Wysłany przez: Kalontas
« dnia: 26.06.2012, 11:49:39 »Od tamtej pory zdążyłem już swój problem ze skillami, które "zawsze się udadzą" rozwiązać. Ostateczny DC jest zależny od różnicy między twoim poziomem skilla, a poziomem tego, co zamierzasz zrobić.
Tj. jeśli ty masz w skillu 27, a próbujesz zrobić coś co normalnie jest dostępne na skillu 32, różnica wynosi 5. Ostateczny DC będzie więc wynosił 8, a więc twój rzut d20 (po dodaniu wszelkich bonusów) musi przewyższyć 8. Bez żadnych bonusów, czynność staje się niewykonalna przy różnicy 17 (bo musiałbyś wtedy wyrzucić 22 na d20), a z bonusami najwyżej do różnicy 20 powinno być w granicach wykonywalności.
Więcej o tym jak ustawiłem podstawę systemu w wątku full mechanics of a skill check.
Tj. jeśli ty masz w skillu 27, a próbujesz zrobić coś co normalnie jest dostępne na skillu 32, różnica wynosi 5. Ostateczny DC będzie więc wynosił 8, a więc twój rzut d20 (po dodaniu wszelkich bonusów) musi przewyższyć 8. Bez żadnych bonusów, czynność staje się niewykonalna przy różnicy 17 (bo musiałbyś wtedy wyrzucić 22 na d20), a z bonusami najwyżej do różnicy 20 powinno być w granicach wykonywalności.
Więcej o tym jak ustawiłem podstawę systemu w wątku full mechanics of a skill check.