Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Oryginalne mapy misji Zeusa i Posejdona  (Przeczytany 2762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Oryginalne mapy misji Zeusa i Posejdona
« dnia: 31.08.2020, 21:09:57 »
Wstęp

Teoretycznie nie można edytować oryginalnych misji z gry, gdyż są one w formacie .pak, a edytor działa na plikach .set i .map, jednak każdy plik .pak można podzielić na pomniejsze pliki, o czym pisał DerangedDuck na forum Zeus Heaven. Pozwolę sobie zacytować jego post:

Cytuj
A hex editor is actually a lot like a text editor/word processor. Except that you are viewing/editing files as hexidecimal numbers, which lets you see/modify pretty much any file on your computer. It also may show things in text, if the file contains text elements.

If I understand correctly, you are wanting to convert a .pak file into a .set file and some .map files? This is very very simple with a hex editor. All you need to understand is load/save, cut/copy/paste/delete, and find/search, all of which you've probably done before unless you have never used a word processor.

So, if you haven't already, find yourself a hex editor. I use one called "Frhed". It has a few quirks, but it's free.

First a bit of info about a .pak file:
A .set file is always 842931 bytes. The first 842931 bytes of the .pak file are the data from the .set file. Somewhere within those 842931 bytes will be the word "MAPS". This is probably left over from an earlier version of the game when they put the map data in the .set file, so ignore it. The second time "MAPS" shows up in the file will be at byte 842932 and this will be the start of the actual parent city .map data. If there are no colonies, the map data goes to the end of the file. Otherwise, the 3rd "MAPS" will be the start of the first colony, the 4th "MAPS" will be the 2nd colony, etc.

Okay, so

1. Load the .pak file into the hex editor.
2. Find the 2nd time "MAPS" appears in the file.
3. Use your editing skills to put everything before the "M" in "MAPS" into a file called (Adventure name).set.
4. Then put those the "MAPS" and everything after them till the 3rd "MAPS" (or end of file) in a file called (Adventure name)P.map.
5. If there are colonies, put the maps in appropriately named colony files. 1st colony is 3rd MAPS till before 4th, 2nd colony is 4th MAPS till just before 5th, etc.

Here's what the area near the "MAPS" looks like in a hex editor:
0cdc80 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................................ 
0cdca0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4d 41 50 53 41 01 00 00 21 00 00 00 00  ...................MAPSA...!.... 
0cdcc0 00 00 00 44 bd 63 00 04 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 b0 c8 f9 00 04 00 00 00 01  ...D½c.................°Èù...... 
0cdce0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 b4 c8 f9 00 04 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 40  ...........´Èù.................@ 
0cdd00 b1 f9 00 14 00 00 00 2c 01 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 38 bf d4 00 04 00 00 00 10 cb 00 00 00  ±ù.....,...........8¿Ô......Ë... 
0cdd20 00 00 00 01 00 00 00 28 f4 d3 00 01 00 00 00 10 cb 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 98 d0 cc 00 04  .......(ôÓ......Ë...........ÐÌ.. 

The leftmost column is the number of bytes into the file, in hex. For example, if you put "0cdca0" into a scientific calculator (windows has 1 under accessories), you get 842912. Each pair of characters in the middle area represents 1 byte as a 2 digit hexidecimal number. There are 6 lines, each with 32 pairs, so that is 192 bytes. The area at the right shows what the data looks like as ASCII text, if it looks like anything. "4d 41 50 53" corresponds to the "MAPS" text.

Hope this made sense.

Każdy taki plik można by było ręcznie dzielić, ale łatwo też napisać program, który by takie pliki dzielił automatycznie. W załączniku zamieszczam edytowalne pliki misji. Działałem na angielskiej wersji gry, więc nazwy są po angielsku, ale zawsze można zmienić.

Motywacja

Widziałem, że czasem na forum ktoś pytał o to czy można edytować pliki misji, więc mam nadzieję, że komuś się to przyda. Można też przy okazji podejrzeć jak to wszystko wygląda w edytorze, jednak są pewne ograniczenia, o czym za chwilę. Bez problemu jednak można importować mapę świata lub mapy terenu.

Jak zastosować

Odpowiedni folder należy przenieść do folderu Adventures, tak jak w przypadku każdej tego typu misji. Być może nie od razu gra będzie "czytać" pliki, dlatego możliwe, że trzeba będzie się trochę pomęczyć. Czasem miałem tak, że misja nie wyświetlała się na liście misji do edytowania, jednak nie dało się utworzyć misji o takiej nazwie, bo pojawiał się komunikat, że taka misja już istnieje. Nie wiem z czego to wynika. Tak czy inaczej przy importowaniu map zawsze wszystko przebiegało pomyślnie.

Ograniczenia

Jeśli uda się wczytać misję w edytorze to wtedy można podejrzeć ustawienia map, czyli fakty itd., jednak w niektórych misjach fakty są podświetlane na pomarańczowo, co świadczy o "błędach". Wynika to z tego, że dostarczony edytor map trochę różni się od tego, na jakim pracowali twórcy. W takim wypadku trzeba zmienić te wydarzenia, inaczej nie będzie się dało utworzyć pliku .pak. Można też dowolnie zmieniać pozostałe rzeczy.

Tak utworzony plik .pak nie znajdzie się w folderze z misją, lecz w folderze z oryginalnymi misjami, a to dlatego, że edytor rozpoznaje jakiego typu misja jest edytowana, czy misja kampanijna, fanowska czy samouczkowa. Pomiędzy tymi typami zachodzą pewne różnice, ale o tym może kiedy indziej. Jeśli będzie się chciało zagrać w taką edytowaną misję to trzeba będzie jej szukać w oryginalnych misjach.

Link do pobrania

Jeszcze zamieszczam osobny link do pobrania: http://n-gry.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1696.0;attach=3379

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest trzy odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre cztery):
Stolica Polski (malymi literami) (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre osiem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre piec):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem