Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga  (Przeczytany 95414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #120 dnia: 08.08.2023, 17:57:23 »
FAZA PIERWSZA - cel

Celem fazy pierwszej jest przyjemna rozgrywka z możliwością rozbudowy świątyń, zapoznania się z mechaniką czy najbardziej znanymi greckimi mitami na najniższym poziomie trudności. Od strony fabularnej wciąż kierujemy Eidolonem, który doradza kolejnym władcom po potopie i stara się odzyskać uwagę bóstw i tytanów. Faza ta odpowiada właściwej rozgrywce w Zeusa.

Rozgrywkę tę zmienia nieco wprowadzenie drugiego z czterech poziomów trudności - herosa. Dzięki niemu przed graczami w odwiedzonych już misjach pojawiają się nowe wyzwania (i nagrody), na miastach pojawiają się tzw. modyfikatory, a każda z kampanii wydłuża się o jedną lub dwie misje.

Oto przykład Porwania Europy:

Poziom trudności (śmiertelnik)
1. Założenie Teb.
2a. Gniew Aresa (Grecy)
2b. Europa na Krecie (Atlanci)
3a. Poszukiwanie Europy (Grecy).
3b. Minos, Sarpedon i Radamantys (Atlanci)
4. Zaślubiny Kadmosa i Harmonii.

Poziom trudności (heros)
5. Narodziny Dionizosa
6. Saga rodu Kadmosa

Poziom trudności (półbóg) - dopiero w fazie drugiej
7. Siedem bram Teb

Przejście tej samej kampanii na wyższym poziomie trudności oznacza dodatkowy negatywny modyfikator oraz wyższe wymagania, ale też wyższą nagrodę. Na przykład w misji Założenie Teb Twoim celem - podobnie jak w oryginale - jest określona populacja oraz wynalezienie Alfabetu. Na wyższym poziomie sprawa się komplikuje: po pierwsze, nagroda nalicza się za czas ukończenia rozrywki. Po drugie, na Teby nałożony jest modyfikator zatruta gleba - jad smoka w podziemnych wodach sprawia, że rolnictwo jest niemożliwe. Po trzecie, dodatkowo punktowane jest m.in. wybudowanie ołtarza Ateny, co wymaga marmuru; tego jednak pilnuje smok. I nagle rozrywka staje się nieco bardziej wymagająca. ;)

Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #121 dnia: 08.08.2023, 19:49:28 »
POZIOMY TRUDNOŚCI
W pierwszej fazie możliwe są dwa poziomy trudności dla każdej z kampanii - śmiertelnik oraz heros. W drugiej dochodzi też poziom półboga, który nie tylko wprowadza dodatkowy (poważny) negatywny modyfikator, ale też wprowadza presję czasu. Poziomy trudności, poza innym przydziałem materiałów budowlanych, oferują też dodatkowe nagrody: pozytywne modyfikatory, znajdźki, sekretne lokalizacje na mapie Hellady (i poza) oraz Aspekty.

Dopiero na wyższych poziomach trudności możliwe jest odkrycie sekretów olimpijskich bóstw oraz (dla własnej satysfakcji) pogłębienie wiedzy o mitologii greckiej.

Dla przykładu wspomniane już Porwanie Europy. Na poziomie śmiertelnika przejście całej kampanii składającej się z czterech misji jest dość proste, zwieńczone możliwością budowy pierwszego poziomu Akropolis na zboczach Olimpu. Ukończenie pierwszej misji wieńczy otrzymanie materiałów budowlanych, a celem jest rozbudowa osady i wynalezienie pierwszej technologii drzewka Logos: Alfabetu.

Ta sama mapa wymaga jednak więcej od herosa. Smoczy jad przesączył się do gleby i uniemożliwił uprawę roli, a wskazówkę na jego pokonanie oferuje jedynie tajemnicza Atena - najpierw trzeba jednak postawić Jej ołtarz - a to wymaga marmuru. Czas ucieka, ale przejście tego scenariusza umożliwia poznanie sekretu Aresa. Kto nie chciałby dowiedzieć się, skąd właściwie bierze się zamiłowanie boga wojny do tych przerośniętych jaszczurek?

Przejście misji na poziomie śmiertelnika nie wymaga zabicia smoka Aresa aż do kolejnej misji. Na poziomie herosa jest to już oczekiwane, a za odpowiednio szybką reakcję gracz jest dodatkowo nagradzany - za całokształt może otrzymać sekret Aresa, niezbędny do budowy sanktuarium boga wojny, a także modyfikatora Smocze potomstwo, dzięki któremu w całym regionie (nie tylko w Tebach) w oddziałach hoplitów będzie więcej jednostek.

Dopiero w fazie drugiej możliwe jest przejście na poziom półboga. W pierwszej misji pojawi się drugi negatywny modyfikator - klątwa Aresa - a zatruta gleba nie tylko uniemożliwi rolnictwo, ale też sprawi, że ludzie zaczną chorować. Co więcej, na zabicie smoka dostaniesz limit czasu. Ciężko? Ciężko. Kiedy jednak uśmiercisz bydlaka i zakończysz misję, otrzymasz gwiazdę w gwiazdozbiorze Smoka, który wskazuje drogę do sekretnej ekspedycji; a także odblokujesz Aspekt Smoczej straży przy Akropolis.

Pamiętaj też, że kampania na poziomie herosa jest o dwie misje dłuższa, a na poziomie półboga - o trzy.


Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #122 dnia: 09.08.2023, 01:10:37 »
POZIOMY TRUDNOŚCI - PODSUMOWANIE

Śmiertelnik
Poziom domyślny kampanii w pierwszej fazie gry. W większości przypadków nieograniczony czas pokonywania misji oraz materiały budowlane i plany budowli olimpijskich jako nagrody. Niższe ceny oraz wskaźniku gniewu bóstw (hybris).

Heros
Poziom zaawansowany kampanii w pierwszej oraz drugiej fazie gry. Przynajmniej jeden negatywny modyfikator każdej misji. Wynik oraz nagroda zależne od czasu ukończenia misji oraz spełnienia dodatkowych wymogów. Wydłużony czas każdej kampanii - dodatkowe misje oraz kolonie. Ta sama mapa, wyższe wymagania. Możliwość pogłębienia badań. Dużo ciekawsze nagrody - od dodatkowych modyfikatorów regionalnych i znajdziek, po sekrety bóstw oraz plany rozbudowy budowli olimpijskich i aspektów. Część z poszlak prowadzi do nowych misji i ekspedycji (na wyższych poziomach trudności) np. poprzez kolekcje i gwiazdozbiory.

Półbóg
Poziom zaawansowany w drugiej fazie gry. W pierwszej (kampanii) poziom drastycznie wzrasta, większość misji jest na czas, a wymagania są niemal niemożliwe do osiągnięcia bez wsparcia Olimpu. Jednocześnie wydłuża kampanie, a po ich ukończeniu umożliwia rozwój miast do epoki archaicznej. Na tym poziomie jest automatycznie część misji bóstw i tytanów (faza druga). W misjach są po dwa negatywne modyfikatory, ale i dodatkowe nagrody i znajdźki, w tym zaawansowane plany Olimpu oraz co lepszych aspektów. Mapy są takie same lub podobne; możliwe np. że nagle niemożliwe jest zbudowanie większych budowli. Gniew bogów.

Bóstwo
Najtrudniejszy poziom, odpowiadający trzeciej fazie gry - Tytanomachii. Po trzy lub cztery negatywne modyfikatory, wymagania dla wytrawnych graczy, rozbudowa miast do epoki klasycznej i hellenistycznej. Poziom sekretnych misji, bardzo odległych ekspedycji oraz wojny tytanów. Nagrodą są plany stoków oraz szczytów Olimpu; oraz najrzadsze artefakty.

Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #123 dnia: 12.08.2023, 12:40:43 »
MODYFIKATORY

Każde miejsce, w którym zakładasz osadę, ma swój zestaw modyfikatorów, które nieco zmieniają charakter rozgrywki - ułatwiając ją lub znacznie utrudniając. Czasem oznaczają one klątwę lub błogosławieństwo bóstw, innym razem wynikają po prostu z warunków naturalnych danej krainy. Jak wieloletnia obecność jadowitego pomiotu Aresa wpłynęła na glebę wokół Teb? Czy dostęp do świętego źródła Muz poprawi zdolności artystyczne mieszkańców Helikonu? Na co mieszkańcom Lemnos łatwopalne drewno, skoro nad ich rzemiosłem czuwa gburowaty Hefajstos?

Liczba modyfikatorów zależy od poziomu trudności. Dzięki rozbudowie Olimpu możliwe jest pojawienie się nowych pozytywnych modyfikatorów albo zniwelowanie niektórych ograniczeń.

Śmiertelnik: jeden pozytywny* modyfikator (błogosławieństwo).
Heros: jeden pozytywny i jeden negatywny (przekleństwo).
Półbóg: jeden pozytywny i dwa negatywne, w tym jeden poważny.
Bóg: jeden pozytywny i trzy negatywne, w tym jeden poważny.

*Liczba pozytywnych modyfikatorów może ulec zmianie (do max. trzech) dzięki rozbudowie Olimpu.

Błogosławieństwa (przykłady)

Prorocze wizje. Czy to dar Apolla czy może euforyczne wyziewy z jaskiń pod osadą? Niezależnie od przyczyny, sny w tym tajemniczym miejscu są wyjątkowo wyraziste, zwiększając szanse na pojawienie się w mieście genialnych wyroczni oraz powodzenie ekspedycji.

Ognie boskiej kuźni. Większość uznałaby pomysł założenia osady przy wulkanie za obłąkany. Ty jednak wiesz, że łaska podziemnych kowali spływa na tych, którzy nie boją się sparzyć w imię geniuszu. Obróbka metali przebiega dwa razy szybciej, a każda era miasta przynosi nagrodę w postaci Wynalazku.

Matka Noc, Ojciec Zmierzch. Mówi się, że jest to miejsce szczególnie ukochane przez upiorne potomstwo Nocy. I choć dzień jest tu wyraźnie krótszy, a pełgające cienie czasem przybierają niepokojące kształty, Twoi wrogowie niechętnie zdecydują się na atak, a wrodzy bogowie - nie chcąc zadzierać z przedwieczną Nyks - spędzają tu jak najmniej czasu.

Przekleństwa (przykłady)

Zatruta gleba. Klątwa Demeter czy legowisko smoka? A może jedno i drugie? Na tej zatrutej ziemi mało co wyrośnie, więc możesz pożegnać się z rolnictwem.

Myśliwy czy ofiara? Nie każda dzicz chce trafić potulnie pod topory osadników i czasem natura daje odwet. Drapieżne wilki atakują osadników, a myśliwi znikają w tajemniczych okolicznościach. Czyżby dołączyli do orszaku boskiej łowczyni - a może dosięgła ich jej strzała?

Zdradzieckie odmęty. Wody u wybrzeży osady są wyjątkowo zdradzieckie. Mniejsze łodzie rybackie nie mają z nimi szans, a handel morski i żegluga wojskowa są znacznie trwają o wiele dłużej.

Przekleństwa (poważne)

Jadowita gleba. Ktokolwiek wpadł na pomysł założenia tu osady, postradał zmysły. Na tej jałowej glebie rosną tylko kępy akonitu, a pobliskie sadzawki to wylęgarnia węży. Trucizna w glebie, wodzie i powietrzu nie tylko uniemożliwia rolnictwo, ale też powoli wybija bydło i zwiększa prawdopodobieństwo zarazy. Nie zdziw się, jeśli osadę nawiedzi Smok lub Meduza.

Zielona śmierć. Zakładanie tu osady to świętokradztwo. Masz wrażenie, że leśne bóstwa, dzikie bestie i wszechobecną głuszę łączy jeden umysł. Łowy czy wyrąb drewna jest praktycznie niemożliwy, a watahy wilków pojawiają się w środku miasta. Co więcej, Twoją osadę regularnie nawiedzają mściwe driady lub rozjuszona bestia. Nim zareagujesz, znikają bezszelestnie w głuszy...

Groza głębin. To miejsce tylko czeka, by wrócić na samo dno morza. Wzburzone fale i niekończące się sztormy świadczą o wściekłości morskich bóstw - nie ma co liczyć na rybaków czy żeglugę. Zabudowa zbyt blisko brzegu błyskawicznie skończy w głębinach, a Twoja cenna wysepka powoli się kurczy - aż nie zostanie nic.

Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #124 dnia: 14.08.2023, 12:44:40 »
FAZA DRUGA

Druga faza rozgrywki rozpoczyna się wraz z przejściem kampanii na najniższym poziomie trudności. Do tego czasu zbocza Olimpu powinny być choć częściowo zabudowane (a niektóre budynki nawet rozbudowane o poziom, jak np. Ołtarz Olimpijski czy Wielka Biblioteka).

Do tego czasu udało Ci się zwrócić uwagę zarówno bóstw, jak i tytanów. W drugiej fazie gry celem jest pozyskanie ich sympatii oraz przejęcie kontroli nad Helladą (i nie tylko). Domyślny poziom rozgrywki to od teraz heros, a gęste chmury nad Olimpem rozwiewają się, by umożliwić Ci rozbudowę na stokach Olimpu.

Kampania. Dawne misje kampanii pozostają bez zmian, z dwoma wyjątkami. Po pierwsze, domyślny poziom trudności to teraz heros, co wydłuża większość kampanii o kilka dodatkowych misji i wprowadza dodatkowe sekrety do tych już istniejących. Po drugie, możliwe jest też rozgrywanie głównych miast kampanii - jak Teby, Ateny czy Argos - do epoki klasycznej.

W drugiej fazie dochodzą też cztery nowe kampanie - dwie Greków i dwie Atlantów - które rozpoczynasz już w epoce archaicznej, a także szereg misji poświęconych bogom.

Misje od bóstw. Twój dar odmieniania wyroków czasu zwrócił uwagę bóstw i tytanów, którzy zaczynają zlecać Ci misje budowy poświęconych im miast i sanktuariów. W zamian poznasz ich sekrety i własną przeszłość, a także przeniesiesz poświęcone im sanktuaria na świętą górę Olimp. Czy odbudowa Eleusis pozwoli Ci zaskarbić sobie zaufanie dostojnej Demeter? A może priorytetem jest dla Ciebie opieka nad Efezem i rozwikłanie sekretu pożaru w sanktuarium Artemidy?

Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #125 dnia: 28.12.2023, 16:25:31 »
Sekrety i kłamstwa

Dopiero po przejściu rozgrywki na najniższym poziomie trudności Mojry stawiają przed Tobą wyzwanie - jesteś jedynie obserwatorem czy decydujesz o własnym losie, korzystając ze swojego wyjątkowego daru powrotu do minionych zdarzeń?

Mojry uczą Cię, jak utrwalać wątki przeznaczenia w materiale, dzięki czemu sekrety Olimpijczyków odsłaniają przed Tobą ukrytą wcześniej całość. Zdobyta wiedza przykuwa uwagę bóstw, które zaczną zlecać Ci kolejne zadania i misje - po cichu licząc na to, że zawiedziesz.

W praktyce wygląda to tak, że na wyższych poziomach trudności podczas konkretnych misji bóstwa mogą zlecić Ci konkretne zadania, które utrudnią rozgrywkę. W zamian za to nie tylko otrzymasz nieco dodatkowych zasobów za ukończenie misji, ale też podzielą się z Tobą jednym z sekretów dotyczących ich samych lub pozostałych bóstw - albo nawet Twojej przeszłości.

Sekrety - od drobnych w górę - to bezcenna waluta, dzięki której możesz wznieść i rozbudować sanktuaria bóstw na stokach Olimpu i zyskać ich aprobatę.

Przykład. Pierwszy sekret poznasz dzięki sowiookiej Atenie w misji Założenie Teb na wyższym poziomie trudności. Bogini wymaga od Ciebie budowy ołtarza, jednak złóż marmuru pilnuje krwiożerczy smok Aresa. Przechytrzenie go będzie wymagało sprytu.

Ukończenie ołtarza nie jest warunkiem ukończenia misji, jednak w nagrodę otrzymasz więcej okruchów Olimpu, a wdzięczna bogini podzieli się z Tobą sekretem Aresa. Ten sekret, wraz z innymi na które natrafisz w przyszłości, może uruchomić lawinę zdarzeń

Sekret: Okrutny Ares, poza szczękiem oręża, darzy uczuciem jedynie jadowite smoki. Te oślizgłe kreatury poruszają w nim nieznaną strunę, której na próżno szuka jego własne potomstwo.

Ten i kolejne sekrety patrona wojny pozwalają dowiedzieć się o rzuconej na niego klątwie. Gdy jednak dowiesz się o wstydliwym sekrecie Aresa, ten zleci Ci niezwykle trudną misję, po której ukończeniu otrzymasz możliwość wzniesienia Sanktuarium.


Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #126 dnia: 18.01.2024, 19:00:55 »
Schemat Olimpu bez rozbudowy w załączniku.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #127 dnia: 19.01.2024, 17:14:32 »
Niezły art. Skąd pochodzi? :)

Lotofag

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
Odp: Zeus: Tytanomachia - Reedycja Zeusa wg Lotofaga
« Odpowiedź #128 dnia: 21.01.2024, 11:09:47 »
Concept art Olimpu z gry 'God of War' - niestety nie mogłem znaleźć autorstwa.

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest trzy odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre cztery):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac dwa (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre jeden):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem