W takim razie, ja też podzielę się swoimi spostrzeżeniami odnośnie edytora.
Może niektórzy to znają, ale opiszę
sposób na wielokrotne ataki boga po spełnieniu jakiegoś warunku. Dla przykładu – chcemy by w danym epizodzie Hades atakował miasto gracza dopiero po zabiciu Cerbera (taka zemsta) a nie od początku epizodu. Jak to zrobić? Już tłumaczę.
1. Na początku ustawiamy cztery fakty atak potwora (lub prośba boga – to bez znaczenia bo oba mają wyzwalacze) jeden po drugim o numerach 0,1,2 i 3 (zakładając, że to pierwsze fakty jakie planujemy bo oczywiście numery mogą być inne).
2. Następnie wypełniamy wszystkie okienka faktu 0 (w tym wypadku atak Cerbera) wedle naszych zamierzeń. Na dole wybieramy efekt „bezpośredni” (choć jest zawsze ustawiony domyślnie). Zostaje nam tylko okienko „następny fakt”. Wybieramy w nim numer 1.
3. Potem przechodzimy do faktu numer 1. Nie uzupełniamy w nim nic poza okienkami efektu (wybieramy „bezpośredni”) i „następnego faktu”, gdzie wpisujemy 2.
4. Dalej uzupełniamy fakt numer 2. Analogicznie nie wybieramy nic poza dwoma okienkami. Tu też musi być efekt „bezpośredni”, a w „następnym fakcie” nr 3.
5. W fakcie nr 3 postępujemy dokładnie tak samo, z tym, że w oknie „następny fakt” wybieramy nr 2. Efekt zostaje „bezpośredni”.
6. Teraz wracamy do faktu nr 1. Nie uzupełniamy więcej jego wartości w okienkach, tylko zmieniamy kategorię faktu na „atak boga”. Wybieramy Hadesa, typ faktu zmieniamy na „wywołane” a w okienkach „pomiędzy lata” wybieramy po jakim czasie od śmierci Cerbera bóg ma zaatakować miasto. Jeżeli chcemy by zrobił to natychmiast, wówczas w obu okienkach wpisujemy 0 (zauważcie, że choć nazwa okienka wskazuje na lata, to tak naprawdę w tym przypadku chodzi o miesiące, co jest bardzo ważne).
7. Później zajmujemy się faktem nr 2. Również nie zmieniamy jego już wcześniej zmienionych wartości a tylko jego kategorię na „atak boga”. Znów wybieramy Hadesa, typ faktu zmieniamy na „wywołane”. Teraz najważniejsze – uzupełnienie okienek „pomiędzy lata”. W tym przypadku należy pamiętać, że jeden fakt ataku boga mamy już za sobą i nie radzę wpisywać w okienkach wartości mniejszych niż 12 (tu też chodzi o miesiące) gdyż atak boga może trwać różnie, zależnie od wielu czynników od miesiąca do prawie roku więc by łańcuch zdarzeń działał poprawnie – „12” to absolutne minimum. Uzupełniamy więc wartościami, np. 12 i 14. W takim przypadku Hades zaatakuje ponownie w tym przedziale miesięcy.
8. Na koniec uzupełniamy fakt nr 3. Tutaj też nie zmieniamy jego już wcześniej zmienionych wartości a tylko jego kategorię na „atak boga”. Znów wybieramy Hadesa, typ faktu zmieniamy na „wywołane”. W okienkach „pomiędzy lata” znów wybieramy przedział miesięcy. Tym razem będzie to, np. 24 i 26. To właściwie tyle.
Takie ustawienie miesięcy sprawi, że ataki Hadesa będą wyglądały następująco: pierwszy raz bóg zaatakuje od razu po zabiciu Cerbera, potem odwiedzi nas za około rok, kolejny atak nastąpi po ok. dwóch latach, następny za ok. rok, kolejny za ok. dwa lata i tak w kółko.
Wygląda to dość skomplikowanie, ale bardziej „łopatologicznie” nie jestem w stanie tego wyjaśnić. Robimy po prostu swoiste zapętlenie faktów. Tak to działa.
Swoją drogą, ciekawe czy trik z dodatkową pszenicą składowaną do magazynu działałby poprawnie?
Sprawdziłem na mapce testowej i okazuje się, że konie już takie wybredne nie są - mieszkańcy zajadali się Serem, Mięsem, Rybami i Jeżowcami ze spichlerza, a w tymczasie Pszenica z magazynu została bezproblemowo rozwieziona po Stadninach
Dobrze wiedzieć. Może się przydać.