Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sidu87

Strony: [1] 2
1
Download / Odp: Mityczne łowy
« dnia: 22.09.2021, 10:14:50 »
Super to zaraz sobie naprawię ten plik i rozegram sobie mapę. Swoją drogą właśnie wróciłem z Grecji i aż mnie nosi, aby rozegrać parę misji  ;D Gdybym jeszcze znalazł jakąś mapę, gdzie można wznieść twierdzę w Sunion lub rozwijać Delfy to byłoby super :D

2
Download / Odp: Mityczne łowy
« dnia: 09.09.2021, 07:55:05 »
A mi się pojawił jeden błąd.

Za każdym razem jak próbuję otworzyć mapę świata to wywala mi grę. Plik z mapą oczywiście skopiowałem do folderu DATA... W innych misjach stworzonych przez graczy nie mam tego problemu.

Ktoś miał coś takiego, czy tylko u mnie tak to działa? Gram na wersji gry z GOG z modem skalującym rozdzielczość do HD.

3
Stanowczo ta gra idzie w dobrym kierunku. Powoli małymi kroczkami ale jest coraz lepiej  ;D ;D ;D

4
Przez to nie wspieranie save'ów musiałem na nowo rozpoczynać 7 misję. Fajnie, że dodali te głosy, miasto wreszcie zaczyna żyć własnym życiem. Ale zdarzyło mi się też coś dziwnego, w pewnym momencie rozwinąłem wille (klasę średnią) i jeb brak prawie 800 pracowników podstawowych... Skąd, jak, dlaczego? Nie mam pojęcia... Musiałem nagle założyć dodatkową dzielnicę plebsu z własną infrastrukturą by móc dalej grać.

Co do płac i podatków to ja myślałem, że dzięki temu człowiek dłużej bez handlu się obędzie, a tu wręcz przeciwnie. Musiałem jak najszybciej rozwinąć ceramikę i zacząć ją eksportować, by przypadkiem nie zbankrutować. Miło być łatwiej, a wyszło niekoniecznie  ;D

5
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 09.03.2021, 15:14:21 »
Z tego co widzę, szykuje się wreszcie jakaś ciekawa aktualizacja. Twórcy chyba słuchają graczy i w najbliższym czasie wraz z patchem 1.1 zostaną wprowadzone: scenariusze; system podatkowy oraz płace; głosy przechodniów. To może oznaczać, że autorzy będą chcieli przybliżyć tę grę bardziej do klasyków studia Sierra  ;D

6
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 20.02.2021, 07:53:29 »
Też od dawna wyczekiwałem na tę grę  ;D Dodałem ją do biblioteki Steam, ograłem parę misji i muszę przyznać, że gra całkiem przyjemna, ponieważ spodziewałem się o wiele gorszej produkcji. Kampanię zapewne przejdę całą i bardzo liczę na Warsztat Steam oraz to co zacznie się tam pojawiać :) (aktualnie znajdują się tam 3 mody, z czego dwa to kolorystyczna nakładka na trawę, a ostatnim jest przejrzysta mapa pod rozbudowę - stan na poranek 20.02.21).

Ale niestety nie jest to gra, która kultywuję spuściznę takich tytułów jak Faraon, Zeus, czy Cezar. Tutaj wszystko jest bardziej nastawione na logistykę i planowanie przestrzenne. Ok jest to ciekawe podejście i trochę wkurzające bo pomimo prostoty gra stawia nam wyzwanie. I tak jak wspominał Haspen, nagle gdy wybudujesz farmy, dzielnice mieszkaniowe i świątynie zaczyna Ci brakować miejsca na dalszy rozwój. Osobiście mi najbardziej brakuje immersji z Zeusa, gdzie z głośników zalewa nas dźwięk tętniącego życiem miasta, ścieżka dźwiękowa jest ok, ale bark voice actingu jest tutaj odczuwalny.

Tak jak wspominałem grę przejdę, jest idealnym przerywnikiem do wyczekiwanego przeze mnie odnowionego Faraona. W sumie ciekawe jest to, iż to już druga ostatnimi czasy wydana gra typu city buildier, która rozgruwa się w starożytnej Mezopotamii :)

7
Inne gry / Odp: Caesar III Open Source Clone Mod! [Julius]
« dnia: 02.01.2021, 22:07:50 »
Super dzięki wielkie, biorę się za pobieranie :)

8
Inne gry / Odp: Caesar III Open Source Clone Mod! [Julius]
« dnia: 02.01.2021, 10:45:50 »
Cześć wszystkim w Nowym Roku!!

Właśnie sobie ściągnąłem mod Augustus (to on wprowadza monumenty oraz usprawnienia znane z późniejszych gier). Natomiast mam pytanie techniczne. Posiadam wersję Cezara z GOGa, która jak wiadomo jest po angielsku. Ktoś wie jak można zmienić język gry na PL? Niby człowiek wszystko rozumie ale po polsku gra się po prostu przyjemniej :D

9
Anno 1602 / Odp: Anno History Collection - 25.06 premiera
« dnia: 25.06.2020, 21:48:03 »
Właśnie... Może stracili kod gry z tą funkcją? Byłby to nie pierwszy i nie ostatni raz, gdy tak się dzieje ze starą grą... Mnie też ciekawi czemu w tej części nie ma języka polskiego? Wydawało mi się, że w oryginale były chociaż polskie napisy...

