Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ziemek8

Strony: 1 [2] 3 4 ... 78
21
Stadion / Skok wzwyż - najekonomiczniejsza armia
« dnia: 28.09.2021, 21:22:06 »
Zasady tej dyscypliny to wybudowanie miasta z jak największą armią ze specjalnymi regułami - tylko jedna agora duża i jedna agora mała dozwolone w całym mieście (lub trzy agory małe) oraz brak szałasów w mieście. Innymi słowy - największa dzielnica elity! Każdy hoplita lub jeździec - 1 punkt. Wszystkie oficjalne misje i gry otwarte z Zeusa i Posejdona są dozwolone. Każdy poziom trudności gry jest dozwolony. Ilość punktów z zamieszczonych save'ów liczona jest po upłynięciu 12 miesięcy w grze od momentu wczytania zapisanego stanu gry (bez podejmowania żadnej akcji przez sprawdzającego).



Niepokonanym mistrzem w dyscyplinie:
Skok wzwyż (najekonomiczniejsza armia) z wynikiem 176 punktów jest:


ziemek8




22
Download / Odp: Piramida Chaosu
« dnia: 28.09.2021, 19:09:40 »
A możesz budować nowe pracownie rzeźbiarskie? Czy też zniknęło z menu budowy?

23
Anno 1602 / Odp: New Horizons Pierwsza misja ze Scenariusza
« dnia: 21.09.2021, 20:45:01 »
Cześć buddookan.

Często lepiej jest wystawić białą flagę i stracić przewożone towary niż stracić zarówno towary jak i statek.

Jak bardzo problematyczni są piraci? Jak wystawiasz białą flagę łupią wszystko (po jakiś czasie często łupią coraz mniej, albo tylko niektóre towary) i odpływają? Czy może jest ich tak dużo, że jest strasznie ciężko w ogóle przepłynąć?

Z misjami z wprowadzenia nie mam żadnych problemów.

Zaczynam pierwszą misje ze kampanii i gra od razu wymaga by mieć 100 arystokratów. Bez wprowadzenia jakie budynki są potrzebne po drodze by kolonia działała. Coś mi tu nie gra.

...

Nie jestem pewien czy dobrze się domyślam, ale - scenariusze to misje dodatkowe (jeżeli się nie mylę - zostały dodane w dodatku). Jeżeli dopiero zaczynasz to radzę grać w główną "kampanię" - to misje zaczynające się od "The End of a long Trip" ("Koniec długiej podróży"), jak tą misję przeszedłeś to odblokowałeś "One lone Settlement" ("Samotna osada"). Jak tą misję ukończysz - kolejna się pokaże, itd. Tych misji jest w sumie 16.

24
Stadion / Odp: Skok w dal - najekonomiczniejsze miasto
« dnia: 18.09.2021, 15:52:45 »
... Niedługo spróbuję ponownie! ;)
Po ponad roku spróbowałem ponownie. ;) Udało się.

Zgłaszam swoje miasto: Olimpia (z gry otwartej "Gra Otwarta Zabawa")
Dokładnie 5040 ludzi w mieście.

@kubuś - jeden domek więcej od Ciebie ;)
Udało mi się mieć stabilne 5040. Na jednym końcu jeszcze dwa domki były, ale "niestabilne" cofały się w rozwoju do domostwa, a nawet chaty, więc je zburzyłem. (więc mogłoby być w porywach do 5160, ale wynik byłby niższy, bo w ciągu roku spadłoby nawet o 100)

25
Brzmi sensownie. :)
Musiałeś rozpoczynać kampanię od początku? (Poprzednie save'y nie działają na nowej wersji?)

26
Zeus Pan Olimpu / Odp: Zeus z Gog.com po polsku
« dnia: 16.09.2021, 18:20:00 »
Z którego linka korzystałeś?

27
Porady / Odp: Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 30.08.2021, 19:14:19 »
Pierwsze słyszę o sposobie na herosa. Może przypadkiem nawet to widziałem, ale nie zwróciłem uwagi. :D

Nigdy też nie zawracałem specjalnej uwagi gdzie pojawia się bóstwo - czy przy pałacu czy przy wejściu do miasta. Widocznie tylko Zeus, Hades, Hera, Atena i Afrodyta poznali tajniki teleportacji, inni bogowie muszą się pofatygować do miasta wchodząc głównym wejściem. ;)

28
Przywitaj się / Odp: Witam :D
« dnia: 26.05.2021, 19:44:14 »
Cześć! :)
Grałeś wcześniej w Anno 1602? Czy tylko History Edition?

29
Offtopic / Odp: Discord n-gry
« dnia: 25.05.2021, 20:06:34 »
Zgadzam się z Haspenem.
Jakby chociaż kilka osób się znalazło, co by chciało discorda, to byśmy zaczęli o tym myśleć. ;)

30
Och, jak dodadzą kataklizmy, to jeszcze tylko edytor i chyba ruszysz do tworzenia misji, co? :D

31
Duża szkoda, że nie wspierają wczytania save'ów ze starszej wersji gry. :(
Nawet jeśli miałoby się coś tam zepsuć z powodu nowych mechanik (czy zmian na mapie) to wczytanie starego save'a jest moim zdaniem istotne.

Tak jest zdecydowanie bezpieczniej, zarówno dla użytkownika jak i twórcy :)
Jak zrobili to teraz - to mogą zrobić w przyszłości - a trochę mi się nie uśmiecha tracić wszystkie save'y. Pół biedy z kampanią, ale gry otwarte (które dodali w tej aktualizacji) szkoda jest tracić.
No nic - oby nie robili tak w przyszłości.

32
Świetnie! :D Zapowiada się nieźle!

Fajnie też, że można sobie klikać przechodniów - np. karawany mówią co innego w zależności o towaru, który transportują. :) (Nie pamiętam czy wcześniej to było - ale karawany wyglądają też inaczej w zależności co transportują.)

Duża szkoda, że nie wspierają wczytania save'ów ze starszej wersji gry. :(
Nawet jeśli miałoby się coś tam zepsuć z powodu nowych mechanik (czy zmian na mapie) to wczytanie starego save'a jest moim zdaniem istotne.

33
Dzienniki / Odp: Powrót do Anno 1503
« dnia: 30.03.2021, 22:03:25 »
Widok całej wyspy.

34
Dzienniki / Powrót do Anno 1503
« dnia: 30.03.2021, 21:59:32 »
Anno 1503 History Edition - gra ciągła - 5000 arystokratów, duży pałac, dwie wygrane wojny o wyspy (rywale musieli przeprowadzić się na inne wyspy).


















35
Gorky 17 / Odp: O grze Gorky 17
« dnia: 16.03.2021, 21:11:52 »
20 lat to szmat czasu! Ja przez te wszystkie lata wracałem do Gorky 17 już kilka razy - więc pamiętałem pewnie trochę więcej. ;)

36
Dzienniki / Nabuchodonozor - pierwsze miasta
« dnia: 15.03.2021, 20:13:23 »
Parę pierwszych i parę późniejszych. ;)






37
Inne gry / Nabuchodonozor - "dzielnice"
« dnia: 14.03.2021, 21:46:11 »
Mieszkalne - I stopnia - zwykle buduje w prostych liniach - (jak jest miejsce) na tyle długie na ile wystarcza zasięgu bazaru by handlarka mogła obejść całość wokoło (widoczne na zrzucie ekranu punkty szlaku - 1 i 2 stawiam na granicy (najdalej jak się da)):


Mieszkalne - II i III stopnia - buduję praktycznie zawsze wokół monumentów by maksymalnie wykorzystać ich "estetykę":


Przemysł - (widać na powyższym zrzucie ekranu) - stawiam zwykle w dwóch 6-kach mając magazyny dostarczające potrzebne towary po jednej stronie, a magazyny odbierające produkowane towary po drugiej.

Jakie Wy macie sposoby budowy?

38
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 14.03.2021, 21:31:11 »
Właśnie ukończyłem ostatnią - 13 misję. Trochę mi to wszystko zajęło. :)

Niestety nie otrzymuje się darów od innych miast, nie mówiąc o jakichś innych interakcjach, które urozmaiciłyby grę, np. jeśli spełni się prośbę to miasto zaczyna handlować jakimś dodatkowym towarem, zwiększa obrót lub zmniejsza ceny itp.
Z tego co rozumiem z gry - to spełnianie próśb działa pozytywnie na relację z miastem - a ta przekłada się na mniejszą "karę" za eksport/import oraz dodatkowe statki handlowe (co umożliwia bardziej płynny przepływ towarów - nie trzeba stawiać kilku magazynów by jedna/dwie wizyty statku zapewniły wszystkie potrzebne towary (lub zabrały możliwie najwięcej towarów)).

Szkoda też, że wszystkie misje opierają się na tym samym schemacie, czyli trzeba mieć określoną populację ludzi, różnego rodzaju domy na odpowiednim poziomie, prestiż, oraz wybudowane monumenty. Innych celów brak. Dodatkowo zawsze się ma dostęp do wszystkich surowców, które się już poznało, czyli jak dojdzie się do misji, w której jest glina to już przez wszystkie następne misje będzie się miało dostęp do tej gliny. Wg mnie ciekawiej by było, gdyby misje również tym się różniły, że różne produkty trzeba nabywać z importu, a nie zawsze te same.
Zgadzam się. Po przejściu ostatniej misji miałem już trochę dość. Mapy miasta różnią się - to trochę urozmaica grę, ale nie na tyle, żeby chciało się stawiać całe (praktycznie identyczne) miasto do poprzedniego (szczególnie, że stawiają każdy budynek produkcyjny czy usługowy trzeba sporo się naklikać, żeby wszystko poustawiać).
Sytuację poprawiła by może "epizodowość" misji - np. w Zeusie ma się cele - z epizodu na epizod coraz większe - i stopniowo budowało się wspaniałe miasto. Miało się uczucie satysfakcji osiągnięcia celu kilka razy na misję (z każdym epizodem).
Liczę na to, że będą rozwijać grę i z czasem będzie ciekawiej.

Nieprzyjemnego poczucia "bezsensu" nabawiłem się orientując, że nie ma konsekwencji braku balansu miasta. Gdy brakuje pieniędzy - po prostu ucina się import, zostawia się eksport i się czeka (aż pieniędzy przybędzie) - konsekwencje cofania się domów w rozwoju są znikome. Potem stopniowo wraca się z importowaniem poprawiając co trzeba, żeby znowu pieniędzy nie tracić. Właściwie cały czas gram na prędkości x3 (jedyny wyjątek - to gdy stawiam magazyny przy portach - żeby przypadkiem nie wrzucili mi tam czegoś).

(Raz w pewnym momencie miałem problem z "dzielnicami" na tyle duży, że musiałbym zacząć od początku (przeprojektować praktycznie wszystkie ulice). Pierwszą myślą było rozpoczęcie misji na nowo - jednak to byłoby bez sensu - miałem 10 razy więcej pieniędzy niż na początku. Po prostu zburzyłem wszystkie domu i postawiłem na nowo - żadnych problemów przez to nie miałem (a np. w Zeusie to jest niebanalne - by w rozwiniętym mieście zburzyć wszystkie domy, konsekwencji jest całkiem sporo - ot choćby walenie się budynków bo nadzorcy przestają wychodzić.)

Wystarczy postawić parę chat, eksportować 1 towar i dorobić się kroci - bo nie ma płac, ani innych zagrożeń, nic nas nie goni - ale to nie wada gry (przynajmniej - nie dla każdego), to bardziej jak budowanie z klocków - jak się zbuduje to się trzyma - nie trzeba się o to martwic.
Sens odnalazłem kiedy zacząłem podchodzić do tego bardziej jak do łamigłówki (a nie "gry", gdzie trzeba czasem szybko reagować na zmieniającą się sytuację) (łamigłówki - jak to wszystko poustawiać - produkcja, import, eksport, zapewnienie towarów ludziom, żeby nie tracić pieniędzy).

Co zwykle robię na początku:
1) dobre kilka minut ogarniam mapę i planuje co gdzie ma być (gdzie pole, gdzie domy, gdzie przemysł, handel)
2) buduje domy podstawowe, daje im mleko, pieczywo, ceramikę i dostęp do wody
3) znajduje towary do eksportu i zaczynam pomnażać pieniądze (wystarczy choćby jeden podstawowy towar)
4) buduje wszystkie możliwe monumenty (sic!) (by osiągnąć maksymalny możliwy prestiż) (dzięki temu więcej możliwości handlu) - tylko cegły są potrzebne

Moim zdaniem monumenty powinny kosztować dużo więcej - choćby pieniądze za fundament (i same elementy budowli też) czy wymaganych robotników (różnych szczebli).
Bo jak to tak - sam plebs w mieście a tu powstają świątynie i pałace!

Nie zrozumcie mnie źle - grałem z przyjemnością (w końcu chciało mi się ukończyć wszystkie misje) i pewnie zagram ponownie, gdy nowości o których napisał Sidu87 będą dostępne. Pustki i monotonii jest sporo, ale traktując (przynajmniej obecnie) tą grę jak łamigłówkę miałem sporo frajdy.

Po ostatniej dostępnej misji sprawdziłem autorów - dwoje ludzi tą grę zrobiło. Programista i artysta (obaj zajmowali się także projektowaniem gry (design) oraz jeden z nich udźwiękowieniem).
Jak na taki mały zespół - wykonali świetną robotę. Mam nadzieję, że będą rozwijać grę, bo mieli kilka naprawdę dobrych pomysłów, z czasem powinno być tylko lepiej.

39
Zeus Pan Olimpu / Odp: Zniesiony limit świątyn
« dnia: 07.03.2021, 19:58:18 »
Załącznik musiałem usunąć.
Już wcześniej mieliśmy problem z plikami *.exe - przeglądarki pokazują wtedy strasznie wyglądającą wiadomość, że strona zawiera niebezpieczne pliki.
Wydaje mi się, że *.rar wspiera "ukrywanie" także typu plików. W zip da rade zajrzeć na typ plików (nawet jak jest hasło).

40
To się Perseusz nazywa :P
Z tego co pamiętam Afrodyta i Dionizos to popularny zestaw w sytuacjach kiedy się chce eksperymentować z sytuacjami redukującymi nastrój mieszkańców.
Tak, coś takiego tylko więcej i bardziej. :D
Np. Demeter + Posejdon = nie trzeba produkować żywności! Wcale! Mieszkańcy mają żywność zapewnioną automatycznie.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 78

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem