Nieśmiertelne Gry

Nieśmiertelne Gry => Inne gry => Wątek zaczęty przez: Haspen w 10.07.2011, 18:21:01

Tytuł: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 10.07.2011, 18:21:01
To, że piszę w tym dziale, mam nadzieję nie doprowadzi nikogo do pisków :P

Potrzebuje się nieco mentalnie przygotować do tej gry, ale chyba nie będzie tak źle.

Ale zacznijmy od pytań. Jak bardzo Cesarz różni się od Zeusa? Czytałem co nieco, i wygląda na mix Cezar + Zeus, czyli stolica z potrzebami, a potem my i kolonie, tak? Zamiast bogów widzę są bohaterowie, więc problem czasochłonnych świątyń odpada.

Tylko to Feng Shui i te całe diagramy 'harmonii' i kombinacji 'postaw to tutaj przy tym a od tamtego won' mnie nieco przeraża :D
Tytuł: Odp: Ahoj!
Wiadomość wysłana przez: enost w 11.07.2011, 01:02:38
Cesarz to taka ulepszona wersja Zeusa i powrót do niektórych rozwiązań z Faraona, czy tam Cezara III. Jest więcej poziomów rozwoju domów a tym samym więcej budynków zaspokajających potrzeby niż w Zeusie. Monumenty dalej trzeba będzie budować: wielki mur, świątynia, pałac, grobowiec itp. System militarny się zmienił, same domy elity nie zapewniają armii, trzeba jeszcze budować forty piechoty, kuszników, konnicy, katapult, czyli do wyboru do koloru ;). Fabuła jest liniowa, nie wybiera się kolonii tylko gra sama wybiera, które miasto mamy budować (czasem kilka razy jedno miasto, a czasem tylko raz, tak jak kolonie w Zeusie). Ogólnie dużo jeszcze zmian jest, ale lepiej zagrać i przekonać się samemu ;). Feng Shui nie jest takie straszne, najwyżej nie będziesz się do niego stosował i chyba nic wielkiego się nie stanie.
Tytuł: Odp: Ahoj!
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 11.07.2011, 09:17:43
Już zdobyłem grę, przelazłem samouczek oraz w jakąś losowo generowane miasto zagrałem.

Nie było źle :D Feng Shui też nie takie straszne. Większość budynków i tak idzie w harmonię na większości terenu.

Tylko jak zwykle miałem problem z robieniem wielogatunkowej żywności, trudno jest tak zarządzać kilkoma spichlerzami by każdy był zadowolony. Próbowałym z jednym spichlerzem i było o wiele łatwiej. Jeden spichlerz... po latach spędzonych na Zeusie to brzmi jak herezja ;p
Tytuł: Odp: Ahoj!
Wiadomość wysłana przez: enost w 11.07.2011, 10:49:31
W Zeusie też dało radę grać z jednym spichlerzem ;). A dokładnie z czym masz problem? Wystarczy przyjmowanie towaru odpowiednio ustawić i jest ok nawet przy kilku spichlerzach.
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 11.07.2011, 11:56:07
Trudno mi się połapać, co jest apetyczne a co nie :P

Czy może to po prostu przekłada się na ilość rodzajów żywności? Bo niby proso, kapustę, mięso i ryby mam, a domki dalej proszą o apetyczne papu zamiast się rozwijać...
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 11.07.2011, 12:03:43
Musisz na targowisku zmienić rodzaj żywności

O. Zadziałało prawie natychmiast. Nie sądziłem że na targu można jakość żywności ustawiać...

I jest git :D Teraz tylko pograć jeszcze trochę a potem pogmerać w edytorze :P
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 11.07.2011, 22:15:09
Witam,jestem tu nowy ponieważ od niedawna gram w ta grę,ale mam jedno pytanie.Dlaczego jeśli wybieram grę otwartą,to mam tak mało opcji do wyboru.U kolegi np. była opcja by dać sobie za cel postawienie jakiegoś monumentu.A u mnie nie ma takiej opcji.Wie ktoś może jaki jest tego powód, z góry dziękuję.
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 12.07.2011, 14:25:06
Te same,od niego mam właśnie tą grę
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 13.07.2011, 13:25:27
Co nie znaczy że masz tą samą wersję.

Włącz grę i zerknij w dolny róg - wersja 1.0.1.0 zezwala na budowę monumentów (i ma jeszcze kilka dodatkwych kampanii), a wersja 1.0.0.0 to stara wersja bez wcześniej wymienionych udogodnień.
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 13.07.2011, 15:30:23
Dobra zainstalowałem patcha i wszystko jest ok
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 18.08.2011, 18:57:34
Prawie nie pamiętam już tej gry, więc zapytam:

Jak to jest z pracownikami? Czy domy muszą być blisko miejsc pracy, jak w grach starszych od Zeusa czy też nie muszą, tak jak jest to właśnie u Pana Olimpu?
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 18.08.2011, 19:17:04
Jak w Zeusie - tak długo jak w mieście masz robotników, a między osiedlami a warsztatami jest przejście, to rzeczy działają jak trzeba ;)

Oczywiście przez rzeczkę trzeba postawić most.
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: enost w 19.08.2011, 12:04:23
Nigdy się z tym nie spotkałem, dlatego nie uwierzę dopóki nie zobaczę dowodu :P.
Tytuł: Odp: Cesarz a Zeus - różnice
Wiadomość wysłana przez: enost w 21.08.2011, 11:33:33
A co to za gra, jeśli można spytać?