Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest trzy odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre cztery):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac dwa (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre jeden):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre piec):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 14.07.2020, 21:39:06 »

Och - zdecydowanie szopy postrzygaczy (czy hodowla innych zwierząt) musi się zawsze odbywać na jednej łące. Pasterze w Zeusie nie posiedli umiejętności organizacji i podziału pracy, bo nawet jak się postawi przy jednej łące szopę i 8 owiec oraz przy drugiej łące szopę z 8 owcami - to i tak będą się wymieniać w opiece nad owcami.

A może to ich sposób pracy - by wymieniać się doświadczeniem z innymi pasterzami chadzają na inne łąki podpatrzeć jak oni tam pracują i pogadać o robocie. ;)
Wysłany przez: Ramptourist
« dnia: 14.07.2020, 18:45:01 »

Mój powrót po latach do gry zaczął się od budowy miasta Teby w misji Zeus i Europa, aczkolwiek uważam że miasto zostało ostatecznie popsute przez kilka drobiazgów.

Moje osiedle wygląda tak że jest to prostokątna droga otaczająca 24 domy w środku, po boku także są domy i kwadratowe budynki a na gorze lub na dole budynki o innych gabarytach jak teatr/gimnazjum/szpital. Obok osiedla 3 pola są przeznaczone na estetyke, stanowią one także bok kolejnego osiedla o tych samych kształtach. Liczba domow wynosi około 45 na osiedle co daje liczbę 2700 mieszkańców na jedną pętlę. Oznacza to że generalnie agora musi dostarczyć około 90 paczek jedzenia rocznie co w niektórych osiedlach nie udało się osiągnąć. Problem polega na tym że agora nie zawsze wysyła kupca do najbliższego spichlerza więc trzeba to wziąc pod uwagę że kupiec ma tendencję do chodzenia do spichlerza po lewej stronie mimo że ten po prawej jest bliżej.

Drugi błąd to produkcja uzbrojenia oraz rzeźb w dwóch różnych miejscach na mapie co powoduje problemy z dostawą brązu. W przypadku miasta Teby kiedy brąz jest kupowany z dwóch miejsc także te hurtownie/porty handlowe powinny być blisko siebie.

Trzeci błąd to produkcja runa w 2 różnych miejscach na mapie co powoduje że postrzygacze z jednego miejsca idą do owiec po drugiej stronie mapy. Przy założeniu chęci budowy miasta na 50000 ludzi konsumpcja runa wynosi około 210 motkow rocznie (nie licząc domów elity). Można założyć że wraz z eksportem i elita optymalna byłaby produkcja 300 motkow runa rocznie co przy założeniu że każda szopa będzie produkować 7 motkow rocznie oznacza że około 43 szopy postrzygaczy powinny znajdować się w jednym  miejscu na tyle optymalnie ulokowani aby mogli conajmniej 7 motkow rocznie wyrobić. Musi być też to w miarę blisko brzegu ze względu na handel morski.

Czwarty błąd to niezoptymalizowanie produkcji oliwek. Jeszcze muszą to dopracować ale wydaje się że jeden domek plantatorów może rocznie dać nawet 20 słojów oliwek pod warunkiem że bardzo szybko będą mogli dostarczyć swój produkt czy to do magazynu czy tłoczni. W tym wariancie na jeden domek plantatorów powinny przypadać 3 tlocznie. W moim mieście nie udało mi się przez brak zrozumienia tematu osiągnąć takiej wydajnosci, więc mnóstwo miejsca straciłem na kolejna przestrzeń na kolejne drzewa oliwne.

Spróbuję podejść do tematu jeszcze raz. Powyżej 25000 mieszkańców zaczynają się problemy z bezrobociem mimo nadprodukcji wszystkich możliwych towarów, a bez sensu stawiać 30 cechów tylko po to żeby ludzie mieli jakas prace.

Taki już jest Zeus, fajnie jakby wyszedł jakiś uwspółcześniony remake
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem