Nieśmiertelne Gry

Nieśmiertelne Gry => Inne gry => Wątek zaczęty przez: Anelg w 17.08.2011, 13:12:28

Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.08.2011, 13:12:28
Dzień dobry
Kojarzę Państwa jeszcze ze starej wersji forum Archeos  ;)
Pamiętam, że dawniej były fora na temat wielu klasycznych city-buildingów, natomiast tutaj nigdzie nie widzę Faraona :(

Czy mogę zainaugurować dyskusję na temat tejże gry? :P

---

Poza tym, mam pewien osobliwy problem związany z tą grą i muszę go rozwiązać do 19:00 :( Ale to już kompletnie nie wiem, gdzie zagadać...
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 17.08.2011, 15:07:37
Witamy! :) Zeus i Cesarz pozostały, a co to Farona - niestaty nie było w tamtym czaasie wielu zainteresowanych.
Spróbuj napisać tutaj, może ktoś przeczyta i będzie wiedział jak pomóc.
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.08.2011, 15:22:44
Chcę odinstalować grę (przenoszę ją na inny komputer). Mam jednak coś nie tak z plikiem uninst.isu przez co nawet gdy fizycznie usunę foldery, gra pozostaje w Panelu Sterowania i prosi o ów plik. Myślę, że gdyby ktoś posiadający tę grę przesłał mi go, wszystko byłoby w porządku. Mogłabym o niego poprosić?  :-[
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 17.08.2011, 15:34:48
Jeśli chodzi o samo usunięcie gry z komputera to są pewne programy, które czyszczą rejestr systemu i inne temu podobne rzeczy robią. Wydaje mi się, że można nawet po prostu usunąć grę z listy zainstalowanych programów w Panelu Sterowania, choć nie pamiętam jak to się robiło.
Poszukaj na google (http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=usuni%C4%99cie+z+listy+panelu+sterowania&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#sclient=psy&hl=en&client=opera&hs=MYM&rls=pl&channel=suggest&source=hp&q=lista+program%C3%B3w+panelu+sterowania&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=cfd749cf3dd6bcfe&biw=1362&bih=667). ;)
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.08.2011, 15:57:07
O rejestrze słyszałam. Zawsze jednak obawiam się, że coś napsuję ;) Ale dobrze, spróbuję.

EDIT: Jest ok!  :)
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 18.08.2011, 10:05:28
A tak z innej beczki – w które misje wolicie grać? Bardziej lub mniej pokojowe? Gracie konsekwentnie jednymi czy przeplatacie je na przemian? Ja jestem konsekwentna i w dawnych save'ach miałam zarówno serię pokojową, jak i wojowniczą. Może niedługo je (misje, nie sejwy) przeplotę jakoś.

Wojownicze mają mniejsze wymagania do ukończenia gry niż pokojowe. Najbardziej irytuje mnie mapa Abu (ósma mapa), bo trochę trudniej jest upchać ludność wraz z kompleksem świątyń.
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 18.08.2011, 13:33:58
Abu jak dla mnie też jest dość denerwujące, ale bardziej ze względu na handel morski, bo trzeba mieć wszystkie doki w jednym miejscu, a mapa jest rozległa. A kompleks świątyń nie jest obowiązkowy, poza tym nawet z kompleksem można spokojnie te 4000 ludzi uzyskać, choćby poprzez import odpowiednich dóbr.

Co do map to ja wybierałem czasem pokojowe czasem wojenne, ale później starałem się ukończyć wszystkie misje, więc grałem również w te, których nigdy nie wybierałem wcześniej.
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 18.08.2011, 18:45:20
O, tak! Często lokacja doków wymusza odpowiednie rozplanowanie miasta, gdyż (dla tych, co nie grali) w przeciwieństwie do Zeusa wszystko, co wymaga pracowników musi mieć w zasięgu domy. Na szczęście zawsze można otaczać tyły dzielnic drogami. Często też muszę ograniczać rozrastanie się domów, by pozostawały przy czterech kwadratach i tym samym miały ludzi gotowych do pracy. I tak to jest łatwiejsze niż w Cezarze, gdzie pierwsze wille (w Faraonie: dwory) są nadal czteropowierzchniowe.

Co do kompleksu – mnie często główny bóg (w Abu: Ptah) zaczyna się dąsać jak przy 2000-3000 ludzi nie ma kompleksu świątyń.

Hm, na temat całej gry można zadać tyle pytań, że na razie zamilknę ;)
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 18.08.2011, 20:20:43
Zamiast kompleksu można zbudować kilka dodatkowych świątyń lub kaplic, ale w sumie i tak na jedno wyjdzie. Dużo też zależy od poziomu trudności i czasu grania w daną misję. Ogólnie Faraon jest bardziej nieprzewidywalną grą niż Zeus.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 13.12.2011, 18:13:02
To ja podam dwie ciekawostki. Jeżeli będzie potrzeba ich więcej i ja sobie coś przypomnę, może nawet będą następne, chociaż zapewne niektóre z nich mogły się już pojawić na PhH ;)

1. Dobrze wiemy, że glinianki powinny być w pobliżu wody. Mało kto jednak wie, że... można je również postawić przy dowolnej krawędzi mapy!
2. W katalogu z dźwiękami (dokładniej w odgłosach budynków w katalogu Wavs) oprócz plików świątyń, kaplic i ich otoczenia znajduje się plik "temple2", którego nie ma okazji normalnie usłyszeć. Jest to dźwięk niezwiązany z żadnym konkretnym bóstwem. Czyżby była to kwestia posługiwania się jeszcze szablonami z Cezara?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 13.12.2011, 18:39:49
Co to jest PhH?

Pierwsze to nie jest raczej ciekawostka, bo każdy kto gra w Faraona powinien to wiedzieć ;).

O tym drugim nie wiedziałem. Przy okazji dowiedziałem się, że w grze są dwie wersje tekstu lektora i muzyki, jeden jak się gra przy nazwach miast egipskich, a drugi przy klasycznych. Kiedyś to się nawet dziwiłem, jak ściągnąłem jakieś pliki lektora z HeavenGames, że mają inną muzykę w grze, a tu się okazało, że ja też ją mam ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: KazuaR w 13.12.2011, 18:42:47
PhH - Pharaoh Heaven
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 13.12.2011, 18:51:18
Nigdy bym na to nie wpadł, myślałem że to coś w stylu FTW ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 13.12.2011, 18:55:11
...bo każdy kto gra w Faraona powinien to wiedzieć ;).

W sensie, że jest to takie oczywiste, czy że można uznać to za coś ważnego? Nie każdy lubi ułatwiać sobie grę chociaż u mnie jest z tym różnie. ;)

A z innej beczki: Bawił się ktoś kiedyś intensywnie cheatami na łaski/klątwy i co za tym idzie zadowolenie bogów? ;)
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 13.12.2011, 19:18:31
To jest raczej intuicyjne, tak samo jak np. to, że strażak gasi pożar, albo że kopalnia musi być w pobliżu kamieni ;). To nie jest żadne ułatwianie, tylko taka jest logika tej gry, bo niby w jaki sposób można sobie ułatwić ten aspekt gry?

Dobrze to wymyślili twórcy, że używanie tych kodów na błogosławieństwa, obniża ich łaskę. Co za dużo to nie zdrowo ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 13.12.2011, 19:32:37
A, to chyba też jest naturalne i niekoniecznie związane z cheatami, bo w końcu zadowolenie bogów nie może się utrzymywać na stałym poziomie. Czy ktoś jednak próbował przekroczyć maksymalny/minimalny stopień zadowolenia? :P

Co do intuicyjności. Czy gdziekolwiek jest zasugerowane, że gliniankę można postawić przy dowolnej krawędzi mapy, a niekoniecznie przy zbiorniku wodnym? :o
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 13.12.2011, 19:42:07
Nie da się chyba przekroczyć minimalnego czy maksymalnego poziomu ;).

No to by właśnie mogła być ciekawostka, że glinianki można stawiać przy krawędzi mapy, jednak pierwotnie pisałaś tylko o okolicach wody ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 13.12.2011, 20:22:22
No to by właśnie mogła być ciekawostka, że glinianki można stawiać przy krawędzi mapy, jednak pierwotnie pisałaś tylko o okolicach wody ;).

Napisałam to, tylko ukryłam treść przed przypadkowymi czytelnikami za pomocą jasnego koloru. Aby ją odczytać, trzeba zaznaczyć jej obszar. ;) A teraz i tak to już bez znaczenia. ;p

Z innych:

I pytanie – jak Bastet to robi, że gdy przeglądam bazary, jeden funkcjonuje standardowo, a w drugim mam wszystkiego nawet i tysiące?! Czy ona stale błogosławi jeden i ten sam bazar?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Haspen w 13.12.2011, 20:24:35
I pytanie – jak Bastet to robi, że gdy przeglądam bazary, jeden funkcjonuje standardowo, a w drugim mam wszystkiego nawet i tysiące?! Czy ona stale błogosławi jeden i ten sam bazar?

Podejrzewam że to tak samo jak z Herą w Zeusie - gdzie tylko jedna agora jest napełniana...
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 13.12.2011, 20:33:48
W takim razie przepraszam, bo nie przeczytałem tego co było na biało ;).

Można to zedytować w pliku językowym, tylko nie wiem czy jakieś błędy by wtedy nie powstały.

Mnie się wydaje, że Bastet błogosławi wszystkie bazary i w każdym z nich dobra się podwajają. Jeśli jakiś bazar jest słabo używany albo ma się szczęście i się kilka razy pod rząd będzie miało to błogosławieństwo to właśnie można dojść do tych dużych liczb, jednak maksymalnie tylko 20 tysięcy. Z domami jest chyba tak samo, tylko że limit jest inny.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Kalontas w 13.12.2011, 20:58:40
Zdaje mi się, że w Zeusie też był kiedyś błąd zezwalający na 5 rodzajów żywności. Coś z podarkami, i/lub świątynią Hery - których to rzeczy edytor nie sprawdzał pod kątem żywności.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: PannaPe w 15.12.2011, 11:21:03
Swojego czasu uwielbiałam grać w Faraona, jednak jest od dużo trudniejszy od Zeusa. Właśnie najbardziej denerwujące było to, że domy musiały stać blisko wszelkich budynków. Pożar, który zajmował wszystkie sąsiednie budynki też napsuł mi krwi. Aczkolwiek chętnie wracam do Faraona. Ciężko było mi przejść misję z Men - nefer, bo ciągle kasa uciekała, i zniechęcałam się do Faraona. Po kilku próbach jednak udało się :). Przerażające w zwykłych scenariuszach były ilości ludzi 10 000 :O, gdzie ich pomieścić.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.12.2011, 08:53:29
Pięć, no może sześć osiedli wypełnionych Luksusowymi Rezydencjami* spokojnie wystarczyć.
A jeżeli chcesz rozwijać Dwory i Posiadłości polecam osobne osiedla ;)

Ogólnie, jeżeli buduje się osiedle podobnie jak w Zeusie, polecam nie budować wszystkich domostw od razu. Osobiście, najpierw buduję tak gdzieś połowę z nich. Jedna z przyczyn jest oczywista: dzięki temu możliwa jest większa kontrola nad liczbą pracowników (w przeciwnym przypadku łatwo o bezrobocie). Druga natomiast też dotyczy pierwszej, ale inaczej. Okresowo zdarza się zjawisko niżu demograficznego, a powyższa technika pozwala na względnie równomierne przybywanie imigrantów.
                     
Oczywiście to, co piszę (na przykład przypis poniżej), to dla niektórych graczy już truizmy i będą znudzeni moim postem ;) Dlatego zadam pytanie na inny temat: Czy da się zrobić tak, żeby podobnie jak w Zeusie gra nie potrzebowała płyty do odpalenia? Mimo obu pełnych instalacji nadal taka potrzeba występuje...     

*Zahamować ich rozwój możesz poprzez ograniczenie ich terenu i/lub zakazanie pobierania przez bazar dóbr luksusowych.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 17.12.2011, 17:38:59
Tylko, że jak się ma aż tyle wyższej klasy domostw to są problemy z pracownikami, a też nie można przekroczyć limitu gry. Nie wiem czy tu chodzi o niż demograficzny, ale na wyższych poziomach trudności ciągle trzeba budować nowe osiedla, bo z każdym rokiem ubywa pracujących robotników, chociaż liczba ludności jest ta sama. Mnie się wydaje, że to ma chyba związek ze stanem zdrowia. Poza tym jak się zniszczy jakieś osiedle, a następnie zbuduje od nowa to problem z tą częścią ludności znika.

Można grać bez płyty jak się ma odpowiedniego cracka, ale nie jest to do końca legalne. Możesz też zrobić obraz płyty, zainstalować emulator napędu np. Daemon Tools i uruchamiać grę za pomocą tego narzędzia.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 17.12.2011, 19:44:25
Tylko, że jak się ma aż tyle wyższej klasy domostw to są problemy z pracownikami

No bo Luksusowa Rezydencja jest ostatnim "zwykłym" domostwem. Klasę "leżących brzuchem do góry" pisarzy stanowią tylko mieszkańcy Dworów i Posiadłości. ;)

Cytuj
Nie wiem czy tu chodzi o niż demograficzny, ale na wyższych poziomach trudności ciągle trzeba budować nowe osiedla, bo z każdym rokiem ubywa pracujących robotników, chociaż liczba ludności jest ta sama. Mnie się wydaje, że to ma chyba związek ze stanem zdrowia.

Minister żywności przedstawia strukurę ludności nie tylko pod względem historii liczebności i poziomu domostw, ale i pod względem wieku. Nie wiem dokładnie, jakie są widełki wieku produkcyjnego ale sam kształt ogólny może wiele mówić. ;)
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 23.12.2011, 14:35:35
Misja Meidum.
Bogowie łaskawi i pochwalający, festiwale odbywają się regularnie, kompleks świątyń stoi od dawna, wszystkie świątynie pracują bez zarzutu... a ludzie na ulicach boją się gniewu bogów.  :o

Jako że nic nie przychodzi mi do głowy, może zastanówmy się nad tym problemem niekoniecznie na serio. ;)

1. Może to jakiś samozwańczy urzędnik przegrał zakład?
2. Mam dużo starszych ludzi w mieście. Im człowiek starszy, tym częściej myśli o zaświatach i powstają takie oto destruktywne myśli.
3. ?.?.?.

W każdym razie, ta gra nie przestanie mnie zaskakiwać :D

Poza tym, zastanawiam się nad tym jakie osoby podłożyły swego czasu głosy pod te wszystkie postaci. Zdaje mi się, że kapłanką Bastet stała się Gabriela Kownacka (cześć Jej pamięci). Jeśli moje przypuszczenia są słuszne, świetnie uzupełnia to pewną inną kapłańską (no, powiedzmy) funkcję. ;)
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 26.12.2011, 15:07:52
A, i jeszcze jedno drobne pytanie. Jak (uczciwie :P) rozpocząć rozgrywkę w północnym Dahshur? Jak tylko zacznę rozwijać miasto, nadchodzi atak nieprzyjaciela a funduszy nie ma za dużo ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 26.12.2011, 21:01:35
Może łaska bogów opiera się u Ciebie na festiwalach i stąd to niezadowolenie kapłanów? Lepiej stawiać dużo świątyń i kaplic.

To nie była raczej Gabriela Kownacka ;). Poza tym wydaje mi się, że chyba tylko jedna kobieta podkładała głos pod wszystkie postacie żeńskie w grze.

Północny Dahshur nie jest zbyt trudny, a ataki pojawiają się chyba dopiero po siedmiu latach, więc w tym czasie można wyszkolić przynajmniej jeden oddział. Na niższych poziomach wystarczają łucznicy, na wyższych trzeba zainwestować w piechotę, ale z tego co pamiętam czasem się dostaje podarunki w postaci miedzi, więc nie jest źle. Fundusze można pozyskiwać ze sprzedaży piwa i wapienia, ze wskazaniem na to pierwsze ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 27.12.2011, 09:45:48
Podarunki dostaje się, jak się wyśle Selimie żywność.

Hm, ma ktoś może save'a z tej misji, najlepiej tuż przed zakończeniem? ;)
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 27.12.2011, 13:33:10
Wysyłam, ale nie wiem czy Ci to w czymś pomoże, bo później misje są jeszcze trudniejsze ;).

Miasto takie sobie, ale przynajmniej liczba pracowników jest odpowiednia i finanse są na plus ;).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 27.12.2011, 14:12:20
Akurat sobie poradziłam, przyczyną pytania o save'a było to:

http://caesar3.heavengames.com/cgi-bin/caeforumscgi/display.cgi?action=ct&f=25,7646,,20

Wniosek? Muszę nauczyć się kochać patche. :D

E: No właśnie, gdzie jest polski patch? Bo w poszukiwaniach dotarłam aż do forum Archeos. :D
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 27.12.2011, 14:26:58
Pamiętam ten błąd. Jak miałem jeszcze starą wersję to musiałem wpisać kod, żeby grać dalej ;).

Polski patch trudno zdobyć, ale angielski chyba też można zainstalować (u mnie nie było problemów).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 27.12.2011, 14:34:29
Swoją drogą piramidę w Sakkarze też miałam zbugowaną, ale tam nie ma wygładzania brzegów więc budowa jakimś cudem zakończyła się.

To dla porównania wrzucę save'a z normalnego (co tu kryć) poziomu trudności (ale czy da się go otworzyć?!). Jak widać, ludności jest mniej a i część magazynów już wywaliłam. Natomiast skąd świątynie poza dzielnicami? Bo jak widać, rozdzieliłam pojedynczy pakiet świątyń pomiędzy dwie dzielnice ale zgodnie z niepisaną regułą na każdy tysiąc ludzi bóstwo oczekuje dla siebie kolejnej świątyni. I trzeba było dobudować.

Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 27.12.2011, 15:08:49
Całkiem dobrze, ja mam niestety inny styl budowania (domy dla biednych ludzi, by był dostęp do pracowników).

Jednak czy ten jeden bazar na dzielnicę jest wystarczający? Nie masz czasem tak, że Ci podupadają domy?

Lepiej nie robić drogi do monumentu, bo transport bloków skalnych dłużej schodzi. Wydobywasz wapień z tej małej wyspy, przez co czas budowy jeszcze bardziej się wydłuża. Na dodatek czasem zdarza się tak, że armia atakuje tą malutką wyspę i wtedy cały sektor ginie, włącznie z pałacem, który się tam znajduje ;).

Warto budować akademię, bo żołnierze są przynajmniej trochę doświadczeni na starcie.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 27.12.2011, 15:21:45
Akurat armia nie atakowała tamtej "wyspy" ani razu. Zawsze nadchodziła z zachodu. Dlatego właśnie tam na wschodzie była pierwsza dzielnica razem z pałacem i dlatego jest ona mimo wszystko rozwinięta. ;)

Oczywiście, że mogłabym wydobywać wapień na zachodzie. Ale brak wody + ataki... A czasami postawienie pojedynczego szałasu nie wystarczy. Owszem – czasami buduję dzielnice uboższe ale i wtedy staram się, by dotarły do Przestronnego Domostwa. Nie chciałabym, aby stan domów i związanych z nimi usług odbijał się na wskaźnikach kultury i dobrobytu.

Pojedynczy bazar wystarczy, chociaż racją jest, że przy większych rezydencjach potrzeba dwóch. To chyba kwestia poziomu trudności.

Droga wyszła sama z siebie, bo wydmy zablokowały mi krótsze dojście a z tego, co wiem bez drogi robotnicy nie przychodzą. Natomiast źle zrobiłam, że wybudowałam magazyny nie po tej stronie co trzeba. :P

I powtórzę pytanie: gdzie można znaleźć polski patch?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 27.12.2011, 18:29:41
Widocznie miałaś szczęście, bo mnie przynajmniej raz atakowali na tamtym małym kawałku.

Pojedyncze domy mają raczej niewielki wpływ na dobrobyt, a na kulturę chyba nawet żadnego.

Forty masz przy granicy, więc nie sądzę, aby wrogowie zdążyli cokolwiek zniszczyć. Co do wody to racja, ale może gdyby się zbudowało dzielnicę w jakiś szczególny sposób to dałoby się rozwinąć te domy.

Może to kwestia wersji gry, ale u mnie robotnicy przychodzą nawet bez drogi.

Masz Kleopatrę czy samego Faraona?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 28.12.2011, 10:02:18
Kleopatrę. ;) Nie wiem, czy widziałeś ale korzystałam z posągów z dodatku.

No, pora na On. :P Tam nie ma piramid, więc chyba nic się nie popsuje...

Tak BTW to zastanawiam się, czy da się przepisać mapki z kampanii do scenariuszy niezależnych (czyli do edytora). Chociaż wolałabym je powiększyć, a tego edytor mi niestety nie umożliwi.

Oczywiście kampania zostałaby bez zmian. A numer z glinianką nie działa przy niektórych krawędziach ze względu na to, że dotycząca ich część jest zakryta przez właściwe granice mapy, które są nieco węższe od teoretycznych. Poza tym pewnie patch to zweryfikował i usunął, a ja i tak z tego nie korzystam. :P
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: enost w 28.12.2011, 20:10:44
To chyba w Kleopatrze te błędy zostały wyeliminowane. Przy wersji 2.0 nie ma problemu z budową piramid, więc patch jest chyba niepotrzebny, jeśli chodzi o tę kwestię.

Niedawno ktoś na Heaven Games udostępnił program do tworzenia z pliku .pak plików .map i .set, ale to chyba tylko z tych misji, które robili użytkownicy. W każdym razie na pewno jest to możliwe, tak samo jak powiększanie mapy.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 26.05.2012, 20:24:08
Ale gdzie są mapy z kampanii? ;)

Nie ma jak refleks, wiem, ale ja z czym innym.

Otóż Sawu/Mersa Gawasis to jest jakaś czarna rozpacz! Czy tylko ja tak gram, że moim zdaniem bez Przestronnych Apartamentów (drugi pobielany domek który pierwszy raz pojawia się w Memphis (V)) to jeszcze nie jest miasto? :P
Próśb jest tyle, że nawet uśmiech Ra nie pomaga, a Bastet zamiast pozwolić go ułaskawić to przerywa organizację festiwali, zapewne uważając, że ludkowie na dole kiepsko organizują te święta i nikt tak dobrze tego nie zrobi jak ona. ;)
Nawet atak nie jest tak denerwujący, przynajmniej ten pierwszy. ;)
No dobra. Średnie Państwo, weź się w garść...
Właśnie, jaka jest dokładna korzyść z festiwali i czy korzyść z festiwalu organizowanego przez Bastet jest dla każdego bóstwa z osobna mniejsza niż dedykowany festiwal?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 14.06.2012, 11:50:19
Ple ple ple. Zbudowałam dzielnicę koło złóż i nie mogłam spełniać innych próśb, bo handlarze lądowi z surowcami nie docierali na miejsce (specyficzne uformowanie terenu – niezbędne promy).
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: thor-x w 21.06.2012, 19:47:29
mam problem w faraonie.. otoz nawet w misjach gdzie nie moge budowac infrastruktury militarnej co jakis czas atakuja mnie duze oddzialy wojska.. Kiedys gralem i tego nie bylo.. pomocy..
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: thor-x w 22.06.2012, 21:44:28
sciagnalem nawet inna wersje i znalazlem stara gdzie bylo wszystko ok... i w kazdej misji mnie atakuja ciagle...
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 22.06.2012, 22:14:49
A dbasz o opinię Państwa? Pokazuje ją ostatni ze wskaźników, który wyświetla się u ministrów oraz po spojrzeniu na pałac.
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 26.06.2012, 10:13:56
No właśnie to się z tym łączy.

A ja mam inny problem. Po przeniesieniu folderu z grą w inne miejsce, podczas uruchomienia gry mam taki komunikat:

Cytuj
reason file has too many lines, expected 54 | kontynuować? (czy jakoś tak)

Po potwierdzeniu gra działa, ale przycina przy save'ach, zaś muzyka "advent" oraz parę innych dźwięków się zniekształca. Katalog z dźwiękami posiada je wszystkie nieuszkodzone, więc to nie ich wina raczej. Nawet przeskanowałam ten folder i niczego nie wykryło.

Przypuszczam, że wystarczyłoby podmienić plik "auto reason phrases", ale nie chce mi się reinstalować gry. :<
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 26.06.2012, 11:03:02
Już nieważne. :<
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 26.06.2012, 19:16:30
Rozwiązałaś problem?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 26.06.2012, 20:27:31
Zainstaluję od nowa, nośnik się wykrzaczył (Przysięgam, że był nowy i nie kupowałam go na bazarze!). Profil i save'y wyciągnęłam ze starej lokacji (sprzed przeniesienia) ale nie wiem, czy będą działać ;)
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: akmon w 10.01.2013, 20:50:30
A ja mam inne pytanie, a mianowicie - czy jest dobre spolszczenie do Faraona? Szukałem polskiej wersji do kupienia, ale nie znalazłem - i w związku z tym kupiłem angielską, widząc że w internecie figurują spolszczenia. Wypróbowałem ich kilka, ale każde z nich ma (przynajmniej z moim egzemplarzem gry) ten sam problem - nie wyświetla tekstu większości komunikatów (o zaatakowaniu, o żądaniu dóbr przez królestwo i kilku innych). Wyskakuje okienko, ale jest puste. Natomiast jest grupa wiadomości wyświetlających się normalnie (np. brak pracowników czy błogosławieństwo jakiegoś boga).
Czy tylko ja mam taki problem? Jeśli nie - jak z nim sobie poradzić?
Tytuł: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 12.01.2013, 19:44:39
Przyczyną jest wadliwy plik eventmsg.txt (to on odpowiada za wyświetlane teksty wiadomości). Wyjścia masz dwa (i pół ;)):

1) zainstalować Kleopatrę (dodaje nowe typy wiadomości, a tym samym naprawia także usterkę dotyczącą starych),
2) samodzielnie znaleźć usterkę i ją naprawić (zapewne jest to baaardzo trudne, nie wiem, gdyż nie próbowałam ;)).
  2 i 1/2) zapytać kogoś, czy nie udało mu się naprawić tej usterki. Wtedy wystarczy, że podeśle Ci ten plik. ;)

Mogę podesłać eventmsg z Kleopatry, ale obawiam się, że ze względu na dodatkowe treści może nie zadziałać.

Ogólnie polecam jednak wyjście 1), przy okazji jest naprawione kilka tekstów z Pomocy (nie wszystkie), a także teksty we wskaźnikach (kiedy osiągają wartość bliską maksymalnej) i parę innych rzeczy. ;)
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 22.07.2014, 10:46:07
Necro party.
W sumie double necro, bo dawno mnie tu nie było. ;)

Z tego, co pamiętam, w Kleopatrze, by przekroczyć 75 pkt kultury, konieczne jest wybudowanie zoo. Teraz przyjrzałam się ostatniej misji w Faraonie i tam jest konieczne 80 pkt. Instaluję grę od nowa i obawiam się, że może lepiej się wstrzymać z instalacją Kleopatry, bo może zablokować mi możliwość ukończenia misji. A może Kleopatra ją zmodyfikuje? Wie ktoś?

EDIT: Wygląda na to, że tak. (http://caesar3.heavengames.com/cgi-bin/forums/display.cgi?action=ct&f=25,7775,,20) Zatem po prostu witajcie. :) A przy Faraonie jeszcze z pewnego względu zostanę. ;P
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Anelg w 22.07.2014, 12:33:00
Ważna informacja.

Znalazłam plik z Kleopatry z dawniejszej instalacji
(zmodyfikowany lekko przeze mnie ze względu na stylistykę i odmianę wyrazów)
i spróbowałam nim naprawić usterkę z Faraona.

Poniżej wgrywam oryginał (_old) i wyedytowany plik.
Po jednej próbie stwierdzam, że działa, natomiast gwarancji nie daję.

Jeśli plik będzie odpowiadał, wstawię dodatkowo oryginalny plik z Kleopatry i ten zmodyfikowany
(modyfikacja dotyczy nie tylko wiadomości z Faraona).
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: KazuaR w 26.05.2015, 14:55:57
Odkopuję temat, ale w słusznej sprawie.

[LINK - Faraon wraz z dodatkiem Kleopatra będzie dołączony do nadchodzącego numeru CD-Action] (http://www.cdaction.pl/news-41573/cd-action-072015---rozwiazania-wtorkowych-przeciekow.html)
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: ziemek8 w 26.05.2015, 22:25:50
O, ciekawe tylko czemu w angielskiej wersji językowej.
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: KazuaR w 27.05.2015, 18:52:53
Pewnie polska bylo ciezko dorwac.  :p
Tytuł: Odp: Faraon (+ Kleopatra)
Wiadomość wysłana przez: Sidu87 w 05.06.2015, 23:51:32
Po angielsku, bo to pewnie wersja z GOG  :) Pamiętam, że jakiś czas temu za śmieszne pieniądze nabyłem tam właśnie Faraona z Kleopatrą oraz Zeusa z Posejdonem  ;) wersje o tyle fajne, że nie potrzebowały płyt aby działać :D teraz pozostaje mi już tylko znaleźć w necie plik dzięki, któremu można grać w faraona w rozdzielczości HD i chyba sobie przejdę jeszcze raz tę grę :D na nowo będę się czuł jak wtedy, gdy grałem w to w wieku 11 lat :D