Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Haspen

Strony: [1] 2 3 ... 65
1
Zeus Pan Olimpu / Odp: Nowe kampanie
« dnia: 28.02.2024, 20:00:44 »
Dokładnie, gra ma prawie 24 lata :)

2
Download / Odp: Heraklidzi
« dnia: 17.12.2023, 19:47:21 »
Trudniejsze misje czekają głębiej w Downloadzie :D

3
Download / Odp: Bizantyjskie Szlaki
« dnia: 28.09.2023, 20:22:00 »
Spróbuj wypełnić pozostałe cele.

4
Niezła niespodziewanka i jak zwykle niezły tekst :D

5
Inne gry / Odp: [Faraon] Nowa Era już dostępny!
« dnia: 20.02.2023, 23:24:36 »
Musiałbym ulepszyć kompa by Unity tak nie lagowało :P

6
Inne gry / [Faraon] Nowa Era już dostępny!
« dnia: 15.02.2023, 17:57:05 »
Na tą chwilę języka polskiego nie ma, ale obecność kilku innych poza angielskim (niemiecki, włoski, hiszpański, francuski) daje nadzieję że będzie i nasz rodzimy kiedyś ;)

Dużo nowych opcji które można zmieniać jak komu wygodnie:

-Rekrutacja pracowników przez wysyłanie rekruterów (a la Cezar, Faraon) lub globalny dostęp jeśli budynek ma połączenie z drogą (a la Zeus, Cesarz)
-Populacja miasta starzeje się przez co trzeba budować nowe domy (a la stare gry) lub zawsze 40% populacji to pracownicy, bez zmian 'wiekowych'.
-Automatycznie bazary, magazyny i porty przyjmują/handlują dostępnymi towarami, albo żadnymi, można ustawić do woli.
-Wieże i przeprawy rzeczne mogą pracować bez dostępu do drogi, lub też nie, jak wolimy
-Zwierzaki drapieżne można wyłączyć jeśli ktoś nie chce cały czas martwić się o hipopotamy i skorpiony :D
-Unikalny zasięg pracowników; można ustawić aby wszyscy mieli taki sam zasięg, albo każdy pracownik miał swój zasięg na drodze (jak w starych grach)
-Oraz kilka różnych opcji dot.automatycznej pauzy.

Dodatkowo większość guzików które gdzieś była zawsze schowana jest teraz dostępna za pomocą klawiszy na klawiaturze, które z resztą można sobie pozmieniać jak komu wygodnie pod ręką.

Muzyka została nagrana od nowa; żadnych kastanietów, skrzypiec itp, wszystko teraz na autentycznych instrumentach dętych, strunowych i piszczałkach.

Graficznie gra została podrasowana, oczywiście w zakresie limitów; przybliżanie i oddalanie działa na kilka poziomów, i oczywiście rozdzielczość ekranu jest teraz w wielu, wielu różnych wartościach. Gra wspiera szerokie i ultra-szerokie ekrany, a także przełączanie między monitorami. Prawie wszystkie budynki w grze można teraz obrócić, co także zmienia punkt wyjścia/wejścia w grze (a te z kolei pozwalają na różnorakie pętelki).

Gra dostępna na Steamie. (105zł, aktualnie promocja -15% do 22go Lutego)

7
Stadion / Odp: Rzut oszczepem - najsilniejsze miasto
« dnia: 26.11.2022, 19:37:14 »
Szalony :D

8
Download / Odp: Macedończyk
« dnia: 04.11.2022, 21:09:16 »
Dzięki :D

9
Inne gry / Odp: City-building marzeń?
« dnia: 31.08.2022, 16:16:28 »
Szczerze? Indie.

Rejon ten i jego historia są mało 'tykane' w grach a przecież 3000 lat kultury i polityki w tym jest. Okres wedyjski, początki buddyzmu, potem wpływy greckie, imperia Maurjów i Guptów, a nawet można by pociągnąć dalej, włączając wpływy islamskie a nawet Sułtanat Delijski czy królestwo Vijayanagara w latach 1000-1500 ne, nie wspominając nawet of atakach mongolskich hord czy Timurze. Starczyłoby materiału na kilka, nawet może kilkanaście, kampanii - kurcze, nawet z eposów Ramayana i Mahabharata dałoby sie wycisnąć kampanie nieco 'fantastyczne' (a la historie herosów z Zeusa)

Byłoby wystarczająco dużo aspektów budowania miast - od zapewnienia wody i żywności (plus podtopienia na brzegach Gangesu czy Indusu, a la Faraon) typu pszenica, jęczmień, proso, mięso i ryby, i rośliny użytkowe jak juta (na proste ubrania), potem doszły by towary luksusowe jak jedwab, barwniki, bawełna, klejnoty, perfumy czy drogie dodatki do żywności (pieprz, cynamon), pozwalając już na podziałkę plebs <-> elita.

Pojawienie się nowych religii i ich rozrost/tępienie przez kolejne dynastie - hinduizm, buddyzm, islam (coś jak 4 kategorie religii w Cesarzu, a można też zahaczyć o regionalne religie na północy/zachodzie: zoroastrianizm, jainizm). Budowanie pałaców i monumentów (szczególnie świątynie, wielkie, kolorowe, bogate, z możliwością systemu 'manualnego' jak w Nabuchodonorze!).

Nawet technologie wojskowe a za tym rodzaje oddziałów wojska by się zmieniły, od włóczni i rydwanów, po słonie a może nawet armaty :)

Jak widać temat szeroki i bogaty :P

10
Znikające drachmy, podróże w czasie...

Kubuś to czarodziej :D Nawet jeśli cała magia sprowadza się do matematyki :P

Czyli cały kalendarz mieści się w wartości 65535 bitów.

11
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 14.08.2022, 22:03:22 »
Podziwiam to, że ci się chciało grać przez ponad 2000 lat

A ten skarbiec to chyba po inflacji :D

12
Dzienniki / Odp: Haspen gra na Bogu - epizod trzeci
« dnia: 23.06.2022, 21:45:14 »
Świetna historia. :D

Czasami nawet taka sędziwa gierka stworzy takie sytuacje :D

13
Dzienniki / Haspen gra na Bogu - epizod trzeci
« dnia: 22.06.2022, 19:14:54 »
Ponieważ mam wakacje, to wróciłem do Zeusa.

Na rozgrzewkę Architekt Tubmarinus oraz Proetus i Bellerofon, w pierwszym w kość dała mi Posejdonia a w drugim te wszystkie żądania Bellerofona epizod po epizodzie.

Także następna była Wojna Peloponeska aby przypomnieć sobie jak się gra w kampaniach militarnych... i o dziwo, poszło całkiem gładko. Oczywiście kolonia w Taras była problematyczna, głównie ze względu na mały rozmiar mapy. Persowie pobici, Ateńczycy pobici, Sparta górą.

Zdecydowałem się na Heraklidów, bo to dość wymagający scenariusz militarny. Wszystko szło gładko, aż do kolonii. 3 Świątynie, do tego jeszcze 20 hoplitów i 6 trier na dość małej mapie. Pierwszej podejście porażka, zbyt późno zacząłem zajmować się przemysłem ciężkim, i w końcu zmiotły mnie ataki rywali a wasale w tym czasie byli zajęci buntem.

Drugie podejście do kolonii: Osiedle do poziomu kamienic jak najszybciej, by zająć się zarobkiem kasy, zakupem marmuru i drewna dla Świątyni Hefajstosa (błogosławienie zbrojowni, Talos do obrony) i Artemidy (amazonki do obrony). Potem nawet częste ataki wroga udawało się odpierać i po kilkunastu latach w Nafpaktos wróciłem do miasta macierzystego.

Tutaj nie było problemów aż do ostatniego epizodu. Zacząłem w roku 1050 pne; po wielu próbach, gdzieś w połowie lat 30tych udało mi się podbić Argos i Messinię, ale Rio zostało odbite przez wrogów i musiałem radzić sobie bez pszenicy dla jeźdźców. Przyszedł rok 1032 pne i wtedy też, ignorując żądania Elidy i atakując ciągle Spartę, ściągnąłem na siebie ich gniew - zaatakowali tego samego roku, co wielka armia z Myken. Byłem w tym czasie na dosłownie 3-cyfrowym balansie drachm (ach te przekupstwa), więc nie pozostało nic tylko walczyć. Przegrałem już jeden atak z Mykenami, i nie miałem z czego zapłacić daniny, stąd ten atak. Wezwałem posiłki z Itome, ale przybyły one dopiero później.

Siły z Elidy były bardzo duże, ale moje pospólstwo, hoplici oraz Talos (nawet Hefajstos pomagał gdy wróg się przyplątał pod jego nogi) poradzili sobie. Wtedy przyszła prośba o pomoc w obronie Argos. Nie chciałem by to miasto stało się znowu wrogie, więc wysłałem hoplitów.

Kilka miesięcy później nadeszły siły ze Sparty. Nieco mniejsze niż z Elidy, ale dotarły pod sam ufortyfikowany pałac; łucznicy z wież i murów oraz strażnicy z posterunków (!) jakimś cudem przycisnęli wrogów na tyle długo, aby do pałacu zdążyły dotrzeć rezerwy pospólstwa.

Znów minęło kilka miesięcy. Nadeszły posiłki z Itome - oraz wojska z Myken. O ile sojusznik pojawił się na dole mapy, przy drodze wejściowej, tak Mykeńczycy byli na zachodzie mapy, zaraz przy wzgórzu gdzieś stał mój pałac. Talos, Hefajstos, resztki pospólstwa, a potem najemnicy z Itome i posterunkowi ze strażnic walczyli jak lwy. Tut tut! Nagle wróciły 3 oddziały hoplitów którym udało się obronić Argos i zdążyli obronić pałac.

Nastepne ~4 lata spędziłem na odbudowie wojska. Potem, niczym domino, ulegały kolejne miasta; Sparta w 1028, Rio w 1025 (dzięki czemu miałem z powrotem jeźdźców), Tegea w 1024, Elida w 1022, i w końcu zostały tylko Mykeny. Atakowałem trzykrotnie (z pomocą wasali oczywiście), i dopiero ostatni atak, pod koniec 1020, okazał się sukcesem - ród Heraklesa znów władał Peloponezem :)

14
Cytat: polarski z Discorda
Greeting, rulers of Mesopotamia! @G-News

And welcome to the second preview of the upcoming 1.4 Update. Today we will look at barracks UI and we'll get a partial look at how the military will operate.

Each barracks can accommodate a single military company. These companies are indivisible units that will take part in battles. We will talk more about battles in future posts.

Each company has its type, which determines the maximal size, battle role, attack value, and required supply goods. Moreover, companies have two important stats - morale and experiences.

Morale is gained by supplying companies with various food. In battles, it has a vital role because it determines if the company can continue fighting. If the morale drops to zero, the company will flee from the battle.

Experiences are gained in battles and players have to continuously supply companies with military goods to prevent experiences from declining. If the company gains enough experience, it advances to a higher level and gains an attack bonus.

The total number of soldiers is limited by population size, where each type of company depends on a specific social class. Players also have the option to name each company.

So, this was the first peek at the upcoming 1.4 Update war and military mechanics. We will introduce the other soon. Stay tuned and follow us on Facebook, Twitter, Reddit, and Instagram. You can also join our Discord server.

Until the next time!

Czyli jednak bitwy chyba będą :D

15
Też się zastanawiam.

Może niczym 'siege' screen z Rome: Total War? Gdy oblegało się miasto, była blokada i powoli burzyło się mury by potem zaatakować wewnątrz.

16
Zaspałem troszkę, ale!

Cytat: polarski z officjalnego Discorda
Greeting, rulers of Mesopotamia! @G-News

At Nebuchadnezzar, we have always emphasized history. And since wars played an irreplaceable role in the history of ancient Mesopotamia, we think they should not be missing in the game. War will therefore be a major addition in the upcoming 1.4 Update.

It will include the following:
- Extended diplomacy
- Walls and wars
- Expansion of the main campaign with several missions taking full advantage of the new war mechanics.

On the other hand, Nebuchadnezzar has always been focused on economics and logistics. And we want to preserve this, so the design of war will be done with this in mind.

Because of that we have decided not to add any RTS mechanics. Your city building and city management skills will still be the most important. Now you will also have to take care of the security of your city against external threats. But on the other hand, you will be able to take advantage of the benefits that a strong army brings.

The Adventures of Sargon DLC

In addition, the first DLC for Nebuchadnezzar will be released together with the 1.4 Update.

In this story-focused DLC, you'll play as one of the most famous rulers of ancient Mesopotamia, Sargon II, and relive all of his important campaigns and achievements.

Suppress dangerous rebellions, conquer the surrounding empires and ultimately restore the glory of the Assyrian Empire.

We are super excited about his new content and ready to bring you more news in the future. So stay with us and follow us on Twitter, Facebook, Instagram, Reddit or join our official Discord server.

Till next time!

Cytuj
Greeting, rulers of Mesopotamia! @G-News

And welcome to the first preview of the upcoming 1.4 Update. Today we will look at the long-awaited feature, the walls.

Wall's primary function is to improve defense in the event of an attack on the city. Nevertheless, they will be available in peace missions too to allow you to enhance the appearance of your city.

Currently, we have two different visuals for walls, as you can see in the image, and three types of gates. We may add more before the release.

Development of the 1.4 Update is going well, so stay tuned and follow us on Facebook, Twitter, Reddit, and Instagram. You can also join our Discord server.

Until the next time!

Dużo planują chłopaki w następnym update, nie ma co :D

Skoro na mapie miasta nie będzie żadnych RTSowych mechanik, podejrzewam, że wysyłka armii na wrogie miasta/prośby o pomoc w obronie i podobne zadania będą wiele miały do gadania w dyplomacji między miastami.

A tutaj screenshot z murami, które także można kolorować!

17
Download / Odp: Na Brzegach Atlantyku
« dnia: 03.06.2022, 16:11:11 »
Dzięki! :D

18
Stadion / Odp: Rzut dyskiem - najbezpieczniejsze miasto
« dnia: 22.05.2022, 18:04:58 »
Czasami się ciebie boję :P

19
Zeus Pan Olimpu / Odp: Warto wracać do Zeusa
« dnia: 25.04.2022, 07:07:40 »
W Autoch dowiedziałem się, że oprócz limitu świątyń i fregat istnieje limit przystani

Dopiero teraz? :D

(Bodajże 12, tak?)

20
Przywitaj się / Odp: Hej :)
« dnia: 21.03.2022, 23:01:55 »
Forum żyje :P

Witamy!

Strony: [1] 2 3 ... 65

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem