Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - enost

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Inne gry / Odp: [Command&Conquer] Aż dziwne...
« dnia: 03.03.2021, 22:14:28 »
Grałem przez krótki czas w Red Alert 2. Niby gra mi się podobała, ale jednak wolę dawniejsze klimaty, szczególnie starożytność.

2
Dzielnice / Odp: Dzielnica dla elit
« dnia: 02.03.2021, 20:56:02 »
Tego screena znalazłem w wątku podlinkowanym przez Ziemka, a jego autorem jest Rybku. Słuch o nim zaginął, tak że atlantydzkiej wersji chyba nie zrobi już :D Też właśnie nie pomyślałem, że można dwa gimnazjony w ten sposób wybudować. Przy liniowym ułożeniu wychodzi jakoś 16 domów, a tutaj jest ich 20, a jeszcze może jeden lub dwa domy by się dało wcisnąć, np. jeśli przesunęłoby się teatr.

3
Na telefonie gram bardzo rzadko, przeważnie są to jakieś karcianki. Lubię serię Majesty, tak że wypróbowałem kiedyś wersje mobilne. Dość przyjemnie się grało, jednak pecetowe wersje dużo lepsze wg mnie.

4
Offtopic / Odp: Screen lata 2011
« dnia: 02.03.2021, 20:40:21 »
Chyba tylko jedna edycja była tego konkursu? Ja bym chętnie wziął udział gdyby była nowa edycja :D

5
Dzielnice / Odp: Dzielnica dla elit
« dnia: 28.02.2021, 16:04:19 »
Zazwyczaj domy elit budowałem liniowo, ale Rybku przedstawił sposób, w którym można budować prostokątnie, co jest chyba bardziej efektywne.

6
Offtopic / Odp: Dzień dobry
« dnia: 28.02.2021, 16:00:08 »
Cześć, tutaj nikt nie pyta o żadne konta, tak że możesz spać spokojnie :D

7
Download / Odp: Wyspa Handlu
« dnia: 28.02.2021, 15:58:18 »
Ponad 10 lat temu grałem w tą misję, tak że już nic z niej nie pamiętam, więc nie za bardzo mogę pomóc. Jeśli pojawiają się ataki innych miast to lepiej walczyć niż dawać okup. Nie wiem czy w tej misji tak się da, ale czasem warto posiedzieć dłużej w pierwszym epizodzie i nazbierać pieniędzy, towarów i rozwinąć wszystko, wtedy w późniejszych epizodach gra jest łatwiejsza.

8
Inne gry / Odp: Wywiad z twórcą gry Faraon
« dnia: 28.02.2021, 15:53:02 »
Mnie się podobają wizualnie te odświeżone wersje. Szata graficzna Nabuchodonozora wg mnie nie wygląda zbyt nowocześnie, właśnie jest bardzo podobna do tych ze starszych tytułów.

Tylko czemu ludziska pytali 3 razy o to samo?
Może dlatego, że pytania można było zadawać w różnych miejscach, ale pewnie i tak znalazły się takie osoby, które nie czytały pytań innych osób tylko zamieściły swoje.

9
Offtopic / Odp: Po długiej przerwie -- hejka
« dnia: 28.02.2021, 15:48:21 »
Jeśli chodzi o wątki to ujęło mnie to, but I might be a little bit biased :)
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1436.msg8239#msg8239
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=836.msg6450#msg6450
To jest taka aluzja, że Kikimora to również Ty? I jak w końcu z tym spolszczeniem, udało Ci się znaleźć takie, które Cię satysfakcjonuje? ;)

10
Offtopic / Odp: Po długiej przerwie -- hejka
« dnia: 26.02.2021, 15:54:41 »
Cześć, jak odkopiesz jakieś stare wątki to chyba nic złego się nie stanie :)

11
Offtopic / Odp: [Sell/Trade] Pomysł na misję, dość dziwny
« dnia: 25.02.2021, 16:53:42 »
Pomysł wydaje mi się dość ciekawy, a też chyba nikt jak dotąd nie robił kilku wersji danej kampanii w Zeusie. Nigdy nic nie wiadomo, może nawet by wyszło coś lepszego niż Cyberpunk 2077 :D

12
Inne gry / Odp: Wywiad z twórcą gry Faraon
« dnia: 25.02.2021, 16:48:27 »
Sporo można się dowiedzieć z tego wywiadu na temat powstawania Faraona, ale też i zdarzają się wzmianki odnośnie Dzieci Nilu czy nieukończonej Medieval Mayor, a także o samym koncepcie gier typu city-building.

13
Original War / Odp: Sand of Siberia - Nowa wersja 1.4!
« dnia: 25.02.2021, 16:43:30 »
Ostatnie zdanie dość sugerujące. Nigdy nie grałem w Original War, a okazuje się, że polska społeczność tej gry jest dość rozwinięta, nawet powstały już krótkie biografie niektórych jej członków. Pamiętam, że był tutaj kiedyś użytkownik o nicku Nefarem, miał nawet swój kanał na YT, gdzie np. mierzył się z misjami Haspena. Niestety wszystko usunął i chyba nawet na tym forum nie ma ani jednej jego wiadomości. Wygląda na to, że popadł w konflikty z różnymi osobami i później musiał się usunąć w cień. Szkoda, bo miał pewne zasługi w rozwoju serwisu, jak chociażby wspomniane gameplay'e z Zeusa.

14
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 25.02.2021, 16:20:18 »
Gram na wersji z GOG i tutaj wczytywanie gry nie trwa zbyt długo, choć mój komputer jest dość leciwy. Gra działa płynnie i jak dotąd nie pojawiły się żadne błędy techniczne, co jest jakimś plusem.

Dużo osób mówi, że gra jest za łatwa, a wg mnie nie jest to do końca prawda. Owszem, nie ma kataklizmów, wojen i innych utrudnień, jednak nie tak łatwo jest zbudować dobrze zbalansowaną gospodarkę. Pieniądze można zdobyć tylko z handlu (ewentualnie w nagłych przypadkach poprzez zburzenie budynków), jednak żeby handlować z miastami trzeba mieć wystarczający poziom prestiżu. Może się tak zdarzyć, że wyda się wszystkie pieniądze i później już nie będzie się miało jak podnieść prestiżu.

Mało jest surowców naturalnych dostępnych z poziomu miasta, bo poza produktami rolniczymi jedynie glinę można wydobywać. Pozostałe, czyli miedź, kość słoniowa, złoto itd. trzeba kupić, a to kosztuje. Mnie było trudno wyprodukować nadwyżkę, którą można sprzedać i równocześnie utrzymać na stałym poziomie wille i rezydencje. Oczywiście mówię już o późniejszych misjach, bo gdzieś tak do misji 7 nie ma za wiele trudności, nie buduje się dużych miast. W przypadku dalszych misji musiałem poświęcić kilka godzin, żeby spełnić wymogi misji. Na razie najtrudniejsza była dla mnie misja 11, czyli ta którą prezentował GamerZakh. Teraz jestem w misji 12, a ogólnie wszystkich ich jest 13.

Fajnie, że jest możliwość w niektórych misjach rozpoczęcia z już zaczętym miastem, a nie na pustej mapie. Zawsze to jakieś urozmaicenie, tym bardziej, że rozgrywka nie jest zbyt dynamiczna. Obce miasta jedynie żądają przysłania towarów i to chyba w sposób dość losowy, tzn. mogą zażądać każdego dostępnego towaru, niezależnie od etapu gry, tak mi się przynajmniej wydaje. Niestety nie otrzymuje się darów od innych miast, nie mówiąc o jakichś innych interakcjach, które urozmaiciłyby grę, np. jeśli spełni się prośbę to miasto zaczyna handlować jakimś dodatkowym towarem, zwiększa obrót lub zmniejsza ceny itp. Szkoda też, że wszystkie misje opierają się na tym samym schemacie, czyli trzeba mieć określoną populację ludzi, różnego rodzaju domy na odpowiednim poziomie, prestiż, oraz wybudowane monumenty. Innych celów brak. Dodatkowo zawsze się ma dostęp do wszystkich surowców, które się już poznało, czyli jak dojdzie się do misji, w której jest glina to już przez wszystkie następne misje będzie się miało dostęp do tej gliny. Wg mnie ciekawiej by było, gdyby misje również tym się różniły, że różne produkty trzeba nabywać z importu, a nie zawsze te same.

Gra ma wiele mankamentów, które twórcy pewnie jakoś będą starali się naprawiać, jednak mnie się w miarę podoba. Tak czy inaczej nie wiem jeszcze ile w nią pogram. Na pewno postaram się ukończyć całą kampanię, a później może zrobię przerwę i po jakimś czasie zobaczę czy są dodane nowe treści do gry.

15
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 17.02.2021, 23:17:43 »
Może brak scenariuszy to taka sugestia, żebyś jakiś stworzył :D

16
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 17.02.2021, 20:56:23 »
Szybki jesteś, dopiero co gra wyszła, a tu już recenzja :D

O co chodzi z tym pustym menu? Na screenie nie widać, że menu jest puste. Aha, pewnie mowa o tych scenariuszach, że ich w ogóle nie ma?

Z tym ekranem ładowania przypomniał mi się Lethis, bo tam właśnie tyle trzeba było czekać aż gra się załaduje, ale później chyba jakoś to zoptymalizowali, tak że może i w przypadku Nabuchodonozora też tak się stanie.

17
Offtopic / Odp: [Sell/Trade] Pomysł na misję, dość dziwny
« dnia: 11.02.2021, 19:08:46 »
Pewnie ostatecznie misja ta nie powstała? Jaki był dokładnie pomysł?

18
Zeus Pan Olimpu / Odp: Piąty rodzaj żywności
« dnia: 11.02.2021, 18:11:30 »
Czyli dobrze mi świtało, że ktoś prowadził takie eksperymenty, tyle że wyniki eksperymentów błędnie zapamiętałem :D

Czyli teoretycznie może być więcej nawet niż 5 rodzajów żywności jeśli się poustawia odpowiednio daniny lub będzie miało świątynię Hery i Demeter równocześnie, a inne rodzaje żywności niż pomarańcze i pszenica będą ustawione w edytorze?

19
Zeus Pan Olimpu / Odp: Piąty rodzaj żywności
« dnia: 11.02.2021, 13:47:55 »
Słyszałem o takim zjawisku, podobnie jest chyba jak się ustawi 4 rodzaje żywności inne niż pomarańcze i da możliwość postawienie świątyni Herze, przez co po wybudowaniu takiej świątyni automatycznie w grze pojawią się pomarańcze. Być może z pszenicą od Demeter też tak jest. Nie wiem czy to jest błąd czy normalnie można grać z 5 rodzajami żywności i żadne błędy po pewnym czasie się nie pojawią. Ktoś chyba prowadził takie eksperymenty i mu wyszło, że można normalnie grać z tyloma rodzajami żywności, ale nie mam pewności. Możliwe też, że w jakiejś oryginalnej misji też było dostępnych 5 rodzajów żywności.

20
Zeus Pan Olimpu / Odp: Zeus w 3D ?
« dnia: 07.02.2021, 16:44:44 »
Kilka lat temu francuscy fani Zeusa chcieli stworzyć własną wersję tej gry, a nawet dodatek o Kronosie, ale prace utknęły na bardzo wczesnym etapie. Jedna osób chyba właśnie z tej okazji tworzyła modele 3D, chyba nawet ktoś zamieścił tutaj te grafiki albo może ja je zamieszczałem. Te teraz udostępnione być może są dziełem tej samej osoby, która wykonywała te modele kilka lat temu, a może to jest jeszcze inna osoba. Gdzieś tam na francuskim forum była mowa o Open Olympusie, mają też własny kanał na Discordzie, gdzie dyskutują o tym projekcie i nie tylko, ale wydaje mi się, że nic konkretnego nie powstało.

Na tym kanale został niedawno dodany film, gdzie wszystkie modele są zaprezentowane na "kuli ziemskiej": https://www.youtube.com/watch?v=ybqp6eseGMQ
Całkiem fajnie to wygląda.

Na tym francuskim forum jeszcze ktoś inny zamieścił wpis o swoim projekcie dotyczącym silnika do city-builderów: https://github.com/Vinorcola/CityBuilderEngine
To tak w ramach ciekawostki.

Strony: [1] 2 3 ... 14

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem