Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Stolica Polski (malymi literami) (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre osiem):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre piec):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 20.07.2014, 22:23:15 »

Odkopuje bo w hb wkradł ci sie błąd ;p 4 domy są na kantach i nie.mają dostępu do drogi chyba ze ta droga naokoło to taki sprytny trick :D
Tak, dokładnie. Mimo, że to całkiem daleko od drogi, po której przechadzają się dostarczyciele towarów i usług to jednak dom ma do nich dostęp. Chodzi o to, że "jest styczny kątem" z aleją tej drogi.
Wysłany przez: Gucio84
« dnia: 18.07.2014, 11:29:33 »

Odkopuje bo w hb wkradł ci sie błąd ;p 4 domy są na kantach i nie.mają dostępu do drogi chyba ze ta droga naokoło to taki sprytny trick :D
Wysłany przez: Haspen
« dnia: 11.01.2014, 23:10:25 »

Źle :P

Ukrywasz szlaki jednego/kilku miast, naprawiasz resztę, odkrywasz pozostałe, ukrywasz kilka, i tak aż do ułożenia wszystkich szlaków :P
Wysłany przez: Endix
« dnia: 11.01.2014, 22:52:38 »


A co do rodzimych miast, to już mi się nie chciało przebijać przez gąszcz kropeczek. I kilka innych.

Od czego jest opcja 'ukryj szlaki' ;)

Na upartego się da wszystko.

To tylko zamiata sprawę pod dywan :) Po prostu następnym razem przy tworzeniu, zajmie się pierwej szlakami :D Mimo wszystko, dziękuję za radę :)
Wysłany przez: Haspen
« dnia: 11.01.2014, 20:47:27 »

A co do rodzimych miast, to już mi się nie chciało przebijać przez gąszcz kropeczek. I kilka innych.

Od czego jest opcja 'ukryj szlaki' ;)

Na upartego się da wszystko.
Wysłany przez: Endix
« dnia: 11.01.2014, 13:46:03 »

Witam !

Właśnie z tymi koloniami chodziło mi o to, że dajmy na to w pierwszym epizodzie kolonialnym, wybiorę sobie np. Dodonę, a tekst pojawi mi się jak dla Elis. Dzieki Ziemek - już wiem jak to naprawić. A jeśli chodzi o teksty epizodów - muszą być dobrze ustawione, sprawdzałem je chyba z 50 razy :D Abstrahując od literówek ofc :D

Jeśli chodzi o samą misję, ma kilka mankamentów, np. szlaki handlowe w rodzimej Grecji. Dopiero pod koniec zwróciłem na to uwagę i poprawiłem szlaki do Persji, żeby nie było, że szlak lądowy leci przez Morze Egejskie. A co do rodzimych miast, to już mi się nie chciało przebijać przez gąszcz kropeczek. I kilka innych.
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 11.01.2014, 11:03:19 »

Też kiedyś chciałbym pojechać do Grecji. :)
Misje oparte -  w mniejszym czy większym stopniu - na rzeczywistości wymagają dużo pracy i skrupulatności. Super, że Ci się chciało.
Mapkę miasta macierzystego zrobiłeś rzeczywiście pod siebie. Nie jest zbyt ciekawa. ;)
Co do kolonii - jeżeli by Ci się chciało - to mogłeś ukrywać wybór pozostałych kolonii, zawsze do wyboru byłaby tylko jedna.
Housing block - jak dawno nie widziałem tych obrazków. :)
Wysłany przez: Haspen
« dnia: 11.01.2014, 09:44:23 »

O, zastanawiałem się kiedy się zjawisz.

Ściągnę i popatrzę - ale na te twoje teksty kolonialne skoro są 'popsute' :P

EDIT: Będą tacy, co za brak ogonków i literówki pluć ogniem i siarką będą, tak tylko uprzedzam :P
EDITEDIT: O, nawet blok mieszkalny z generatora HG? Nieźle :D
EDITEDITEDIT: Sprawdziłem. Wszystkie opisy kolonii i ich teksty działają prawidłowo! Żadnych problemów :3
Wysłany przez: Endix
« dnia: 10.01.2014, 23:15:10 »

Witam !

Jest kilka ciekawych powodów dlaczego stworzyłem tą misję. Przede wszystkim dlatego, że jestem z zawodu marynarzem i zwiedziłem kilka razy okolice Grecji i Turcji,  i muszę szczerze przyznać, że do urzekających widoków z Morza Egejskiego ciężko jest porównać jakiekolwiek inne miejsce, w którym miałem okazję być. Po drugie dlatego, że pracowałem z Grekami. Może ktoś z Was miał okazję z Nimi obcować, jeśli tak to pewnie stwierdziliście, że świadectwa wojen ze starożytności są ciągle obecne w ich kulturze. Nie zapomnę nigdy greckiego kapitana, który na drzwiach swojego biura miał powieszoną ogromną rycinę, jakby skopiowaną prosto z wazy, przedstawiającą walkę hoplity z Persem. Ponadto całymi dniami katował się specyficzną muzyką, brzmiała ona bardziej na jakieś litanie pogrzebowe (dotyczące w zasadzie wojen nam bliższych historycznie, tj. z Turcją) ale jak kto woli. I jakby tego było mało – Grecy są święcie przekonani (tak jak zresztą i my, Polacy), że uratowali Europę przed zalewem wojsk z Persji (analogicznie jak my, jeśli chodzi o Cud nad Wisłą i Rosjan).

Po trzecie (primo, ultimo ! :D) – film „300” wywarł na mnie spore wrażenie. Po obejrzeniu filmu, mając w pamięci obrazki ze statku  i opowieści kapitana, zaciekawiła mnie historia tej wojny i trochę o niej poczytałem. Dowiedziałem się, że zaraz po bitwie pod Termopilami, Persowie dostali się do Aten i zrównali miasto z ziemią. Od razu wpadł mi  pomysł zrealizowania nieco alternatywnego zakończenia wojen grecko – perskich, właśnie w „Zeusie”, w którym to Ateny, po spaleniu miasta w 479 p.n.e., podnoszą się z kolan i wyprowadzają kontrofensywę wymierzone w południowo- zachodnie miasta Persji. Od premiery filmu, do dziś dzień minęło sporo czasu, idea jak nadzieja powiadają, umiera ostatnia.

I to właśnie w wyżej opisanym roku zaczyna się akcja moich dziesięcio-epizodowych wypocin. Jeśli chodzi o zgodność z historią, to jest tutaj sporo nieścisłości, których mam nadzieję nie będziecie wypominać. Przede wszystkim – już w 479 roku p.n.e., stosunki między Spartą a Atenami były mocno napięte i o pomocy militarnej nie było mowy. Nieco później, bez ich pomocy Kimon, dowódca ze stolicy Attyki, wyruszył na północ niosąc wyzwolenie spod jarzma Persów, odbijając Trację z ich rąk w okolicach roku 470 p.n.e., dołączając miasta regionu do Związku Morskiego (sojuszu gospodarczo- militarnego),  do którego starałem się odnieść w epizodzie numer 7.

Ponadto – król Kserkses, można kolokwialnie napisać, że jest w tej przygodzie na gościnnych występach. W ostatnim epizodzie ma się fortyfikować w mieście Halicarnassuss. Po pierwsze – Grecy, sprzymierzeni później z Jończykami, nawet tam nie dotarli, bo i po co. Po drugie – Kserksesa tam nawet nie było – wyjechał do Babilonii załatwiać jakieś bliżej nieokreślone sprawy. Trochę mniejszych nieścisłości wnikliwy badacz znajdzie z pewnością więcej.

Nie mniej jednak, starałem się uwiarygodnić rozgrywkę, wprowadzając faktyczne nazwy miast i regionów z epoki. Jeśli chodzi o misję – wydaje mi się ona łatwa, o ile nie bardzo łatwa. Próżno szukać tam jakiś nagłych zwrotów akcji, napaści, potworów, życzeń czy próśb. Skupiłem się na tym , co wg mnie stanowi kwintesencję „Zeusa” - budowanie/ zarządzanie miastem i podboje. Jeśli chodzi o mapę miasta macierzystego, wykorzystałem mapę nad którą pracowałem już wcześniej i wydawała mi się adekwatna do sytuacji. Miasto, a raczej jego zalążek,  jest zrobione od linijki, w miarę symetrycznie, z miejscem na stadion w centrum. Lokacja surowców tez dupy nie urywa, ale to z braku miejsca. Oczywiście, drogi wyznaczyłem pod wcześniej zaplanowane przez siebie miasto, co nie znaczy, że macie wypełnić budynkami puste pola. Dla ciekawskich wrzucam zrzutę gotowego miasta macierzystego, save'a (pochodzi ze starszej „wersji” tejże misji, z kilkoma błędami – już nie chciało mi się budować po raz dwudziesty tego samego miasta) oraz screena housing block, których  używałem dla pospólstwa. Wg mnie jest najlepszy, bo zajmuje relatywnie mało miejsca względem ilości mieszkańców (2400).

Słówko o koloniach. Nie miałem zielonego pojęcia jak ustawić wstęp do danego epizodu, niezależnie od wyboru gracza, tak by tekst misji i cele pokrywały się z wyborem. Dlatego też, zalecam wybranie Elis, w regionie Elis jako pierwszą kolonię. Drugą z kolei jest Laurion, wysepka na południu. Jeśli chodzi o trzecią możliwą lokację, Dodona w regionie Epirus – opis misji nie zachęca, raczej. Choć jakąś tam mapkę machnąłem w razie wypadku.

Miłej zabawy !

Ahoj !
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem