Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dwa):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac dwa (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre jeden):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: Anelg
« dnia: 06.10.2014, 13:14:16 »

O proszę.

Nie wiem, czy ktoś za granicą to zauważył, ale...

Wszelkie roczne podsumowania dokonywane na przełomie grudnia i stycznia dotyczą również kwoty pobieranej jako wynagrodzenie.
Można zatem nabijać sobie maksymalną płacę prawie przez cały rok i królestwo nie spadnie, jeżeli tylko w grudniu ustawisz właściwą sobie należność. :P

Głupie.
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 02.10.2014, 17:58:36 »

Chciałam wyraźnie odnieść się do cytatów, ale to nie takie łatwe.

Obliczyłam dość dokładnie koszty wzniesienia obrony lądowej dla (bez umocnień) dla poziomu zwykłego, co oczywiście tutaj zajęłoby dużo miejsca, ale:
a) wydobywamy miedź, budujemy kuźnie = 980 db
b) kupujemy miedź, budujemy kuźnie = 24420-25032 db
c) kupujemy broń = 31510-33122 db

budowle wojskowe = 7150 db (z akademią)

pałac + hacjenda = 1050-1900 db

pozostałe budowle (domy do Przestronnego Domostwa, infra, usługi, etc... ) = 1145-1945 db

płace dla robotników (K=30): 480-615 db

RAZEM: 10805-44732 db, jak widać (ale nic dziwnego) rozrzut duży.

Płace z rezydencji wynoszą maksimum 100 db, co daje 10-38 lat zbierania kasiory bez ustanku.

---

Wiesz, co mi się nie zgadza? Ataki faraona również wytracają żołnierzy i nie wierzę, żeby można było to jakoś ominąć, a to wydatek znaczny. Moim zdaniem wyraźnie lepiej już wydłużyć czas grania (o ile nie ma gry na czas oczywiście) niż gromadzić kasę w rezydencji bez przerwy od początku misji. Misje wojskowe też miewają monumenty. ;)
Wysłany przez: amigodiamantes
« dnia: 19.09.2014, 18:23:39 »

aha, zapomniałem wspomniec (bo niektórzy mogą się zapytac czemu faraon od razu tak mnie bije i skad mam tyle kasy w rezydencji jak w poczatkowych misjach płaca jest niewielka)

no cóż, jest to proste - zawsze podnoszę sobie płacę do wysokości wezyra :D dzięki temu szybko robię zapasy złota na kolejną misję, mam częste ataki faraona więc moi wojacy mają co robic (przy 6 fortach piechoty na 4+ doświadczeniu ataki już te nie robią kompletnie wrażenia, 4-5 z 6 kompanii się wysyła i 2-4 wracają, tyle spokojnie się zarekrutuje do następnych ataków i generalnie spokój na dzielni. generalnie pierwsze 2 fale są decydujące jak je się dobrze poprowadzi to jest już ok.

jak jest ra sypie się złotem i reputację poprawia (gdy np już uzbierałem 40k złota oszczedności wrzucam na tą podstawową płacę i w ra pokładam nadzieję reputacji oraz w prośbach które są co i rusz)

z misjami gdzie nie ma ra jest trudniej. w połowie rozgrywki trzeba jednak co 13 miesięcy wysła te parę podarków i trochę złota stracic (najlepiej dopakowac do 100, zmienic sobie znowu na wezyra i zachomikowac fundusze na przyszłosc)

ale to tylko w kilku misjach. gdzieś od 15- 20, płaca jest juz 100 więc nie ma tego problemu.

ktoś mógłby powiedziec ,,co on, utrudnia sobie, chomikuje złoto i przez to go atakują częściej i mocniej, nie lepiej nie gromadz i mie łatwych przeciwników?"

teoretycznie tak, ale w praktyce to nie działa. bez uskładania funduszy na poczet przyszłej misji w rezydencji ta przyszła misja może by łatwa ze startem, ale wcale nie musi. jest parę misji wojskowych których nie da się zacząc bez większych funduszy z poprzedniej, bo ma się wybór - albo początek gospodarczy i nie wpadnięcie w debet ( a debet to rychła groźba wkroczenia faraona, a bez woja to nas wyczyści), albo pójście pół w wojo i pół w przemysł i się w debet wpadnie (same szlaki handlowe to najczęściej już pół złota z misji) i jak wrogowie nie są silni to się jeszcze w miarę wykaraskamy z tego, ale jak są silni (za duży debet żeby się w miarę szybko z niego wyskrobac albo libijczycy atakują a ci mocniejsi niż nubijczycy) i jeszcze nam coś porozwalają - to po grze.  bez większych funduszy nie ma co iśc tylko w wojo bo się nie da:)
Wysłany przez: amigodiamantes
« dnia: 19.09.2014, 18:06:30 »

porady dla kogoś kto woli wybierac misje wojenne

na początku każdej misji jest trudno ze złotem na żelazo, a jako że ataki na nas są najbardziej niebezpieczne w początkowych fazach rozgrywek warto z wejścia miec z 20k złota minimum.

nie wiem jak na poziomach trudnych, ja gram na średnim i działa coś takiego (o ile nie jest zmiana okresu historycznego, ale to tylko 4 przejścia są więc w zasadzie tylko w 4 misjach to nie przejdzie, a te 4 łatwe w miarę i bez tego).
mianowicie: gdy mamy np misję x warto w czasie jej zakończenia posiadac przynajmniej ze 20k złota (jak ma się 40k albo 60 to miło) w prywatnej rezydencji. wtedy gdy zakończymy ją sukcesem, przejdziemy do kolejnej misji i postawimy szybko nową rezydencję - pojawią się w niej nasze oszczędności:) a miec z wejścia z 40k złota to jest pięknie, od razu otwiera się szlaki, zaopatrza sie w miedź lub od razu w broń i jak tylko pierwsi osadnicy się pojawiają budujemy militaria jako pierwsze. z średnio 40k złota (plus to co daje nam misja) jesteśmy w stanie postawic  4 forty piechoty luzem (w łuczników nie ma się co bawic), a jak misja pozwala to tez 6 statków wojennych jako wsparcie ogniowe.

jeżeli to możliwe bic się niedaleko wojem od brzegów, wtedy można dosłac owe statki i te pomagają nam niszczyc wrogów (np wojska faraona;p - jest parę takich misji że nie ma się boga Ra więc w tych misjach wojskowych ciężko na początku życ z faraonem w zgodzie bo idąc od razu w wojo raczej nie mamy możliwości wysyłania poczatkowych darów:). ale mimo wszystko - jest świetnie:) między jedną a drugą falą faraona trochę miesięcy mija, poza tym nie musimy niszczyc całości armii (w takich ,,dziwnych" misjach wojskowych gdzie nie ma ra jest zawsze seth który nam pomaga), możemy części nie wybijac (np jeżeli te wojska są na innym brzegu).

najczęściej jest tak że po zaczęciu misji, postawienia domków i zaimportowaniu miedzi zdążymy zrobic tak ze 3-4 kompanie piechoty do pierwszego poważniejszego ataku (mówiąc poważniejszy mam na myśli faraona albo przynajmniej 4x kompanie innych wojsk). wielu takich misji nie ma, ale zdażaja się że tak właśnie jest.
mając kupę kasy warto zainwestowac w mury i wieże. jak się jest krezusem i zaoszczędziło się z 60k to można robi wokół całej mapy:D jak nie to popatrzec na mapę, pomyślec skąd mogą byc ataki i murowac tę krawędź mapy.

bardzo pomagają mury (są dostępne gdzieś od 10 misji). grubośc 2 pola, odstęp 5 pól i kolejny mur 2 pola. co mniej więcej 6 pól na murze wieża, wzdłuż murów drogi i na pozostałych 3 polach miedzy murami- mieszkania + gabinety lekarskie co jakiś czas i remizy. czemu 2 mury? bo tak jest w ciężkich misjach najlepiej:) mamy czas podesłac pod 2 wewnętrzny mur wojska, paru wrogów padnie od łuczników i włóczników na 1 murze, poza tym kupujemy trochę czasu nam na ewentualną rekrutację nowych wojaków i reakcję setha. 2 mur ważniejszy - wrogie wojska również muszą go przebic, a tym razem z obu murów naszych obrońcy ubijają agresorów wiec pada ich więcej. gdy mamy już wojska swoje w okolicy, umieszczamy np 2 kompanie zaraz przy murze i 2 za nimi w pewniej odległości. robimy kasację jakiejś małej dziurki w murze, mamy takie ,,termopile"- wąski przesmyk, wrogowie przestają tłuc mur tam gdzie chcieli go przełamac i idą do tej dziurki slepo i tak się nie rozejdą po mapie nam bardzo. wielu będzie stac i nic nie robic albo względnie zajmie się niszczeniem domków miedzy murami, a nasi włócznicy i łuki na murach cały czas w nich pakują. nawet 6 kompanii faraona (3x piechota 3x łuk) idzie ubic gdy się ma 2x mur obsadzony obrońcami i 3-4 kompanie piechoty, nawet na 2 lvl. z 3 kompanii to wiele nam nie zostanie ale z 4 to z jedna powinna nam przetrwac, i to już na 4 poziomie doświadczenia. każda kolejna bitwa jest już łatwiejsza ze względu na to doświadczenie właśnie.
 jedną wrogą kompanię powinien ubic seth (najczęściej ubija łuki), przynajmniej jedną goście z muru(ci pierwsze co to piechotę biją), ale przy dobrych układach to nawet 2 potrafią położyc. 2 nasze kompanie na 1x kompania piechoty faraona i zostaje nam 1-2 kompanie żeby ubic pozostałe łuki, na spokojności. może się nam udac też że seth ulepszy życie naszych żołnieży w miedzyczasie, lub ubije kolejne wojska wrogie, albo walka koło rzek więc jeszcze statki pomogą... więc straty mogą by mniejsze.

ale 1 bitwa może wyglądac też gorzej. mimo muru, obrońców i 4 kompanii def seth nie ubije ani jednej wrogiej, my mamy 4 na 2 poziomie. standardowo, 2 przy murze, 2 trochę dalej (tak z 6 pół)2 pierwsze padna doś szybko, w miedzyczasie ci z murów ubiją tylko 1 piechotę wroga. 2 pozostałe kompanie kierujemy każda w inną stronę wzdłuż murów. jak mamy fart cała piechota puści się za jedną z naszych,  my uciekamy, ci nas gonią pod ostrzałem tych z muru jak ich trochę padnie możemy się tą kompania zatrzymac i próbowac tank, nasi przecież pełne hp a tamtych choc wiecej i lepiej wyszkoleni to naruszeni. raczej nam ubija całą 3 kompanię ale reszta ucieknie. a jak mamy fart to z kompanii kilku się uratuje nabijając doświadczenie i wygrają bitwę piechoty:)
2 kompania (ta za którą się nie puściły wojska piechoty wroga) standardowo na łuczników wrogich, 1 kompania 2 lvl vs 3 kompanie łuków powinna da radę (gdy jest niedaleko murów).

jak mamy tylko 3 kompanie to pasowałoby zrobi nieco inaczej: 2 na ,,straty" przy dziurze w murze., jedną odejśc wzdłuż murów gdzieś do miejsca gdzie można już skasowa domki między murami i postawi mur łączący mur zew. i wew. , zrobi dziurkę w obu murach już za tym łącznikiem i od tyłu zajśc łuki wroga. powinniśmy większoś ubic. oczywiście piechota wroga wróci i wyzamiata naszych ale jak ubijemy ze 2 kompanie łuków zanim to nastąpi to reszta wojsk wrogich zacznie dezerterowac ze względu na straty:)

bitwę wygrywamy ale woja nie ma prawie wcale;/ w takim wypadku trzeba zrobic 3x mur bo nie zdążymy zrekrutowac wiekszej armii niż mieliśmy do następnego ataku. powinno już byc kolorowo. (podczas następnego ataku mamy dłuższy czas na rekrutację i setha, zanim przebiją 3 nasze mury to już musi nam pomóc więc jest łatwiej) tylko w 2 misjach tak miałem. ale lac wojska faraona - to bezcenne:) nubijczycy i libijczycy - to ciency zawodnicy, i max 3 kompanie ich wyskakuje i nie są tak mocni, a ci faraońscy... potrafią dac do pieca:) szczególnie jak atakuje 6x kompanie + statki. dlatego zawsze jak się dało to robiłem tak żeby z nimi sie bic bo jednak trzeba było dobrze swoje wojska ustawiac, bo jednak... nie było tak prosto:p


dodatki:
nie wiem czy to powszechnie wiadome czy nie ale klawisz ,,r" ,,odwraca" długośc z szerokością takich budynków jak:
kompleks świątyń, brama, posągi.
poza tym posągi zmieniają się najpierw wizualnie zanim się zmienią więc mamy 2 typy każdego posągu + 4x obrót (dla każdego z nich w każdą stronę). wybór posągu - r zmiana wizualizacji 2xr brak zmiany wizualizacji poprzedniej i zmiana o kąt 90, 3r zmiana wizualizacji i obrót o 90, 4r brak zmiany wizualizacji i obrót o 180 itp

jak na mapce się pojawi obszar dla naszego budynku, klikamy r i przycisk myszki.
Wysłany przez: pauszal
« dnia: 11.08.2014, 22:45:19 »

Muszę zainstalować od nowa tą grę, wtedy będę pisać porady:-)
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 19.07.2012, 20:23:09 »

Nie, nie wstrzymuj się!
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 19.07.2012, 20:15:24 »

Jest szansa, aby dział ruszył?

Akurat chcę rozpocząć grę od nowa i zastanawiam się, czy na razie się wstrzymywać z tym. ;)
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 16.07.2012, 21:35:27 »

;)

Na wszelki wypadek: Nie jestem właścicielem tych plików, należą one do... no właśnie, do kogo? :P
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 16.07.2012, 19:01:29 »

Ależ proszę, bardzo chętnie przyjmę wszelkie materiały.
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 16.07.2012, 11:17:53 »

Hmm. Zastanawiam się, jak mogłoby wyglądać tło działu na górze i na dole. Mogę podesłać parę teł i innych artefaktów wyciągniętych z gry. ;) Ale jeśli na górze ma być miasto, to może jeszcze nie teraz, chociaż w jednym z obrazków coś na kształt miasta jest. :D
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 02.07.2012, 18:37:12 »

Bo w Cezarze ani Faraonie nie ma kontaktów z mapą świata, wyłączając dary ogólne, zdarzenia losowe i spełnianie próśb. W Egipcie to nawet całkiem logiczne. (Swoją drogą, wydaje mi się, że w Grecji też mobilność nie była zbyt pielęgnowana, tak w życiu codziennym. No poza koloniami właśnie. Ale Zeus jest w 3/4 baśniowy przecie.)

Ogólnie silnik Cezara i Faraona jest prawie taki sam i gdyby nie fakt, że w Cezara grałam późno być może miałabym inne zdanie.

Z Archeosu bądź Olimpu, nie pamiętam. Otóż przy wskaźniku kultury niekiedy jest napisane: "Masz za mało budynków." Budynkami tymi są świątynie.

Miałam w grze jeszcze jednego śmiesznego buga, ale nie umiem go dokładnie wytłumaczyć.

Malutki kwiatek: Bramy miejskie nie są takie same – ich dekoracja zależy od bóstwa opiekuńczego. Szkoda, że tak z estetyką nie ma. ;)

--- @ziemek8 – mógłbyś scalić wątki?
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 02.07.2012, 07:21:32 »

Ku uciesze Ziemka miasto wygląda w ten sposób bardziej naturalnie pod względem poziomu rozwoju...
:)
ale z drugiej strony, stawianie tych domków na siłę całą tę naturalność odbiera.
:(

Choć tak naprawdę muszę przyznać Ci rację, też mi to przeszkadzało.
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 01.07.2012, 14:39:56 »

Ku uciesze Ziemka miasto wygląda w ten sposób bardziej naturalnie pod względem poziomu rozwoju, ale z drugiej strony, stawianie tych domków na siłę całą tę naturalność odbiera.

Ja zawsze mam problemy z rozrywką. Wskaźnik kultury jest jedną z ostatnich rzeczy, które udaje mi się podnosić, ponieważ według biura rozrywki pojedynczy pawilon nie jest w stanie obsłużyć całej dzielnicy...

W Faraonie było 30 misji grając jedną ścieżką, czyli łącznie pewnie około 50. W Kleopatrze bodajże między 20 a 25.
Wysłany przez: Kalontas
« dnia: 01.07.2012, 13:07:18 »

O tak, konieczność stawiania domów zaraz przy zakładach produkcyjnych zawsze była dość... wadząca.

A misji w Faraonie i Kleopatrze było całkiem sporo, IIRC. Pisanie porad i solucji do nich... trochę by zajęło.
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 30.06.2012, 14:57:04 »

No ba.
Po prostu ludziska nie chcą mieć daleko do pracy. ;]

U mnie zazwyczaj połowa "tyłów" osiedli to inna dzielnica, a druga połowa to estetyka. Czasami też więcej estetyki jest, a dzielnica sięga domów tylko jednym koniuszkiem tylko zdarza się, że po jakimś czasie sektor głupieje.

A ten negatywny wpływ remizy na otoczenie... Czy to aluzja do jakichś tanich imprez? :D

Inna porada (była już w poprzednim wątku): Buduj większe dzielnice, ale pozostawiając połowę miejsc puste. W razie nagłego spadku pracowników wywołanego upływem lat można łatwo uzupełnić luki i zapewnić klarowną wymianę na czasy późniejsze.
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 30.06.2012, 14:19:15 »

Ja mam, ale muszę zainstalować od nowa.

Może to dziwne, ale mam chorobliwy wręcz sentyment do pierwszych pięciu misji. :D Chociaż Perwadjyt mnie niekiedy wkurza, bo czasem kiepsko ogarnia kiedy powinien wejść ze strukturami medycznymi i estetyką.

Timna też nie najgorzej, robię ogromne dzielnice Setha (:D), ale wolę misje pokojowe.

Od dziur w budynkach i zbuntowanych tancerek zachowaj nas Ptahu!

EDIT: Żeby było trochę bardziej na temat: Staraj się nie budować dzielnic tuż przy krawędzi mapy; to nie tylko kwestia ewentualnego ataku wojska. Mając dostęp do domów ze wszystkich stron możesz na przykład obudować osiedle w ten sposób, by z jednej strony mieć dzielnicę przemysłową, z drugiej żywnościową, z trzeciej urzędową i z czwartej dodatkowe magazyny. Albo szkoły rozrywkowe. Problem estetyki można wtedy rozwiązać rozmieszczając w odpowiedni sposób znacznie pomocne w tej kwestii świątynie.
Wysłany przez: Oskar
« dnia: 30.06.2012, 12:58:15 »

Pewnie zapomnieliście już o Faraonie co ??? Zapraszam was do pisania porad do tej gry. :D
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem