Ciekawostka znaleziona w Sieci niecałą godzinę temu.
Naszło mnie ostatnio na zagranie po raz kolejny w Disciples II. Z poprzedniej sesji pamiętałem, że na Windowsie 10 ten staroć gier turowych działał tylko w oknie i z wyłączonym dźwiękiem, więc z ciekawości sprawdziłem, czy istnieje jakiś sposób naprawy tego problemu.
Tym sposobem znalazłem tytułową modyfikację, która (o ile dobrze rozumiem) uruchamia grę przy użyciu renderu OpenGL. Ponadto twórca moda dodał m.in. kilka różnych opcji upscalingu grafiki, możliwość ustawienia prędkości gry (domyślnie x1,5 prędkości do maks. x3) czy poprawił wydajność AI gry. Niestety, nie ma nic wspomniane o poprawkach do elementu multiplayer, więc ten prawdopodobnie dalej działa tylko w trybie gry lokalnej.
Według opisów znalezionych na forum GOG oraz na fanowskiej stronie poświęconej Heroes of Might and Magic 3, mod umożliwia uruchomienie zarówno Disciples: Sacred Lands, jak i Disciples II we wszystkich jej wariantach.
Co prawda przegrałem niecałą godzinę z tym modem, ale wydaje się być stabilny. Muszę jeszcze rozgryźć, jak przełączyć wyświetlanie z pełnego ekranu w oknie na zwykłe okno i upewnić się, że mój blaszak włączy się bez problemów po restarcie (antywirus nie wykazał niczego podejrzanego, ale nigdy nie wiadomo
).
[LINK DO MODA]Sposób instalacji:
- Upewnić się, że Disciples I lub II nie jest ustawione w tryb zgodności.
- Ściągnąć plik z powyższego linku i uruchomić go.
- Przeprowadzić instalację do folderu z Disciples I lub II (należy w odpowiednim oknie wskazać folder instalacji).
- Disciples I: Uruchomić Config.exe w folderze z grą i zaznaczyć opcję DirectDraw.
- Disciples II: Uruchomić ConfigEditor.exe w folderze z grą i odznaczyć opcję Direct3D
- Uruchomić grę.
Opcje do konfiguracji moda będą dostępne po włączeniu gry (a przynajmniej powinny być, Disciples II domyślnie uruchomiło się w oknie).
W załączniku są screeny wykonane z poziomu gry uruchomionej na rozdzielczości 1920x1080, a ja póki co wracam do eksperymentowania z modem.