Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Osiągnięty limit danych  (Przeczytany 46099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Osiągnięty limit danych
« dnia: 26.05.2009, 17:55:55 »
Gra jest w stanie kontrolować skończoną liczbę budowli, przechodniów i tras. Limity te są dość wysokie, ale możliwe do osiągnięcia po wybudowaniu miasta z co najmniej 25.000 mieszkańców. W razie pojawienia się takiego komunikatu jedynym rozwiązaniem jest przeprojektowanie miasta i usprawnienie jego funkcjonowania. Przy bardzo dobrej efektywności budowania możliwe jest stworzenie miast nawet o znacznie większej liczbie mieszkańców.
Identyczny komunikat o błędzie może pojawić się w wyniku bardzo długiej pracy z edytorem, przy próbie umieszczenia terenu na mapie miasta. Aby rozwiązać ten problem, należy wówczas zapisać misję, zamknąć grę i uruchomić ją ponownie.

Czasami jednak komunikat się nie pokazuje, mimo że gra osiągnęła limit danych, objawami w tych sytuacjach jest niepojawianie się jednostek (postacie nie wychodzą z budynków), błędne obliczenia w magazynach i spichlerzach (zapisanych towarów jest mniej niż widocznych).

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #1 dnia: 08.05.2010, 13:57:29 »
Jest jakiś sposób, żeby przyspieszyć tempo gry? Jak się już trochę rozwinie miasto to gra zwalnia, szczególnie przy atakach, gdy na mapie jest więcej jednostek.

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #2 dnia: 08.05.2010, 14:47:40 »
Cóż, jest jeden taki sposób opisany tutaj, ale pełnej skuteczności zagwarantować nie można.

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #3 dnia: 08.05.2010, 16:03:20 »
Niestety nie działa :(. Chyba przeinstaluję grę na nowo, bo trzy lata to chyba za dużo jak na jedną instalację :-X.

Abadon

  • Gość
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #4 dnia: 16.07.2010, 15:34:23 »
Gdyby dostać kod źródłowy to byłoby coś! Może i limit danych zwiększyć by się dało.

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #5 dnia: 16.07.2010, 20:29:51 »
Gdyby się dało dostać kod źródłowy parę lat temu, byśmy inaczej w ogóle gadali. :P
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

Abadon

  • Gość
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #6 dnia: 16.07.2010, 21:52:35 »
Parę lat temu? To jak to? Mieliście jakiś kontakt z producentem?

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #7 dnia: 17.07.2010, 00:25:05 »
Jeśli kontakt z producentem polega na olewaniu petycji i ogólnym posiadaniu w poważaniu grupy fanów to tak, mieliśmy jakiś kontakt z producentem.

Abadon

  • Gość
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #8 dnia: 17.07.2010, 09:45:17 »
Aha. Znam ten ból ...  sam miałem podobną sytuację.

Przechodząc do tematu. Mam problem. Mam wielkie miasto:
-max. ludności 20 000 (ale najczęściej 16 000 - 18 000)
-siła robocza około 8500
-2 świątynie
-przychód roczny 60156
-skarbiec 1 200 000
-hipodrom 120 stadionów długości
-2 herosów w mieście

Jest to krótko mówiąc wielkie miasto i został właśnie osiągnięty limit danych. Wszystko było ok do czasu... Facetka, która zaopatrza agory w żywność chodziła do spichlerza i znikała. I tak za każdym razem. Błąd ten dosięgnął kilka dzielnic, które całkowicie zdechły... Liczba ludności spadła gwałtownie do 13 000 a ilość pracowników potrzebnych do pracy wzrosła do 1500. Właśnie musiałem poświęcić moje mennice (około 100 zakładów w jednym miejscu) i wszystko jak narazie wraca na szczęście do normy.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #9 dnia: 17.07.2010, 12:45:57 »
Nic się nie poradzi... No może coś - trzeba dobrze planować miasto stawiając jak najmniej budynków (szczególnie estetycznych - np. kolumny), dbać o to by ludzie wszędzie mieli blisko (krócej chodzą po ulicach - szybciej zwalniają pamięc danych), itp.
Ogólnie to nawet nie wiem czy to działa, ale wydaje mi się, że tak.
Kiedyś zbudowałem miasto na 27 tys. ludzi, które nie miało problemów. A było to na starym komputerze, więc moc komputera jako czynnik raczej odpada.

Może zamieścisz swój save, chętnie go zobaczę. :)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #10 dnia: 17.08.2011, 13:50:53 »
Przepraszam za dygresję, ale mnie żywność w spichlerzach świruje bez przekroczenia limitu danych. Powód? Pszenica ze Stadnin. Dostawca stoi przy Stadninie i czeka, aż zwolni się w niej miejsce. Nie czeka jednak na pełną jednostkę, tylko dorzuca pszenicę nawet jak w budynku jest jej 7,4 jednostki (740). W międzyczasie zwalnia się miejsce w jakiejś innej placówce i tak oto takie ułamki latają po mieście i robią zamieszanie :/

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #11 dnia: 17.08.2011, 15:12:28 »
Czemu zamieszanie? :) W końcu pozbędą się przecież całego ładunku.

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #12 dnia: 17.08.2011, 15:15:52 »
Tak, ale ułamki docierające do spichlerzy powodują, że spichlerz przyjmuje tylko 31 jednostek żywności (czyli pewnie: 31 i jakiś ułamek) zamiast 32.

Teoretycznie pszenica dla koni i dla ludzi jest przydzielana oddzielnie. Nie działa mi to jednak w przypadku przewoźników z plantacji, bo o nich mowa.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #13 dnia: 17.08.2011, 15:21:49 »
Nie za bardzo rozumiem, nigdy nie zauważyłem z tym problemu.
Jaką wersję gry masz? (z Posejdonem?)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #14 dnia: 17.08.2011, 15:53:28 »
Tak, edycja z CDA.

Widocznie muszę pilnować, by plantacje po zbiorach zawsze miały miejsce na zgromadzenie żywności.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #15 dnia: 18.08.2011, 11:12:01 »
Ziemek - problem z ułamkowaniem (neologizm? :D) pszenicy jest bardzo znany, i żeby go zauważyć wystarczy sie przyjrzeć.

Dostawca z uprawy pszenicy wiezie 800 jednostek pszenicy do stadniny. Klikamy prawym na stadninę i widzimy że ma ona już 130 jednostek.

Dostawca zostawi 670 w Stadninie i pozostałe 130 zostawi w Spichlerzu. I tu zaczynają się cyrki. Spichlerz przyjmuje, pokazuje i wydaje tylko całe 'setki' (chociaż wartości ułamkowe ma w pamięci), tak więc łatwo o moment, w którym będzie 31 jednostek spichlerzowej pszenicy a sam spichlerz okaże się pełny - dlatego że ułamki zajmują ostatnie pole jednocześnie nie sprowadzając wartości pszenicy do 32.

Ba, to działa w drugą stronę! Wiele razy widziałem już spichlerz mający 'pszenicę' której wartość wynosiła 0 ;)

Przez powyższe, żaden dostawca nie przyjedzie do owego felernego spichlerza, nawet jakby miał dokładnie taką 'ułamkową' wartość jakiej potrzeba do pełnej wartości spichlerza, czyli 32.

Rozwiązanie problemu: Brak. Trzeba się pogodzić z faktem że co jakiś czas będzie nam umykać jedna wiązka pszenicy - a przy 10-15 uprawach zboża to i tak żaden problem.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #16 dnia: 18.08.2011, 13:43:05 »
Nie wiem w czym problem, chodzi tylko o to, że spichlerz będzie miał wtedy 31 wolnych miejsc?

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #17 dnia: 18.08.2011, 15:23:36 »
Nie wiem w czym problem, chodzi tylko o to, że spichlerz będzie miał wtedy 31 wolnych miejsc?

Dokładnie ;) 32gie miejsce będzie zajmowane przez nie-przesuwalny ułamek pszenicy.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #18 dnia: 25.08.2011, 18:34:45 »
Ja patrząc na spichlerz często tylko patrzę na obrazki żywności wewnątrz niego i czasami ich widok też się psuje. :(

A ja teraz może bardziej na temat. Siedzę sobie w edytorze i męczę się z zaroślami na mapce, a tu komunikat: OSIĄGNIĘTY LIMIT DANYCH. Dodam, że mapa nie jest zbyt wymagająca (tylko ma największy rozmiar), robiło się też o wiele bardziej ,,udekorowane'' ;). Widzę, że Admin o tym napisał, ale czy jest jakaś dokładniej określona przyczyna tego co tu się wyprawia?

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Osiągnięty limit danych
« Odpowiedź #19 dnia: 25.08.2011, 21:31:33 »
Przyczyną jest ustalony - zapewnie odgórnie - limit zajmowanej pamięci (domyślam się, że twórcy gry mogli (jak przy wszystkich grach podobnego typu) umożliwić doprowadzanie do zapychania się pamięci komputera). Nałożony limit zapobiega zabieraniu całej dostępnej pamięci przez grę. Wydaje mi się, że nie jest to limit bezwzględnej liczby, a raczej jakiś procent dostępnej w komputerze pamięci.

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziewiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dziewiec):
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dwa):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre trzy):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem