie.
Znajdź [heros] i poproś go, aby wykradł święty przedmiot, a zobaczysz, że Troja osłabnie.

Witaj, śmiertelniku! Mam życzenie!
Ja, twój dziadek, pan morza, Posejdon, odkryłem kamieniołom na Karmazynowej Wyspie.
Jedna z nich byłaby wspaniałym kamieniem węgielnym pod moją nową Świątynię.
Niech [heros] zdobędzie go dla mnie.

Hades:

Przybyłem z Hadesu, aby zlecić ci ważną misję.
Jeśli [heros] chce ocalić twoje miasto przed nadchodzącą plagą, musi mieć mój hełm-niewidkę.
Ja, Hades, z przyjemnością zrezygnuję z niego jeśli [heros] zdobędzie go osobiście.

Przybywam ze Świata Podziemi, aby wysłać cię na ważną wyprawę.
Jeśli chcesz wraz z rodziną zrealizować swe marzenia, spraw by heros [heros] udał się na Olimp i wykradł Ambrozję.
Heros [heros] musi jednak być ostrożny. Jeśli mieszkańcy Olimpu domyślą się, co zamierza, będzie miał kłopoty!

Hera:

Witaj. Pozwól, że poproszę Cię o coś.
[heros] musi natychmiast przybyć do mnie, Hery.
Jestem pewna, że heros znajdzie sposób, aby znaleźć się na Olimpie.
Przyrzekam, że nie spadnie mu tutaj włos z głowy!

Witaj szlachetny człeku. Mam do ciebie prośbę!
Znajdź [heros] i poślij go do mnie.
Ja, Hera sprawię, że Zeus złapie mnie z [heros] w kompromitującej sytuacji.
Będzie tak rozwścieczony, że nie zauważy, co robisz z Grecją.

Demeter:

Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moje życzenie, a będziesz nagrodzony!
Ja, Demeter, zauważyłam wielce interesujące woły.
Należą one do Geryona i chcę je dostać, zanim Artemida weźmie je do swojej Menażerii.
Przyślij mi mocnego bohatera, takiego jak [heros], aby zdobył je dla mnie.

Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moją prośbę, a będziesz nagrodzony!
Ja, Demeter, słyszałam o przepięknym srebrnym ziarnie.
Muszę zobaczyć to błyszczące cudo na własne oczy.
Poślij [heros], aby zebrał dla mnie trochę kukurydzy!

Atena:

Służ mi wiernie i wypełnij to zadanie. Czekają cię liczne nagrody!
Ja, Atena, postanowiłam dać herosowi [heros] moją lustrzaną tarczę, która idealnie wszystko odbija.
Przyślij po nią [heros]. Gdy nadejdzie odpowiedni czas, dowie się, co z nią zrobić.

Służ mi wiernie i wypełnij me życzenie, a zostaniesz sowicie nagrodzony.
Jeśli [heros] ma pokonać Chimerę, będzie musiał oswoić magicznego rumaka.
Niechaj [heros] znajdzie Złotą uzdę, którą ja, Atena, złożę w jednej z mych świątyni.

Artemida:

Mój ulubiony śmiertelniku, zdobądź dla mnie rzecz, której pragnę!
Królowa Amazonek, Hippolita, ma Pas, który obdarza jego właściciela wielką mocą.
Ja, Artemida, chcę dostać ten pas.
Znajdź [heros], i poproś go, aby odebrał Pas Amazonkom i oddał go w moje ręce.

Mój ulubiony śmiertelniku, zdobądź dla mnie to, czego pragnę!
Ja, Artemida, widziałam wielkie i niezwykłe zwierzęta, żyjące na twojej ziemi.
Pragnę dodać je do mojej wielkiej kolekcji zwierząt.
Spraw, by heros [heros] złapał je i dostarczył.

Apollo:

Moja misja jest święta, i tylko tobie mogę zaufać w tym względzie!
Ja, Apollo, pragnę powrotu Tezeusza, którego Hades uwięził w podziemiach za próbę porwania Persefony.
Uwolnienie Tezeusza także i tobie przyniesie korzyści. Tylko [heros] potrafi go uwolnić.

Moje życzenie jest święte i tylko ty jedyny możesz go spełnić.
Ja, Apollo, wiem gdzie możesz znaleźć bogate złoże orychalku, na którym możesz zapisać Symfonię Itikos.
Niech [heros] uda się na Karmazynową wyspę i zdobędzie orychalk, a wszyscy bogowie dowiedzą się, że zamierzasz dotrzymać paktu.

Atlas:

Mam wielkie życzenie do potężnego śmiertelnika!
Ja, Atlas, widzę, że dla dobra Atlantydy należy poszerzyć cieśninę śródziemnomorską.
Trzeba znaleźć osobę o zwierzęcej sile, zdolną przenosić góry.
Tylko [heros] może dokonać takiego wyczynu.

Mam wielkie życzenie do wielkiego śmiertelnika!
Ja, Atlas, byłbym zachwycony, mogąc pomóc ci w twych kłopotach, lecz najpierw będę musiał zdjąć ciężar świata z mych ramion.
Znajdź [heros] i poślij go do mnie. Znajdę sposób, aby [heros] zechciał podtrzymać świat za mnie!

Ares:

Spełnij moje życzenie, a zyskasz mój podziw!
Poleć, aby [heros] zdobył dla mnie, Aresa, niedościgłe rumaki Diomedesa.
Dzięki temu, że żywią się ludźmi, sprawia, że są najsilniejsze, najszybsze i najdzielniejsze ze wszystkich rumaków.

Spełnij me życzenie, a zyskasz mój podziw.
Jeśli superbroń ma zostać ukończona, będziesz musiał znaleźć magiczny kamień, który da jej moc.
Tylko [heros] ma odwagę zdobyć brakujący kamień.

Hefajstos:

Witaj śmiertelniku. Tylko ty możesz sprawić, aby wyprawa została uwieńczona sukcesem.
Aby [heros] walczył u twego boku, musisz go do tego przekonać, dając mu najlepszą broń.
Łuk i strzały Heraklesa, które ja, Hefajstos, zrobiłem są najlepszym sposobem na uświadomienie mu jak bardzo tęskni za walką.
Wyślij bohatera, aby je odnalazł.

Witaj śmiertelniku. Tylko ty masz odwagę, aby spełnić moje życzenie.
Podli Atlanci przygotowują śmiercionośną broń.
Tylko [heros] powstrzyma wrogów przed jej użyciem. Ja, Hefajstos powiem mu jak to zrobić.

Afrodyta:
Witaj, mój mały krążku sera! Chciałabym cię prosić o przysługę!
Ja, Afrodyta, muszę mieć złote jabłka Hesferyd, które są strzeżone przez dzikiego potwora.
Jedynie [heros] mógłby pokonać bestię. Jeśli heros zdobędzie jabłka, będę niezmiernie wdzięczna!

Witaj, mój mały krążku sera! Chciałabym, abyś oddał mi przysługę!
Ja, Afrodyta słyszałam, że istnieje źródło, które zapewnia wieczną młodość!
Muszę tylko wiedzieć, gdzie ono jest!
Potrzebny jest [heros], wszak on ma najlepszy zmysł odnajdywania.
Poślij go, aby odnalazł dla mnie źródło.

Hermes:

Witaj śmiertelniku. Czeka cię ważna misja! Wyrusz na nią, a i tobie przyniesie korzyści.
[heros] znajdzie się w niebezpieczeństwie, z którego wydostać się można tylko dzięki umiejętności latania.
Ja, Hermes, mam parę uskrzydlonych sandałów, dających mu tę umiejętność.
Potrzebny [heros], aby zdobyć te magiczne sandały!

Witaj śmiertelniku. Mam do ciebie prośbę!
Ja, Hermes, bóg złodziei odkryłem, sposób na wykradzenie mieszkańcom Atlantydy orychalku.
Bez niego, ich obrona zostanie osłabiona i z łatwością ich zaatakujesz.
Z pewnością przyda Ci się [heros].

Dionizos:

Witaj przyjacielu. Jeśli wypełnisz tę misję, spłynie na ciebie łaska bogów!
Róg Amaltei napełnia się tym, czego zażyczy sobie jego właściciel i dlatego ja, Dionizos chcę go dostać!
Tylko [heros] może zdobyć ten róg dla mnie!

Witaj przyjacielu. Spełnij tę prośbę, a staniesz się ulubieńcem Olimpu!
Ja, Dionizos jestem rozwścieczony okrutnym potraktowaniem moich Centaurów przez Atlantów.
Wydam przyjęcie, które będzie dla nich koszmarem. [heros] mi pomoże. Poszukaj go.


Jak widać, twórcom polonizacji nie udało się uniknąć kilku błędów (w tym Atlasa trzymającego świat ;)) oraz problemów z odmianą spowodowanych automatyzacją. Na szczęście, wszystkie te teksty znajdują się w pliku Zeus eventmsg w Modelach. Dzięki temu możemy nie tylko poprawić błędy czy uczynić powitania zgodne z plikiem dźwiękowym, ale i włożyć w boskie usta wymyślone przez nas życzenia. Zastanawiam się też, czy dałoby się stworzyć trzecie i kolejne prośby, które wybierałoby się w edytorze poprzez nadanie nowego numeru. Pewnie  wymagałoby to, oprócz zmian w pliku tekstowym, ingerencji w samą grę.

EDIT: W pliku "Zeus event message categories" znajdują się takie oto linijki:

PHRASE_demeter_quest_fulfilled_title,12,Quests,,,
PHRASE_demeter_quest_title,12,Quests,,,

Pomimo dwóch rodzajów zadań, dla każdego bóstwa powyższe frazy o questach występują tylko raz. Natomiast serie wiadomości o questach są tworzone dla każdego zadania z osobna w wymienionym już eventmsg (są serie Quest i Quest2):

;********Demeter's Quest****************************
PHRASE_demeter_quest_title "Czerwony wół"
PHRASE_demeter_quest_initial_announcement "Witaj szlachetny śmiertelniku. Spełnij moje życzenie, a będziesz nagrodzony! Ja, Demeter, zauważyłam wielce interesujące woły. Należą one do Geryona i chcę je dostać, zanim Artemida weźmie je do swojej Menażerii. Przyślij mi mocnego bohatera, takiego jak [hero_needed], aby zdobył je dla mnie."
PHRASE_demeter_quest_reason   "aby zdobyć woły Geryona,"
PHRASE_demeter_quest_no_reason   "brak"

PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_initial_announcement "Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moje życzenie, a będziesz nagrodzony!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_reason   "wypasać czerwone woły,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_no_reason   "brak"

;********Demeter quest fulfilled**********
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_title "[hero_needed] zdobył woły Geryona!"
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_initial_announcement "Jestem niezmiernie zadowolony! Spełniłeś mą prośbę! [hero_needed] zdobył dla mnie woły Geryona! Artemida będzie mi zazdrościć! Możesz teraz postawić dla Pomnik dla upamiętnienia mnie, wielkiej Demeter!"
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_no_reason   "brak"
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_reason   "ponieważ, na twoją prośbę, [hero_needed] zdobył woły Geryona,"

PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_initial_announcement "Jestem niezmiernie zadowolony! Spełniłeś mą prośbę!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_reason   "ponieważ zdobyłeś woły Geryona,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_no_reason   "brak"

;********Demeter's Quest2****************************
PHRASE_demeter_quest2_title "Srebrna kukurydza"
PHRASE_demeter_quest2_initial_announcement "Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moją prośbę, a będziesz nagrodzony! Ja, Demeter, słyszałam o przepięknym srebrnym ziarnie. Muszę zobaczyć to błyszczące cudo na własne oczy. Poślij [hero_needed], aby zebrał dla mnie trochę kukurydzy!"
PHRASE_demeter_quest2_reason   "aby zebrać Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_demeter_quest2_no_reason   "brak"

PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_initial_announcement "Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij mą prośbę, a zostaniesz nagrodzony!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_reason   "aby zebrać Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_no_reason   "brak"

;********Demeter quest2 fulfilled**********
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_title "[hero_needed] zbiera Srebrną kukurydzę!"
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_initial_announcement "Ja, Demeter jestem zachwycona! Spełniłeś mą prośbę! [hero_needed] zebrał już kilka worków Srebrnej kukurydzy. Już wkrótce moje pole zapełni się piękną srebrną rośliną. Możesz teraz postawić pomnik na cześć wielkiej bogini Demeter!"
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_no_reason   "brak"
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_reason   "ponieważ [hero_needed] zebrał Srebrną kukurydzę,"

PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_initial_announcement "Jestem zachwycona! Spełniłeś mą prośbę!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_reason   "ponieważ zebrałeś Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_no_reason   "brak"

Tak czy siak, najpierw przydałby się porządny backup, najlepiej z już poprawionymi wszystkimi (nie tylko życzeń) tekstami. Pewnie i to mogłoby zająć troszkę długo... ;)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #2 dnia: 02.01.2012, 22:22:13 »
Świetne! :D
Poznamy tą grę od A do Z. ;) Niekoniecznie poprawi to znacznie jakości rozgrywki, ale na pewno jest to ciekawe. :)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #3 dnia: 02.01.2012, 22:29:10 »
Najpierw pytanie, czy w ogóle się da w tym grzebać, czy może to jest coś w stylu "czterech świątyń i trzech herosów". :P

Bo w edytorze jest coś takiego, że jest przycisk, który może przybrać wartość tylko "0" lub "1" i nawet opcji wpisywania cyferek tam nie ma (tylko się klika).
Jeśli to chodzi na false/true no to mamy problem. :P

Ale i tak zmiana eventmsg to już coś, nawet gdy chodzi tylko o poprawki językowe. ;) Dokonywałam takich jeszcze w Faraonie.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #4 dnia: 03.01.2012, 19:53:20 »
Dodam od siebie wyjaśnienia kilku poszczególnych 'kodów' w pliku Zeus eventmsg, które kiedyś tam udało mi się wymyśleć.

; TONES INDICATED ARE:
; _S = Standard  // Prośby sojuszników
; _D = Demand  // Prośby rywali
; _P = Plea  // Prośby wasali
; _R = Requisition  // Prośby miasta macierzystego

PHRASE_cośtam_title  // Tytuł wiadomości w wyskakującym okienku.
PHRASE_cośtam_initial_announcement  // Tekst wiadomości w wyskakującym okienku.

PHRASE_CONDENSED_cośtam_title  // Tytuł wiadomości w spisie wiadomości.
PHRASE_CONDENSED_cośtam_initial_announcement  // Tekst wiadomości w panelu bocznym.

PHRASE_cośtam_history  // Wiadomość w 'oknie historii' danego miasta na mapie świata.

cośtam = przyczyna wiadomości.

----

Jak edytować daną wiadomość?
Wpisujemy ją między dwa cudzysłowia PO PRAWEJ stronie, jak przy tworzeniu tekstu dla przygody, np: "Echidna zjadła Perseusza".
Kod po lewej to kod przyczyny danej wiadomości. Jest tona tych kodów (wcześniej opisałem je jako 'cośtam'), ale łatwo się zorientować co jest co gdyż twórcy gry użyli prostych angielskich słów, nie wspominając że można się posiłkować polskimi tekstami po prawej stronie ;)

Tzw. 'tagi', czyli odwołania tekstowe do zmiennych w grze:

[amount]  // Ilość czegoś, występuje w wiadomości praktycznie zawsze z [item]
[item]  // Rodzaj surowca do którego odnosi się wiadomość.
[itemshort]  // Jw, ale w krótkiej formie, np: 'Wino' zamiast 'amfory wina'. Zazwyczaj w wiadomościach na panelu bocznym czy w historii miasta z poziomu mapy świata.
[player_name]  // Imię gracza
[city_name]  // Miasto którego dotyczy wiadomość.
[rival_city_name]  // Tylko w wiadomościach typu 'sojusznik A atakuje rywala B'. Odnosi się oczywiście do nazwy miasta rywala.
[leader_name]  // Imię władcy miasta którego dotyczy wiadomość. NIE odnosi się do 'rival_city_name', i żaden inny tag tego nie robi.
[god]  // Bóstwo którego dotyczy wiadomość.
[hero_needed]  // Heros wymagany w zadaniu.
[greeting]  // Przywitanie. W całej grze jest tylko jedno przywitanie ("Witaj,") więc nie mam pojęcia, po co komu ten tag. Twórcy gry byli chyba strasznie leniwi ;P Albo w angielskiej wersji było kilka przywitań, a polska wersja ma tylko jedno...

Przy okazji odkryłem, że są teksty odnoszące się do kataklizmów wywołanych przez bogów. Zastanawiam się, jak to wywołać w grze, bo wszystkie są wywoływane 'naturalnie'...

Jeszcze coś: Jeśli komuś nie podoba się pałac w grze, plik 'palace.txt' zawiera jego kod, taki sam jak ten używany w świątyniach.

EDIT: Ciekawi mnie też 'Zeus attitude advice.txt'. U mnie, w grze, tekst jest po polsku, ale w pliku tekst jest po angielsku. Gdzie też zatem zapisany jest tekst polski?
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #5 dnia: 03.01.2012, 22:19:45 »
Czy da się coś z tym zrobić poza podmianą wyświetlanego tekstu? (Oczywiście, nawet jeśli nie, to i tak jest to gra warta świeczki.)

Jeszcze coś: Jeśli komuś nie podoba się pałac w grze, plik 'palace.txt' zawiera jego kod, taki sam jak ten używany w świątyniach.
http://zeus.n-gry.pl/download/41
^_^

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #6 dnia: 03.01.2012, 22:27:47 »
Czy da się coś z tym zrobić poza podmianą wyświetlanego tekstu? (Oczywiście, nawet jeśli nie, to i tak jest to gra warta świeczki.)

Nie wiem, nie sprawdzałem :P

Podejrzewam jedynie że brak jednej z wymaganych linijek (a jest ich koło kilkuset) sprawi, że gra wywali błędy i nie ruszy, więc radzę być ostrożnym.

Szczególnie że właśnie zauważyłem, że w niektórych miejscach dwie wiadomości (kod+tekst) są w tej samej linijce. Grze nie robi to problemu, ale można łatwo się pomylić.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #7 dnia: 03.01.2012, 22:34:47 »
Nie da się w łatwy sposób dodać dodatkowych życzeń bogów, bo jest to zakodowane w grze, ponieważ po otwarciu Zeus.exe, w dowolnym hex edytorze, można znaleźć wszystkie te teksty PHRASE_xxx. Jakby znalazł się ktoś kto zna się na Assemblerze to może coś by mu się udało zdziałać ;). A wszystkie teksty znajdują się poza plikiem .exe, żeby grę można było łatwo przetłumaczyć na inne języki.

Zawsze można pozmieniać życzenia z Posejdona, bo dotyczą tylko Atlantydy i są mało uniwersalne, oczywiście zachowując oryginalne pliki ;).

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #8 dnia: 04.01.2012, 17:51:33 »

Przy okazji odkryłem, że są teksty odnoszące się do kataklizmów wywołanych przez bogów. Zastanawiam się, jak to wywołać w grze, bo wszystkie są wywoływane 'naturalnie'...

(...)

EDIT: Ciekawi mnie też 'Zeus attitude advice.txt'. U mnie, w grze, tekst jest po polsku, ale w pliku tekst jest po angielsku. Gdzie też zatem zapisany jest tekst polski?

To pierwsze również zauważyłam i też nic mi nie przychodzi do głowy, no może poza ustawieniem ciągu wydarzeń wywołanych. Swoją drogą, jak się tworzyło nasyłanie potwora przez boga, bo tego też nie wiem?

Anyway2 (;)), co się stanie, jeśli będziemy w kolonii, a miasto macierzyste zostanie zburzone? Koniec gry?

Aha, i skoro:

Cytuj
PHRASE_vassal_attacks_rival_oracle_prediction_P      "NIE MOŻNA PRZEWIDZIEĆ"

to dlaczego istnieje linijka PHRASE_CONDENSED_vassal_attacks_rival_early_reason_P z istniejącym komentarzem?   

A na temat polskich tekstów dotyczących przysługi to nie mam pojęcia. W zwykłym eventmsg też ich nie ma. ;>

BTW: miała w ogóle u kogokolwiek miejsce wypowiedź Ateny, Aresa czy Artemidy z "jealousy2" (typ reklamy)? ;)

EDIT: W przypadku wydarzeń związanych ze wzrostem lub spadkiem wartości (przysługa [chyba tylko w wywołaniu takiego zdarzenia bez przyczyny], ceny towarów, podaż, siła militarna etc), fragment _I oznacza wzrost (increasing), a _D zmniejszenie (decreasing).

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #9 dnia: 04.01.2012, 18:57:14 »
Jeśli potwór ma zostać wysłany przez boga, musi on znajdować się na 1szym lub 2gim miejscu listy potworów danej kampanii. Odnosi się to też do boga jaki zajmuje 1sze i 2gie miejsce.

Co do zburzenia głównego miasta... nie wiem :D Wypadałoby zrobić jakąś misję gdzie podczas kolonii zaatakowane miasto macierzyste zostaje zniszczone...
Tylko tworzy to błędy logiczne - jak ma się wyświetlić wiadomość o zburzeniu MM podczas ataku, skoro oznaczałoby to automatyczny 'czerwony ekran'? Jeśli jednak gramy dalej, to do czego mamy wtedy wracać po zaliczeniu epizodu kolonii?

Cytuj
PHRASE_vassal_attacks_rival_oracle_prediction_P

PHRASE_CONDENSED_vassal_attacks_rival_early_reason_P

To chyba dwie różne przyczyny :P Pierwsze jest to pełen tekst wiadomości o Wyroczni przepowiadającej atak wasala na jakiegoś wroga, a drugie to tekst wiadomości w panelu bocznym o posłaniu wojska szybciej niż... chwileczkę...

Ej, tu rzeczywiście coś jest nie tak :P

Ale ale, teraz sobie przypominam że widziałem w grze tekst 'NIE MOŻNA PRZEWIDZIEĆ' - więc działa normalnie, tylko komuś najwyraźniej nie chciało się tego tłumaczyć.

EDIT: Zrobiłem sobie misję. Podczas kolonii wróg zaatakuje i zburzy Miasto Macierzyste. Wyniki testu podam w next poście.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #10 dnia: 04.01.2012, 19:32:47 »
A oto rezultat zburzenia miasta macierzystego:



Teraz, czymże jest to owo =Q? Zagubioną zmienną, urwanym tekstem, błędem kodu? Emotikonką!? Może nigdy się nie dowiemy...
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #11 dnia: 04.01.2012, 20:00:52 »
Cytuj
PHRASE_lose_parent_falls      "Odebrano ci twoje miasto, [player_name]. Stało się tak, ponieważ nasze miasto główne, [city_name], uległo rywalowi, [rival_city_name]. Twoje miasto będzie teraz kontrolowane przez przeciwnika, dlatego musisz poszukać sobie innego zajęcia."

Z kodu. W tym samym miejscu znajduje się coś jeszcze ciekawszego:
Cytuj
PHRASE_lose_out_of_time         "To okropne, [player_name]. Straciłeś miasto, ponieważ zabrakło ci czasu. Następnym razem poćwicz szybkość, biorąc sobie za wzór Hermesa."
To chyba kolejny dowód (poza ikonkami opisującymi doświadczenie wojska) na to, że jakaś wersja alfa czy tam inne początkowe zamierzenia były oparte bezpośrednio na silniku czy też po prostu ideach Faraona. ;>
I co tam poniżej robią formuły CONDENSED? :D

Uch, chyba znowu robię moderatorom kłopot... Ale chyba lepszy taki niż wandalizmy i hejterzy. ;)

EDIT: Nie mam pojęcia, czemu tekst się urywa. A odnośnie matury, to "tylko" jeden egzamin z wybranego, resztę już miałam :P

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #12 dnia: 04.01.2012, 20:03:45 »
I co tam poniżej robią formuły CONDENSED? :D

Podejrzewam że to tylko i wyłącznie żeby kod wyglądał spójnie :P

Uch, chyba znowu robię moderatorom kłopot... Ale chyba lepszy taki niż wandalizmy i hejterzy. ;)

To do matury się ucz, skoro już dwunastego jest :P
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #13 dnia: 04.01.2012, 20:28:43 »
Bardzo ciekawe! Piszcie dalej. Chętnie będę czytał to co wymyślacie. :)

Dragwen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #14 dnia: 04.01.2012, 21:03:46 »
już z tego sie robi creepypasta o zeusie. odkryjecie jakiś snuff film w zeusowskich plikach albo co. :P

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #15 dnia: 04.01.2012, 21:20:41 »
I teraz wszyscy odtwarzają pliki potworów oraz "utwór" Explici wstecz. :P

A odnośnie pierwszego z pierwszych postów to nie przychodzi mi nic do głowy poza wskazaniem poziomu estetyki potrzebnego dla rozwoju tych domów.

Katlee

  • Gość
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #16 dnia: 24.08.2012, 18:33:31 »
Witam. Mam problem z przywoływaniem herosów, gdyż często jedno okno wymagań jest puste i nie wiem, o co chodzi. Tzn. co mam np. zebrać, żeby heros przybył.
Konkretnie chodzi mi o Atalantę, ale dysponuje ktoś może listą wymagań herosów?
Dzięki ;)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
[Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #17 dnia: 24.08.2012, 19:01:24 »
Witaj! :)
Najcześciej chodzi o konieczność budowy świątyni, której w mieście zbudować nie można (w danym epizodzie misji jej nie udostępniono).
Atalanta chce świątyni Artemidy.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: [Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #18 dnia: 17.02.2017, 18:04:06 »
Najpierw pytanie, czy w ogóle się da w tym grzebać, czy może to jest coś w stylu "czterech świątyń i trzech herosów". :P

Bo w edytorze jest coś takiego, że jest przycisk, który może przybrać wartość tylko "0" lub "1" i nawet opcji wpisywania cyferek tam nie ma (tylko się klika).
Jeśli to chodzi na false/true no to mamy problem. :P

Ale i tak zmiana eventmsg to już coś, nawet gdy chodzi tylko o poprawki językowe. ;) Dokonywałam takich jeszcze w Faraonie.

Ciekawym jest również fakt, że początkowo hierarchia bogów mogła się nieco różnić od ostatecznej. W plikach gry znalazłem znaną nam już kolejność:

God ranks

   12ZEUS,
   11POSEIDON,
   10HADES,
   9.5HERA,
   9DEMETER,
   8ATHENA,
   7ARTEMIS,
   6APOLLO,
   5.5ATLAS,
   5ARES,
   4HEPHAESTUS,
   3APHRODITE,
   2HERMES,
   1DIONYSUS,

Jednak po dokładnym przeanalizowaniu kolejności życzeń, reklam itp., okazuje się, że Apollo i Artemida powinni zostać zamienieni miejscami. Widocznie sama hierarchia została stworzona na końcu z tą małą pomyłką (lub poprawką jak kto woli). Mnie w sumie bardziej pasowałby silniejszy Apollo a nie Artemida - w końcu słońce jest raczej potężniejsze niż księżyc.

Interesująco wygląda również wszczepienie Hery i Atlasa z dodatku do tejże hierarchii, gdyż te bóstwa otrzymały po 0,5... eee, siły?  :)

A propos grzebania w plikach. Może da się też zmienić samą hierarchię bogów. Próbował ktoś?

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: [Edytor] Niezbędne informacje
« Odpowiedź #19 dnia: 19.02.2017, 16:25:44 »
Ja nie próbowałem, ale chętnie bym się dowiedział jeżeli komuś udałoby się coś w tym kierunku osiągnąć. ;)

Ciekawe! Że też nie opłacało im się zmienić hierarchii bogów i doliczyć do 14, zamiast wprowadzać połówki. :D

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziewiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dziewiec):
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dwa):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem