Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa  (Przeczytany 13414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Ahoj!

W tymże artykule/dzienniku/temacie zamierzam odkryć przed wami kilka ciekawych rzeczy na temat edytora misji Zeusa.

Przy okazji zachęcam do zadawania pytań o co bardziej mgliście opisane przez oficjalną instrukcję części Edytora - postaram się odpowiedzieć ;)

#1: Nietykalny Limit Czterech Rodzajów Żywności:

Przypomniało mi się, że bazylozaur wspominał że dzięki daninie jednego miasta w 'Kalymnomachii' w spichlerzu miał 5 rodzajów żywności. Uznałem to za błąd i poprawiłem misję, ale po pewnym czasie zapytałem sam siebie:

A co jeśli limit da się obejść? I czy są tego jakieś niebezpieczne konsekwencje?


Jak widać na powyższym obrazku, limit da się ominąć. Gra sprawdza ilości rodzajów żywności we wszystkich miejscach OPRÓCZ okienka Danin które otrzymujemy od wasali. Limit nie jest spowodowany więc ograniczeniami kodu, a jest jedynie odgórnie nałożony przez twórców Zeusa.

Pierwsze 4 rodzaje żywności możemy produkować samemu lub pozyskać z handlu - pozostałe cztery wystarczy ustawić ręcznie przez daniny, a na początku nowego roku w grze, gdy wasale przyślą daniny, w spichlerzu będziemy mieli wszystkie 8 rodzajów.

Niestety, jest pewien poważny błąd z tym związany: mianowicie, Handlarki Żywnością nie bedą mogły pobrać 5tego i kolejnych rodzajów żywności, gdyż po podejściu do spichlerza znikną tak jakby nie było w nim nic, agora po chwili wyśle kolejną handlarkę, i tak w kółko. (Podejrzewam że tak samo dziać się będzie z Kapłanami którzy będą chcieli pobrać żywność na ofiary dla bogów). Dlatego też 'ponadwymiarowe' rodzaje żywności nadają się jedynie na prezenty dla innych miast.

#2: Mistyczna Siódemka: o Wyzwalaczach Których Nikt Nie Używa

Te osoby które używają Próśb/Ataków Potwora dla wyzwalania kolejnych faktów używają wyzwalacza 'Efekt Bezpośredni', czyli: wykonaj X, po określonym czasie stanie się Y.

A co z resztą wyzwalaczy? Które działają i jak one działają?


Na każdy z powyższych wyzwalaczy porobiłem kilka testów, a wyniki są niestety niezbyt interesujące: okazuje się, że żaden z wyzwalaczy nie działa inaczej i wszystkie zachowują się tak samo jak EFEKT BEZPOŚREDNI.

Jak widać, twórcy niedokończyli części Edytora i zaprogramowali poprawnie tylko jeden z siedmiu wyzwalaczy. A szkoda, gdyż dałoby to wiele nowych możliwości zabawy z Faktami a przez to, urozmaicenie misji.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #1 dnia: 05.10.2016, 17:50:23 »
A już miałem nadzieję, że zagadka wyzwalaczy została rozwiązana...  :'( No cóż, zostaje tylko stary dobry efekt "bezpośredni".

Co do punktu pierwszego, zdaje mi się, że ja Ci to zgłaszałem.

Swoją drogą, ciekawe czy trik z dodatkową pszenicą składowaną do magazynu działałby poprawnie?

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #2 dnia: 05.10.2016, 17:51:56 »
Być może, pamiętam że ktoś na pewno :P Zaraz poszukam w PM'kach i poprawnie jeśli to prawda ;)

EDIT: A jednak to ty zgłaszałeś. Mea culpa :)
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #3 dnia: 05.10.2016, 18:24:54 »
Swoją drogą, ciekawe czy trik z dodatkową pszenicą składowaną do magazynu działałby poprawnie?

Sprawdziłem na mapce testowej i okazuje się, że konie już takie wybredne nie są - mieszkańcy zajadali się Serem, Mięsem, Rybami i Jeżowcami ze spichlerza, a w tymczasie Pszenica z magazynu została bezproblemowo rozwieziona po Stadninach :D
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #4 dnia: 05.10.2016, 19:30:55 »
W takim razie, ja też podzielę się swoimi spostrzeżeniami odnośnie edytora.

Może niektórzy to znają, ale opiszę sposób na wielokrotne ataki boga po spełnieniu jakiegoś warunku. Dla przykładu – chcemy by w danym epizodzie Hades atakował miasto gracza dopiero po zabiciu Cerbera (taka zemsta) a nie od początku epizodu. Jak to zrobić? Już tłumaczę.

1.   Na początku ustawiamy cztery fakty atak potwora (lub prośba boga – to bez znaczenia bo oba mają wyzwalacze) jeden po drugim o numerach 0,1,2 i 3 (zakładając, że to pierwsze fakty jakie planujemy bo oczywiście numery mogą być inne).

2.   Następnie wypełniamy wszystkie okienka faktu 0 (w tym wypadku atak Cerbera) wedle naszych zamierzeń. Na dole wybieramy efekt „bezpośredni” (choć jest zawsze ustawiony domyślnie). Zostaje nam tylko okienko „następny fakt”. Wybieramy w nim numer 1.

3.   Potem przechodzimy do faktu numer 1. Nie uzupełniamy w nim nic poza okienkami efektu (wybieramy „bezpośredni”) i „następnego faktu”, gdzie wpisujemy 2.

4.   Dalej uzupełniamy fakt numer 2. Analogicznie nie wybieramy nic poza dwoma okienkami. Tu też musi być efekt „bezpośredni”, a w „następnym fakcie” nr 3.

5.   W fakcie nr 3 postępujemy dokładnie tak samo, z tym, że w oknie „następny fakt” wybieramy nr 2. Efekt zostaje „bezpośredni”.

6.   Teraz wracamy do faktu nr 1. Nie uzupełniamy więcej jego wartości w okienkach, tylko zmieniamy kategorię faktu na „atak boga”.  Wybieramy Hadesa, typ faktu zmieniamy na „wywołane” a w okienkach „pomiędzy lata” wybieramy po jakim czasie od śmierci Cerbera bóg ma zaatakować miasto. Jeżeli chcemy by zrobił to natychmiast, wówczas w obu okienkach wpisujemy 0 (zauważcie, że choć nazwa okienka wskazuje na lata, to tak naprawdę w tym przypadku chodzi o miesiące, co jest bardzo ważne).

7.   Później zajmujemy się faktem nr 2. Również nie zmieniamy jego już wcześniej zmienionych wartości a tylko jego kategorię na „atak boga”. Znów wybieramy Hadesa, typ faktu zmieniamy na „wywołane”. Teraz najważniejsze – uzupełnienie okienek „pomiędzy lata”. W tym przypadku należy pamiętać, że jeden fakt ataku boga mamy już za sobą i nie radzę wpisywać w okienkach wartości mniejszych niż 12 (tu też chodzi o miesiące) gdyż atak boga może trwać różnie, zależnie od wielu czynników od miesiąca do prawie roku więc by łańcuch zdarzeń działał poprawnie – „12” to absolutne minimum. Uzupełniamy  więc wartościami, np. 12 i 14. W takim przypadku Hades zaatakuje ponownie w tym przedziale miesięcy.

8.   Na koniec uzupełniamy fakt nr 3. Tutaj też nie zmieniamy jego już wcześniej zmienionych wartości a tylko jego kategorię na „atak boga”. Znów wybieramy Hadesa, typ faktu zmieniamy na „wywołane”. W okienkach „pomiędzy lata” znów wybieramy przedział miesięcy. Tym razem będzie to, np. 24 i 26. To właściwie tyle.
Takie ustawienie miesięcy sprawi, że ataki Hadesa będą wyglądały następująco: pierwszy raz bóg zaatakuje od razu po zabiciu Cerbera, potem odwiedzi nas za około rok, kolejny atak nastąpi po ok. dwóch latach, następny za ok. rok, kolejny za ok. dwa lata i tak w kółko.

Wygląda to dość skomplikowanie, ale bardziej „łopatologicznie” nie jestem w stanie tego wyjaśnić. Robimy po prostu swoiste zapętlenie faktów. Tak to działa.

Swoją drogą, ciekawe czy trik z dodatkową pszenicą składowaną do magazynu działałby poprawnie?

Sprawdziłem na mapce testowej i okazuje się, że konie już takie wybredne nie są - mieszkańcy zajadali się Serem, Mięsem, Rybami i Jeżowcami ze spichlerza, a w tymczasie Pszenica z magazynu została bezproblemowo rozwieziona po Stadninach :D

Dobrze wiedzieć. Może się przydać.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #5 dnia: 05.10.2016, 21:15:21 »
@Haspen
Tricku z obejściem poprzez daniny nawet nie znałem, tym bardziej nie wiedziałem, że ta żywność nie jest wydawana na agorach! :O
Ciekawe! :) Masz więcej takich ciekawostek w zanadrzu?
Chcesz dodać to jako artykuł czy zostawić w tym dziale? ;)

@bazylozaur
Nieźle. Chyba zrozumiałem. :) Skąd się o takim sposobie dowiedziałeś? Czy sam to wymyśliłeś?

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #6 dnia: 05.10.2016, 22:09:30 »
Sam na to wpadłem.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #7 dnia: 06.10.2016, 00:34:02 »
@ziemek:

Rób jak chcesz chłopie, twoje forum ;)

@bazylozaur:

Ten sposób na pewno działa, tj, sprawdzałeś? Nie jest czasem tak, że Fakt wyzwalany musi mieć wyższy numer (czyli być niżej na liście) niż Fakt wyzwalający, by zadziało?
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #8 dnia: 06.10.2016, 08:32:32 »
Ten sposób na pewno działa, tj, sprawdzałeś? Nie jest czasem tak, że Fakt wyzwalany musi mieć wyższy numer (czyli być niżej na liście) niż Fakt wyzwalający, by zadziało?

Działa, przetestowałem go już kilkakrotnie metodą prób i błędów. Jeżeli zastosujesz się dokładnie do tego co napisałem, powinno działać. Wykorzystałem ten trik już w kilku misjach, np. w "Olimpii" - ataki Posejdona. Widocznie numery faktów nie mają wpływu na działanie tego łańcucha.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #9 dnia: 09.10.2016, 16:42:08 »
Właśnie na ZH czytałem że mają znaczenie, bo edytor nie potrafi czytać faktów 'do tyłu'. A widać potrafi :)
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #10 dnia: 09.10.2016, 17:33:57 »
Użytkownicy ZH nie są nieomylni. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz by się upewnić. Działa.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #11 dnia: 09.10.2016, 21:59:39 »
#3: M@giczna M@łpka w Edytorze Tekstu Misji.

W 'podstawce' pliku tekstowego odpowiadającego za Teksty misji, jest opisana funkcja @L oraz @P, ale są jeszcze dwie, o których poniżej (uwaga, dłuuuuuga lista)

@ koloruje następujący wyraz na zielono, wyraz nie może zaczynać się od dużych liter G, P oraz L

@P wstawia paragraf

@L przeskakuje do początku nowej linii

@Gx wstawia obrazek o numerze x:

0 'komórka' ;) //uwaga, ten obrazek może popsuć tekst, wprowadzić dziwne literki oraz uciąć okienko, więc nie polecam używać. Osobiście uważam że to jakiś prototypowy rodzaj interfejsu w grze
1 zakładka Domy + ikona Domów zwykłych
2 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo
3 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Punktu Naprawczego
4 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Fontanny
5 zakładka Rolnictwo + ikona Ziemia/Morze (myśliwi, rybacy, poławiacze jeżowców)
6 zakładka Rolnictwo + ikona hodowli zwierząt
7 zakładka Kultura + ikona Filozofii
8 zakładka Estetyka + ikona Upiększania (parki, kolumny)
9 zakładka Estetyka + ikona Obiektów Rekreacyjnych
10 zakładka Dystrybucja + ikona Agory
11 zakładka Dystrubucja + ikona Spichlerza
12 zakładka Dystrubucja + ikona Magazynu
13 ikonka Celów Misji
14 ikonka Drogi
15 ikonka Blokady Drogi
16 ikonka Usuwania
17 ikonka Cofania
18 obrazek punktu Połowów Ryb
19 zakładka Rolnictwo + ikona Sadów
20 zakładka Przemysł + ikona Wytwórni
21 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Szpitala
22 obrazek zmiany widoku na Pokaż Mapę Ogólną
23 obrazek zmiany widoku na Pokaż Informacje
24 ikonka Wiadomości
25 obrazki wszystkich ważnych Wydarzeń (Kataklizm, atak, pojawienie się potwora...)
26 ikonka Mapy Świata
27 zakładka Dystrybucja + ikona Handlu (porty i hurtownie)
28 zakładka Przemysł + ikona Surowców (mennica, tartak...)
29 zakładka Mitologia + ikonka Światyń
30 zakładka Mitologia + ikonka Cechu Rzemieślników
31 zakładka Mitologia + ikonka Herosów
32 zakładka Domy + ikona Domów elity
33 zakładka Wojska + ikona Warsztatów
34 zakładka Administracja + ikona Pałacu
35 obrazek flagi Oddziału + obrazek ustawień Taktyk
36 ikonka Autoobrony
37 obrazek Taktyki Obronnej
38 obrazek Taktyki Agresywnej
39 obrazek Taktyki Specjalnej
40 obrazek Łąki
41 zakładka Rolnictwo + ikona Plantacji
42 obrazek skały z Rudą Miedzi
43 obrazek skały z Rudą Srebra
44 ikonka Poproś Miasto o Towary (na mapie świata)
45 stara, nieużywana w grze ikona Wiadomości ze strzałkami
46 ikonka Mapy Świata + znacznik Miasta Macierzystego
47 znacznik Miasta Macierzystego + ikona Spełnij Prośbę
48 znacznik Miasta Macierzystego + ikona wysłania Darów
49 ikony Złupienia oraz Napaści
50 znacznik Miasta Macierzystego + ikona Złupienia
51 znacznik Miasta Macierzystego + ikona Napaści
52 zakładka Kultura + ikona Gimnazjum
53 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Posterunku
54 zakładka Administracja + ikona Poborcy Podatków
55 zakładka Wojsko + ikona Fortyfikacji
56 zakładka Estetyka + ikona Pomników
57 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Posterunku, z numerem 57
58 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Posterunku, z numerem 58
59 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Posterunku, z numerem 59
60 zakładka Higiena/Bezpieczeństwo + ikona Posterunku, z numerem 60
61 plansza DEMO 1
62 plansza DEMO 2
63 plansza DEMO 3
64 kwadracik przechodnia (pusty)
65 kwadracik przechodnia Immigrant
66 kwadracik przechodnia Emigrant
67 kwadracik przechodnia Bezdomny
66 kwadracik przechodnia Wózek (nieużywany w grze)
69 kwadracik przechodnia Plantator
70 kwadracik przechodnia (pusty)
71 kwadracik przechodnia Poborca Podatków
72 kwadracik przechodnia Nadzorca
73 kwadracik przechodnia Dostawca z wózkiem
74 kwadracik przechodnia (pusty)
75 kwadracik przechodnia Pospólstwo
76 kwadracik przechodnia Hoplita
77 kwadracik przechodnia Jeździec
78 kwadracik przechodnia (pusty)
79 kwadracik przechodnia Zawodnik (ze Stadionu)
80 kwadracik przechodnia Filozof
81 kwadracik przechodnia Sportowiec
82 kwadracik przechodnia Aktor
83 kwadracik przechodnia Handlarz lądowy (nieużywany w grze)
84 kwadracik przechodnia Statek Handlowy (nieużywany w grze)
85 kwadracik przechodnia Osiołek z bagażem (nieużywany w grze)
86 kwadracik przechodnia Bezdomny
87 kwadracik przechodnia Bandyta
88 kwadracik przechodnia (pusty)
89 kwadracik przechodnia Łódź Rybacka
90 kwadracik przechodnia Handlarz z Agory
91 kwadracik przechodnia Bandyta
92 kwadracik przechodnia Wózek
93 kwadracik przechodnia Bandyta
94 kwadracik przechodnia Pasterz Owiec
95 kwadracik przechodnia Pasterz Kóz
96 kwadracik przechodnia Uzdrowiciel
97 kwadracik przechodnia (pusty)
98 kwadracik przechodnia (pusty)
99 kwadracik przechodnia (pusty)
100 kwadracik przechodnia Dostawca z wózkiem
101 kwadracik przechodnia Handlarka Żywnością
102 kwadracik przechodnia Arystokrata
103 kwadracik przechodnia Strażnik z Muru
104 kwadracik przechodnia "enemy archer"
105 kwadracik przechodnia "enemy infantry"
106 kwadracik przechodnia "enemy horseman"
107 kwadracik przechodnia Koń
108 kwadracik przechodnia Poławiacz Jeżowców
109 kwadracik przechodnia (pusty)
110 kwadracik przechodnia (pusty)
111 kwadracik przechodnia Tragarz (nieużywany w grze)
112 kwadracik przechodnia (pusty)
113 kwadracik przechodnia Owca
114 kwadracik przechodnia Koza
115 kwadracik przechodnia Dzik
116 kwadracik przechodnia (pusty)
117 kwadracik przechodnia Myśliwy (od Dzików)
118 kwadracik przechodnia (pusty)
119 kwadracik przechodnia Drwal
120 kwadracik przechodnia z numerami
121 kwadracik przechodnia Triera (nieużywany w grze)
122 kwadracik przechodnia Rzemieślnik
123 kwadracik przechodnia Wilk
124 kwadracik przechodnia Woziwoda
125 kwadracik przechodnia Strażnik Miejski
126 kwadracik przechodnia Górnik Srebra
127 kwadracik przechodnia "enemy transport"
128 kwadracik przechodnia "enemy warship"
129 kwadracik przechodnia Kapłan
130 kwadracik przechodnia Zarażony Obywatel
131 kwadracik przechodnia (pusty)
132 kwadracik przechodnia (pusty)
133 kwadracik przechodnia (pusty)
134 kwadracik przechodnia (pusty)
135 kwadracik przechodnia (pusty)
136 kwadracik przechodnia Kamieniarz
137 kwadracik przechodnia Górnik Miedzi
138 kwadracik przechodnia Handlarz Uzbrojeniem
139 kwadracik przechodnia Handlarz Runem
140 kwadracik przechodnia Handlarz Oliwą
141 kwadracik przechodnia Handlarz Winem
142 kwadracik przechodnia Handlarz Końmi
143 kwadracik przechodnia Woły tragarza
144 kwadracik przechodnia Poganiacz wołów
145 kwadracik przechodnia dwaj siłacze (nieużywany w grze)
146 kwadracik przechodnia rzucający oszczepem (nieużywany w grze)
147 kwadracik przechodnia kobieta w niebieskiej sukni (nieużywany w grze)
148 do 184 kwadracik przechodnia (pusty)
186 do 203 plansza z logo Zeus
204 miniaturka Mapy Grecja z planszą Herkules + Hydra
205 miniaturka Mapy Grecja z planszą Jazon + Smok
206 miniaturka Mapy Grecja z planszą Perseusz + Meduza
207 miniaturka Mapy Grecja z planszą Achilles, Hektor, Koń Trojański
208 miniaturka Mapy Grecja z planszą Tezeusz + Minotaur
209 miniaturka Mapy Grecja z planszą Jazon + Talos
210 miniaturka Mapy Grecja z planszą Odyseusz + Cyklop
211 do 223 miniaturka Mapy Grecja
224 kwadracik przechodnia (pusty)
225 kwadracik przechodnia Zeus
226 kwadracik przechodnia Posejdon
227 kwadracik przechodnia Demeter
228 kwadracik przechodnia Apollo
229 kwadracik przechodnia Artemida
230 kwadracik przechodnia Ares
231 kwadracik przechodnia Afrodyta
232 kwadracik przechodnia Hermes
233 kwadracik przechodnia Atena
234 kwadracik przechodnia Hefajstos
235 kwadracik przechodnia Dionizos
236 kwadracik przechodnia Hefajstos
237 kwadracik przechodnia Achilles
238 kwadracik przechodnia Herakles
239 kwadracik przechodnia Jazon
240 kwadracik przechodnia Odyseusz
241 kwadracik przechodnia Perseusz
242 kwadracik przechodnia Tezeusz
243 kwadracik przechodnia Hydra
244 kwadracik przechodnia Kraken
245 kwadracik przechodnia Cerber
246 kwadracik przechodnia Cyklop
247 kwadracik przechodnia Meduza
248 kwadracik przechodnia Minotaur
249 kwadracik przechodnia Dzik Kalidoński
250 kwadracik przechodnia Smok
251 kwadracik przechodnia Talos
252 kwadracik przechodnia Hektor
253 kwadracik przechodnia Scylla
254 kwadracik przechodnia Menada
255 kwadracik przechodnia Satyr (od Dionizosa)
256 pusty obszar
257 do 302 pusty obszar (z suwakiem)

Dalej niż 302 nie dotarłem. Gdzieś dalej na pewno są ikonki i obrazki dla dodatku Posejdon; przechodnie, potwory, Hera i Atlas, oraz cała pozostała reszta.
Jak ktoś ma cierpliwość albo sposób albo info żeby je odnaleźć, chętnie skorzystam :P
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #12 dnia: 04.12.2016, 23:09:22 »
#4: Jak wywołać więcej Osuwisk niż programowe 3, ku cierpieniu naszych Graczy.

Tym razem bez obrazków, bo ciężko jest to wytłumaczyć, a póki co ten efekt zastosowałem tylko raz.

1. Tworząc mapkę, zostawiamy miejsca na osuwiska (różowe pola przy skalnych ścianach o poziomie 2 lub więcej) dokładnie cztery.
2. Ustawiamy 3 punkty Osuwisk na 3 z 4 polach Osuwisk.
3. Przechodzimy do faktów epizodu i ustawiamy wyzwolenia Osuwiska na którymś z punktów. Na przykład, w Epizodzie 3 ustawiamy Fakt wyzwalający Osuwisko numer 2.
4. Przechodzimy do następnego epizodu. W tym epizodzie wyzwalamy Osuwiska 1, 2 i 3.
5. Gramy w naszą misję; w Epizodzie 3, osuwa się grunt w punkcie Osuwiska numer 2.
6. Epizod 4; osuwa się grunt w punkcie Osuwiska numer 1, numer 3, oraz czwarte, nie oznaczone Punktem, Osuwisko.

Co i jak tutaj działa: z moich obserwacji wynika, że edytor Zeusa chce (być może nawet 'musi'), wyzwolić Osuwiska za każdym razem gdy żądają tego Fakty. Gdy po raz drugi wyzwalamy jakieś Osuwisko, wtedy program Zeusa, nie mogąc tego kataklizmu wywołać po raz kolejny, bierze pierwsze z brzegu dostępne pole Osuwiska bez punktu, tworząc 4te, ponadwymiarowe Osuwisko.

Osobiście tego nie sprawdzałem, ale podejrzewam, że 'ponadwymiarowych' Osuwisk da się 'ustawić' więcej. Trzeba pamiętać tylko, że najpierw gra użyje Osuwisk z punktami 1, 2 i 3, a dopiero potem te bez punktów.

...Być może (teraz to już czyste gdybanie z mej strony) ten sam efekt dałoby się zastosować ze zwykłymi Kataklizmami, ale te mają aż 8 punktów do ustawienia, co chyba wystarczy dla przebiegu każdej, nawet najdłuższej kampanii ;)
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: 'Łopatą po Okienkach' czyli Haspen o Edytorze Zeusa
« Odpowiedź #13 dnia: 14.01.2017, 16:35:04 »

A co z resztą wyzwalaczy? Które działają i jak one działają?


Na każdy z powyższych wyzwalaczy porobiłem kilka testów, a wyniki są niestety niezbyt interesujące: okazuje się, że żaden z wyzwalaczy nie działa inaczej i wszystkie zachowują się tak samo jak EFEKT BEZPOŚREDNI.

Jak widać, twórcy niedokończyli części Edytora i zaprogramowali poprawnie tylko jeden z siedmiu wyzwalaczy. A szkoda, gdyż dałoby to wiele nowych możliwości zabawy z Faktami a przez to, urozmaicenie misji.

Nie siedzę w edytorze zbyt długo, ale wydaje mi się, że częściowo jest to pozostałość wcześniejszych pomysłów zrealizowanych w innych sposób. Np. "cykliczny" postanowiono zastąpić "faktem wielokrotnym"; "automatyczny" zastąpiono "faktem zakończenia epizodu"; "brak przyczyn" to "zwykły fakt" itd. Choć mogę się mylić, ale z ich nazw wydaje mi się to dość logiczne. :)


Inna sprawa - próbowałem dać możliwość zbudowania grekom piramidy "duża kaplica Ateny". Teoretycznie jest to możliwe, bo program nie blokuje otrzymywania danin orychalku jeśli gramy na prawie greckim, a piramidę można ustawić z wszystkimi poziomami "białymi/marmurowymi", ale nie da się przeskoczyć braku przycisku postawienia piramidy w menu budowy - z tego co pamiętam to piramidy były w zakładce "estetyka", a ich tam nie ma, w sumie w żadnej zakładce nie ma bo sprawdzałem. Choć może ktoś ma pomysł co zmienić w mechanice gry by przycisk się pojawił, bo o ile piramidy niezbyt pasują do greckich polis to kaplice dla greckiego panteonu urozmaiciłyby grę. :)

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziewiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dziewiec):
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dwa):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre trzy):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem