Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Autor Wątek: Rolnictwo - wydajność poszczególnych budynków zapewniających żywność  (Przeczytany 17934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
W grze mamy dostęp do ośmiu rodzajów żywności. Są to: jeżowce, ryby, mięso, ser, marchew, cebula, pszenica i pomarańcze.
Jakie Waszym zdaniem są najlepsze a jakie najgorsze źródła pożywienia? Chodzi mi tu zarówno o sam produkt, jak i o budynek go wytwarzający.

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Ryby.

O ile nie są za daleko, do jednego łowiska może popłynąć cała chmara łodzi, które nie muszą 'podróżować' jak poławiacze jeżowców.

Honorowe 2gie miejsce dla pszenicy, za to że ma dwie funkcje ;)
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Ryby.
Honorowe 2gie miejsce dla pszenicy, za to że ma dwie funkcje ;)
Rozumiem, że to te najlepsze typy żywności?

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Ryby. :)
Zgadzam się z Haspenem. Jak już postawi się przystań rybacką to nic się dla niej nie zmienia, zawsze płynie do tej samej ławicy ryb i dostarcza tyle samo ryb. Przeciwieństwem tego jest dziczyzna - w pewnym momencie dostawianie kolejnych domów myśliwych nic nie daje, bo osiągnęło się limit "wydajności reprodukcji dzików" (ew. jeleni).

Ser też lubię. :D Jednak trzeba czasem "dostawiać" parę kóz, które były zabrane na ofiary do świątyni.

W plantacjach irytująca jest szczególnie na początku gry ich cykliczność i czekanie na pierwsze dostawy żywności

Haspen

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Płeć: Mężczyzna
  • Panie Peasley, gdzie jest mój Earl Grey?
    • Zobacz profil
Jeśli chodzi o plantacje, to najlepiej, gdy jest pszenica + marchew/cebula. Między nimi jest pół roku rożnicy bodajże, więc jak jednego zaczyna brakować to drugie właśnie jedzie do spichlerzy ;)

Ryby jednak najlepsze i najwygodniejsze.
World of Horror - a reszta gier może się schować :P
Czym się mogę pochwalić na N-Gry.pl - Misje i gry otwarte (2010-2019)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
W sumie, racja. Przystanie rybackie dają radę. Natomiast zagrody z bydłem wręcz przeciwnie. To chyba najgorszy producent żywności. Najmniej efektywny. Zauważyłem, że dostawcy z zagród zawsze przewożą tylko jeden ładunek do spichlerza (choć w zagrodzie zgromadzonych jest więcej) a dostawcy innych produktów spożywczych więcej (nawet 12 w przypadku pszenicy). Może to zwyczajnie jakieś niedopatrzenie twórców?

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Więcej niż jeden typ plantacji - rzeczywiście jest wtedy mniej czekania, jest to mniej uciążliwe, ale rzadko to się zdarza w misjach czy grach otwartych - nawet tych tworzonych przez Ciebie Haspen. ;)

Ah, zagrody z bydłem, zapomniałem o nich. Chyba najbardziej ich nie lubię, strasznie dużo miejsca zajmują, a wcale więcej żywności z nich nie ma (tak mi się wydaje przynajmniej). Co do ilości przenoszonych przez dostawców - nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Może przez to blokuje się produkcja i zagroda produkuje mniej niż by mogła?

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Nie przepadam za rybami, bo miejsc na przystanie nie ma zazwyczaj zbyt dużo, a jeszcze dodatkowo ławice są umieszczone daleko od brzegu, a jeszcze mniej za jeżowcami, z podobnych względów. Pomarańcze też nie w moim typie. Najbardziej lubię chyba sery, bo można dużo kóz postawić na jednym pojedynczym kwadracie. Plantacje mają ten plus, że dostawcy mogą się udać do dowolnego miejsca na mapie, więc nie trzeba stawiać spichlerzy blisko plantacji i bawić się w rozprowadzanie żywności pomiędzy spichlerzami.

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Nie przepadam za rybami, bo miejsc na przystanie nie ma zazwyczaj zbyt dużo, a jeszcze dodatkowo ławice są umieszczone daleko od brzegu, a jeszcze mniej za jeżowcami, z podobnych względów. Pomarańcze też nie w moim typie.

Dokładnie. Mimo zalet korzystania wielu łodzi z jednego łowiska to zazwyczaj brakuje miejsca na przystanie rybackie, tym bardziej jak myślimy o 6 trierach i jakichś portach handlowych.

Najbardziej lubię plantacje, ale ser też niczego sobie. :)

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Postanowiłem zrobić pewien eksperyment by rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące wydajności zakładów produkujących żywność. Wyniki, które swoją drogą mnie trochę zaskoczyły, zamieszczam w tabeli w załączniku (ciężko tu na forum wstawić tabelę).
Gwoli ścisłości - eksperyment został przeprowadzony w okresie co najmniej dwóch lat (zaczynając od stycznia) dla każdego z budynków przy idealnych dla nich warunkach, tj. jak najbliżej źródła żywności oraz spichlerza a także bez składania ofiar bogom. Liczby pogrubione oznaczają najczęstszą wartość przy zmieniających się warunkach według gry.
*- Produkcja ładunków w pierwszym roku może być inna niż liczba podana jako druga, która jest już stałą dla lat późniejszych. W przypadku domku myśliwskiego pierwszy rok jest bardziej owocny z powodu dużego stada dzików, do czasu kiedy myśliwi je upolują a dziki się zrespawnują. Jeśli chodzi o zagrodę, potrzeba czasu na dorośnięcie bydła. Dla plantacji różnice wynikają z innego okresu zbiorów.
**- Zdarza się, że dostawca wiezie plony tegoroczne jak i z zeszłego sezonu. Tak mi się przynajmniej wydaje.

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Obliczenia nie do końca pokrywają się z tymi z Zeus Heaven: https://zeus.heavengames.com/misc/gameinfo/IndustryProduction.shtml. Tak czy inaczej wychodzi na to, że najefektywniejsi są myśliwi, rybacy i poławiacze jeżowców o ile punkty ze zwierzyną są dostatecznie blisko budynków produkcyjnych, jednak trzeba się liczyć z ograniczeniami.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Obliczenia nie do końca pokrywają się z tymi z Zeus Heaven: https://zeus.heavengames.com/misc/gameinfo/IndustryProduction.shtml. Tak czy inaczej wychodzi na to, że najefektywniejsi są myśliwi, rybacy i poławiacze jeżowców o ile punkty ze zwierzyną są dostatecznie blisko budynków produkcyjnych, jednak trzeba się liczyć z ograniczeniami.
Właściwie wszystko się pokrywa z wyjątkiem jeżowców. Nie wiem skąd taka różnica. Może zabrakło mi pracowników i to przeoczyłem. Zaznaczę tu tylko, że specjalnie pod ten eksperyment stworzyłem osobną misję, gdzie jak wyżej napisałem, zadbałem o warunki idealne do pozyskiwania żywności (czyli dystans najmniejszy z możliwych) a nie jak to widzę na zeus.heavengames.com dystans krótki i średni. Co do dziczyzny - u mnie obowiązywała zasada jeden domek myśliwski bazujący na jednym punkcie dzików. Tak samo z pomarańczami - jeden domek ogrodników doglądający ośmiu drzewek.
Z resztą ludzie z zeus.heavengames.com tak całkiem nieomylni nie są. Pokazałem to tu http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1357.msg7684#msg7684.

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Świetna robota, ale zaskoczyła mnie wydajność bydła - zawsze miałem wrażenie, że niezbyt się opłaca ta produkcja, a jednak ma jedne z najwyższych współczynników opłacalności.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Świetna robota, ale zaskoczyła mnie wydajność bydła - zawsze miałem wrażenie, że niezbyt się opłaca ta produkcja, a jednak ma jedne z najwyższych współczynników opłacalności.
Też miałem podobne odczucia, ale pamiętajmy, że w eksperymencie nie brali udziału kapłani więc zwierząt nie ubywało tak szybko. W większości misji mamy jednak jakieś świątynie w swoim mieście. Mam wrażenie, że kapłani mający wybór pomiędzy zwierzętami ofiarnymi zawsze wybiorą bydło (albo może tylko u mnie tak jest). W takim przypadku rzeczywiście, zagrody są słabo opłacalne. Zajmują najwięcej miejsca wymagając jednocześnie prawie najkrótszego dystansu do stada oraz spichlerza, potrzebują najwięcej pracowników, są najdroższe no i trzeba permanentnie kontrolować liczbę zwierząt, co jest dość frustrujące i kosztowne. Z tych powodów uważam je za najgorszy zakład.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Niezła analiza! :)

Jakby tak podliczyć np.
 - produkcja na rok podzielona na ilość pracowników
 - produkcja na rok podzielona na koszt początkowy
 - produkcja na rok podzielona na ilość zajmowanego miejsca (w niektórych misjach ma to znaczenie)
To we wszystkich tych 3 wartościach wygrywa domek myśliwych, a zaraz z nim jest przystań rybacka. Czy może coś źle liczę?
A ze względu na to, że produkcja żywności z dzików/jeleni ma określoną maksymalną wydajność, uważam, że przystanie rybackie są najlepsze. :D

enost

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
A no prawda, nie ma ludzi nieomylnych. :)
Bydło niby wydajne, ale budynek do produkcji bardzo duży, przez co przy większej liczbie może to nie być takie wydajne.

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Faktycznie, dzieląc na liczbę pracowników i ilość miejsca wygląda to trochę inaczej, ale powiem szczerze, że i tak wolę plantacje, bo na jednym wózku mogą przewieźć 8 jednostek jedzenia. Zdarzało mi się w misjach z dużymi miastami, że miałem mleczarnie zawalone serem, ale w mieście brakowało jedzenia, bo docierało ono po 1 jednostce i decydowałem się dodatkowo importować jedzenie po drugiej stronie miasta.

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
A ze względu na to, że produkcja żywności z dzików/jeleni ma określoną maksymalną wydajność, uważam, że przystanie rybackie są najlepsze. :D
Ależ przystanie rybackie też mają swoją maksymalną wydajność określoną:
1) odległością ławicy od przystani, gdzie w przypadku domków myśliwych tego problemu nie ma bo można przecież postawić ten zakład tuż przy stadzie;
2) ilością miejsca, w których można zbudować takie przystanie, gdzie znowu nie dotyczy to myśliwych.
Mogę się więc warunkowo zgodzić z tym, że przystanie są najlepsze, ale to zależy od misji a ściślej - projektu mapy miasta. Załóżmy, że mamy na mapie osiem punktów zwierzyny (dziki + jelenie) i dwie ławice ryb. Co w tym wypadku okaże się wydajniejsze? Na podstawie tylko tych danych nie możemy tego stwierdzić gdyż wszystko i tak zależy od ukształtowania terenu. Na pewno jesteśmy ograniczeni do ośmiu domków myśliwskich, ale co z przystaniami? Jeżeli jesteśmy w stanie postawić ich też osiem, to i tak przewaga leży po stronie myśliwych z powodu odległości ławic od brzegu. No chyba, że są bardzo blisko - wtedy moim zdaniem remisują. Natomiast w sytuacji gdy linia brzegowa pozwala na postawienie większej od ośmiu liczby przystani, to one wygrywają (pod warunkiem małej odległości od ławic) bo i tak do tych dwóch punktów ryb może podpłynąć nieograniczona (?) ilość rybaków. Ławice ponadto się nie wyczerpują.

wolę plantacje, bo na jednym wózku mogą przewieźć 8 jednostek jedzenia.
Dodatkowo, dostawcy z plantacji mają ogromny zasięg podróży do spichlerza w porównaniu do pozostałych zakładów, a to duży plus.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Jak najbardziej masz rację bazylozaur. Wydaje mi się, że moja preferencja dotycząca przystani rybackich wzięła się stąd, że większość misji w jakie grałem (czy raczej powinienem napisać - "przy których spędzałem najwięcej czasu" - bo oficjalne misje Zeusa przechodziłem po parę razy pewnie) dawało się wybudować naprawdę sporo przystani (i ławice nie były jakoś daleko). A domków myśliwych tak po prostu nie zapamiętałem.

Faktycznie, dzieląc na liczbę pracowników i ilość miejsca wygląda to trochę inaczej, ale powiem szczerze, że i tak wolę plantacje, bo na jednym wózku mogą przewieźć 8 jednostek jedzenia. Zdarzało mi się w misjach z dużymi miastami, że miałem mleczarnie zawalone serem, ale w mieście brakowało jedzenia, bo docierało ono po 1 jednostce i decydowałem się dodatkowo importować jedzenie po drugiej stronie miasta.
Zwykle w takiej sytuacji stawiam 2-3 spichlerze zaraz przy mleczarniach (z serem na "przyjmuj"), a przy dzielnicach mieszkalny spichlerze z serem na "zdobądź". Im dalej od mleczarni, tym więcej (nawet po 3 spichlerze (z serem na "zdobądź" na dzielnicę).

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Faktycznie, dzieląc na liczbę pracowników i ilość miejsca wygląda to trochę inaczej, ale powiem szczerze, że i tak wolę plantacje, bo na jednym wózku mogą przewieźć 8 jednostek jedzenia. Zdarzało mi się w misjach z dużymi miastami, że miałem mleczarnie zawalone serem, ale w mieście brakowało jedzenia, bo docierało ono po 1 jednostce i decydowałem się dodatkowo importować jedzenie po drugiej stronie miasta.
Zwykle w takiej sytuacji stawiam 2-3 spichlerze zaraz przy mleczarniach (z serem na "przyjmuj"), a przy dzielnicach mieszkalny spichlerze z serem na "zdobądź". Im dalej od mleczarni, tym więcej (nawet po 3 spichlerze (z serem na "zdobądź" na dzielnicę).

Tak, znam ten sposób, ale to i tak powoduje, że ze wszystkich spichlerzy w mieście wyruszają wózki jak tylko ser trafi do spichlerzy przy mleczarniach, ale często zdarzało się, że kilka pierwszych wózków zabrało cały zapas surowca i zanim mleczarnie przywiozły nowe to reszta się odbiła od pustych spichlerzy. :(

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Zwykle w mieście mam duże nadprodukcje - szczególnie żywności, nawet dwukrotną (np. produkuję żywność, która wystarczyłaby 10000 ludzi, a mieście mam lekko ponad 5000).
Nawet jeśli buduję bardzo duże miasto (jak np. te do zawodów) to staram się mieć nadprodukcję żywności przynajmniej o 10-20%. (mając 20 tysięcy ludzi produkować chociaż na 22-24 tysiące).

Pruskie_Dziecko

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Też zawsze tak robię. Ogólnie to w Zeusie bardzo łatwo o nadprodukcję wszystkiego. :D

Ramptourist

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Wydajność na liczbę pracowników nie ma znaczenia gdyż w grze jest nadmiar pracowników jeśli się ją odpowiednio ogarnia

Tak samo z kosztem, w grze kiedy miasto jest rozwinięte pieniądze nie są żadnym problemem nawet na poziomie Bóg

Wydajność na miejsce jest najistotniejszą, ile można produkować na tej samej przestrzeni. Mleczarnia produkuje tyle samo co plantacja ale na tym samym obszarze można umieścić więcej mleczarni niż plantacji, z tym że jeśli jest dużo mleczarni to musi też być odpowiednio dużo spichlerzy żeby to wszystko odbierały, a z plantacji wózek pojedzie na drugi koniec mapy i ma rok czasu żeby to zawiezc i wrócic do siebie tak aby wydajność nie spadla.

Ramptourist

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Zrobiłem drobne testy generalnie moje obserwacje pokrywają się z danymi z tej anglojezycznej stronki. I ogolnie troszkę jestem zaskoczony.

Porównywałem produkcję sera oraz zboża. Zawsze do tej pory preferowałem plantacje ale...

Plantacja zajmuje kwadrat 3x3 8 laduneczkow musi być kropka łąki gdzieś w tym kwadracie, natomiast mleczarnia zajmuje 2x2, produkuje też 8 i wystarcza kozy umieszczone na jednej odizolowanej kropce łąki w odległości do 40 pól oraz spichlerz w odległości do 40 pól. Paradoksalnie mleczarze najbliżej kóz produkowali 7 rocznie a ci bardziej oddaleni 8 ładunków rocznie.

Więc uważam że ser bardziej się opłaca od zboża, między plantacjami mogą się zdażyc luki gdyż akurat może nie być w przewidzianym kwadracie łąki natomiast pasterzy można postawić ilu się chce, byle nie za daleko od tej odizolowanej łąki gdzie znajdują się kozy. Jednak 40 pól to dość sporo, można stworzyć całe autostrady mleczarzy a łąki na to nie trzeba. Aczkolwiek zboże można stawiać w dowolnym miejscu bez ograniczeń planowania miasta natomiast w przypadku produkcji sera trzeba uważać żeby pasterze z jednego centrum produkcyjnego nie zaczęli się przechadzać nieefektywnie do drugiego centrum produkcyjnego zbyt bardzo oddalonego od ich miejsca domyślnej pracy. Ryby i jeżowce odpuszczam w testach gdyż mimo wszystko wybrzeże jest limitowane i potrzebne  na porty oraz triery, domek myśliwski także jest limitowany odnawianiem się populacji dzików/jelenii.

Ramptourist

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Jeszcze trudnym przypadkiem jest domek plantatorów z oliwkami lub winogronami. Motyw jest taki iż jeśli naprzeciwko tego domku postawie pusty magazyn to jeden domek jest w stanie zebrać 16-20 oliwek na jednym zbiorze, jesli ma do swojej dyspozycji np 20 drzewek pod pielegnacje. Ale jeśli wózek z oliwka wyruszy w dłuższą podróż do tłoczni  to wtedy taki domek zbiera 6 oliwek, gdyż maksymalnie może zmagazynować 5 a zbiory się kończą i reszta przepada. Jest różnica zebrać z jednego domka 18 a 6...Najgorsze że plantatorzy w pierwszej kolejności dostarcza do tłoczni nawet jak jest na drugim końcu mapy (lub bardzo daleko nie wiem czy jest jakiś limit ale połowę dużej mapy potrafili pójść z tym). Jedyne co można z tym zrobić to ustawić oliwki na gromadzenie i wtedy zawsze pójdą do magazynu. Myślę że ten problem można rozwiązać po prostu budując więcej plantatorow, sądząc po 12 drzewek na domek i jeśli jeden domek zawali zbiory to być może drugi wyprodukuje nadprogramową ilość oliwek (średnia 12). Wtedy 2 tłocznie musiałyby obsługiwać 1 plantatora i magazyny powinny być naprzeciw zbieraczy owoców. Tylko znów pojawia się kolejny bug w tej grze iż całą produkcję oliwek i oliwy trzeba ulokować w jednym miejscu na mapie tak aby nie chodzili po całym terenie kiedy w tłoczni 100 pól dalej jest miejsce na oliwke. Mam z tym największy problem w tej grze przy budowie duzych miast.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Cóż, w niektórych przypadkach to (że dostawca z domku plantatorów wiezie oliwki prosto do tłoczni) poprawia wydajność, a czasem pogarsza. Coś musieli wybrać implementując tą funkcjonalność. Moim zdaniem nie jest zła.
Zwykle (kiedy buduje się bardzo duże miasta, i potrzeba bardzo dużo oliwek) ograniczeniem jest wielkość łąk (i ilość drzewek oliwnych, które można tam pomieścić), których nie ma zbyt wiele. A ilość miejsca potrzeba na postawienie większej ilości domków plantatorów (niż wynikałoby to z optymalnej produkcji) jest mniej istotna.

Ramptourist

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Masz rację

Po co się wbijać w jakies niestabilne konstrukcje jak można po prostu założyć produkcję 6 oliwek na rok przez jeden domek. Wtedy wystarczy 6 drzewek na jeden domek oraz jedna tłocznie produkującą rocznie 6 dzbanów oliwy. Wtedy odległość nie jest problemem wystarczy że średnia odległość dostawy do tłoczni nie przekroczy znaczaco 50 pol.

Magazynow na oliwki w tym wariancie też nie trzeba budować.

Aby produkować rocznie 400 dzbanów oliwy (powinno wystarczyc na największe miasto) to trzeba 70 domków/70 tłoczni oraz lake na 420 drzewek oliwnych w zwartej przestrzeni blisko siebie....

Maskonoor

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Czy istnieje gdzieś rozpiska ile winorośli per jeden domek plantatorów? I ile to daje wina na końcu?
Chodzi o taką rozpiske dla każdego z dóbr

bazylozaur

  • twórca misji
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Czy istnieje gdzieś rozpiska ile winorośli per jeden domek plantatorów? I ile to daje wina na końcu?
Chodzi o taką rozpiske dla każdego z dóbr
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że obowiązuje tu zasada ósemki, tzn. jeden domek plantatorów obsługuje osiem winorośli. To samo tyczy się drzew oliwnych. Oczywiście wszystko to musi rosnąć w niedużej odległości od domku. Jeżeli się mylę, niech ktoś mnie poprawi.

3promile

  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 86
    • Zobacz profil
Produkcja żywności potrafi przyprawić gracza o siwiznę. Najgorzej jest chyba w misji z Bellerofonem, bo ci kretyni z plantacji wiozą pszenicę najpierw do stadnin,a populację bydła trzeba stale kontrolować.

ziemek8

  • Administrator
  • Gracz
  • *****
  • Wiadomości: 1528
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Czy istnieje gdzieś rozpiska ile winorośli per jeden domek plantatorów? I ile to daje wina na końcu?
Chodzi o taką rozpiske dla każdego z dóbr
Tutaj coś znalazłem: https://zeus.heavengames.com/gameinfo/industry-production/
Nie jest podane ile drzewek/winorośli na domek plantatorów, ale wydaje mi się, że (tak jak napisał bazylozaur) 8 (podobnie jak z ilością kóz/owiec na mleczarnie/szopę postrzygaczy).
Bardzo ważna jest odległość domku od drzewek/winorośli (i magazynów) - szczególnie podczas zbiorów - czasami dużo się traci, bo nie zdążą zebrać.

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziewiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dziewiec):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre piec):

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem