Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Modyfikowanie świątyń  (Przeczytany 65415 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #20 dnia: 29.08.2011, 12:19:48 »
Pozwoliłem sobie trochę zmodyfikować obrazek i go zamieścić. ;)

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #21 dnia: 29.08.2011, 13:32:03 »
Możesz zmienić ułożenie płytek i flag. A nie wiesz jak jest z rzeźbami, też nie da się ich zamieścić?

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Odp: Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #22 dnia: 29.08.2011, 14:54:15 »
@enost Rzeźb też się nie da. Zaraz sprawdzę, czy da się wbić muzeum, obserwatorium lub #1006 :P
EDIT: Da się #1006, ale nie jestem pewna czy nie ma udziwnień.

IMHO pałac, jako główny budynek miasta, powinien reprezentować jego cechy a zatem mieć jakąś dozę indywidualności. ;) W końcu armia walczy głównie w jego obronie. A jakoś ręczne dodawanie estetyki czy nawet piramidy mnie nie rajcuje.

A tak BTW, mam kilka wątpliwości co do danych z piramid. Wątpliwości te dotyczą głównie pól #119 i #123. Poniżej wykaz pól z piramid oraz niektóre numery powtórzone dla porządku:

117 – blok/ściana gładka *
118 – blok ze schodkami *
119 – ? (nieużyte w grze, przypomina bodajże gładką ścianę.)
120 – blok z trójkątną ozdobą w ścianie *
121 – blok z okrągłą ozdobą w ścianie *
122 – wierzchołek piramidy – 1x1 *
123 – ? [Teoretycznie pole wyznaczające którędy rzemieślnicy wchodzą na budowę. O ile mi wiadomo to pole jest normalnie niewidoczne i nie jest nigdy używane w przeciwieństwie do #1006.]
124 – drewniana winda do wnoszenia materiałów na wyższe partie
----
(dla porządku – 125-140 to rzeźby i posągi Hery oraz Atlasa)
----
141 – rzeźba bóstwa N – 1x1 **
142 – rzeźba bóstwa E – 1x1 **
143 – rzeźba bóstwa S – 1x1 **
144 – rzeźba bóstwa W – 1x1 **
145 – marmurowy posąg bóstwa N – 2x2 **
146 – marmurowy posąg bóstwa E – 2x2 **
147 – marmurowy posąg bóstwa S – 2x2 **
148 – marmurowy posąg bóstwa W – 2x2 **
----
149 – obserwatorium – 5x5
150 – muzeum – 6x6
----
#151 to oczywiście posąg Posejdona, #152-157 to autonomiczne płytki z granitem, orychalkiem bądź jednym i drugim, #158 i #159 to drugi duży budynek świątyni, prostopadły do oryginalnego
----
160 – płytka gładka *
161 – płytka orychalkowa *
162 – płytka gładka, z ogniem *
163 – płytka orychalkowa, z ogniem *
----
1006 – pole (drewniana kładka, domyślnie wystająca z placu budowy) wyznaczające którędy rzemieślnicy wchodzą na budowę (to jest to używane)

* – struktury te są warunkowane ustawieniami piramidy z edytora. Mogą przybrać kolor zarówno biały jak i czarny w zależności od tego, jakie kolory warstw zostaną ustalone przy tworzeniu misji. Przykładowo, pole #161 może przybrać zarówno wygląd pola #153 jak i #154. Tak na logikę, pola #117-121 również powinny korzystać z innych pól, tylko jeżeli korzystają, to z jakich? UWAGA: W świątyni pola te zawsze przybierają kolor biały.
** – struktury te także są warunkowane, bowiem postać bóstwa również ustala się w edytorze.

@ziemek8, miło :) To ja jeszcze poprawię końcówkę (mam nadzieję, że kompresja tego nie popsuła):


ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #23 dnia: 29.08.2011, 16:37:30 »
Obrazek poprawiony. ;)
Cenne uwagi, możesz zebrać wszystko razem i napisać pełny tekst o modyfikowaniu piramid.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Odp: Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #24 dnia: 29.08.2011, 16:53:54 »
Jak już kompresja kogoś martwi, można zapisać jako PNG. Jakość jak na bitmapie a wielkość pliku niewiele większa od JPG'a ;)
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg (N)

  • Gość
Odp: Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #25 dnia: 30.08.2011, 07:28:32 »
Jeśli chodzi o piramidy, jest tam piąta koordynata mówiąca o kolejności budowania. Musiałabym najpierw trochę popraktykować, aby się upewnić jak je dokładnie modyfikować. ;)

@Haspen – jasne. Akurat o jakość samego pliku się nie martwię, nie zapisuję tego w Windowsowym Paintcie. ;) Tylko mam bezprzewodowy internet i czasami kompresja w łączu obejmuje nawet upload; stąd te obawy. Ale widzę, że jest dobrze ;).

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #26 dnia: 26.12.2011, 10:15:01 »
Fragment kodu:

{0,-7, 1000, 0,},
{1,-7, 1000, 0,},
{2,-7, 1000, 0,},
{3,-7, 1000, 0,},
{4,-7, 1000, 0,},

{0,-6, 1000, 0,},
{1,-6, 1000, 2,},
{2,-6, 1000, 2,},
{3,-6, 1000, 2,},
{4,-6, 1000, 0,},

{0,-5, 1000, 0,},
{1,-5, 1000, 2,},
{2,-5, xxxx, 4,},
{3,-5, 1000, 2,},
{4,-5, 1000, 0,},

{0,-4, 1000, 0,},
{1,-4, 1000, 2,},
{2,-4, 1000, 2,},
{3,-4, 1000, 2,},
{4,-4, 1000, 0,},

{0,-3, 1000, 0,},
{1,-3, 1000, 0,},
{2,-3, 1000, 0,},
{3,-3, 1000, 0,},
{4,-3, 1000, 0,},

Co mam wpisać w "xxxx" aby mieć pustą "ziemię" z możliwością postawienia na niej kolumny czy ławeczki? Nie mogę wywalić linijki, bo muszę zdefiniować wysokość tego punktu.

KazuaR

  • ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
  • Not enough minerals.
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #27 dnia: 26.12.2011, 12:17:51 »
Z tego co mi się wydaje to puste pola dawało się na poziomie zero stawiać tylko. Tak to obstawiałbym pozostawienie tego miejsca pustego tj. bez "xxxx".

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #28 dnia: 26.12.2011, 21:19:52 »
Na wyższych poziomach można postawić płytkę ze zwykłym marmurem i wtedy da się stawiać budynki w tym właśnie miejscu.

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #29 dnia: 28.12.2011, 21:57:46 »
@enost Przecież ona i tak zostanie zabudowana tym marmurem. Zresztą, no trudno. ;)

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w poniższym kodzie jest błąd, czy też przekroczyłam limit wysokości (najwyższy pkt jest na 14. poziomie)? Specjalnie zamieściłam to wewnątrz świątyni.

Z generatora wynika, iż wszystko jest bez zarzutu.

W takim razie, jeśli przyczyną jest limit, to najwyższym poziomem jest 12. czy 13.? ;)


ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #30 dnia: 29.12.2011, 10:41:25 »
Za co odpowiada kod 122?

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #31 dnia: 29.12.2011, 11:23:05 »
Za wierzchołek piramidy będący miniobeliskiem. Oczywiście, zajmuje on pojedyncze pole. Jest normalnie budowany przez rzemieślników jeśli dasz im orychalk.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #32 dnia: 29.12.2011, 11:50:21 »
Trzeba dopisać do tekstu. Taki tekst dobrze go opisuje?
"122 - mały obelisk (potrzebuje orychalku) - 1x1"

Kalontas

  • Demiurg
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 395
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #33 dnia: 29.12.2011, 12:15:40 »
Trzeba dopisać do tekstu. Taki tekst dobrze go opisuje?
"122 - mały obelsk (potrzebuje orychalku) - 1x1"

Poza literówką (obelsk), chyba tak.
What we want is a story that starts with an earthquake and works its way up to a climax.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #34 dnia: 29.12.2011, 12:21:34 »
Poprawiłem. Zdziwiłem się właśnie jak zauważyłem na końcu "i", przecież chciałem napisać w liczbie pojedynczej...  To stąd to "i" było! :D

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #35 dnia: 29.12.2011, 12:36:23 »
Przecież wykaz tych elementów podałam parę postów wyżej. ;> Tylko to było dawno i nie było tam uwzględnienia niezbędności orychalku.

Nadal nie wiem, po co dwie wersje kładki oraz gładkiej ściany (gdzie jedna wersja nie jest w ogóle używana). :] Chociaż zastanawiam się czy #119 to nie ściana umożliwiająca tworzenie narożników "do wewnątrz". Ale w świątyniach i tak to nie działa; nie wiem, co z prawdziwymi (;)) piramidami.

Edit: a "piramida" z poprzedniego postu po zmianie elementu wieńczącego na inny działa. :o Od czego to zależy... Przecież wierzchołek piramidy zawsze się dało w świątyni postawić. :P

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #36 dnia: 29.12.2011, 13:24:33 »
Rzeczywiście, musiało mi się coś pomylić ;). W takim razie jest pewnie tak jak pisze KazuaR.

Z tą piramidą może być taki problem, jak pisałaś, że musi być ta sama liczba poziomów, albo może chciałaś postawić ten obelisk, na elemencie z piramidy Majów, a on pasuje do tej w stylu atlantydzko-egipskim.

Skoro nie jest nigdzie używana to znaczy, że nie należy jej używać, choć mogę się mylić ;).

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #37 dnia: 29.12.2011, 13:34:18 »
Przecież wykaz tych elementów podałam parę postów wyżej. ;> Tylko to było dawno i nie było tam uwzględnienia niezbędności orychalku.
Rzeczywiście. :D Dodałem do tekstu. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko. :)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #38 dnia: 29.12.2011, 13:45:19 »
Nie mam, wręcz przeciwnie – dzięki, Ziemek. :) Tylko chyba winda i pole na materiały nie przydadzą się w świątyniach, chyba, że to drugie będzie dla dekoracji. :>

Z tą piramidą może być taki problem, jak pisałaś, że musi być ta sama liczba poziomów, albo może chciałaś postawić ten obelisk, na elemencie z piramidy Majów, a on pasuje do tej w stylu atlantydzko-egipskim.

? To jest jakiś podział na style wewnątrz gry? EDIT: Aaa, czy może chodzi Ci o podział na Piramidy i Pomniki do Nieba? ;)
Właśnie o to chodzi, że wewnątrz świątyni też jest popsute.

Cytuj
Skoro nie jest nigdzie używana to znaczy, że nie należy jej używać, choć mogę się mylić ;).

Sami twórcy gry opisują wszystkie części piramidy w ten oto sposób:

; STEEP_STEPS_PLAIN, // 117
; STEEP_STEPS_STEPS, // 118
; STEEP_STEPS_V, // 119
; STEEP_STEPS_TRIANGLE, // 120
; STEEP_STEPS_CIRCLE, // 121
; PYRAMID_TOPPER, // 122
; ACCESS_PAD, // 123
; LIFT, // 124
; SCULPTURE_CUSTOM_N, // 141
; SCULPTURE_CUSTOM_E, // 142
; SCULPTURE_CUSTOM_S, // 143
; SCULPTURE_CUSTOM_W, // 144
; STATUE_CUSTOM_N, // 145
; STATUE_CUSTOM_E, // 146
; STATUE_CUSTOM_S, // 147
; STATUE_CUSTOM_W, // 148
; OBSERVATORY, // 149
; MUSEUM, // 150

; AUTOCOLOR_TILE_PLAIN, // 160
; AUTOCOLOR_TILE_ORICHALC, // 161

; FIREPOT_AUTOCOLOR_TILE_PLAIN, // 162
; FIREPOT_AUTOCOLOR_TILE_ORICHALC, // 163

; ACCESS_PAD, // 1006

Są tu pola i #117, i #119, są też i #123, i #1006. Nie ma za to autonomicznych płytek z granitem i orychalkiem (#152-#157), które też nie są używane w grze a które z powodzeniem wstawiamy do świątyń jako marmurowe. ;)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Modyfikowanie świątyń
« Odpowiedź #39 dnia: 04.01.2012, 22:07:51 »
Hm. Zedytowałam kiedyś Pałac i wyświetliło mi, że nie ma dostępu do siły roboczej. Umożliwiłam przedniej stronie głównego budynku dostęp do drogi i wyszło to samo.

Nie mam już tego kodu. A chciałabym ogólnie się upewnić, jaka może być tego przyczyna.

Swoją drogą mam dziwne pytanie (niezwiązane z niczym konkretnym tak naprawdę) i kompletnie nie wiem, gdzie je zadać. ;)

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest trzy odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre cztery):
Stolica Polski (malymi literami) (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre osiem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac dwa (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre jeden):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem