Nieśmiertelne Gry

Nieśmiertelne Gry => Zeus Pan Olimpu => Wątek zaczęty przez: ziemek8 w 26.05.2009, 17:55:55

Tytuł: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 26.05.2009, 17:55:55
Gra jest w stanie kontrolować skończoną liczbę budowli, przechodniów i tras. Limity te są dość wysokie, ale możliwe do osiągnięcia po wybudowaniu miasta z co najmniej 25.000 mieszkańców. W razie pojawienia się takiego komunikatu jedynym rozwiązaniem jest przeprojektowanie miasta i usprawnienie jego funkcjonowania. Przy bardzo dobrej efektywności budowania możliwe jest stworzenie miast nawet o znacznie większej liczbie mieszkańców.
Identyczny komunikat o błędzie może pojawić się w wyniku bardzo długiej pracy z edytorem, przy próbie umieszczenia terenu na mapie miasta. Aby rozwiązać ten problem, należy wówczas zapisać misję, zamknąć grę i uruchomić ją ponownie.

Czasami jednak komunikat się nie pokazuje, mimo że gra osiągnęła limit danych, objawami w tych sytuacjach jest niepojawianie się jednostek (postacie nie wychodzą z budynków), błędne obliczenia w magazynach i spichlerzach (zapisanych towarów jest mniej niż widocznych).
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: enost w 08.05.2010, 13:57:29
Jest jakiś sposób, żeby przyspieszyć tempo gry? Jak się już trochę rozwinie miasto to gra zwalnia, szczególnie przy atakach, gdy na mapie jest więcej jednostek.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: KazuaR w 08.05.2010, 14:47:40
Cóż, jest jeden taki sposób opisany tutaj (http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=185.0), ale pełnej skuteczności zagwarantować nie można.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: enost w 08.05.2010, 16:03:20
Niestety nie działa :(. Chyba przeinstaluję grę na nowo, bo trzy lata to chyba za dużo jak na jedną instalację :-X.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Abadon w 16.07.2010, 15:34:23
Gdyby dostać kod źródłowy to byłoby coś! Może i limit danych zwiększyć by się dało.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Kalontas w 16.07.2010, 20:29:51
Gdyby się dało dostać kod źródłowy parę lat temu, byśmy inaczej w ogóle gadali. :P
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Abadon w 16.07.2010, 21:52:35
Parę lat temu? To jak to? Mieliście jakiś kontakt z producentem?
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: KazuaR w 17.07.2010, 00:25:05
Jeśli kontakt z producentem polega na olewaniu petycji i ogólnym posiadaniu w poważaniu grupy fanów to tak, mieliśmy jakiś kontakt z producentem.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Abadon w 17.07.2010, 09:45:17
Aha. Znam ten ból ...  sam miałem podobną sytuację.

Przechodząc do tematu. Mam problem. Mam wielkie miasto:
-max. ludności 20 000 (ale najczęściej 16 000 - 18 000)
-siła robocza około 8500
-2 świątynie
-przychód roczny 60156
-skarbiec 1 200 000
-hipodrom 120 stadionów długości
-2 herosów w mieście

Jest to krótko mówiąc wielkie miasto i został właśnie osiągnięty limit danych. Wszystko było ok do czasu... Facetka, która zaopatrza agory w żywność chodziła do spichlerza i znikała. I tak za każdym razem. Błąd ten dosięgnął kilka dzielnic, które całkowicie zdechły... Liczba ludności spadła gwałtownie do 13 000 a ilość pracowników potrzebnych do pracy wzrosła do 1500. Właśnie musiałem poświęcić moje mennice (około 100 zakładów w jednym miejscu) i wszystko jak narazie wraca na szczęście do normy.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 17.07.2010, 12:45:57
Nic się nie poradzi... No może coś - trzeba dobrze planować miasto stawiając jak najmniej budynków (szczególnie estetycznych - np. kolumny), dbać o to by ludzie wszędzie mieli blisko (krócej chodzą po ulicach - szybciej zwalniają pamięc danych), itp.
Ogólnie to nawet nie wiem czy to działa, ale wydaje mi się, że tak.
Kiedyś zbudowałem miasto na 27 tys. ludzi, które nie miało problemów. A było to na starym komputerze, więc moc komputera jako czynnik raczej odpada.

Może zamieścisz swój save, chętnie go zobaczę. :)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.08.2011, 13:50:53
Przepraszam za dygresję, ale mnie żywność w spichlerzach świruje bez przekroczenia limitu danych. Powód? Pszenica ze Stadnin. Dostawca stoi przy Stadninie i czeka, aż zwolni się w niej miejsce. Nie czeka jednak na pełną jednostkę, tylko dorzuca pszenicę nawet jak w budynku jest jej 7,4 jednostki (740). W międzyczasie zwalnia się miejsce w jakiejś innej placówce i tak oto takie ułamki latają po mieście i robią zamieszanie :/
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 17.08.2011, 15:12:28
Czemu zamieszanie? :) W końcu pozbędą się przecież całego ładunku.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.08.2011, 15:15:52
Tak, ale ułamki docierające do spichlerzy powodują, że spichlerz przyjmuje tylko 31 jednostek żywności (czyli pewnie: 31 i jakiś ułamek) zamiast 32.

Teoretycznie pszenica dla koni i dla ludzi jest przydzielana oddzielnie. Nie działa mi to jednak w przypadku przewoźników z plantacji, bo o nich mowa.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 17.08.2011, 15:21:49
Nie za bardzo rozumiem, nigdy nie zauważyłem z tym problemu.
Jaką wersję gry masz? (z Posejdonem?)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.08.2011, 15:53:28
Tak, edycja z CDA.

Widocznie muszę pilnować, by plantacje po zbiorach zawsze miały miejsce na zgromadzenie żywności.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 18.08.2011, 11:12:01
Ziemek - problem z ułamkowaniem (neologizm? :D) pszenicy jest bardzo znany, i żeby go zauważyć wystarczy sie przyjrzeć.

Dostawca z uprawy pszenicy wiezie 800 jednostek pszenicy do stadniny. Klikamy prawym na stadninę i widzimy że ma ona już 130 jednostek.

Dostawca zostawi 670 w Stadninie i pozostałe 130 zostawi w Spichlerzu. I tu zaczynają się cyrki. Spichlerz przyjmuje, pokazuje i wydaje tylko całe 'setki' (chociaż wartości ułamkowe ma w pamięci), tak więc łatwo o moment, w którym będzie 31 jednostek spichlerzowej pszenicy a sam spichlerz okaże się pełny - dlatego że ułamki zajmują ostatnie pole jednocześnie nie sprowadzając wartości pszenicy do 32.

Ba, to działa w drugą stronę! Wiele razy widziałem już spichlerz mający 'pszenicę' której wartość wynosiła 0 ;)

Przez powyższe, żaden dostawca nie przyjedzie do owego felernego spichlerza, nawet jakby miał dokładnie taką 'ułamkową' wartość jakiej potrzeba do pełnej wartości spichlerza, czyli 32.

Rozwiązanie problemu: Brak. Trzeba się pogodzić z faktem że co jakiś czas będzie nam umykać jedna wiązka pszenicy - a przy 10-15 uprawach zboża to i tak żaden problem.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: enost w 18.08.2011, 13:43:05
Nie wiem w czym problem, chodzi tylko o to, że spichlerz będzie miał wtedy 31 wolnych miejsc?
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 18.08.2011, 15:23:36
Nie wiem w czym problem, chodzi tylko o to, że spichlerz będzie miał wtedy 31 wolnych miejsc?

Dokładnie ;) 32gie miejsce będzie zajmowane przez nie-przesuwalny ułamek pszenicy.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 25.08.2011, 18:34:45
Ja patrząc na spichlerz często tylko patrzę na obrazki żywności wewnątrz niego i czasami ich widok też się psuje. :(

A ja teraz może bardziej na temat. Siedzę sobie w edytorze i męczę się z zaroślami na mapce, a tu komunikat: OSIĄGNIĘTY LIMIT DANYCH. Dodam, że mapa nie jest zbyt wymagająca (tylko ma największy rozmiar), robiło się też o wiele bardziej ,,udekorowane'' ;). Widzę, że Admin o tym napisał, ale czy jest jakaś dokładniej określona przyczyna tego co tu się wyprawia?
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 25.08.2011, 21:31:33
Przyczyną jest ustalony - zapewnie odgórnie - limit zajmowanej pamięci (domyślam się, że twórcy gry mogli (jak przy wszystkich grach podobnego typu) umożliwić doprowadzanie do zapychania się pamięci komputera). Nałożony limit zapobiega zabieraniu całej dostępnej pamięci przez grę. Wydaje mi się, że nie jest to limit bezwzględnej liczby, a raczej jakiś procent dostępnej w komputerze pamięci.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: enost w 25.08.2011, 23:20:14
Na tym zagranicznym forum http://caesar3.heavengames.com/cgi-bin/caeforumscgi/display.cgi?action=ct&f=12,7389,,20 (http://caesar3.heavengames.com/cgi-bin/caeforumscgi/display.cgi?action=ct&f=12,7389,,20) (niech nie zmyli was to caesar3 ;)) wyczytałem, że limit w grze jest ustalony na 2000 istot (piesi, zwierzęta, a nawet żołnierze niepowołani do służby wojskowej). Surowce, budynki itp. wg nich nie wpływają na ten limit, chyba że to ja coś źle zrozumiałem. Jeśli byłoby to prawdą to wtedy całkowicie obsadzony pałac byłby odpowiedzialny za 9% tego limitu, czyli jego zburzenie mogłoby trochę pomóc w upchaniu jeszcze większej ilości osób.

P.S. Szkoda, że linki są słabo wyróżniane.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 26.08.2011, 11:50:49
Coś jednak się chyba nie zgadza - co do budynków - spróbujcie postawić jednym przeciągnięciem kolumny (estetyka) na całej mapie - od razu pojawi się osiągnięcie limitu danych. Nie testowałem dalej, ale wydaje mi sie, że mogą istnieć oddzielne limity dla różnych własności miasta.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 26.08.2011, 12:32:25
@enost To znaczy, że przy megamieście atak wroga mógłby spowodować... eee... większe zamieszanie niż zazwyczaj? ;D

@ziemek8 W tym przypadku pewnie chodzi o generowanie poziomu estetyki dla wielu części mapy. Czyli gdyby ktoś przesadził z grzebaniem w kodach budynków, osiągnięcie limitu danych mogłoby nastąpić szybciej ;)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 26.08.2011, 12:35:00
Nie wydaje mi się, by chodziło o generowanie. Po postawieniu budowli estatyki jest ona przeliczana i zapisywana zawsze "w tym samym miejscu", nie potrzeba tego nowego miejsca w pamięci. (Choć to oczywiście ciągle przypuszczenia.)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 26.08.2011, 16:31:44
przeliczana

To słowo-klucz ;) Nie myślisz chyba, że nowe obliczenia są zapisywane i trzymane w szumie atmosferycznym? :D
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 26.08.2011, 16:47:55
Przeliczana zaraz po zbudowaniu obiektu estetyki, a potem zapisywana - podejrzewam, że - w macierzy o wielkości całej mapy (tyle ile kratek (jednostek (odcinków drogi ;) )) mieści się na mapie). Wg moich obliczeń jeśli mapa ma np. 1000x1000 to w pamięci nie zajmie to nawet 4MB.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: enost w 26.08.2011, 19:58:06
Cytuj
To znaczy, że przy megamieście atak wroga mógłby spowodować... eee... większe zamieszanie niż zazwyczaj?
Jeśli to co tam pisali jest prawdą to tak.

Wydaje mi się, że są dwa limity: jeden twórcy dobrze zabezpieczyli, a drugiego już nie (może nie zdawali sobie sprawy z tego błędu albo im się nie chciało tego udoskonalać). Na jednej mapie może być ok. 4000 budynków, później uruchamia się zabezpieczenie i trzeba coś usunąć, żeby postawić nowy budynek (to jest to pierwsze ograniczenie). Natomiast drugie dotyczy ilości istot na mapie (ok. 2000) i jak się go przekroczy to gra wariuje.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Ramptourist w 15.01.2020, 14:47:14
Zrobiłem ostatnio miasto na 100 tys mieszkańców, normalnie wszystko chodzi
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 15.01.2020, 16:37:48
O, wspaniały wyczyn!

Zapodaj screen'y albo najlepiej save'a, chcę zobaczyć jak to wszystko działa :D
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: bazylozaur w 15.01.2020, 17:15:17
Zrobiłem ostatnio miasto na 100 tys mieszkańców, normalnie wszystko chodzi
100 tys.?  :o
Jak? Jaka misja?
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 15.01.2020, 21:42:57
Też chętnie to zobaczę! :)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Ramptourist w 19.01.2020, 10:01:43
Trochę poplynalem, takie miasto znalazłem w sieci, nie jestem jego autorem ale:

1.Jest to na dodatku do gry
2. Miasto jest nastawione tylko na liczbę mieszkańców, nie ma świątyń ani domów elity
3. Jest wykonane na mapie umożliwiającej swobodne budowanie
4. Bezrobocie wynosi 80%

Sam zbudowałem teraz Teby na 25 tys, jest jeszcz niecałe pół mapy do budowy, wielkość dostępnego miejsca oraz produkcja żywności spokojnie powinna wystarczyć na około 50 tys tak aby jeszcze większość ludzi miała jakąś pracę i nie chodzi o cechy rzemieślników ale co najmniej jakieś użyteczne budynki typu magazyny, spichlerze czy jakaś produkcja

Jednakże wkurza mnie momentami głupota tej gry:

1. Produkcję runa mam w dwóch różnych miejscach i pasterze z jednego miejsca idą kawał drogi do drugiego aby zająć się tamtymi owcami i być może z wzajemnoscia

2. Stworzyłem moim zdaniem perfekcyjne dzielnice na 5000 mieszkańców zawierające 80 domów zwykłych i 10 elity w rozmiarze 33x35pol, jednak z niektórymi dzielnicami mam problem z zaopatrzeniem. Otóż sytuacja wygląda przykładowo tak że jest agora, spichlerz jest kilka kratek po prawej jej stronie i jest on pełny ale handlarz żywności zasuwa 50 kratek do spichlerza po lewej stronie przez co nie nadąża z dostarczaniem żywności na czas

Mam także problem z zaopatrzeniem w runo gdyż odkąd postawiłem szopy postrzygaczy w różnych miejscach ich wydajność zakładam ze spadła skoro zamiast zająć się owcami kilka pól obok to lecą na drugi koniec wyspy

Ponadto co chwilę atakuje mnie Hefajstos, Ares go powstrzymuje gdyż jego swiatynia jest w miejscu w którym wkracza Hefajstos, ale nim go spotka Ares Demeter czy Afrodyta to zdazy podpalic moje budynki i muszę je regularnie odbudowywac co też uważam jako dziadostwo tej gry, tym bardziej że scenariusz już się zakonczyl

Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Ramptourist w 19.01.2020, 10:06:46
Link do miasta na 100 tys
https://zeus.heavengames.com/downloads/showfile.php?fileid=882
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 20.01.2020, 20:05:20
Link do miasta na 100 tys
https://zeus.heavengames.com/downloads/showfile.php?fileid=882

Wydaje się, że taki kawał wody zabiera dużo miejsca pod budowę, ale pewnie bardzo dużo żywności jest importowane drogą morską - dzięki temu jest wygodnie i szybko dostarczane w różne miejsca w mieście. Ciekawy pomysł!
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: kubuś w 24.01.2020, 18:26:32
Mi udało się kiedyś dobić do 30 000 ludności w jakiejś misji otwartej. Chciałem sprawdzić do jakiego momentu będę mógł stawiać pomniki ludności, lecz gdy przestały przychodzić do mnie wiadomości na temat rozwoju miasta, to straciłem motywacje i przestałem rozwijać. Pamiętam że jechałem wtedy na najłatwiejszym poziomie trudności (inaczej przy takim bezrobociu miasto wyludniłoby się w mgnieniu oka  :-\ ).
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: bazylozaur w 25.01.2020, 10:38:47
przy takim bezrobociu miasto wyludniłoby się w mgnieniu oka  :-\ .
Wystarczy wznieść świątynię Afrodyty (mieszkańcy się nie wyprowadzają) oraz Dionizosa (są szczęśliwi i nie rozrabiają).
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: kubuś w 25.01.2020, 21:12:21
Wystarczy wznieść świątynię Afrodyty (mieszkańcy się nie wyprowadzają) oraz Dionizosa (są szczęśliwi i nie rozrabiają).
Oraz co najważniejsze zapotrzebowanie na robotników zwiększa się o około setkę  ;).
Nie wiem czy w tej misji były w ogóle dostępne takie świątynie. Jeśli uda mi się wygrzebać save'a to spróbuję dokończyć me dzieło w wolnych chwilach, a jak nie to pobić swój rekord (bez świątyń :) ).
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Jox w 03.06.2020, 21:01:11
Cześć Wam !
Tez chyba osiagnalem limit.. i to przy 13 tys
Objawy:
- tłocznia ktora  po 100% nie daje oliwy...
- tak samo z polami marchwi i pszenicy
- nie wychodza ludkowie by sprawdzić, czy budowle dobre
- brak zakupów na czas z agory mimo że w magazynie jest runo
- padaja budowle jak muchy
- nie wychodza z woda (czasami)
itd itd...

Nie wiem co robic - stracilem motywacje.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: kubuś w 04.06.2020, 00:38:05
Tak się dzieje gdy na mapie jest zbyt dużo jednostek ( ludzików, zwierząt, statków itp). Dostawcy nie wyjeżdżają z towarem, bo w mieście jest " zbyt ciasno" choć produkcja danego towaru jest zakończona. Jedynym wyjściem jest przeorganizować miasto tak żeby w tym samym czasie na mapie było możliwie jak najmniej jednostek (skrócić drogi dostawców myśliwych, górników drwali itp, ograniczyć liczbę zwierząt do minimum a najlepiej się ich pozbyć itd). Musisz kombinować, tylko zapisz wcześniej misje, żeby w razie potrzeby łatwo wrócić do punktu wyjścia i eksperymentować od nowa. Grunt to sie nie poddawać.
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: Jox w 05.06.2020, 20:49:52
Udało się! :)
Tak z ciekawostek udało mi sie zwiekszyc armie Aresa z 16 do 32. Wysłałęm wojska, a potem usunalem swiatynie... Spowodowało to, ze wojska wrocily... Puscilem swiatynie, a wojska wysłałem na kolejne podboje tak by nie mogly wrocic do swiatyni. Udało sie raz dwa wybudować i efekt taki, że mam dwie choragwie po 16 wojakow ;) Natomiast niestety ustawilem miasta trojanskie na maxa jezeli chodzi o wojsko i..... nie moge ich podbic. Przekupuja mnie nawet z Aresem, lodziami, 3 bohateriami i wojskami sojuszniczymi + oddzielnymi atakmi wojska (6 armii). Masakra.

Dzieki raz jeszcze
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: kubuś w 06.06.2020, 19:29:28
Armii "szóstki" nie pokonasz nawet największą armią i najlepszym wsparciem. Ale to już dyskusja na inny temat  :)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: 3promile w 16.01.2022, 21:39:14
Udało mi się przekroczyć limit pomników- co prawda stoją, ale silnik nie umie ich policzyć.
PS. Jest ich ponad dwieście ;)
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: 3promile w 16.01.2022, 21:53:32
Nie wiem w czym problem, chodzi tylko o to, że spichlerz będzie miał wtedy 31 wolnych miejsc?

Dokładnie ;) 32gie miejsce będzie zajmowane przez nie-przesuwalny ułamek pszenicy.
Problem pszenicy da się rozwiązać - wystarczy zbudować kilka magazynów na pszenicę przeznaczoną dla stadnin z opcją "zdobądż"
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 17.01.2022, 19:46:22
Udało mi się przekroczyć limit pomników- co prawda stoją, ale silnik nie umie ich policzyć.
PS. Jest ich ponad dwieście ;)
Oho. :D Ile "lat w grze" grałes?
Tytuł: Odp: Osiągnięty limit danych
Wiadomość wysłana przez: 3promile w 24.01.2022, 12:32:25
Niewiele - całe miasto zbudowałem w drugim epizodzie i po podbiciu Heraeum pojawiają się ciągłe ataki, prawie dwieście razy ;)