Przedstawiam Wam moje dzieło ostatnich tygodni.
W międzyczasie wypuściłem Dzieje Minosa by przetestować niektóre z użytych rozwiązań oraz wysłuchać uwag, porad i zobaczyć jak ogólnie to wszystko działa w praktyce.
Kampania "Tebański Wróż" opowiada historię Tejrezjasza, jednej z moich ulubionych postaci w mitologii greckiej oraz jednego z najsłynniejszych wróżbitów starożytnej Grecji, który pojawiał się w wielu mitach, choć jego życie było zawsze związane z historią Teb. Postanowiłem zebrać najpopularniejsze mity w których występował Tejrezjasz (prawie zawsze był postacią drugoplanową, ale bardzo istotną), dlatego kampania ma wiele epizodów - 10 miejskich i 3 kolonialne, ale cała historia jest ułożona chronologicznie, zgrabnie i w miarę poprawnie (jak wiemy, edytor Zeusa nie jest idealny i nie nie da się w nim zrobić wszystkiego co by się chciało, dlatego czasem musiałem iść na delikatny kompromis z grą). W przygodzie gracz będzie miał przyjemność wziąć udział, między innymi, w mitach o:
1) założeniu Teb przez Kadmosa, brata Europy
2) królu Penteusie (wnuku Kadmosa), który walczył z Dionizosem
3) królu Edypie (i wielu mitach z nim powiązanych)
4) wojnie Siedmiu Przeciw Tebom
Do tego kampania urozmaicona jest wieloma innymi historiami i anegdotami mitologicznymi w których brał udział Tejrezjasz, np.:
1) Historia o żmijach, które spotykał Tejrezjasz i ich wpływie na jego życie
2) Historia otrzymania daru jasnowidzenia przez Tejrezjasza i rozstrzygnięcia sporu Zeusa z Herą
3) Pomocy, już zmarłego, Tejrezjasza dla Odyseusza, kiedy ten wracał spod Troi do domu.
Oczywiście jest kilka (choć mało) epizodów i celów niezwiązanych z Tejrezjaszem, a z innymi mitami (wyprawa po złote runo, prace Heraklesa itp.), ale zostały one zgrabnie wplecione w fabułę i stanowią przyjemne urozmaicenie, przynajmniej w moim odczuciu.
Na końcu chciałbym zaznaczyć, że testowałem tę kampanię i da się ją przejść, realizując cele każdego epizodu, czasem wystarczy tylko pomyśleć, a czasem jest wymagane nieszablonowe rozwiązanie. Jednak znając kampanię, którą tworzyłem grałem zupełnie inaczej niż gracz, który jej nie zna i nie wie czego się spodziewać, dlatego może się zdarzyć, że nie wyłapałem jakichś błędów podczas testowania jej, za co przepraszam i proszę o ich sygnalizowanie.
Samej kampanii dałbym 7/10 punktów w skali trudności, choć to tylko moja ocena i dla jednych może być prostsza, a dla innych trudniejsza.
PS. Proszę czytać wprowadzenia i zakończenia misji, bo tam wszystko jest wyjaśnione i pomijanie ich może utrudnić grę, a nawet uniemożliwić jej przejście!