Nieśmiertelne Gry

Nieśmiertelne Gry => Zeus Pan Olimpu => Wątek zaczęty przez: Jakub Rozwadowski w 14.07.2018, 23:32:35

Tytuł: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Jakub Rozwadowski w 14.07.2018, 23:32:35
Hej! Dawno mnie nie było na forum, toteż przeszedłem całkowitą przemianę (nie wiem czy na lepsze, ale na pewno nie wyzywam już ludzi ot tak sobie! [przepraszam kolego, który kiedyś stworzyłeś misję a ja cię obraziłem i teraz nawet nie pamiętam twojego nicku])
W każdym razie, przychodzę z pytankiem: Co byście naprawili, bądź zmienili w grze Zeus: Pan Olimpu?
Oczywiście nie licząc jakichś podstawowych błędów pokroju unoszących się na wodzie posągów zamienionych w kamień ludzi w zapisie kubusia.

Ja np. Dodałbym więcej typów jednostek, choćby strzelców (tyczy się to Grecji, rzecz jasna), których można wysyłać i zmniejszyłbym ilość plebsu, co by gracz opierał się bardziej na profesjonalnej armii.

A wy?
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Jakub Rozwadowski w 16.07.2018, 12:45:54
Ups przez przypadek dałem to jako dziennik, no cóż.

Zdążyłem, jak widać, zapomnieć jak to forum działa. Chociaż jak tak patrzę... Nie za wiele aktywnych ludzi tu pozostało.
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: bazylozaur w 16.07.2018, 17:30:56
Chociaż jak tak patrzę... Nie za wiele aktywnych ludzi tu pozostało.
No cóż, nie ma nowych misji a i świeżych wątków jak na lekarstwo, więc nie ma co się dziwić.
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 16.07.2018, 19:26:11
nie ma nowych misji

Zrób jakieś, mnie się nie chce :P
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Jakub Rozwadowski w 16.07.2018, 20:12:59
Ja próbuję, ale mój stan skutecznie mi to uniemożliwia. Jakieś pomysły?
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: bazylozaur w 16.07.2018, 20:29:40
nie ma nowych misji

Zrób jakieś, mnie się nie chce :P

Mam tak samo.  :)

Ja próbuję, ale mój stan skutecznie mi to uniemożliwia. Jakieś pomysły?

Jaki stan?
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Jakub Rozwadowski w 21.07.2018, 15:46:41
Zmieniamy temat  :P
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: kubuś w 21.07.2018, 19:13:54
Ja zawsze chciałem pograć sobie w trybie wieloosobowym  :D. Razem ze znajomymi na bieżąco realizować własne pomysły na imperia, wojny i sojusze, zamiast stosować się do z góry napisanych scenariuszy  :). A i przydałby się do tego jakiś czat w stylu możliwości wysłania napisanego przez siebie listu.

Ciekawe mogłoby być też dowodzenie wojskiem podczas inwazji innych miast. Zamiast zdawać się tylko i wyłącznie na liczebność oraz siłę naszej armii, spróbować zmysłu taktycznego na obcej mapie.

Rozszerzyć możliwości dyplomatyczne i móc samemu decydować o stosunkach z danym miastem (próbować zawierać sojusze, zrywać je, czy nawet zostać wasalem w razie potrzeby).

Trochę dziwne może się wydawać to, że gdy poproszę swojego sojusznika-centaura lub oceanidę o wsparcie militarne, to przybywają do mnie zwyczajne oddziały Greków (lub Atlantów), a fajnie byłoby sobie pokierować armią jakiś Amazonek, Persów, czy Majów  ;). No i dlaczego oni niby mogą mnie "wspomóc" pospolitym ruszeniem, a ja wysłać mogę tylko elitarnych wojowników  :P. Pospólstwo tez niech sobie pójdzie na wojnę i pozwiedza świat  :P.

Można by dodać jakieś nowe towary przemysłowe i spożywcze (i nowe budynki  ;) ), urozmaicić trochę mitologię (jakąś Hestią, Chironem, Argosem itd.). No i dlaczego można produkować tylko 4 rodzaje żywności, kiedy mam warunki aby było ich znacznie więcej. 

Na razie jakoś nic mi więcej nie przychodzi do głowy, choć z czasem może się zrodzić trochę nowych pomysłów.
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: 3promile w 20.02.2019, 09:14:30
Lubię Zeusa, ale denerwuje mnie coś takiego, jak "złoże brązu". Powinno być złoże miedzi i złoże cyny, a w odlewni z tych dwóch metali powinien powstać starożytny stop zwany brązem.
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 20.02.2019, 17:00:54
Przecież jest złoże miedzi; a w odlewni zaiste powstają sztabki brązu :)
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: songo49 w 01.10.2019, 22:17:59
1-Obecnie nie opłaca sie rozwijać kolonialnych miast. Czy tak czy tak wracamy do głównego miasta i nie ważne w jakim stanie zostawiliśmy kolonie. Chciałbym to zmienić poprzez wprowadzenie wskaźnika rozwoju- Im lepiej rozbudujemy kolonie, tym będzie miała więcej tarcz i monet na mapie. Druga rzecz to możliwość ustawienia przed opuszczeniem koloni, jakimi towarami chcemy by handlowała z nami. pod warunkiem że te towary produkuje. Bo obecnie dochodzi do sytuacji, że gdy w koloni źródłem zysków było np wino, dzięki świątyni Dionizosa. to po powrocie do miasta macierzystego. Kolonia nie tylko nie sprzedaje ale wręcz kupuje wino. Przydałaby  się też możliwość wybrania jaki rodzaj daniny chcemy otrzymywać od poddanych miast (wybór miedzy sprzedawanymi przez miasto towarami i drachmami)

2-Zmiany w  świątyniach bogów i tym co od nich otrzymujemy

Hefajstos- sam brak pożarów nic tak naprawdę nie daje. i tak potrzeba punktów naprawczych by budynki się nie zawaliły. a mając punkty naprawcze tak jak trzeba, nie mamy pożarów. Dodałbym tutaj nie zawalanie się domków (mitologicznie też ma to sens- Hefajstos zbudował pałace na olimpie. wiec na pewno zna architekturę na tyle by pilnować domów itd przed zawaleniem). Zaś jeśli chodzi o modlitwę  to pomoc Talosa też jest taka trochę nijaka- raz że przydatna bardzo okazjonalnie bo w czasie najazdu. a dwa że zanim Talos dojdzie na miejsce to zwykle jest po bitwie. zamiast tego Kowal mógłby dawać 16/x sztab brązu

Hermes- Mógłby błogosławić hurtownie i porty, tak by sprzedawały drożej i kupowały taniej

Hades- nie jest tak źle przy nim. Z tym że srebro przez niego dawane, nie zapewnia wcale dużych zysków w porównaniu do innych źródeł gotówki. A zwykle te świątynie buduje się już w dość dobrze rozwiniętym mieście. Rudy jest zwyczajnie za mało. Gdy otoczy się świątynie mennicami, to cześć nie będzie wysyłać górników, a w ich opisie pojawi się komunikat o tym, że nie mogą znaleźć rudy. Rozwiązanie jest proste- więcej złóż po wybudowaniu

Posejdon- Z nim mam największy problem. Jedyne co on robi to daje żywność. Ale jest w tym dużooo gorszy od Demeter. ponieważ ona tworzy miejsce pod farmy. Posejdon nie daje nowych źródeł ryb i jeżowców. Również przy Demeter łatwo  o jej błogosławieństwa. Świątynia Posejdona jest większa i nie zawsze da się ją postawić przy rybakach. Same przystanie są też bardziej od siebie oddalone. Wiem że on błogosławi też konie. Ale postawienie go tak, by miał jednocześnie dostęp do rybaków i stadnin (których konie będą do czegoś używane) jest zwykle niemożliwe. mi udało się to zrobić w Aulidzie (Wojna trojańska). Lecz przez to Posejdon błogosławi przystanie raz na 100 lat... Daje też Krakena. który tak samo jak reszta potworów, jest bardzo sytuacyjny. A nawet bardziej, bo robi coś tylko gdy wrogowie z morza atakują. Jak na boga numer 2 to Posejdon daje mało

Trochę pobocznie od tego-zmieniłbym możliwe do zbudowania świątynie w niektórych misjach. Posejdon i Artemida nie dadzą jedzenia (nawet z modlitw) jeśli w mieście nie ma ich źródeł żywności.  A jest kilka map gdzie można im postawić świątynie (np Teby nie mają mięsa). W militarnej grze otwartej 2 Nie da się przyzwać Perseusza, bo jedynym bogiem z tych których on wymagać może, jest Zeus. W wymaganach ma 2 razy świątynie Zeusa, ale drugi wymóg nie zalicza się, mimo że jest przy nim 100%- Zamieniłbym miejscami niepotrzebnego na tej mapie Posejdona (nie ma ryb i jeżowców) i wrogiego Hadesa. W ten sposób Perseusz miałby w wymogach świątynie Zeusa i Hadesa. dałoby się go przywołać.

Wiem że dodatek wyszedł później. ale jak już wyszedł. to świątynia Hery powinna być dołączona do podstawowej gry. Bo to głupie że w takim Argos nie można jej zbudować. Hera mogłaby też trochę zmienić niektórych zadaniach

Posejdon zdecydowanie za mocno krzyczy.

Jak mi się coś przypomni to jeszcze napisze
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 02.10.2019, 20:57:07
Ciekawe pomysły!

Jeśli chodzi o pomysł na świątynie Hadesa - możesz użyć zmodyfikowanej, takiej z większą ilością srebra. ;)
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 02.10.2019, 23:06:12
Posejdon zdecydowanie za mocno krzyczy.

I tak nie przebije plantatora: "HERODOT NA PEWNO UZNA TO MIASTO ZA NAJWSPANIALSZE, A CIEBIE NAZWIE NAJLEPSZYM WŁADCĄ!!!1"
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: songo49 w 04.10.2019, 03:00:04
Czy ja wiem czy plantator jest głośniejszy? Poza tym jego nie trzeba klikać. Posejdon drze się z każdym tekstem z jakim pojawia się w mieście.

Ziemek8- wiem, ale to nie to samo co faktyczne poprawki przez twórców gry. W sumie Hades mógłby dawać coś więcej jak na te range. Jednak nie narzekam, bo on prawie bez przerwy łazi po mieście, i często błogosławi też urzędy podatkowe (Jeśli jest dość miejsca to buduje go w miarę blisko dzielnicy elit). Nie jeden raz tez dzięki temu łażeniu, odpędzał atakujących bogów
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: songo49 w 05.10.2019, 18:43:15
W sumie to nie dopisałem jaki mam pomysł na naprawę Posejdona:
1- mógłby dawać nowe ławice ryb i jeżowców. Po to by statki nie musiały długiej drogi przebywać. Jednak samo w sobie to nie naprawia problemu jeśli niewiele terenu się pod statki nadaje. dlatego wraz z postawieniem świątyni mogłaby ulec zmianie linia brzegowa- Tak by nie było ostrych zakończeń czy plaż nie nadających się do niczego
2- Krakena można by wysyłać razem z wojskiem na wojnę, o ile do danego miasta jest dostęp morzem. Alternatywą jest zwiekszenie liczby możliwych do utrzymania tier czy fregat.Lub bardziej leniwie 2 oddziały wojska podwodnego. Na wzór Aresa i Artemidy.
3- By rozwiązać problem ,,konie lub przystanie''. Błogosławieństwo stadnin zastąpiłbym pasywnym efektem, powodującym że konie pojawiają się szybciej i jest ich więcej niż 6 w jednej stadninie.
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 07.10.2019, 08:02:42
Jednak samo w sobie to nie naprawia problemu jeśli niewiele terenu się pod statki nadaje. dlatego wraz z postawieniem świątyni mogłaby ulec zmianie linia brzegowa- Tak by nie było ostrych zakończeń czy plaż nie nadających się do niczego
Wtedy tworząc misję/grę otwartą trzeba by ustanowić jak zmienia się linia brzegowa. Np. na zasadzie katastrofy-powodzi. Jeszcze prostsze byłoby - tak jak napisałeś - że wszystkie plaże (a może i bagna też) zamieniają się na zwykły użyteczny teren!
:)
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: songo49 w 07.10.2019, 17:51:55
Bagna niezbyt były domeną Posejdona. Wiec je bym zostawił. A co do drugiego punktu, to bardziej podoba mi sie zwiekszenie limitu fregat, niż zwykle nudne dawanie wojska. I ma więcej sensu,bo działa na zasadzie że Posejdon nam sprzyja, wiec większa flota może bezpiecznie pływać.

Z tymi poprawkami Posejdon byłby całkiem przydatny. A i jeszcze zmieniłbym nazwę Krakena, Bo powinien to być Ketos (Cetus po grecku) Nawet wygląd ma dobry ale krakenem go nazwali

Kolejna rzecz która mi nie pasuje- Hektor wśród potworów. Rozumiem że chcieli jakoś wojnę trojańską oddać. i trudno o wroga dla Achillesa. No ale Hektor potworem nie jest. Jak już tak go chcieli, to mogli tez wprowadzić innych ludzkich ''Antybohaterów'' Jak np Medea dla Jazona. dla każdego herosa można jakoś dobrać takiego wroga. Nie musi być zgodne z mitologią aż tak bardzo (w końcu dzika kalidońskiego nie pokonał Tezeusz, tylko Atalanta i Meleager)
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: kubuś w 20.10.2019, 16:09:09
1-Obecnie nie opłaca sie rozwijać kolonialnych miast. Czy tak czy tak wracamy do głównego miasta i nie ważne w jakim stanie zostawiliśmy kolonie. Chciałbym to zmienić poprzez wprowadzenie wskaźnika rozwoju- Im lepiej rozbudujemy kolonie, tym będzie miała więcej tarcz i monet na mapie.

Z tymi koloniami to racja. Sam często buduje je "po łebkach" byleby zaliczyć epizod, a przed jego zakończeniem rozdaje wszystkie zapasy towarów i żywności sojusznikom aby poprawili sobie mniemanie. Gdy już powrócę do macierzy, okazuje się, że ruina którą zostawiłem dorównuje potęgą miastu które wznosiłem całymi latami (wirtualnymi oczywiście  ;)). To w jakim stanie opuszczamy kolonie powinno się przekładać na jej siłę gospodarczą i wojskową w późniejszej rozgrywce.

Jeszcze z takich technicznych rzeczy to warto by było rozwiązać kwestię tych nieszczęsnych woziwodów. Mogliby być tak zaprogramowani, że wyruszają w drogę w dwóch kierunkach na zmianę (a nie losowo, jak to często bywa). Problem dzielnic, które w połowie usychają z pragnienia, podczas gdy w jej pozostałej części piętrzą się doskonale zaopatrzone kamienice zostałby zażegnany.

A tak przy okazji tego usychania, to trochę dziwne wydaje się być to, że budynki mieszkalne cofają się w rozwoju. Z punku widzenia urozmaicenia rozgrywki ma to sens- gdy pojawiają się problemy z zaopatrzeniem mieszkań, ludności ubywa, co jest sygnalizowane spadkiem poziomu domów. Według mnie lepszym rozwiązaniem jest niszczenie się budowli (coś w stylu degradacji rezydencji do opuszczonej rezydencji) i jednoczesny spadek liczby mieszkańców.  :)
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Ramptourist w 11.01.2020, 18:12:45
Dla mnie najbardziej niepotrzebnym i czasochłonne elementem tej gry jest fakt iż owce czy kozy są składane w ofierze w świątyniach. Wymaga to regularnego ich dokupywania. Co do kolonii w to zawsze przechodziłem je w miesiąc na kodzie Ambrosia

Co do woziwodow jeśli wybuduje się ich w lewym górnym rogu dzielnicy petli zawsze wszystkie domki są zaopatrywane w wodę na czas. W jakimkolwiek innym miejscu chodzą losowo raz w jedną raz w drugą stronę. Budując największą możliwa dzielnice w kształcie prostokąta 23x9 pol (wymiary drogi) zawsze trzeba woziwode umieścić wewnątrz pwtli w lewym górnym rogu żeby w kółko chodził a nie zawracał, nie rozumiem dlaczego tak jest
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: songo49 w 01.02.2020, 18:38:03
Co do woziwodów to też prawda. Ja buduje dzielnice troche inaczej bo 2 rzędy 14 domków otaczam droga tak zeby bulwar sie z nimi stykał a na zewnątrz takiego prostokąta buduje resztę budynków i domki tam gdzie miejsce zostanie. (jak nie ma dostępu do bulwaru to w środku zostawiam miejsce na parki, ale to mniej wydajne bo trzeba jeszcze na zewnątrz stawiać estetykę) o ile teren jest dobry to bez problemu da się postawić budynki tak zeby nikt nie miał z kultura problemu ale fontanny zawsze muszę dać 3 - dwie przy rogach z jednej strony i jedna mniej więcej w środku po drugiej stronie. A i tak czasem przy wiekszej liczbie ludzi domki cofają się w rozwoju, mimo że fontanna jest dosłownie obok. Gdyby woziwoda szedł na zmianę, to problemu by nie było

Owce i koży najlepiej się mają gdy są dość daleko od świątyń. chyba ze zależy nam na błogosławieństwach Ateny i Zeusa. Zgadzam się ze to trochę przeszkadza ale da się przeżyć. Lepiej by było gdyby oni tez po żywność z najbliższego spichlerza chodzili, nawet jak mamy owce i kozy. Wtedy dałoby się dla nich zrobić spichlerz i nadwyżka żywności i tak by szła (Oni jej wykorzystują i tak bardzo mało na mapach bez trzody)
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Pruskie_Dziecko w 21.06.2020, 22:25:08
Zanim opisze swoje propozycję odniosę się do kilku wcześniejszych, bo większości, np. jeśli chodzi o kreowanie sytuacji dyplomatycznej i relacje z innymi miastami, wyborem surowców do handlu z koloniami i daninami to wszystko rozbija się o to, że ktoś kto tworzył kampanię tak to zaprojektował. Zmiany mogą zniszczyć balans i spowodować, że surowce, których nam miało brakować są obecne, a wrogowie przyjaźni. Podobnie z geografią miasta.


Co do moich propozycji:

1) Super by było jakby pałac miał poziomy. Np. pałac 1 poziomu można postawić jak się ma 1000 mieszkańców i można rozbudować pałac na bardziej okazały i bogatszy jak zgromadzi się więcej mieszkańców i tak co 1000 odblokowywałby się kolejny poziom do maksymalnego 5 poziomu przy 5 000 mieszkańców. Rozbudowa oczywiście by wymagała marmuru, brązu, rzeźb, drewna itd. Takie coś pozwalałoby nam stworzyć też fajną mechanikę - pałac pokazywałby naszą potęgę i odblokowywał nowe możliwości z każdym poziomem.
Nowe możliwości to mogłyby być na przykład:
- opcje dyplomatyczne z miastami
- militarne, czyli ilości posiadanego wojska i jego rodzajów, bo kawaleria mogłaby być dostępna później, wcześniej miecznicy zamiast hoplitów, którzy pojawiliby się później, dodanie łuczników.
- doradcy, których ilość byłaby zależna od poziomu pałacu i którzy dawaliby nam wybrane przez nas bonusy.
- również ilość świątyń mogłaby być zależna od poziomu pałacu (w sumie bardziej kosmetyczna zmiana, bo i tak ilość świątyń jest zależna od ilości mieszkańców, ale po prostu w pałacu byłoby to ładniej przedstawione)
- poziom pałacu oznaczałby też poziom miasta, czyli jego wielkość, a wokół takich miast powstają małe wioski, które nie byłby na mapie globalnej aktywne czyli nie mogłyby o nic prosić ani walczyć, ale mogłyby płacić jakieś drobne daniny.

2) Uważam, że super by było gdyby mapy miasta były dużo większe, ale by ich większa część nie mogła być zabudowana. Nadal mielibyśmy tylko określony obszar pod zabudowę, ale dookoła miasta byłaby przestrzeń na której można toczyć bitwy. Podczas przegranej wojska nieprzyjaciela wdzierałyby się do miasta i je plądrowały, ale same bitwy toczyłyby się pod murami. Z tym jest powiązana też zmiana oddziałów. Walczylibyśmy oddziałami większymi, ale o takiej samej sile, czyli zamiast 8 żołnierzy w szyku 2x4 byłoby ich 12/18 w szyku 2x6/3x6.

3) Brakowało mi epizodów, gdzie moglibyśmy budować na zasadzie kolonii obozowiska i miasta centaurów, amazonek itd. Może nawet kampania centaurów albo Persów? Ogólnie przydałoby się więcej mitologii na którą mamy wpływ - np. możliwość sterowania potworami przypisanymi bogom, tak by móc postawić chociażby Talosa przy mennicach by mógł je w imieniu Hefajstosa błogosławić i przenieść go w rejon walk z wojskiem wroga lub innym potworem albo dołączyć do wojsk w ataku na miasto wroga. Przy tym temacie warto zaznaczyć, że jeszcze trochę potworów i herosów zostało i można je zagospodarować.

Poza tym tak ogólnie Zeus nawet na poziomie Bóg jest w pewnym momencie łatwy. Na pewnym etapie grę utrudniają tylko katastrofy jak wypływa nam lawa w środku miasta. Można trochę spowolnić produkcję towarów by było o nie odrobinę trudniej i zwiększyć ilości wojsk wroga, tak by trudność nie polegała tylko na ukształtowaniu terenu bo inne przeciwności po pewnym czasie są nam niegroźne.
Tytuł: Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
Wiadomość wysłana przez: Ramptourist w 14.07.2020, 22:20:33
Już rozumiem o co chodzi z tą fontanna. Ma najkrótszy zasięg razem ze szpitalem ale te dwa budynki mają taką cechę że z jednego miejsca wychodzą (po lewej) a wracają w inny punkt niż ten z którego wyszli (punkt na gorze). Czyli w teorii dzieki temu zjawisku ich przemarsz może się wydłużyć. Dlatego budując kratkę 6 pól drogi na 26 i stawiając fontannę w lewym górnym rogu wewnątrz pętli woziwoda za każdym losowym razem jeśli wyjdzie lewa strona pójdzie w dół a wróci gora. Zataczając pętlę która ma 62 pola. Jest to jego maksimum testowane eksperymentalnie. Na poziomie Bóg osiedla o tych rozmiarach są stabilnie zaopatrywane w wodę jedna fontanna. Taki mały drobiazg iż nie można stawiać domu po lewej górnej stronie fontanny bo jeśli wychodzi z lewej a wraca góra to ten róg okresowo może nie byc nienapojony i domek będzie się kurczyl do chałupy.