10
Anno 1602 / Odp: Anno History Collection - 25.06 premiera
« dnia: 25.06.2020, 08:14:13 »
Wszystko jest na Anno Union. Ostatnio publikowali artykuły dotyczące każdej z części: opis co zrobili, co poprawili, co dodali nowego. Każda z gier będzie dodana wraz ze swoim dodatkiem. Każda jest wyceniona na 10 euro, jedynie Anno 1404 ma kosztować 15 euro - oczywiście kupując je wszystkie w pakiecie płaci się mniej. Z tego co wyczytałem w Anno 1503 nie będzie polskiej lokacji. Poniżej zamieszczam link do artykułu o Anno 1602 :)

https://www.anno-union.com/en/devblog-anno-1602-history-edition-2/

Nawet udało mi się znaleźć info o tym dodatku: "As with all classic Anno games, 1602 would eventually get an expansion called “New Islands, New Adventures”, which not only added dozens of new scenarios and islands, but also improvements to the core gameplay. All this content is of course also part of the History Edition release." Także nic tylko kupować i na nowo ogrywać :) Z miesiąc temu zainstalowałem sobie wersję którą zakupiłem na Ubi Store i o dziwo różniła się od tej którą pamiętałem z dzieciństwa. Poza dodatkowymi scenariuszami znalazło się kilka nowych animacji, nowa muzyka, a nawet budynek - młyn wodny ;)

Jutro lecę po swój egzemplarz do sklepu :)

11
Anno 1602 / Odp: Anno History Collection - 25.06 premiera
« dnia: 24.06.2020, 21:39:34 »
Właśnie miałem napisać taki sam post :) Ja już zamówiłem sobie preordera, najlepsze jest to, iż Anno 1602 wraz z niepublikowanym wcześniej dodatkiem będzie w pełnej polskiej lokacji :D miło będzie sobie przypomnieć tego klasyka :D

12
Download / Odp: Gordiasz i Midas
« dnia: 27.09.2019, 15:47:45 »
Ale super!! Już ściągam i będzie grane  :D :D :D

13
Download / Odp: Odbudowa
« dnia: 23.02.2018, 15:55:03 »
Cudownie będzie móc pograć w coś wieczorem, ostatnio nawet wróciłem do klasycznych kampanii, które praktycznie znam na pamięć byleby tylko chociaż troszkę pograć w Zeusa :D

14
Dzięki za info, od razu kupiłem :D

Ale mam problem z magazynami i młynami... Tzn gdy chcę je spersonalizować co w danym magazynie bądź młynie ma być składowane, to gra świruje, mianowicie wszystkie opcje składowania zlewają się na całą mapę. Przykładowo gdy w jednym magazynie zakazuje gromadzenia ceramiki to i w całej reszcie magazynów również. Mało tego młyny są powiązane z magazynami więc gdy chcę zakazać składowania żywności w magazynach to jednocześnie zakazuję składowania jej w młynach... tak się nie da grać :(

15
Inne gry / Odp: Immortal Cities: Children of the Nile
« dnia: 04.05.2016, 18:19:24 »
Siamka, sorki za dłuższą przerwę ale majówka mnie pochłonęła. :P jutro zamieszczę coś nowego plus dokładnie opisze działanie wojska zarówno w mieście rodzinnym jak i na mapie świata :P

16
Inne gry / Odp: Immortal Cities: Children of the Nile
« dnia: 28.04.2016, 08:58:37 »
A tak se myślę, że i naszemu klerowi taki patch by się przydał - może by znormalnieli :P

Ale wracając do pytań to tak, jest Wielka Kampania, podzielona na 5 okresów historii Egiptu i za każdym razem mamy do wyboru 3 różne miasta, które reprezentują odpowiednie niski, średni oraz trudny stopień problematyczności w zarządzaniu. Dodatkowo gra posiada scenariusze, które możemy rozegrać. W necie krążą też kampanie i misje stworzone przez graczy, bo gra ma wbudowany edytor misji, który zapewnia dodatkową zabawę :)

Mapa ma ogromny wpływ na fabułę misji, część rzeczy musimy odkryć aby np.. nawiązać kontakty z danym miastem, czy wybudować jakiś monument. Mapa jest dodatkowym motywatorem, aby odkładać surowce i rozpoczynać handel. Dla przykładu w moim aktualnym mieście - Nechen - nie ma naturalnych złóż wapienia, muszę założyć kopalnie na mapie, aby móc oba rodzaje wapienia sprowadzać. Ale to się wiąże z olbrzymimi kosztami eksportu jedzenia, zatem najpierw muszę potężnie rozwinąć miasto i etc. i etc...

Tutaj załączam screena mojej mapy świata, którą mam teraz w grze, część eksploracji już odbyłem a część jeszcze nie. Można zobaczyć jak bardzo się różni ta mapa od wcześniejszej zamieszczonej na początku :)

17
Inne gry / Odp: Immortal Cities: Children of the Nile
« dnia: 27.04.2016, 11:59:44 »
Handel i mapa świata.

Handel bardzo przypomina ten z Faraona oraz Zeusa, tzn. otwieramy mapę, klikamy na miasto z którym chcemy nawiązać kontakty handlowe i gotowe, no prawie ;) Aby nawiązać handel z miastem wpierw trzeba zapłacić za otwarcie danego szlaku, zazwyczaj jakiś trybut w jedzeniu, cegłach lub papirusie oraz trzeba mieć dostępnego wysłannika. Gdy już to uczynimy, do naszego miasta zaczną przybywać barki i handel się rozpocznie automatycznie. Aha handel z miastami odbywa się tylko drogą wodną, dlatego należy wcześniej wybudować przystań, aby statki miały gdzie przybijać.

Dodatkowo na mapie znajdziemy handlarzy drobnych, którzy oferują bezpośrednią wymianę z naszymi mieszkańcami. Za otwarcie takich szlaków płacimy niewiele, a karawany przybywające do naszego miasta rozbijają się na wybudowanym targowisku, lub jeżeli jest ich bardzo dużo to w najbliższej okolicy. W raz z rozwojem miasta przydaje się wybudować kilka targowisk oraz skrybę który będzie pobierał cła w postaci jedzenia od handlarzy.

Mapa ma poza tym jeszcze kilka przydatnych funkcji, czasami niezbędnych do osiągnięcia celów misji. Otóż nie wszystkie szlaki handlowe i miasta mamy odkryte od razu. Wcześniej należy odbyć eksploracje w danym kierunku, aby mieć dostęp do nowych miast i handlarzy. Mało tego możemy tam wznosić monumenty oraz ważniejsze świątynie, podbijać wrogie osady oraz zakładać forty.


18
Inne gry / Odp: Immortal Cities: Children of the Nile
« dnia: 27.04.2016, 11:17:35 »
A co się dzieje jak dziecko dorasta? Zakłada własną rodzinę? ;)

Tak, dokładnie :) Na starcie mamy ograniczoną ilość dostępnych wieśniaków, ale dzięki temu, że każda rodzina z czasem się rozwija, to dzieci albo przejmują obowiązki po swoich rodzicach, albo zakładają własne rodziny. Ciekawostką jest to, że wykwalifikowani pracownicy tacy jak np. kapłan, po przejściu na emeryturę, może osiąść w naszym mieście jako dostojnik (jeżeli są jakieś dostępne rezydencje) i założyć własną rodzinę.

Przy okazji po tym jak zaktualizujemy grę najnowszym pachem, kapłan może posiadać żonę, czego nie ma w podstawowej wersji gry, a ona bardzo usprawnia jego funkcjonowanie (w sensie, że robi zakupy :P )

19
Inne gry / Odp: Immortal Cities: Children of the Nile
« dnia: 26.04.2016, 13:53:33 »
Rodzina.

Każdy budynek posiada swoich mieszkańców, najczęstszym modelem jest rodzina 2+1. Wytłumaczę jej funkcjonowanie na przykładzie rodziny handlarzy art. pospolitymi. Mamy tam męża oraz żonę i dziecko, Mąż zbiera surowce, kobieta wytwarza potrzebne towary, dziecko pomaga ojcu w zbieraniu surowców, a matka dodatkowo chadza na zakupy, wymieniając nadwyżkę posiadanego jedzenia bądź innych artykułów na te potrzebne :) Tak dział mechanika pozyskiwania niezbędnych do życia materiałów. Każdy obywatel coś robi i za coś odpowiada, dzięki temu zarządzamy żyjącym miastem.

Inne grupy społeczne takie jak arystokracja, ród królewski, czy handlarze art. luksusowych dodatkowo mogą zatrudnić służących, dzięki temu idąc na zakupy np. księżniczka nie musi sama nosić zakupów, mało tego może pozyskać więcej niż jeden towar (towarzyszy jej dwoje służących).

Ten screen pokazuje życie miasta, kobiety wytwarzają produkty na dachach swoich domów, część rzemieślników nosi towary do siebie, a inni pozyskuję niezbędne surowce. Wg mnie dzięki takim właśnie detalom ta gra zyskała u mnie mega popularność :)

20
Inne gry / Odp: Immortal Cities: Children of the Nile
« dnia: 26.04.2016, 13:43:03 »
A ile jeden taki dzień trwa w rzeczywistym czasie?

Jeden dzień przy zwykłej prędkości to mniej więcej 5 minut :) czyli rok trwa ok 15 minut. Fajnie się to odbywa bo jest to tryb dobowy, więc mamy poranek, dzień, zachód i noc, dzięki czemu gra się fajnie prezentuje :)

Specjalnie na potrzeby tego tematu założyłem nowe miasto (pierwsza misja głównej kampanii - Nechen).

A oto jak wygląda moja dzielnica arystokracji zaraz na początku gry, taki starter mam zawsze :)

Strony: [1] 2

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem