Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest trzy odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre cztery):
Stolica Polski (malymi literami) (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre osiem):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: enost
« dnia: 18.08.2011, 13:19:58 »

Dane są dla najwyższego poziomu trudności, ale poszczególne poziomy różnią się tylko trzema ostatnimi liczbami, reszta jest taka sama. Zastanawiam się czy nie jest czasem tak, że twórcy jednak zrezygnowali z tych modeli i potwory zachowują się tak samo na każdym poziomie trudności. Przemawia za tym fakt, że nie umieścili instrukcji, która liczba za co odpowiada, tak jak to wygląda we wszystkich innych plikach typu model.
Wysłany przez: Haspen
« dnia: 18.08.2011, 11:16:39 »

Aaa, rzeczywiście. Mea culpa :]
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 18.08.2011, 11:05:51 »

To nie ja pisałam o danych potworów, tylko Enost. I właśnie pytam go, dla jakiego poziomu trudności on podał te dane.
Wysłany przez: Haspen
« dnia: 18.08.2011, 11:03:33 »

Szósty post ;)

Z obliczeń i testowania naszych międzynarodowych towarzyszy wynika, że monstra chodzą z tą samą prędkością. Końcowa liczba pól/miesiąc jest dość wysoka, 68+.

Więc podejrzewam że wartością odpowiedzialną za prędkość jest '5', druga wartość od prawej - chociaż bardziej pasowałaby 7-ka z tabeli. Hmmm, na pewno dobre wartości zebrałaś, Anelg Enost? 'Normalnym' poziomem trudności jest poziom trzeci, czyli 'Heros'.

Polecam jeszcze zerknąć do tej tabeli - zawiera jednostkowe dane wrogich armii wraz z objaśnieniami. Na pierwszy rzut oka liczba wartości jest taka sama ;)
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 18.08.2011, 10:18:01 »

Dygresja, ale co tam... :)

Dla jakiego poziomu trudności te modele? Myślę, że gdyby porównać je z modelami herosów, można byłoby dojść do jakiegoś wniosku ;)
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 17.08.2011, 21:29:12 »

Z chęcią dowiedziałbym się co znaczą poszczególne liczby (a więc i czym różnią się potwory). ;)
Wysłany przez: enost
« dnia: 17.08.2011, 19:51:58 »

Na pewno nie. Wojska używałem do walki z potworem. Często miałem komunikaty typu: "Służba wojskowa odstrasza imigrantów", ale nikt się nie wyprowadzał, chyba nawet ludzie dalej imigrowali na miejsce zabitych w walce z potworem obywateli. No i po kilku latach w końcu udało się zabić potwora. Nie wiem jaki dokładnie to był potwór, niektóre można zabić bardzo łatwo (Meduza), inne trudniej (Scylla).

Swoją drogą wie ktoś za co odpowiadają liczby w plikach z danymi potworów w folderze Model? Wydaje mi się, że za punkty życia odpowiada pierwsza lub druga liczba, ale nie jestem pewien. Tylko ciekawe co z pozostałymi. Może któryś odpowiada za regenerację punktów życia? Przypuszczam też, że jedna z nich może odpowiadać za szybkość. Fajnie by było to wszystko jakoś dopasować.
Hydra,NEVER,{,16,22,11,16,6,12,2,5,12,},
Kraken,NEVER,{,16,24,12,16,9,12,2,5,12,},
Cerberus,NEVER,{,16,20,9,12,7,10,2,5,8,},
Cyclops,NEVER,{,15,23,8,10,6,10,2,5,8,},
Minotaur,NEVER,{,14,21,8,12,6,8,2,5,8,},
Medusa,NEVER,{,15,20,6,10,4,8,2,5,5,},
Calydonian Boar,NEVER,{,12,20,7,11,5,9,2,5,12,},
Dragon,NEVER,{,12,18,8,11,5,8,2,5,10,},
Talos,NEVER,{,18,24,11,14,7,8,2,5,12,},
Hector,NEVER,{,13,20,8,12,4,7,2,5,8,},
Scylla,NEVER,{,18,24,11,14,8,12,2,5,6,},
Maenads,NEVER,{,15,22,10,14,7,10,2,5,10,},
Sphinx,NEVER,{,18,24,12,15,8,12,2,5,9,},
Chimera,NEVER,{,15,21,10,13,6,10,2,5,12,},
Harpies,NEVER,{,14,19,9,12,5,9,2,5,11,},
Echidna,NEVER,{,17,23,11,14,7,10,2,5,7,},
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 17.08.2011, 19:28:31 »

Może miałeś niskie podatki i duże płace, a wystawione wojsko było małą częścią całości?
Wysłany przez: enost
« dnia: 17.08.2011, 18:42:41 »

Zawsze gram na najwyższym, a nawet jak nie mam świątyń owych bogów to ludzie się nie wyprowadzają.
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 17.08.2011, 18:10:12 »

A na jakim poziomie trudności grałeś i czy miałeś świątynie Afrodyty albo Dionizosa?
Wysłany przez: enost
« dnia: 17.08.2011, 17:36:53 »

Nie wiem, mnie "tylko" z tego powodu nikt się nie wyprowadził. Czasem nawet przez trzy lata albo i więcej, mam ludzi wezwanych i nic się złego nie dzieje.
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 17.08.2011, 17:27:22 »

Zależy jak długo, jeżeli pospólstwo stoi cały rok to niezadowolenie z tego powodu jest znaczne.
Wysłany przez: enost
« dnia: 17.08.2011, 17:12:11 »

Zadowolenie mieszkańców spada w związku ze służbą wojskową, ale nieznacznie. Nawet na najwyższym poziomie to nie wystarczy, żeby ludzie się zaczęli wyprowadzać.
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 17.08.2011, 15:36:09 »

Nie, statki i wieże nie są obsadzane przez pospólstwo tylko przez armię zawodową (na wieży czy na statkach widać przecież hoplitów :) ), a oni nie mają z tym problemu (nie ma niezadowolenia), bo to jest ich zajęcie.
;)
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 17.08.2011, 15:32:13 »

Poprawione. ;) Ale czy tak samo jest ze statkami i wieżami?
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 17.08.2011, 15:27:14 »

Bardzo dobre porady! :) Jednak co do wojsk - napisałaś, że spadają morale. Nie wiem czy miałaś to na mysli, ale spada zadowolenie mieszkańców. Myślę, że niezadowolenie spowodowane "uciążliwą służbą wojskową" (jak to czasem jest napisane w zakładce "Przegląd") jest większe niż bezrobociem, dlatego raczej odradzam ten sposób radzenia sobie z tym problemem. (szczególnie na wyższych poziomach trudności)
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 17.08.2011, 15:03:36 »

Nie zawsze bezrobocie stanowi problem. Warto zachować pewną liczbę pracowników na dalszy rozwój miasta, zwłaszcza na przemysł, stadion, budowę świątyń oraz powstawanie trier/fregat. Jeżeli jednak gra sygnalizuje, iż brak pracy może spowodować niezadowolenie mieszkańców można użyć kilku mniej lub bardziej doraźnych środków:

1. Obsadzić już istniejący statek. To nigdy nie zaszkodzi, a decyzję zawsze można cofnąć. Wadą jest to, że zabiera aż setkę* pracowników naraz przez co trudno uzyskać pożądany balans.

2. Wyprowadzić wojska pospolite. Sposób podobny do powyższego. Wezwanie jednego oddziału pozwala na zatrudnienie 50 nowych pracowników*. Można w ten sposób na przykład pobawić się w osłabianie morskich potworów. Wadą jest to, że w przypadku obsadzenia zbyt wielu wojsk zadowolenie mieszkańców i tak spada, a poza tym trzeba zapamiętywać, gdzie wojska stoją.

3. Obsadzić/wybudować nowe wieże. Ostatni krok z serii wojskowych. Każda wieża zatrudnia 15 pracowników*. Sposób dobry tylko dla tych, którzy nie mają jeszcze fortyfikacji lub mają już rozbudowaną sieć z aktywną obsadą. No i ten dostęp do drogi...

4. Cechy rzemieślników. Każdy cech rzemieślników to 25 pracowników*. Jedyną postacią, która musi ich doglądać jest inżynier z punktu naprawczego ;). Właściwie jedyną wadą tego sposobu jest fakt, iż nie każda misja posiada świątynie/pomniki.

5. Magazyny. Te zawsze się przydają, nawet jeśli obecnie masz mało towarów. Gdy nawiążesz dobre kontakty z sojusznikami, wasalami i koloniami będziesz miał mnóstwo prezentów. Wiele wydarzeń fabularnych (przesyłka z kolonii/miasta macierzystego, dostawy towaru którego nie uzyskasz ani przez produkcję ani przez import/prośby) również przewiduje otrzymanie daru. Zwróć też uwagę na daniny.
Większa liczba magazynów pozwala również na kontrolę przewozu i pobierania towarów. Lepszy nakierowany na jeden cel magazyn, nawet jeśli jest w połowie pusty, niż magazyn pełen drobiazgów którego pracownicy nie nadążają z realizacją zadań.
Magazyn potrzebuje 12 pracowników, a spichlerz – 18*.

* – dane dla poziomu średniego
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem