Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bazylozaur

Strony: [1] 2 3 ... 16
1
Sprawy organizacyjne / Odp: Kompaktowy wygląd
« dnia: 10.06.2023, 10:25:01 »
Mnie podoba się tak jak jest. Opcjonalność w tym przypadku jest dobrym rozwiązaniem.

2
Miałem kilka razy ten sam problem, ale nie znalazłem rozwiązania. Pozostaje jedynie powtórzyć epizod.

3
Inne gry / Odp: City-building marzeń?
« dnia: 06.09.2022, 21:30:22 »
A co sądzicie o tym by stworzyć amatorsko city buildera własnego?
Niejednokrotnie już były podejmowane takie próby. Nic jednak z nich nie wyszło. Bez porządnego, zmobilizowanego zespołu z odpowiednim liderem i zarządzaniem nawet najlepsze pomysły kończą niestety w szufladzie. Smutne lecz prawdziwe.  :'(

4
Inne gry / Odp: City-building marzeń?
« dnia: 05.09.2022, 16:45:47 »
Podobnie jak ziemek8, wolałbym poprawioną i wzbogaconą wersję Zeusa. Sam już od długiego czasu zbieram pomysły, poprawiam i rysuję nawet koncepty. Wszystko to jednak tylko do szuflady, bo i tak wiem, że nic z tego nie będzie. Mimo wszystko miło jest się trochę pogłowić nad tabelą mitologii w taki sposób by była bardziej urozmaicona oraz jak najbardziej zgodna z mitami a do tego jeszcze zbalansowana.

5
W rzeczy samej, interesujące.
Ostatni "normalny" rok, kiedy data działa prawidłowo to 32767r n.e. (trzydzieści dwa tysiące siedemset sześćdziesiąty siódmy rok naszej ery :o), jest to także ostatni rok który możemy ustawić w edytorze misji jako n.e. (próba ustawienia daty początkowej jako 32768r automatycznie zmienia "n.e." na "p.n.e.").
Hmm... czy Ty właśnie ustaliłeś datę apokalipsy? ;)

6
Download / Odp: Olimpijska draka
« dnia: 16.05.2022, 16:44:44 »
A jaką masz wersję gry? Z dodatkiem? Bo jest wymagany.

7
Przywitaj się / Odp: Hej :)
« dnia: 22.03.2022, 17:21:52 »
Cześć Sonia. Witamy serdecznie.

8
Download / Odp: Olimpia - misja epizodyczna
« dnia: 18.01.2022, 17:47:10 »
heh, przyznam sie szczerze utknałem w martwym punkcie. Dojście do portu odblokowało sie, hydra zabita, życzenie Heraklesem spełnione, Perseusza nie mogę sprowadzić bo wymaga świątyni Zeusa a tam dostepu nie ma. Nie wiem jakie wydarzenie powoduje osuwisko w tym punkcie. Mineło ponad 10 greckich lat i nic.wszystkie prośby o towary spełniam na bieżąco, wszystkie miasta poza Cyme podbite, armia na full (oczywiście bez konnicy bo światynia Demeter też zablokowany dostęp), ktos coś doradzi co tu jeszcze moge zrobić?
Mogę Ci trochę pomóc podpowiadając co możesz zrobić, ale z drugiej strony nie chcę psuć zabawy innym graczom. Sprawdź dokładnie wszystkie opcje w mieście, tzn. czy nie grasuje w nim żaden potwór albo może masz jakieś zaległe życzenia bogów do spełnienia. Powinno pomóc. Jeśli będziesz tylko bezczynnie czekał na rozwój sytuacji bez podejmowania żadnych akcji, to się nie doczekasz bo ta misja epizodyczna jest skonstruowana w taki sposób żeby zawsze było coś do zrobienia.

Jeżeli oczekujesz konkretnej podpowiedzi, to mogę Ci jej udzielić, ale musiałbyś założyć profil. Wtedy wysłałbym na Twoją skrzynkę prywatną wiadomość z poradą. W takiej sytuacji "wilk byłby syty i owca cała" bo inni gracze niekoniecznie lubią spoilery. 

9
Bazylozaur- może podasz te źródła które o tym mówią?  Wtedy ci powiem czy są wiarygodne (znam się na tym). (W sumie nie zdziwi mnie jeśli to Platon- twórca Atlantydy i drugiej afrodyty czy erosa, oraz paru innych dość dziwnych wymysłów)
Nie chciało mi się szukać pozostałych, ale czy Homer jest wystarczająco wiarygodny?
Dla przykładu - w jednym z mitów z Herą, Zeusem i Hypnosem, bogini prześladuje żeglującego Heraklesa zsyłając na niego wiatr uniemożliwiając herosowi dotarcie do celu.

10
Czy istnieje gdzieś rozpiska ile winorośli per jeden domek plantatorów? I ile to daje wina na końcu?
Chodzi o taką rozpiske dla każdego z dóbr
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że obowiązuje tu zasada ósemki, tzn. jeden domek plantatorów obsługuje osiem winorośli. To samo tyczy się drzew oliwnych. Oczywiście wszystko to musi rosnąć w niedużej odległości od domku. Jeżeli się mylę, niech ktoś mnie poprawi.

11
Różne zródła to słowo klucz. Zwłaszcza te póżniejsze
Czy w takim razie wolałbyś Herę pod postacią belki lub słupa? Bo tak właśnie przedstawiano ją najwcześniej. Opowieści i wyobrażenia z czasem ewoluują. To naturalne. Na tym polega mitologia. Większość mitów ma dwie a nawet i więcej wersji różniących się mniej lub bardziej. Nie ma jedynej słusznej właśnie dlatego, że to jest mitologia, która nie jest równoznaczna z prawdą.

Ona była boginią małżeństw i rodzin (a szczególnie opiekunką dzieci i matek). Nigdy nie zdradziła Zeusa
Poza tym była też boginią Władzy i patronką królestw.jej świętymi zwierzakami były Krowy i pawie.

ALE władzy nad strefą powietrza nie miała.
Większość się zgadza, ale nadal podtrzymuję jej władzę nad powietrzem. Musiałem sięgnąć do kilku źródeł, żeby potwierdzić czy czasem mnie pamięć nie zwodzi. I tak, miała władzę nie tylko nad powietrzem, ale tak jak Zeus, również nad wszystkimi pomniejszymi bóstwami zaliczanymi do tej sfery.

Ciekawe jest to że twórcy gry dobrze dobrali do niej potwora- To ona wysłała Sfinksa na Teby (by ukarać ojca Edypa za to że był pedofilem).
A nie przeszkadza Ci już to, że w grze Sfinksa zabija Atalanta?

Rzymska wersja Hery się trochę różniła ale to inna sprawa
I tak i nie. Ba! Nawet w poszczególnych greckich miastach Hera wyglądała trochę inaczej oraz przypisywano jej inne cechy.

Na koniec dodam tylko, że w samej grze, jej twórcy też nieźle namieszali w mitach. Tu naciągnęli, tam wymyślili a i tak wszystko jakoś trzyma się kupy, bo nadrzędnym celem jest balans.

12
Hera nie była tego boginią. Ona po prostu jest królową bogów. To zeus ma władze nad tą przestrzenią a przez to bogowie wiatrów też mu podlegają. Hera jednak nie ma nad nimi władzy.
Różne źródła podają inne informacje. Rzeczywiście, według niektórych była tylko królową bogów ze względu na małżeństwo z Zeusem. Późniejsze podania i opisy przypisują jej jednak znacznie więcej cech oraz obszarów wpływów. Była boginią małżeństwa i płodności, opiekunką kobiet, patronką macierzyństwa oraz rodziny, władczynią nieba a także gwiazd. Grecy uważali ją za uosobienie atmosfery. W późniejszych wiekach opisywali ją jako prawie równą Zeusowi pod względem władzy nad powietrzem. Dlatego właśnie napisałem, że może chronić jedynie przed burzami i trąbami powietrznymi, co wynika z jej kompetencji. Zeus natomiast panował całkowicie nad pogodą.

13
Błogosławieństwa:
2. Mleczarnie. Jest ktoś kto to robi (nie licząc Zeusa) i nadal nie umiem tego znaleźć?
Jestem prawie pewien, że Zeus nie błogosławi mleczarni. Błogosławi on jedynie te budynki, które błogosławią inni bogowie a żaden z nich jakoś "nie lubi" tego obiektu.

Niektóre pomysły są nawet ciekawe, ale za dużo nie da się wymyślić przy obecnej wersji gry. Trzeba by było wzbogacić ją o nowe dziedziny życia mieszkańców i różne dodatkowe kwestie przeszkadzające w budowie miasta. Można na przykład wprowadzić kilka zjawisk pogodowych, takich jak choćby burza, susza, trąba powietrzna i sztorm. Nie są to kataklizmy, bo działają na mniejszą skalę i są generowane przez grę losowo co kilka lat. W ten sposób świątynie niektórych bogów chroniłyby przed konkretnymi zmianami aury. Zeus jest przecież w mitologii bogiem odpowiedzialnym za pogodę więc może zapewnić idealne warunki atmosferyczne chroniąc polis przed wszelkimi jej zmianami. Hera jako bogini niebios i powietrza zapewniałaby bezpieczeństwo przed burzami oraz trąbami powietrznymi. Świątynia Posejdona - przed sztormami a Demeter - suszami.

14
Zeus Pan Olimpu / Odp: Trick z unikaniem kataklizmów
« dnia: 10.09.2021, 22:16:26 »
Etap zakończył się  bardzo szybko a lawa się nie pojawiła. Myślałem że może przyjdzie po jakimś konkretnym czasie bo to niezależne od epizodu. Ale tak się nie stało.
Wszystkie ustawienia katastrof w misjach są ściśle określone przez ich autorów. Niektóre oczywiście da się przeskoczyć, ale z pewnością nie wszystkie, zwłaszcza jeśli twórca przewidział wszystkie możliwe posunięcia gracza.
Wychodzi więc na to że jeśli do jakiegoś epizodu w którym występuje kataklizm, można się przygotować i go bardzo szybko zaliczyć- potencjalnie unikamy kataklizmu. Nie wiem czy to w kazdym wypadku tak działa, będę testował.
Idealnym rozwiązaniem byłoby po prostu sprawdzenie ustawień w edytorze misji, jednak nie mamy takiej możliwości w przypadku oryginalnych kampanii. Pozostaje tylko gra "na czuja".

15
Download / Odp: Mityczne łowy
« dnia: 09.09.2021, 16:38:31 »
A mi się pojawił jeden błąd.

Za każdym razem jak próbuję otworzyć mapę świata to wywala mi grę. Plik z mapą oczywiście skopiowałem do folderu DATA... W innych misjach stworzonych przez graczy nie mam tego problemu.

Ktoś miał coś takiego, czy tylko u mnie tak to działa? Gram na wersji gry z GOG z modem skalującym rozdzielczość do HD.
Nie podmieniałem mapy. Uznałem to za zbyteczne.

16
Download / Odp: Mityczne łowy
« dnia: 06.09.2021, 19:08:30 »
Całkiem przyjemna kampania. Bardzo ładne mapy i sprawnie zaplanowany handel. Scenariusz może nie porywa, ale jest w porządku. Nie mogę tylko przeboleć błędów w tekstach. Ogólnie było ich niewiele i nie rzucały się tak bardzo w oczy, oprócz jednego, ciągle i ciągle powtarzanego. Mam tu na myśli stosowane tu zaimki "Cię" oraz "Ciebie" a także ich pochodne. Choć bywają sytuacje, gdzie można ich używać zamiennie, to w wielu przypadkach w Twojej misji aż raziło mnie niewłaściwe ich wykorzystanie. Tam, gdzie powinno być "Cię" Ty pisałeś "Ciebie". Należy to poprawić.

17
Porady / Odp: Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 03.09.2021, 19:52:57 »
Jeśli o Dionizosa chodzi, to łatwo go można wygonić pierwszym lepszym oddziałem wojska  :P
To prawda. Dionizos jest najłatwiejszy do przepędzenia. Bodajże nawet myśliwy jest w stanie się do pozbyć. Za to na przeciwnym biegunie znajduje się Posejdon - ze względu na trudno dostępny obszar, jakim jest woda.

18
Porady / Odp: Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 30.08.2021, 21:04:08 »
Pierwsze słyszę o sposobie na herosa. Może przypadkiem nawet to widziałem, ale nie zwróciłem uwagi. :D
Pewnie dlatego, że nie zawsze działa.  :)

Nigdy też nie zawracałem specjalnej uwagi gdzie pojawia się bóstwo - czy przy pałacu czy przy wejściu do miasta. Widocznie tylko Zeus, Hades, Hera, Atena i Afrodyta poznali tajniki teleportacji, inni bogowie muszą się pofatygować do miasta wchodząc głównym wejściem. ;)
Akurat ta "drużyna pałacowa", w przypadku zburzonego lub niedostępnego pałacu, pojawia się chyba przy największej budowli w mieście, ale tego nie jestem do końca pewien. Do sprawdzenia.

19
Porady / Odp: Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 29.08.2021, 20:06:14 »
Jest to jak najbardziej poprawne. Otóż jeżeli mamy w mieście świątynię Hery, to powstrzymuje ona atakującego Zeusa. W przypadku gdy mamy świątynię Zeusa, ten powstrzymuje atakującą Herę. Nie ma przecież nigdy sytuacji gdzie jakiś bóg jest jednocześnie nieprzyjazny i przyjazny.  ???
Myślałem, że po dwudziestu latach po premierze gry nie muszę tłumaczyć takich rzeczy.

20
Porady / Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 29.08.2021, 10:55:18 »
Jak za pewne wiadomo, w wielu misjach mamy do czynienia z nieprzyjaznymi bogami, którzy od czasu do czasu atakują nasze miasto powodując nieraz spore straty w budynkach, mieszkańcach oraz w szeregu innych dziedzin dobrze prosperującego polis zakłócając jego funkcjonowanie. Aby się przed tym uchronić lub chociaż zminimalizować straty, należy zastosować się do poniższych wskazówek.

Po pierwsze - oprócz wrogich bogów w danej misji, mamy też zazwyczaj tych przyjaznych, którym można wznieść świątynie. Każdy nieśmiertelny, któremu postawimy taką świątynię w mieście będzie walczył w jego obronie z bogiem atakującym. Oczywiście są pewne istotne różnice między poszczególnymi bogami oraz ich troską o miasto. Najlepiej w tej kwestii radzi sobie oczywiście Zeus, który automatycznie staje do walki z każdym Olimpijczykiem i w rezultacie zawsze wygrywa. Na podobnej zasadzie działa również Afrodyta, z tym że przegania jedynie Aresa, Hefajstosa, Hermesa i Dionizosa. Całkiem nieźle radzą sobie też Hera oraz Atena. Obie posiadają tę samą umiejętność, tzn. pojawiają się przy wrogiej armii i z nią walczą. Jak wiemy, Artemida oraz Ares atakują miasta ze swoją armią. Logicznym jest więc fakt, że i Hera i Atena gdy pojawią się przy wojskach, leją także ich boskich dowódców. Dodatkowo czczenie Hery zapewnia miastu ochronę przed Zeusem. Pozostali bogowie nie kwapią się do walki, chyba że akurat spotkają na swojej drodze wrogiego Olimpijczyka. I tu właśnie jest pies pogrzebany więc przechodzimy do następnego punktu.

Po drugie - dobre rozplanowanie świątyń sprzyja ochronie miasta. Wystarczy na początku misji rozeznać się w zakładce mitologii, które z bóstw jest nam nieprzyjazne a które przychylne, po czym zaprojektować miasto w taki sposób by nieśmiertelni czczeni w mieście jak najczęściej spotykali tych atakujących. Jak to zrobić? Każdy wrogi bóg ma wyznaczone przez grę miejsce pojawiania się (zawsze to samo) w polis. Oto lista tych obszarów oraz rangi każdego Olimpijczyka.
1) Zeus - przy pałacu;
2) Posejdon - najtrudniejszy do określenia, jednak zawsze pojawia się w wodzie;
3) Hades - przy pałacu;
4) Hera - przy pałacu;
5) Demeter - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
6) Atena - przy pałacu;
7) Artemida - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
8 ) Apollo - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
9) Atlas - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
10) Ares - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
11) Hefajstos - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
12) Afrodyta - przy pałacu;
13) Hermes - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia;
14) Dionizos - brzeg mapy, w pobliżu punktu wejścia.
Jeżeli chodzi o wspomnianą wyżej rangę, to każdy bóg pokonuje tych pod nim na tej liście.

Po trzecie - dzielni herosi również są w stanie odpędzić wrogich bogów i to w zasadzie każdego! Jak to możliwe? A no tak, że musi być tu uwzględniony szczególny warunek. Heros musi stanąć do walki w chwili materializowania się boga w mieście lub chwileczkę później. Stawiamy więc przybytek bohatera przy punkcie pojawiania się boga. Wtedy na pewno na siebie trafią i wywiąże się między nimi walka. Heros oczywiście przegra (przynajmniej tak nas informuje komunikat) i pójdzie swoją drogą, ale wrogi Olimpijczyk znika natychmiast lub za momencik nie czyniąc szkód. Skuteczność tego sposobu określiłbym na około 80%.

Strony: [1] 2 3 ... 16

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem