Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Program do modyfikowania świątyń [wersja 2012] - sugestie  (Przeczytany 73604 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil



Nowozarejestrowany użytkownik XxSPIDxX  podsunął całkiem ciekawy pomysł. Aż dziwię się, że wcześniej na to nie wpadłem.
Mam zamiar stworzyć program do modyfikowania świątyń. Obecnie przyjmuję sugestię i nie podaję żadnych dat. ;)

Pomysł jest taki, by wybierając z menu rodzai płytki/rzeźby/posągu itp. i klikając na odpowiednich polach zapisywać położenie tych płytek/rzeźb/posągów itp. Po wypełnieniu wszystkich pól możnaby było zapisać świątynię - program generował by odpowiedni plik *.txt.

Co myślicie? Jakie macie sugestie na funkcjonalności dla programu?

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #1 dnia: 05.12.2011, 18:48:57 »
Pytanie - jakich opcji? ;)

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #2 dnia: 05.12.2011, 18:56:34 »
Podgląd graficzny? Nie wiem czy grafiki są 'dostępne' z folderów.

To chyba byłoby najważniejsza opcją dla osób modyfikujących świątynie, szczególnie początkujących.
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

XxSPIDxX

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zeus&Posejdon wymiata!
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #3 dnia: 05.12.2011, 19:14:15 »
O fajnie  :).
Moje sugestie:
-tak jak wyżej, podgląd wykonanych prac,
-mniej więcej podobny interfejs do zeusa tyle, że zamiast kultura, estetyka itp. aby było kolumny, budynki itd.
-np. aby można było wybrać ile na ile ta świątynia ma być, aby było można się dobrze dopasować,
Resztę dopiszę jak coś wymyślę.
Zeus&Posejdon wymiata!

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #4 dnia: 05.12.2011, 19:46:18 »
Z podglądem może być problem. Myślę, że okaże się to na tyle trudne i pracochłonne, że (przynajmniej w najbliższej przyszłości) nie zostanie zaimplementowane.

Podobnie, choć zdecydowanie mniej pracy by trzeba było do tego, ale jednak sporo - z wyglądem interfejsu użytkownika - myślę, że ograniczę się po prostu do domyślnego wyglądu okienek systemu Windows. ;)

Nawet jeśli macie sugestie podobne do tych i wymagające sporo pracy, to mimo wszystko napiszcie o nich. Dzięki nim mogą pojawić się nowe pomysły.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #5 dnia: 05.12.2011, 21:53:33 »
Chodzi o jakiś prosty podgląd graficzny... 2d, płaski, z góry?

Na przykład posąg byłby brązową kropką, a budynek świątyni to kwadrat lub prostokąt, w zależności od wielkości. Różne kafelki mogłyby być rombami/kwadratami itp itd.

Nie chodzi przecież o zrobienie izometrycznego rzutu z grafą z gry ;)
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #6 dnia: 05.12.2011, 22:23:09 »
Podgląd graficzny? Nie wiem czy grafiki są 'dostępne' z folderów.
Nie chodzi przecież o zrobienie izometrycznego rzutu z grafą z gry ;)
Myślałem, że mówisz o folderach gry i grafikach gry. ;)

Płaskie 2D jak najbardziej. Jeżeli będzie ktoś chętny do zrobienia grafik (aktualna wersja (czyli ta która zostanie wydana w sensownym czasie) zakłada po prostu różne kolory) płytek i innych elementów (coś jak w generatorze dzielnic ;) ) to by było super.

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #7 dnia: 05.12.2011, 23:31:22 »
Myślałem kiedyś nad czymś takim, ale moje zdolności programistyczne okazały się za słabe ;).

Cytuj
np. aby można było wybrać ile na ile ta świątynia ma być, aby było można się dobrze dopasować
A co z tzw. ciekawymi świątyniami, gdzie pewne elementy są odseparowane od reszty?

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #8 dnia: 05.12.2011, 23:52:43 »
Podgląd graficzny? Nie wiem czy grafiki są 'dostępne' z folderów.
Nie chodzi przecież o zrobienie izometrycznego rzutu z grafą z gry ;)
Myślałem, że mówisz o folderach gry i grafikach gry. ;)

Płaskie 2D jak najbardziej. Jeżeli będzie ktoś chętny do zrobienia grafik (aktualna wersja (czyli ta która zostanie wydana w sensownym czasie) zakłada po prostu różne kolory) płytek i innych elementów (coś jak w generatorze dzielnic ;) ) to by było super.

Da się zrobić nawet i jutro :P

Jedynie o listę płytek proszę żeby wiedzieć co jak wygląda i ile tego jest.
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

KazuaR

  • Pan Nieogarniacz
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #9 dnia: 06.12.2011, 08:31:18 »
Pytanie - jakich opcji? ;)

Tak sobie myślałem i wpadłem na takie coś jak możliwość zmieniania pięter tj. można położyć schody na poziomie 0 i następnie za pomocą odpowiedniego klawisza podnieść/obniżyć "szkic" o poziom lub dwa. Plus zrobienie małych ikon jak np. szczyt chorągwi oddziału (kulka i kawałek kijka) wykorzystać jako ikonę płytki na której stoi chorągiew.

Da się zrobić nawet i jutro :P

Jedynie o listę płytek proszę żeby wiedzieć co jak wygląda i ile tego jest.

Dostaniesz za jakiś czas. ;)
W dniu dzisiejszym (25.02.2012) Hasbro ugięło się pod naporem hamerykańskich pajaców zwących się "rodzicami" i "poprawiło" Derpy Hooves, jedną z ikon fandomu. Ot, sprawiedliwość.

Dragwen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #10 dnia: 06.12.2011, 13:48:33 »
Bójcie sie ludzie, straszliwy (?) dragwen poraca po dwumiesięcznej przerwie! :D

Bardzo fajny pomysł, ja osobiście też ani nie umiem, ani nie mam siły do męczenia się z jakimiś cyferkami by zmodyfikować świątynię.
Więc czekam na wielką premierę programu (???)
ten pomysł z piętrami jest dobry. W sumie to nie byłoby miło, gdyby wszystkie świątynie miały tylko jedno.
Może jeszcze tak by można było pokombinować, by "umieścić" w budynku świątyni inny budynek lub ozdobę "dla pokazu"
np w świątyni posejdona Rzeźba Delfina.
Albo jeszcze inaczej, na przykład u aresa budynek zbrojowni (z pewnością nie działałby "jak zwykle" tylko tak, dla pokazu) a u innego boga jeszcze coś innego itd.
tylko nie wiem, czy tak się da >.<

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #11 dnia: 06.12.2011, 14:20:35 »
A co z tzw. ciekawymi świątyniami, gdzie pewne elementy są odseparowane od reszty?
Nie pamiętam jak to było w samej grze - niezakodowanie gruntu na zerowym poziomie skutkowało dziurą w świątyni, tak? W samym programie też da się to zrobić.

Da się zrobić nawet i jutro :P
Jedynie o listę płytek proszę żeby wiedzieć co jak wygląda i ile tego jest.
Super. Tu jest jeden obrazek płytek oraz lista wszystkiego: http://zeus.n-gry.pl/60 . Jeżeli Ci się chce, możesz posprawdzać resztę. Jeżeli będziesz miał taką możliwość to możesz zrobić dwa zestawy, powiedzmy jeden o wielkościach np. 15px na jednostkę (płytkę świątyni), drugi o wielkościach np. 30px. Oczywiście wedle uznania - jeżeli lepiej będą wyglądać inne wielkości to zrób inne. ;)
Tak jak KazuaR pisze: "Plus zrobienie małych ikon jak np. szczyt chorągwi oddziału (kulka i kawałek kijka) wykorzystać jako ikonę płytki na której stoi chorągiew." Też fajnie by było. ;)

Co do pięter - jak najbardziej KazuaR. Np. zaznaczenie obszaru płytek i wybranie opcji spowoduje (poza późniejszym zakodowaniem na innym poziomie) dodanie wkoło odpowiedniej liczby schodów.

Może jeszcze tak by można było pokombinować, by "umieścić" w budynku świątyni inny budynek lub ozdobę "dla pokazu" np w świątyni posejdona Rzeźba Delfina.
Albo jeszcze inaczej, na przykład u aresa budynek zbrojowni (z pewnością nie działałby "jak zwykle" tylko tak, dla pokazu) a u innego boga jeszcze coś innego itd.
tylko nie wiem, czy tak się da >.<
Trzeba zostawić dziurę w świątyni i w czasie gry postawić budynek. Innego sposobu nie znam.

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #12 dnia: 06.12.2011, 15:24:22 »
Jeszcze można rozszerzyć ten program także do piramid, bo do tej pory chyba nikt ich jeszcze nie modyfikował właśnie ze względu na trudności z kodem.

Wygodnie by też było zrobić tak, by można było w łatwy sposób zmienić bóstwo dedykowane świątyni (rzeźby), czyli taki uniwersalny posąg, który może przybrać postać każdego z bóstw po wybraniu z rozwijanej listy.

KazuaR

  • Pan Nieogarniacz
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #13 dnia: 06.12.2011, 16:03:15 »
Może jeszcze tak by można było pokombinować, by "umieścić" w budynku świątyni inny budynek lub ozdobę "dla pokazu"
np w świątyni posejdona Rzeźba Delfina.
Albo jeszcze inaczej, na przykład u aresa budynek zbrojowni (z pewnością nie działałby "jak zwykle" tylko tak, dla pokazu) a u innego boga jeszcze coś innego itd.
tylko nie wiem, czy tak się da >.<
Trzeba zostawić dziurę w świątyni i w czasie gry postawić budynek. Innego sposobu nie znam.

Ja zaś mam pewną teorię... Pomiędzy kodami 163 (czerwona płytka) i 1000 (schody świątyni) jest dość spora przerwa więc ciekawi mnie czy liczby 164-999 stanowią normalne budowle. Zaraz to sprawdzę. ;]

Jeszcze można rozszerzyć ten program także do piramid, bo do tej pory chyba nikt ich jeszcze nie modyfikował właśnie ze względu na trudności z kodem.

Jak uda się rozgryźć kod odpowiedzialny za stawianie szkieletu piramidy to czemu nie.

Wygodnie by też było zrobić tak, by można było w łatwy sposób zmienić bóstwo dedykowane świątyni (rzeźby), czyli taki uniwersalny posąg, który może przybrać postać każdego z bóstw po wybraniu z rozwijanej listy.

Będzie wtedy jak z tym bugiem w grze otwartej: świątynia Zeusa z posągami Dionizosa. ;D
W dniu dzisiejszym (25.02.2012) Hasbro ugięło się pod naporem hamerykańskich pajaców zwących się "rodzicami" i "poprawiło" Derpy Hooves, jedną z ikon fandomu. Ot, sprawiedliwość.

XxSPIDxX

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zeus&Posejdon wymiata!
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #14 dnia: 06.12.2011, 16:11:06 »
Z tymi piętrami to dobry pomysł.
Lecz odnośnie do pięter aby to się tak podwyższało aby taka niby siatka była czyli takie kwadraciki. Każdy z kwadracików odpowiadał by za płytkę marmuru/schody/rzeźby itd. Jeszcze jedno, chodzi o to aby ta siatka była w środku kwadracików przezroczysta aby było można się dopasować(mniej więcej takie coś w simsach). Oczywiście widok z góry :).
Zeus&Posejdon wymiata!

KazuaR

  • Pan Nieogarniacz
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #15 dnia: 06.12.2011, 16:18:53 »
Tak więc sprawdziłem tę swoją teorię i gra mi się rozkracza po ustawieniu kodu. W sprawie budynków jako ozdób pozostaje robienie pustych miejsc.

Lecz odnośnie do pięter aby to się tak podwyższało aby taka niby siatka była czyli takie kwadraciki. Każdy z kwadracików odpowiadał by za płytkę marmuru/schody/rzeźby itd. Jeszcze jedno, chodzi o to aby ta siatka była w środku kwadracików przezroczysta aby było można się dopasować(mniej więcej takie coś w simsach). Oczywiście widok z góry :).

Izometrycznie raczej tego nie zrobi się. ;p
W dniu dzisiejszym (25.02.2012) Hasbro ugięło się pod naporem hamerykańskich pajaców zwących się "rodzicami" i "poprawiło" Derpy Hooves, jedną z ikon fandomu. Ot, sprawiedliwość.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #16 dnia: 06.12.2011, 17:32:35 »
Poniżej na szybko (czyt: 30 minut w paincie i kubek herbaty owocowej) zrobione budynki świątyni w wymiarach 23x23 pixele jedna 'klatka' (właściwie to 21x21, bo 2 pixele poziomo i pionowo zabiera obramowanie 'klatki').

Tak może być?

Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #17 dnia: 06.12.2011, 18:07:18 »
Mnie się podoba, tylko te linie są zbyt widoczne ;).

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #18 dnia: 06.12.2011, 18:09:11 »
To dobrze - taki był zamysł, by pomóc noobkom i by mieli widoczną siatkę a nie musieli się domyślać gdzie jest koniec a gdzie początek kolejnego obrazka :)

Poza tym, to ma być edytor, a nie program do prezentacji :P

PS: Na 23 pixelach trudno zrobić rzeźbę. Będzie git jeśli za 'rzeźbę' przyjmę 3 pierwsze litery bóstwa a za kierunek grubą, jaskrawą kreskę? (północ na górze klatki, wschód po prawej etc.)
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Program do modyfikowania świątyń - sugestie
« Odpowiedź #19 dnia: 06.12.2011, 19:51:20 »
Na tą chwilę zrobiłem:

Budynki świątyń: pola 1-2, 158-150, 110

Pałac, ołtarz i flagi: pola 2-6, 109

Wszystkie rzeźby: pola 7-54, 133-140

Płytki bez ognia: pola 55-60, 152-154

Płytki z ogniem: pola 111-116, 155-157

Jeśli dobrze liczę, zostały mi duże posągi (kompletnie nie wiem jak je zrobić), schody + surowce naturalne (kamienie z rudą, drzewka itp), oraz duże budynki: wspaniały posąg posejdona, obserwatorium i muzeum.

Ale da się zrobić ;)

PS: Robótka sponsorowana przez skróty klawiszowe ctrl+c, ctrl+v ;D

Poniżej: Płytki bez ognia:



EDIT: Schody i płytki surowcowe zrobione. Na dziś fajrant, jutro reszta :]
Dwarf Fortress - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz literami ile to jest trzy dodac cztery (napisz malymi literami):
Napisz literami ile to jest dwanascie odjac dziewiec (napisz malymi literami):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem