Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Ankieta

Jak wspominasz Agorę?

Najlepsza gra na forum!
Dobrze
Nienajlepiej
Totalna porażka
Nie znam
Batman

Autor Wątek: Agora 2.0  (Przeczytany 44809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nan

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #40 dnia: 10.12.2011, 13:22:46 »
Mnie tam się gnom zawsze kojarzył z malutkim, spasłym nerdem w grubych okularach grzebiącym przy dziesięciokrotnie większym od niego ustrojstwie. ;D

Kal, jeśli w Olamie zawarte masz zupełnie nowe rasy własnego pomysłu, mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy jednej z takowych? :D

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #41 dnia: 10.12.2011, 13:39:36 »
Gnomy np. w Dragonlance albo w Spelljammerze się interesowały różnymi szalonymi wynalazkami - już nie wspominając o Warcraft-owych gnomach, które mogły znacznie wpłynąć na mój obraz tej rasy - całe lata w końcu w to grałem.

Na razie moje "główne" nowe rasy tylko wspomniałem po nazwie, ale mogę w paru słowach przybliżyć Nefilimów.
Nefilimowie to potomkowie anioła i diablicy. Mit mówi o tym, że diablica zakochała się w aniele i poprosiła go o pomoc w nawróceniu - tylko po to by być z nim. On się zgodził i w trakcie "reedukacji" sam się zakochał - niestety niebiosa potem nie wyraziły zgody na ich związek i oboje zerwali ze swoimi dawnymi "pracodawcami" i osiedlili się w świecie śmiertelników, gdzie dali początek rasie, która wyglądem łączy cechy aniołów i demonów, a charakterem jest skrajnie niezależna i indywidualistyczna. Do tego, Nefilimowie są skrajnie ateistyczni, gdyż uważają, że nie potrzebują bogów do oświecenia, bo bogowie się na ich przodków wypięli.

Inne rasy to m.in. Remici (sokołowaci ludzie z Kemetu), Qirinale (łuskowaci ludzie z długim pyskiem i porożem, mieszkający w państwie wzorowanym na rebelii Taiping) oraz w końcu Quetzinowie (chaotycznie dobry lud pobłogosławiony przez couatla).
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #42 dnia: 10.12.2011, 21:49:01 »
Tak, do tej pory pamietam tego Warcraftowego Fel Orca w Agorze. Jednak teraz moze warto by sprobowac inne schematy, bardziej radykalne/niepowazne? Orkowie-filozofowie albo elfy-marynarze? ;D

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #43 dnia: 10.12.2011, 22:10:37 »
Gdziekolwiek domyślne ekspektacje odnośnie różnych ras mi się nie podobają, tam staram się je zmieniać - co nie znaczy, że zawsze i wszystko zmieniam, ale niejednej oryginalnej rzeczy można się spodziewać - jak Hobgoblinów, które tworzą jedną z przodujących cywilizacji czy Aasimarów i Devy, którzy założyli własne państwo zamiast siedzieć w pojedynkę wśród innych ludzi.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

Sangre

  • Gość
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #44 dnia: 12.12.2011, 15:50:15 »
Mi osobiście ciężko coś więcej napisać w tej sprawie poza tym, co napisali moi poprzednicy.

Przyznam rację, że momentami czułem się zbyt mocno prowadzony za rękę i miałem takie wrażenie lekkiej liniowości, no ale to ów aspekt filmowego ujęcia gry, o czym było już wspomniane.
No i aspekt nieobecności. Było to dosyć kłopotliwe, gdy chciało się popisać, a akcja stała.

Poza tym chyba nie mam więcej uwag. Wynika to z tego, że nie mam zbyt dużego doświadczenia w tego typu grach, więc siłą rzeczy mniej jestem w stanie dostrzec niedogodności. Więc pozostaje mi podpisać się pod skargami reszty.

Nie mogę jednak powiedzieć, że ogół rozgrywki mi się nie podobał - bo podobał. Mimo tej liniowości twoje scenariusze, Kalontasie, były wciągające i powodujące, że z chęcią zaglądałem do gry, by dalej w niej uczestniczyć. I z pewnością, jeśli któryś z twoich nowych światów będzie w stanie mnie wciągnąć, to przyłączę się z chęcią do gry.

Co do świata, który po części zdążyłeś tu już przedstawić - nieco zdezorientowany się czuję taką mieszanką ras i ich oryginalnymi cechami przemieszanymi ze stereotypami, aczkolwiek myślę, że jakoś to przełknę - o ile będzie to wszystko się trzymało sensu i logiki, w co nie śmiem wątpić. ;)

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #45 dnia: 12.12.2011, 16:30:49 »
Dobrze od ciebie usłyszeć, Sangre.

A ludziom zmartwionym brakiem uzdolnionych technologicznie ludzi powiem, że chyba już nie będzie czym się martwić - pracując nad historią niektórych krain, odkryłem, że nie mam pojęcia co zrobić z ciemnoskórymi ludźmi - ponieważ ludzkich krajów jest tak niewiele, teoretycznie nie mieli jeszcze szansy na zróżnicowanie wyglądu - podczas gdy Helladianie wyglądają jak Grecy lub Izraelici (typ śródziemnomorski), Vasharanie wyglądają jak typ nordycki, a pozostałości po ludziach w Windfall wyglądają na Azjatów, nie było miejsca na ludzi o ciemniejszej skórze. Postanowiłem więc, że Luanglia (kraina gnomów, o której wcześniej mówiłem) będzie pełna ruin lub ledwo funkcjonujących miast Maurów, ciemnoskórej rasy ludzkiej. Skąd się tam wzięli, niewielu wie (mity mówią tylko o tym, że "bogowie wskazali im drogę"), a ich kraina jest tak zagrożona z powodu coraz bardziej agresywnych Wegepigmejów - i to Maurowie są oryginalnymi twórcami technologii parowej teraz używanej przez gnomów. Jak ktoś się postara, to znajdzie dużo Maurów rozsianych po kontynencie Moorlandu lub w Zynnasie (krainie Tieflingów na Kenaanie).
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #46 dnia: 13.12.2011, 15:03:24 »
Jeśli ktoś jest zainteresowany, podaję system jaki ustaliłem na rozsądzanie moralności postaci i ich przynależności moralnej do jednej z głównych dziewięciu kategorii. Po angielsku niestety, bo rdzeń systemu jest prowadzony po angielsku, ale polskim graczom bym prowadziłm grę po polsku.

Olam's alignment system is based on D&D 3.5's alignments, and player's actions may change his starting alignment, as judged by the Game Master or his Exarchs. This is how are your actions influencing your alignment:
Good: Any altruistic, selfless, helpful actions. Being helpful towards openly evil creatures is neutral or evil (if you're helping them to achieve their evil goals).
Evil: Any harmful or egoistic actions. Just being greedy or self-absorbed and not helpful is neutral (because it's usually not openly harmful to anyone in particular). Harming openly evil creatures is good (when you're stopping them from comitting evil), neutral (when you don't have good motivations and are just doing your duty) or evil (when you're harming them for no good reason).
Lawful: any actions that follow law, tradition and orders given to you. When you're living in a neutral or chaotic society, lawful actions are those that promote order and organisation.
Chaotic: any actions promoting freedom and independence, or outright rebeliousness. Going against your orders to bring better organisation and order is lawful. Rebelling against any and all governments is not chaotic - it's stupid.
Neutral: any action or reaction that isn't strong enough to count as either of those. It doesn't give any points in either direction.

Characters' alignment is counted in a scale from 150 to -150 on both axes. A starting character starts with his position ideally in the middle of his chosen alignment (LG character starts at -100, 100; CG character starts at 100,100; NN starts at 0,0; etc.). Each alignment has a 100x100 square, with true neutral occupying square in the middle (with corners at 50 and -50 at both axes), and other squares distributed in traditional directions (LG: upper left, NG: upper middle, CG: upper right, etc.).
Depending on how lawful, chaotic, good or evil are character's actions, he will receive differing number of morality points, drawing him closer to one of the other squares, or the border.
Only the extreme actions are to be "rewarded" with morality drift, depending on severity from 1 to 10 points at once.
Staying true to your original alignment provides you with morale bonus to all attack and defense rolls. Alternatively, if you change your alignment but then stay true to your new alignment for an extended period of time, you can regain your morale bonus. Some magical items also require you to be of certain alignment to use them.

For clarification, definition of borders of alignments on the chart, and starting points of all alignments:
Good: 50 to 150 on veritcal axis
Evil: -50 to -150 on veritcal axis
Lawful: -150 to -50 on horizontal axis
Chaotic: 50 to 150 on horizontal axis
Starting points: (horizontal, vertical)
Lawful good: -100, 100
Lawful neutral: -100, 0
Lawful evil: -100, -100
Neutral good: 0, 100
True neutral: 0, 0
Neutral evil: 0, -100
Chaotic good: 100, 100
Chaotic neutral: 100, 0
Chaotic evil: 100, -100
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #47 dnia: 13.12.2011, 16:01:41 »
Mhm... Wiesz, nie żebym coś sugerował, ale Haspen w Offtopie trafnie ujął tę kwestię.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #48 dnia: 13.12.2011, 16:12:24 »
Bonus od moralności? :D

Nawet nie wiem jak mam to skomentować, ale to nie mój system :P

No ale serio. Bonusy z moralności? Zresztą - moralność i 'alignment' to pojęcia totalnie względne, szczególnie w różnych kulturach. Dla jednych zabijanie może być okropieństwem, dla innych powodem do dumy, a jeszcze dla innych jedyną możliwością przeżycia a wręcz codziennością. Będziemy wiec ich osądzać wg jednej skali?

Ale jak już mówiłem, to nie mój system i nie miejsce na rozważania kulturowo-społeczne :)

EDIT: Nie traktuj tego jako ataku na własne wypociny! :D Po prostu dla mnie bazowanie czegoś tak ważnego jak walka na czymś tak 'nie-istniejącym rzeczywiście' jak moralność jest czymś nielogicznym. Nie przełknąłbym nawet gdyby było to oblane czekoladą i orzeszkami (a czekoladę i orzeszki lubię bardzo).
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #49 dnia: 13.12.2011, 16:18:42 »
Bonus od moralności to bonus od trzymania się swojej osobowości - więc jeśli zaczynasz jako chaotycznie dobry, dostajesz drobny bonus za utrzymywanie swoich działań w tym zakresie. Jeśli zaczynasz jako praworządnie zły, dostajesz bonus za pozostawanie przy tym.

Poza tym, ten system jest czysto opisowy. Praworządność i chaotyczność to pojęcia dość łatwo definiowalne, więc z tym raczej nie ma problemu. Natomiast dobro i zło jest osądzane subiektywnie - bo z jakiegoś punktu widzenia musiałem to objąć. To co inne kultury będą uznawały za "właściwe" będzie pozostawało właściwe dla nich, ale w tym subiektywnym systemie, będzie po prostu określone konkretną nazwą - dla jasnego określenia tego, jak się postać zachowuje.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #50 dnia: 16.12.2011, 19:22:28 »
Chciałem tylko wszystkich poinformować, że Agora 2.0 jest praktycznie gotowa na uruchomienie wstępnej bety i po dodatkowym przeglądzie jutro, powinna zostać otwarta.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Błędy Agory/Argo
« Odpowiedź #51 dnia: 17.12.2011, 13:03:56 »
Tak więc. (Jeśli mógłbyś Ziemek zmienić tytuł na "Agora 2.0")

Próbna wersja nowej Agory jest już dostępna! Ją całą możesz znaleźć pod adresem http://agora.archeos.pl.
Uwagi przed wejściem:
-Styl graficzny nie jest gotowy/przystosowany ze starej Agory. (czytaj: jest domyślny styl, i nie grzebać przy tej opcji w swoim profilu)
-Niektóre ważne opcje nie są gotowe (niektóre klasy postaci, motywy, ścieżki paragona, epickie przeznaczenia, wytwarzanie przedmiotów itp.). Będą one dodane później.
-Większość systemu jest po angielsku, bo chcę mieć potencjalnie większą publikę. :P Jeśli nie znasz wcale angielskiego, użyj Google Translate, lub zapytaj w tym wątku.
-Jeśli nie chce ci się czytać żadnych z materiałów i opcji, przeczytaj tylko wzór karty postaci i przedstaw ogólny pomysł na postać w tym wątku a ja ci wskażę najlepszą do tego rasę, klasę i kraj (i ewentualnie inne opcje konieczne do karty postaci). Gdzie samą kartę złożyć mam nadzieję, że wiadomo.

Powodzenia i miłej zabawy!
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Agora 2.0
« Odpowiedź #52 dnia: 17.12.2011, 16:39:14 »
19 wątków leksykonu z czego większość jest długa... Wątpię czy ktoś będzie chciał męczyć oczy na to wszystko.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Agora 2.0
« Odpowiedź #53 dnia: 17.12.2011, 16:54:19 »
Dziewiętnaście wątków leksykonu? Chyba nie mówisz o wątkach poszczególnych krajów, bo ich, jak już mówiłem, nie musisz praktycznie wcale czytać. Poza tym: ostatni punkt mojego poprzedniego posta.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Agora 2.0
« Odpowiedź #54 dnia: 17.12.2011, 18:04:45 »
Czy to aby na pewno jest jeszcze Agora? Pierwotnie gra była chyba w klimatach mitycznych?

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Agora 2.0
« Odpowiedź #55 dnia: 17.12.2011, 18:14:39 »
Dziewiętnaście wątków leksykonu? Chyba nie mówisz o wątkach poszczególnych krajów, bo ich, jak już mówiłem, nie musisz praktycznie wcale czytać. Poza tym: ostatni punkt mojego poprzedniego posta.

Mówię o "The Antediluvian Age", które schematem budowy przypomina mi leksykony z pozostałych PBFów.

Czy to aby na pewno jest jeszcze Agora? Pierwotnie gra była chyba w klimatach mitycznych?

Raczej nie. Prędzej gra mająca podobny tytuł. Spasuję zaglądanie tam.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Agora 2.0
« Odpowiedź #56 dnia: 17.12.2011, 19:11:19 »
The Antediluvian Age jest dla tych, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej - nie musisz tego czytać, żeby zacząć grę.

To jest Agora 2.0 - jak mówiłem wcześniej w tym wątku, używam teraz własnego świata fantasy, którego niektóre częsci opierają się o historyczne i mitologiczne motywy.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

KajSztof

  • Gość
Agora 2.0
« Odpowiedź #57 dnia: 17.12.2011, 19:23:42 »
Cóż, mnie się wydaje, że jeśli już mowa o Agorze, to powinniśmy zostać przy naszym świecie, a nie świecie fantasy. ..acz ten nasz świat winien być do cna przesiąknięty mitologią - to jest właśnie ten "Świat Agory", który tak polubiliśmy. Wiodącą była zawsze u nas kultura helleńska, ale wybór [nacji] był jak najbardziej dowolny i chyba przy tym powinniśmy zostać. Może po prostu Agora 2.0 powinna być tym, czym była wcześniej, ale osadzona w innych realiach? Może Wojna Trojańska? Może inne wydarzenia, gdzie główną rolę mieli herosi? Może cofniemy się w czasie do Perseusza? Może pójdziemy w przyszłość i nadamy zabarwienia mitologicznego podbojom Aleksandra? Możliwości jest wiele, aby coś było inne pozostając takie samo (wiem, że brzmi jak oksymoron). Raz jeszcze można by zacząć w jakimś mieście, skompletować małą drużynę i ruszyć hordą awanturników [oddziałem bohaterów] w ten kipiący magią, a przy tym zwyczajny świat. Historię znamy, mity znamy, a z powodu, że sami w tym momencie tworzymy mitologię, to pewne fakty można było naginać. To właśnie była ta Agora w którą swego czasu tak namiętnie graliśmy.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Agora 2.0
« Odpowiedź #58 dnia: 17.12.2011, 19:27:47 »
Rozumiem ten sentyment jak najbardziej, ale przede wszystkim Olam, ów mój świat fantasy, powstał przed pomysłem Agory 2.0, która ma być dla niego wehikułem. Olam jest imperatywem, i gra została dobudowana wokół niego, ucząc się na błędach i sukcesach Agory.
Poza tym, nie sądzę by zwykła Ziemia nadawała się do końca na to co tu chciałem zrobić - swobodę przygody gdzie chcesz, kiedy chcesz i jak chcesz.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

KajSztof

  • Gość
Agora 2.0
« Odpowiedź #59 dnia: 17.12.2011, 19:31:44 »
Ależ my mieliśmy tę swobodę, bo przecież o to chodziło w naszej starej Agorze, że naginaliśmy nasz świat nie tworząc nowego (co najwyżej alternatywny, ale to raczej hiperbola). W Agorze pojawili się Jeźdźcy Apokalipsy przed Sądem Bożym, a nic wielkiego się nie stało, bo jak mówiłem - naginanie rzeczywistości było smaczkiem starej Agory. :)

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest trzy odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre cztery):
Stolica Polski (malymi literami) (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre osiem):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem