Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)  (Przeczytany 7019 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Znalazłam na Zeus Heaven pewien tekst... Dla nas to nic nowego, ba – tekst z pewnością nie wyczerpuje wszystkiego (dlatego zamieszczam go tylko tutaj) – ale ostatnio tego typu kłopociki mnie gryzą, a może ktoś sobie przypomni, na co sam zwracał uwagę podczas gry?

Autorem oryginału jest David Masters.

Planowanie kolonii może ułatwić grę niezależnie od istniejących w grze kodów.
Wiesz dobrze, że często w tych epizodach, które bezpośrednio poprzedzają epizody kolonialne, jednym z celów jest zarezerwowanie pewnej liczby towaru (na przykład runa bądź oliwy). Podczas pobytu w kolonii czynisz podobnie, ponieważ rezerwujesz towary dla miasta macierzystego (a ile razy samą przyczyną założenia kolonii ma być – w założeniu – poszukiwanie surowców dla miasta?). 
Cóż w tym takiego? Spełnienie celów epizodu nie zawsze wiąże się z faktycznym rozwojem kolonii. Oznacza to, że możesz zostawić miasto na zupełnie minimalnym poziomie, bez zaawansowanego przemysłu, często bez armii.

Przykładowo, w "Ekonomicznej grze otwartej" zakładasz dwie kolonie – jedną związaną z produkcją runa, a drugą z wydobyciem brązu. Uprzednio miasto macierzyste rezerwuje 8 motków runa i 8 dzbanów oliwy.
Jako pierwszą kolonię, wybierz Smyrnę (wydobywczą)... celem jest wysłanie 8 motków runa do miasta macierzystego.

[Serio jest tak? Nie posiadam tej misji, mam tylko te z numerkiem "2" – przyp.]

Teraz możesz dostrzec, do czego to doprowadza... wszystko, co trzeba zrobić to utrzymać tylu pracowników, ilu jest potrzebnych do sprawnej pracy magazynu; w przeciągu niecałego roku miasto macierzyste (Larisa) prześle ci zarezerwowane wcześniej runo i oliwę w całości. Tak oto jesteś w stanie wysłać wymagane w celach epizodu 8 motków runa do miasta macierzystego... Tak, i to wszystko! A kiedy wrócisz do miasta macierzystego, będziesz dostawać daninę w postaci brązu, choć wcale nie uruchamiałeś wydobycia w kolonii. Możesz też poprosić kolonię o pomoc w obronie/ataku pomimo że nie rozwinąłeś tam żadnego wojska... [Wydaje mi się, że przy ustawieniu obronności na "1" miasto nie może wysyłać armii, ale nie wiem, jak jest w tamtej misji – przyp.] i tak jest z każdą kolonią; gra nie ma możliwości weryfikacji tego, czy zrobiono cokolwiek ponad te czynności, które są związane z celami epizodów.

Pamiętam, że mnie to też śmieszyło. Miasto sprzedające towar, o którym wiemy, że go tam być nie może. Zawsze można to zwalić na czas podróży, no ale...

Dlatego pamiętajmy – jeśli naprawdę chcemy postawić na produkcję, to:
A) ustawmy cel produkcji rocznej (trudno to ominąć)
albo
b) zdezaktywujmy wszystkie miasta sprzedające ten towar/zminimalizujmy handel nim do zera.

Jeśli nie ma tego w artykułach o edytorze, można byłoby napisać dodatkową wzmiankę... Wiem, że jest tam o odpowiednim doborze popytu i podaży, ale o przyczynach podaży chyba nic. :P

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #1 dnia: 19.07.2012, 16:59:25 »
1. Ekonomiczna Gra Otwarta jest w kampaniach podstawowych Zeusa ;) Poza tym, kolonie w EGO są definitywnie 'zbugowane' przez twórców tej misji - jeśli się przyjrzeć, to cele obydwu kolonii powinny być zamienione miejscami.

2. Miasto może wysyłać wojska niezależnie od ilości tarcz.

3. Znam opisany przez Ciebie problem doskonale - dlatego trudno u mnie szukać misji kolonijnych gdzie trzeba rezerwować towary dla miasta macierzystego ;) No, może poza grą otwartą w Stymfalus. Oczywiście nie trzeba takich obejść robić jak mamy tylko jedną kolonię :)

4. Czyżby Google Translator? :P
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #2 dnia: 19.07.2012, 17:13:12 »
1. Właśnie tak myślałam, że są zamienione...
2. Ale gdy poprosimy dosyć słabe miasto o wojsko i jakimś cudem odzyskamy szybko zaufanie, to jest napisane w prośbach, że brak armii do oddelegowania (podobnie bywa z prośbami o towary).
3. Co w tym przypadku ma liczba kolonii do rzeczy? Można uznać, że zarezerwowane towary są ofiarowane jako pierwsza danina nowej kolonii.
4. Nie, czemu? Sam oryginał jest tak łopatologicznie przedstawiony. Zresztą nie wyobrażam sobie, by "colony for Fleece", "colony for Bronze" czy słynne zdanie o Internecie GT przetłumaczył na coś sensownego. :P

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #3 dnia: 19.07.2012, 17:29:45 »
2. Bo 'wojsko' jest traktowane jako 'materiał' - a o każdy materiał, wliczając drachmy, można poprosić maksymalnie dwa razy zanim pojawi się 'brak towaru' czy co tam. Limity odgórne kodu gry.

3. No to mamy trzy kolonie i każda rezerwuje coś dla miasta macierzystego. Jedna daje 64 brązu, druga 64 runa, a trzecia 64 pszenicy. Jak teraz zrobić tak, żeby było ładnie, szczególnie że gracz ma wolność wyboru kolonii?
Jedynym wyjściem jest danie wszystkich trzech prezentów w epizodzie miasta macierzystego po trzeciej kolonii, a ja osobiście nie zdzierżyłbym takiego czegoś - jakie jest wyjaśnienie kilku/kilkunastoletniego opóźnienia prezentów (jeśli patrzymy przez pryzmat czasu gry?) ;)

4. Ewidentnie widać, że 'you' zostało przedstawione jako 'ty', a David Masters zwraca się do community HG, czyli winno być 'wy' (bo w angielskim 'you' funkcjonuje zarówno w drugiej osobie l.pojedynczej jak i mnogiej). Każdy kto choć trochę się orientuje w języku nie popełnił by takiego błędu w całym artykule.
Takowoż utrzymuję się w przekonaniu: google translator, bo on nie rozróżnia ;)
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #4 dnia: 19.07.2012, 17:46:36 »
3. Ustalić daninę na "16 brązu", "16 runa" i "16 pszenicy", a na końcu każdego z epizodów kolonialnych zasugerować, że zarezerwowane towary będą stopniowo przysyłane przez cztery kolejne lata. Następnych lat nie ma się co czepiać, bo równie dobrze można od razu zastanowić się nad źródłem danin w ogóle. :P
Owszem, problem występuje, jeżeli chcemy sobie wybrać inną daninę lub jeśli doszłoby do pewnej niekonsekwencji (któraś z kolonii nie miałaby tego warunku).

4. Wiem dobrze, że to zarówno liczba pojedyncza jak i mnoga, ale mimo to wszelkie instrukcje obsługi tłumaczone są na liczbę pojedynczą, dlatego poszłam właśnie w kierunku manualowym. Ale masz rację z tym zwrotem do społeczności, mogłam chociaż familiara "my" użyć. :x

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1531
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #5 dnia: 19.07.2012, 18:06:38 »
Mogę prosić o bezpośredni link do oryginalnego tekstu?

Tak abstrakcyjnie zapytam - czemu to takie ważne, by przesyłać te towary? Rozumiem sam pomysł i koncepcję, ale jeżeli mamy kilka kolonii do wyboru to można wymyślić coś innego. ;)

W ustawieniach edytoru - po ustawieniu prezentu od nieistniejącego na mapie świata miasta ten prezent nie dojdzie, tak?

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #6 dnia: 19.07.2012, 18:26:48 »
Miasto nie istnieje = towar nie dojdzie.

Ale już wiem jak chcesz się wycwanić = żeby po każdej kolonii, miasta-kolonie wysłały swoje 'zarezerowane' towary, tak?

Dobre, ale zadziała tylko po pierwszej kolonii - po drugiej 'zarezerwowane' towary prześle zarówno stara jak i nowa kolonia.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #7 dnia: 19.07.2012, 18:42:24 »
@ziemek8: http://zeus.heavengames.com/misc/gameinfo/oddities.shtml

Zdanie autora.

@Haspen Jako daninę. Jedyny "problem" to to, że tak czy siak miasto nie przestaje płacić daniny, chyba, że przywódca się zdenerwuje. Jak zawsze w takich sytuacjach najważniejszy okazuje się być dobry opis. ;)

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1531
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #8 dnia: 19.07.2012, 19:49:18 »
A gdyby tak ustawić fakty (i fabułę), że ta pierwsza (wszystkie poprzednie) kolonia były atakowane i przez jakiś czas odcięte od świata (nieaktywne na mapie świata). Wtedy nie prześle towaru ponownie?
Tak sobie rozmyślam. ;)

Czy też jak mówi Anelg - daninę płaci się cały czas - więc to nie musi być zła (koncepcyjnie) rzecz.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #9 dnia: 19.07.2012, 19:49:57 »
Przesył towarów nie odbędzie się tylko w dwóch przypadkach:

A) Miasto nie jest aktywne/widoczne na mapie
B) Miasto jest rywalem
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

Anelg

  • Nie do końca
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Kobieta
  • Lurker? Zaglądaczka? Nieważne :P
    • Zobacz profil
Skutki prostoty edytora na przykładzie kolonii. (Tłumaczenie z ZH)
« Odpowiedź #10 dnia: 19.07.2012, 20:03:44 »
@Haspen
B) Odbędzie się. Miałam taką sytuację w jednej z oficjalnych misji, mogę nawet posta pokazać z moim żartobliwym komentarzem do tego. Ziemek to powtórzył w innej formie. :P


 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziewiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dziewiec):
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dwa):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre trzy):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem