Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziesiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dwa):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre trzy):
Stolica Polski (malymi literami) (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre osiem):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: bazylozaur
« dnia: 16.01.2022, 10:30:50 »

Bazylozaur- może podasz te źródła które o tym mówią?  Wtedy ci powiem czy są wiarygodne (znam się na tym). (W sumie nie zdziwi mnie jeśli to Platon- twórca Atlantydy i drugiej afrodyty czy erosa, oraz paru innych dość dziwnych wymysłów)
Nie chciało mi się szukać pozostałych, ale czy Homer jest wystarczająco wiarygodny?
Dla przykładu - w jednym z mitów z Herą, Zeusem i Hypnosem, bogini prześladuje żeglującego Heraklesa zsyłając na niego wiatr uniemożliwiając herosowi dotarcie do celu.
Wysłany przez: songo49
« dnia: 14.09.2021, 19:05:42 »

Ostatnia  część pomysłów:

Ares
-  W sumie zły nie jest jak na ten koszt, Ale jeśli jego modlitwa ma miec tak dlugi czas ładowania, to  powinien on gwarantować zwycięstwo w wojnie. Może nawet nad miastami normalnie nie do podbicia.

Dodałbym mu też taki efekt że można dzięki niemu utworzyć więcej niż 20 oddziałów jazdy/hoplitów . Obecnie jesli mamy ponad limit w dzielnicach elit, to nadwyżka tak jakby nie istnieje
Nie byłby to jakoś mocny i szczególnie potrzebny efekt (i tak musimy sami te armie zbudować więc już zwykle mamy bogate miasto) Ale zwyczajnie fajnie by to wyglądało i pasuje tematycznie do Aresa

Jego smok nie byłby jednak możliwy do wyslania na inne miasto  (w przeciwieństwie do Krakena i cerbera)
Mógłby też błogosławić mury czy wieże strażnicze- od tak żeby miał jakieś błogosławieństwo.

Afrodyta- Ma ten sam problem co Apollo- zarówno jej modlitwa jak i błogosławieństwa są bezużyteczne. Rozumiem że w teorii jeśli nam nagle zmarnieją budynki a potem powrócą szybko, albo jakiś bóg zabije wielu mieszkańców, to ta modlitwa skraca oczekiwanie na uzupełnienie siły roboczej. Tyle że ludzie i tak i tak szybko przychodzą, a powyższe sytuacje (gdzie na dodatek mamy do Afrodyty dostęp) to spora rzadkość

Inna sprawa że nie jestem pewny czy podniesienie walorów estetycznych miasta, w ogóle działa tak jak się wydaje.   to raczej po prostu świątynia i trochę terenu wokół niej jest ''nadzwyczaj atrakcyne'' - brew opisowi nie działa na całe miasto

Jej efekt z brakiem emigrantów ludzie wykorzystują do podnoszenia podatków (zwłaszcza w arze z dionizosem)  ale czy to faktycznie tak miało w zamierzeniu twórców wyglądaćtomoza gdybac. W kazdym  razie w tym jest dobra. Ochrona przed niektórymi bogami też przydatna bywa

Zmieniłbym jej modlitwe tak by losowe miasto na mapie zaczelo nas bardziej kochać (i to tak porzadnie bo inaczej światynia nie byłaby wiele warta) oraz kolejny prezent od tego miasta będzie wiekszy niz normalnie

Cale miasto powinno korzystać z efektu podwyższonej estetyki. Co nie znaczy że od razu zbudujemy pałacyki przy byle drodze.Ale do pewnego stopnia będzie łatwiej (i nie trzeba się przejmować że gdzieś akurat szpital czy inny magazyn psują trochę widok przez co jeden czy dwa domki nie chcą się rozwinąć)

Hefajstos- w sumie jest całkiem dobry poza faktem że modlita do niczego a brak pożarów też nic nie daje bo trzeba nadal punkty naprawcze budować. Ale sam fakt że daje dostęp do brązu a z niego potem mamy dwa z   bardziej opłacalnych na eksport towarów (plus uzbrojenie dla armi tez potrzebne)- to świetny efekt

Zmiana modlitwy tak by dostarczał x brązu/uzbrojenia. Skoro Atena działa analogicznie mimo że sama swiątynia daje źródło oliwek- nie ma powodu by on tego nie mogl zrobic .
Talos jako pasywny efekt ALE preferuje patrolować nadmorskie punkty  miasta. Nie można go tez wysyłać na wojnę
Budynki nie tylko się nie palą ale tez nie zawalą się (chyba że siły trzecie je zniszczą) więc nie musimy budować punktów naprawczych. Ewentualnie efekt nie działaby na większe budowle w rodzaju świątyń czy pałacu miejskiego.

Dionizos-Imo  więcej mu nie potrzeba bo jak na najtańszego boga to i tak sporo daje. Wino jest cenne a jeśli nie ma innych jego źródeł- świątynia jest niezbędna dla utrzymania armi czy wezwania paru herosów.
Jeśli już coś mu dawać to - wszelkie sady  w mieście dają większe zbiory (czyli oliwki i pomarańcze też dostajemy w większej ilości jeśli je mamy) ale nie byłoby to jakoś wiele więcej.

Hera-  Wprawdzie nadal nie mam doświadczenia z nią, ale wpadłem na jeden pomysł. Teoretycznie ona zwiększa płodność mieszkańców, ale w praktyce nic to nie daje raczej/działa równie użytecznie co modlitwa do afrodyty

Dałbym jej pasywny efekt dzięki któremu w  domkach można pomieścić więcej ludzi (działałoby to na zasadzie że faktycznie miasto które czci Herę ma liczniejsze rodziny- a przecież jakoś się 1 czy 2 nadliczbowych potomków mieszkaniu pomieści). Ewentualnie moznaby tu dac jakiś wizualny efekt -np wille/kamienice byłyby jeszcze trochę większe co miałoby sugerować że mieszkańcy je poszerzyli.

A i właśnie-  to rozszerzenie ilości ludzi działałoby dopiero od 2 najwyższych stopniem rodzajów rozbudowy domu (wille-kamiennice oraz Dwory-palacyki)-trudno oczekiwać by w szałasie czy innej chacie znalazło sie wiele więcej miejsca a rodziny miały czas na spokojne powiększanie się  (zwłaszcza że opisy tych mieszkań wskazują na coś przeciwnego).
Z drugiej strony nie w kazdym scenariuszu da radę zbudować pałacyki, więc na ten prawie najwyższy stopień tez Hera powinna mieć wpływ

Liczbowo nie było by to jakoś wiele- powiedzmy że jak normalnie pałacyk mieści 20 osób to teraz mieściłby 25/30 a Kamienica (chyba normalnie ma 80) od teraz 100. Co prawda tutaj wyraźnie pałacyk procentowo zyskuje więcej- ale od poczatku są to bogate domy w których nie powinno być problemem samo miejsce czy utrzymanie większej rodziny. Bardziej płodność mieszkańców i chęć do zakładania rodzin.

Z jednej strony można powiedzieć że to jest za mocny efekt.  Ale to zalezy od mapki- naprawdę przyda się na tych mniejszych gdzie trzeba kazdy większy obiekt z rozwagą budować a świątynie  wyższych rangą bogów dopasowywać  niemal co do kratki (a Zeusa to juz w ogóle najlepiej nie stawiać jeśli to nie jest wymagane). Na większych mapkach jeśli potrzebujemy ludzi to zawsze można nowe osiedle postawić (oczywiście zasobów tez trzeba ale tak samo będą potrzebne dla tych dodatkowych ludzi od Hery).

Poza tym Hera i Atlas to bogowie z dodatku- więc przydałoby się aby faktyczne oferowali nowe mozliwości.
No i tak jak kiedyś pisałem co do Hery- Naprawdę niektóre misje z podstawowego Zeusa powinny zostać o nią wzbogacone *Patrzy zwłaszcza na Argos*
Problem jest z tymi pomarańczami od hery- imo bydło by jej wystarczyło.

To w sumie tyle. Jak chcecie to oceniajcie te pomysły.

Edit- Hermes mi wyleciał z głowy. Jedynie co bym mu dal to możliwość błogosławieństwa hurtowni i portów, tak by kupowały taniej i sprzedawały drożej. Podobnie do Dionizosa on i tak jest bardzo przydatny mimo małej świątyni. Na wielkich mapkach albo takich z duzą ilością miast handlujących- wręcz niezastąpiony
Ewentualnie jeszcze większe łupy z łupienia miast wroga (to też bóg zlodzei i bandytów) z tym że to  łupienie niekoniecznie się odbywa w taki sposób. Ale zawsze można to podciągnąć pod okup jaki dostają nasze siły od zaatakowanego miasta- A więc dyplomatyczne zdolności.

Koniec końców mało kiedy łupienie jest przydatne a ostatecznie i tak raczej podbijam wroga. Wiec to nie byłoby za duzo jak na Hermesa.








Wysłany przez: songo49
« dnia: 13.09.2021, 20:40:50 »

Bazylozaur- może podasz te źródła które o tym mówią?  Wtedy ci powiem czy są wiarygodne (znam się na tym). (W sumie nie zdziwi mnie jeśli to Platon- twórca Atlantydy i drugiej afrodyty czy erosa, oraz paru innych dość dziwnych wymysłów)

 A co do tego że przedstawienia ewoluują i tak i nie- przez kanon mitów rozumiemy to co faktycznie było w tamtych czasach uznawane przez w miarę duzą grupę/ogół. To mogło się zależnie od rejonu trochę różnić ale nie były to różnice znaczące i jednak społeczność miała pewne wspólne wyobrażenia czy wiedze na temat danej religii. Mogły one się zmieniać w czasie ale nadal przechodziły do ogólnej świadomości.  (dlatego np pomysły Orfików nie są kanonem- byli mniejszością religijną a i w swoich szeregach nie byli zgodni co do wielu rzeczy). Dochodzi tez sprawa że różni poeci z tamtych czasów mieli swoje wizje- dlaczego czasem jeden mit ma kilka wersji a dziś nie zawsze nie możemy powiedzieć która była bardziej powszechna. Zreszta często takie wersje różnią się jedynie w drobnych szczegółach,

wszelkie póżniejsze wymysły jakie nawet nie trafiły do wyznawców (w tym wypadku greków i nie tylko) nijak nie mogą być uznane za kanon. A już zwłaszcza wymysły którym bliżej do naszych czasów niż do starożytności.

 A i jedna sprawa- W mitach pojawia się druga Hera. W sumie  była zrobiona z chmury na wzór tej pierwszej. Nie była boginią choć niektórzy póżniej ją tak opisywali (blednie). 
Prawdą jest że np to przez Herę według mitu powstała droga mleczna (i przez Heraklesa)

A co do przedstawiania pod inną postacią to też trochę nie o to w tym chodziło- to jedynie symboliczne.
Jeśli chodzi o Junonę to nie tyle wygląd miałem na myśli co charakter tej bogini względem pierwowzoru.

Co do gry to oczywiście że nie wszystko w grze jest z mitami zgodne. Po prostu podałem  ciekawostkę na temat sfinksa z Teb- bo to im się akurat udało dopasować. Ale juz np z Bellerofontem Hera nic wspólnego nie miała
Wysłany przez: songo49
« dnia: 13.09.2021, 20:26:18 »

Pomysłów ciąg dalszy

Hades- Przede wszystkim on potrzebuje więcej rudy srebra wokół. Albo niech sama świątynia  będzie jej źródłem. cale nie trzeba wiele mennic przy Bramach Hadesa, by niektóre dały komunikat ''górnicy nie mogą znaleźć rudy''  A to z kolej trochę sprawia że jego błogosławieństwo mennic jest do niczego (o wiele lepiej jak ma blisko do dzielnicy elit i błogosławi urzad podatkowy)

Hades jest trochę cieżki w ocenie bo z jednej strony wszystko co daje to kasa, a i nie jest jakimś sporym źródłem zysków porównując do ilku innych. Z drugiej strony jeśli akurat misja nie daje nam mozliwości sprzedawania rzeźb/uzbrojenia czy wina i ogólnie mozliwości  eksportu takie sobie- Hades będzie sporą pomocą
Nie wiem czy to  tylko ja tak mam ale wydaje mi się że on wyjątkowo często chodzi po mieście, i to na dużym dystansie. A że jest trzeci w hierarchii to też dość łatwo by spotkał i pokonał jakiegoś wrogiego boga podczas ataku
Cerber IMO, podobnie jak inne przyjazne potwory jest bez znaczenia. 

Nowe bonusy- Cerbera można wysłać do ataku na miasto wrogie. Jako że Hades jest panem wszystkich podziemnych bogactw to mógłby poza srebrem dawać dostęp do marmuru/granitu. Brąż w sumie tez byłby dobry (nawet jego tekst gdy atakuje sugeruje że miał mieć związek z odlewniami), ale to już zostawmy Hefajstosowi
Ewentualnie jeszcze ochrona przed trzęsieniami ziemi albo cofanie efektów  już obecnych w ramach modlitwy.

Hera- tę pominę narazie - Dawnooo nie grałem atlantydzkich kampanii i nie mam zbytnio doświadczenia jak chodzi o jej świątynie (ona zresztą się chyba tylko 2-3 razy tam pojawia jako przyjażna).  Choć tak na oko to ten efekt o zwiększaniu płodności ludzi jest do niczego.

Demeter- Szczerze imo jest jedną z nielicznych jeśli nie jedyną która nie potrzebuje dodatków. Niektórzy narzekają że w sumie jest jedynie od żarcia. Lecz jest w tym najlepsza spośród bogów. zaś jej świątynia idealnie współgra z tym by pozyskać błogosławieństwa dla farm. Jak ktoś potrzebuje się bawić w rozwój naprawdę dużego miasta- Demeter zawsze się przyda.

Jedyne co bym jej dodał jako bonus to by błogosławiła tez mleczanie oraz zwiększała liczbę kóż/owiec bez potrzeby dostawiania kolejnych pasterzy. Gdyby skasować limit 4 rodzajów żywności- miłym acz czysto dekoracyjnym dodatkiem byłoby gdyby odblokowywała pozostałe rodzaje plantacji (choć w sumie ma to tez plus bo one mają zbiory w innym okresie)

Atena
- Podobnie jak Demeter raczej nie potrzebuje dodatkowych bonusów. Jest niezbędna w kampaniach gdzie bez niej nie ma oliwy i oliwek. Autoobrona też fajnie działa (choć ponownie- skoro można przekupywać wroga to nie jest takie niezbędne, ale w przeciwięstwie do Zeusa ona daje tę ochronę od tak, a nie przez modlitwę) Fajne jest to że postrzygaczy też błogosławi.

Tylko ja bym naprawdę chciał wiedzieć jak to ,,twoi żołnierze walczyć będą z wielka siłą'' przekłada się na praktykę
 
Gdyby na Atlantydzie były jakieś zawody naukowe itp, albo opracowanie piramid czy innych takich wymagałoby zrobienia czegoś - mogłaby dawać do tego bonusy (w koncu bogini mądrości).  Ogólnie szkoda że grecy nie mają mozliwości budowania tych kapliczek i pomników bogów. Oraz innych budynków które są neutralne w sumie a doszły w zakładce z piramidami u Atlantów

 A poza tym gdyby rydwany były dostępne dla greków tez- mogłaby przyspieszać ich tworzenie podobnie jak Posejdon błogosławi konie (według jednego z mitów to ona pokazała ludziom jak budować rydwany, lub tez w ogóle opracowała pierwszy).

Apollo- Niby fajny i niby go lubie, ale pomijając sytuacje gdy przydaje się do zabicia potwora- trochę do niczego
Jego problem- błogosławieństwa oraz efekt modlitwy są właściwie nie potrzebne jesli tylko się sprawnie buduje dzielnice.  Chyba nigdy nie wystąpiła u mnie plaga i zawsze wszyscy/niemal wszyscy maja dostęp do lekarza - nigdy mi się ta modlitwa do niego nie przydała. 
Nigdy chyba go jakoś blisko dzielnic mieszkalnych nie budowałem więc nawet nie wiem czy widziałem jego błogosławieństwa na kulturalnych obiektach

Pozostaje więc zabijanie potworów (i to na pewnych mapkach jest bardzo fajne, na innych w ogóle nie przydaje się ) Lepsze szanse wygrania igrzysk- co jest ponownie mało precyzyjne a poza tym i bez tego można je wygrać dość łatwo (poza tym  nawet Apollo nie gwarantuje że wygramy) Oraz wyrocznia

I nad wyrocznią można się zastanawiać. Bo niby reagowanie wcześniej na prośby daje lepszy efekt, ale z drugiej strony sympatie konkretnego miasta i tak łato zdobyć i bez wyroczni.   Przewidywanie ataku bogów też tak naprawdę nic nie daje. 
Dobrze jeśli trafi się i wyrocznia przewidzi atak potwora  na INNE miasto (ponieważ apollo i tak i tak nasze obroni )  i pozna wtedy szybciej przywołać herosa. Ale to w sumie tyle. (No i wyrocznia Zeusa ma tu lepiej bo w jej wypadku przewidywanie ataku potwora na nas, też pomaga).

Pomysły- zbudowanie świątyni Apolla sprawia że wszyscy sa zdrowi nawet bez szpitali/ szpital działa teraz lepiej a uzdrowiciele przechodza znacznie większy dystans
Apollo jest bogiem naprawdę wieluuuuu rzeczy w mitologi. Możnaby wymieniać i wymieniać.  Ale na realia gry mam jednak pewne ograniczenia. Więc w ramach tych ograniczeń trzeba działać a jednocześnie nie może dawać za wiele:

Dawałby jeden oddział łuczników (1 żeby nie deklasował Aresa i Artemidy)
Efekt modlitwy bym mu zmienił zupełnie- choćby na to ze w kolejnych igrzyskach mamy pewną wygraną. Niby niewiele ale zawsze to lepsze niż zuełnie bezuzyteczna modlitwa

Podobnie jak przy Zeusie dobrze by było wybierać gdzie się pojawia/ lub niech zawsze pojawia się  przy losowym obiekcie kultury (teatry itp) albo nauki u atlantów- wtedy przynajmniej w ogóle użyję swojego błogosławieństwa.

A co do wyroczni - fajnie by było gdyby mogła przewidywać wydarzenia jakie bez jej wykorzystania nie zaistnieją. Nie musiałyby się jakoś różnić od takich normalnych- po prostu w danej misji nie dostaniemy takiego i takiego daru albo prośby o pomoc  ochronie przed potworem, jeśli nie mamy wyroczni. No i wtedy ilość wydarzeń musiałaby być trochę zwiększona.
Oraz jak pisałem przy zeusie- Wyrocznie zostawiłbym tylko apollinowi. Tak- wiem że inne świątynie realnie tez miały swoich wróżbitów. To jednak te wyrocznie powiązane z Apollem były najważniejsze.

 

Artemida- Przede wszystkim powinna  sprawiać że na mapie pojawią się dziki i jelenie, a jeśli już są - będzie ich jeszcze więcej. Obecnie jeśli mapka nie ma mięsa w źródłach żywności- Świątynia Artemidy to  taka gorsza wersja Fortecy Aresa. (Niby chroni jeszcze przed wilkami ale wystarczy 1 wieża obsadzona przy wilkach by się ich pozbyć). Tutaj ponownie przydałoby się przełamać limit 4 rodzajów żywności

Poza tym więcej dzikich zwierząt  czy też ich szybszy respawn też się przyda bardzo. Ogromnym problemem myśliwych jest to że jak nie mają w pobliżu co upolować to idą na drugi koniec mapy nawet byleby tylko tam obecne dziki zabić.

Atlas-  O ile pamiętam jest przydatny tylko do momentu gdy mamy co budować. To samo w sobie nie jest złe (zwłaszcza gdyby udostępniać kapliczki i inne obiekty budowane częściej i gęściej) Osobiście jednak nie lubie tego że przez limit świątyń- prędzej czy póżniej się go burzy bo nie potrzebny a lepiej miec kogokolwiek innego jako czwartego boga.

Dałbym mu efekt jeden- Pozwala miec 6 świątyń zamiast 4 (więcej niż 6 nie da się ustawić i tak jako dostępne). Byłby to jedyny sposób  na obejście limitu- w praktyce więc zyskujemy jednego dodatkowego boga i nie musimy burzyć atlasa. Oczywiście zeby to mogło sę przydać to na mapie musi być dostępnych 6 przyjaznych bogów (albo przynajmniej 5 żeby tego Atlasa nie burzyć)

Troche mnie do tego zainspirowała któraś kampania (chyba 2 atlantów) - gdzie według tekstów fabularnych chyba 5 bogów (wraz z atlasem)  chodziło po mieście i zapewniało mu dobrobyt. Ale my w praktyce musimy wybierać.

Reszta póżniej
Wysłany przez: bazylozaur
« dnia: 13.09.2021, 19:14:58 »

Różne zródła to słowo klucz. Zwłaszcza te póżniejsze
Czy w takim razie wolałbyś Herę pod postacią belki lub słupa? Bo tak właśnie przedstawiano ją najwcześniej. Opowieści i wyobrażenia z czasem ewoluują. To naturalne. Na tym polega mitologia. Większość mitów ma dwie a nawet i więcej wersji różniących się mniej lub bardziej. Nie ma jedynej słusznej właśnie dlatego, że to jest mitologia, która nie jest równoznaczna z prawdą.

Ona była boginią małżeństw i rodzin (a szczególnie opiekunką dzieci i matek). Nigdy nie zdradziła Zeusa
Poza tym była też boginią Władzy i patronką królestw.jej świętymi zwierzakami były Krowy i pawie.

ALE władzy nad strefą powietrza nie miała.
Większość się zgadza, ale nadal podtrzymuję jej władzę nad powietrzem. Musiałem sięgnąć do kilku źródeł, żeby potwierdzić czy czasem mnie pamięć nie zwodzi. I tak, miała władzę nie tylko nad powietrzem, ale tak jak Zeus, również nad wszystkimi pomniejszymi bóstwami zaliczanymi do tej sfery.

Ciekawe jest to że twórcy gry dobrze dobrali do niej potwora- To ona wysłała Sfinksa na Teby (by ukarać ojca Edypa za to że był pedofilem).
A nie przeszkadza Ci już to, że w grze Sfinksa zabija Atalanta?

Rzymska wersja Hery się trochę różniła ale to inna sprawa
I tak i nie. Ba! Nawet w poszczególnych greckich miastach Hera wyglądała trochę inaczej oraz przypisywano jej inne cechy.

Na koniec dodam tylko, że w samej grze, jej twórcy też nieźle namieszali w mitach. Tu naciągnęli, tam wymyślili a i tak wszystko jakoś trzyma się kupy, bo nadrzędnym celem jest balans.
Wysłany przez: songo49
« dnia: 13.09.2021, 06:54:32 »

Różne zródła to słowo klucz. Zwłaszcza te póżniejsze

Ona była boginią małżeństw i rodzin (a szczególnie opiekunką dzieci i matek). Nigdy nie zdradziła Zeusa
Poza tym była też boginią Władzy i patronką królestw.jej świętymi zwierzakami były Krowy i pawie.

ALE władzy nad strefą powietrza nie miała.

Ciekawe jest to że twórcy gry dobrze dobrali do niej potwora- To ona wysłała Sfinksa na Teby (by ukarać ojca Edypa za to że był pedofilem).

Rzymska wersja Hery się trochę różniła ale to inna sprawa

Wysłany przez: bazylozaur
« dnia: 12.09.2021, 18:24:31 »

Hera nie była tego boginią. Ona po prostu jest królową bogów. To zeus ma władze nad tą przestrzenią a przez to bogowie wiatrów też mu podlegają. Hera jednak nie ma nad nimi władzy.
Różne źródła podają inne informacje. Rzeczywiście, według niektórych była tylko królową bogów ze względu na małżeństwo z Zeusem. Późniejsze podania i opisy przypisują jej jednak znacznie więcej cech oraz obszarów wpływów. Była boginią małżeństwa i płodności, opiekunką kobiet, patronką macierzyństwa oraz rodziny, władczynią nieba a także gwiazd. Grecy uważali ją za uosobienie atmosfery. W późniejszych wiekach opisywali ją jako prawie równą Zeusowi pod względem władzy nad powietrzem. Dlatego właśnie napisałem, że może chronić jedynie przed burzami i trąbami powietrznymi, co wynika z jej kompetencji. Zeus natomiast panował całkowicie nad pogodą.
Wysłany przez: songo49
« dnia: 12.09.2021, 16:48:09 »

Hera nie była tego boginią. Ona po prostu jest królową bogów. To zeus ma władze nad tą przestrzenią a przez to bogowie wiatrów też mu podlegają. Hera jednak nie ma nad nimi władzy.
Wysłany przez: bazylozaur
« dnia: 12.09.2021, 13:13:28 »

Błogosławieństwa:
2. Mleczarnie. Jest ktoś kto to robi (nie licząc Zeusa) i nadal nie umiem tego znaleźć?
Jestem prawie pewien, że Zeus nie błogosławi mleczarni. Błogosławi on jedynie te budynki, które błogosławią inni bogowie a żaden z nich jakoś "nie lubi" tego obiektu.

Niektóre pomysły są nawet ciekawe, ale za dużo nie da się wymyślić przy obecnej wersji gry. Trzeba by było wzbogacić ją o nowe dziedziny życia mieszkańców i różne dodatkowe kwestie przeszkadzające w budowie miasta. Można na przykład wprowadzić kilka zjawisk pogodowych, takich jak choćby burza, susza, trąba powietrzna i sztorm. Nie są to kataklizmy, bo działają na mniejszą skalę i są generowane przez grę losowo co kilka lat. W ten sposób świątynie niektórych bogów chroniłyby przed konkretnymi zmianami aury. Zeus jest przecież w mitologii bogiem odpowiedzialnym za pogodę więc może zapewnić idealne warunki atmosferyczne chroniąc polis przed wszelkimi jej zmianami. Hera jako bogini niebios i powietrza zapewniałaby bezpieczeństwo przed burzami oraz trąbami powietrznymi. Świątynia Posejdona - przed sztormami a Demeter - suszami.
Wysłany przez: songo49
« dnia: 11.09.2021, 09:02:05 »

Postaram sie do każdego coś wymyślić.

Zeus- Ogólnie ma dwa problemy- pierwszym to że gdy nas żaden wrogi bóg nie atakuje w  danej mapie to nie ma korzyści z jego ochrony. Drugim (i te problem mają wszystkie związane z wojną bonusy)- gdy już wszystkich pokonamy (albo nikt nie atakuje w danej kampanii) to jego modlitwa staje się nie potrzebna. Zresztą przydatność tego i tak jest dyskusyjna skoro można przekupić wroga (a na etaie kiedy mamy już Zeusa to raczej miasto rozwinięte)

O ile występowanie jednego z tych dwóch nie jest problemem- gorzej gdy pojawią się oba naraz (a w dłuższej perspektywie wystarczy że nas nie atakuje żaden bóg podczas ostatniego epizodu i odbijemy wszystkich wrogów).  Wtedy z bonusów zeusa zostaje nam tylko wyrocznia oraz mozliwość błogosławienia. To drugie jest fajne ale w praktyce w wielu mapach cieżko akurat zeusa jakoś sensownie ustawić żeby podbijał produkcje czegoś  sensownie

No i jeszcze jest wzrost opinii innych miast gdy wybudujemy świątynie- krótkotrwałe oraz łatwe do osiągnięcia i bez świątyni

Szczerze jedynym czego Zeus naprawdę bardzo potrzebuje, to jest to żeby był mniejszy xd. Bo o ile w sytuacji gdy zostaje jakiś bóg do zwalczenia i mamy dobry teren dla świątynia Zeusa, jest oki- tak często zostajemy z klocem który w sumie zabiera dużo miejsca, a jedyny pożytek to wyrocznia. Ale jak już mają być nowe bonusy:

Zmieniłbym troche efekt powiększenia opinni u innych miast- tak że teraz by nie spadał poniżej ''sympatyczne/wierne'' niezależnie co zrobimy (no moze bez przegięć ale takie zwykłe proszenie o dary nie działałoby neutralnie. Albo inaczej- opinia szybko wracałaby do sympatycznego poziomu sama z siebie).
Dobra byłaby możliwość wyboru gdzie Zeus (a także inni) powinien się pojawiać na mapie. W jego przypadku szczególnie bo możnaby to zmieniać zależnie od tego na których błogosławieństwach nam zależy.

Skasowałbym mu za to wyrocznie- to po prostu nie pasuje do niego.

Posejdon- pisałem pomysły na niego w temacie o poprawkach, więc w sumie to co tam- zmiana linni brzegowej żeby było więcej miejsca na przystanie, większy limit tier czy fregat, oraz nowe ławice ryb/ jeżowców (nawet jeśli wcześniej ich nie było).  Wysyłanie krakena do podboju miast dostępnych z morza. więcej koni w stadninach (jako pasywny efekt).

Problemem Posejdona jet to że na mapach bez swoich żródeł żywności on praktycznie nic nie daje (kraken jest mało przydatny), a nawet gdy te źródła są- on jest pod względem zapewnienia żywności gorszy od Demeter która jest niżej w hierarchii

Przydałoby się też żeby Atlantydzka wersja jego świątyni dawała większe bonusy, niż grecka. Mógłby dostać na wzór Zeusa, to że automatycznie broni przed innymi bogami (poza Zeusem).

Reszta póżniej.
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 05.03.2021, 20:29:52 »

To się Perseusz nazywa :P
Z tego co pamiętam Afrodyta i Dionizos to popularny zestaw w sytuacjach kiedy się chce eksperymentować z sytuacjami redukującymi nastrój mieszkańców.
Tak, coś takiego tylko więcej i bardziej. :D
Np. Demeter + Posejdon = nie trzeba produkować żywności! Wcale! Mieszkańcy mają żywność zapewnioną automatycznie.
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 05.03.2021, 10:32:13 »

Ciekawe pomysły. :)
Korzyści (a może także i negatywne efekty) pojawiające się tylko przy "combo" danych bogów (tylko gdy świątynie obu bogów są mieście) - podoba mi się! Już wyobrażam sobie misję, gdzie z epizodu na epizod trzeba burzyć i budować inne świątynie, żeby wykorzystać inne korzyści do ukończenia epizodu. :D
To się Perseusz nazywa :P
Z tego co pamiętam Afrodyta i Dionizos to popularny zestaw w sytuacjach kiedy się chce eksperymentować z sytuacjami redukującymi nastrój mieszkańców.

Wystarczyłoby gdyby woziwodzi chodzili jak sie należy. Mógłby ich ktoś nauczyć dyscypliny i lepszej organizacji pracy  :P
Ah, przejrzałeś mnie!

Kolejne zjawisko: Podobnie do Hermesa z prośbami, mozliwa darmowa spłata okupu po tym jak miasto otrzymuje wieści o nadciągającej inwazji. Taki posrebrzany kaduceusz.

Ogólnie 1 bóstwo = 1 akcja (nie licząc wyroczni) zdaje się mocnym ograniczeniem zwłaszcza gdy ich realizacja jest bardzo sytuacyjna (Ares, Apollo, Hefajstos) dlatego sądzę, że rozszerzenie kompetencji przydałoby się niektórym. Rozumiem jednak, że danie każdemu jak leci uzupełnienia magazynów byłoby nudne.
Wysłany przez: kubuś
« dnia: 04.03.2021, 23:57:22 »

1. Fontanny, przez Apolla, woda wystarcza na dłużej jeśli to możliwe, a jeśli nie, pomysłu nie mam.
Wystarczyłoby gdyby woziwodzi chodzili jak sie należy. Mógłby ich ktoś nauczyć dyscypliny i lepszej organizacji pracy  :P
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 04.03.2021, 20:21:04 »

Ciekawe pomysły. :)
Korzyści (a może także i negatywne efekty) pojawiające się tylko przy "combo" danych bogów (tylko gdy świątynie obu bogów są mieście) - podoba mi się! Już wyobrażam sobie misję, gdzie z epizodu na epizod trzeba burzyć i budować inne świątynie, żeby wykorzystać inne korzyści do ukończenia epizodu. :D
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 04.03.2021, 09:06:51 »

Jak w tytule.

Zdaję sobie sprawę z tego, że było kilka pomysłów na remake gdzie sugestie jak ten pojawiały się, jednak co przychodzi wam do głowy właśnie teraz? Proszę nie przejmować się balansem za bardzo.

Bardzo przepraszam jeśli coś już funkcjonuje w podobnej postaci, nie mam w tej chwili gry przy sobie. Kilka opcji podebrane z Cesarza.

Efekty pasywne:
1. Hermes sprawia również że ponosisz mniejsze opłaty za import i pobierasz więcej drachm z eksportu.
2. Fortyfikacje zatrzymują przeciwników na dłużej i są odporne na wilki. Uzupełnienie kompetencji Ateny lub Aresa.
3. Skuteczniejsza estetyka lub mniej uciążliwe budynki niepożądane. Prawdopodobnie zbyt mocne gdy pomniki wchodzą w grę :) Pod tym wiele bóstw mogłoby się podpisać od Apolla po Afrodytę (chyba że tak właśnie działa? Nie pamiętam) po Herę w pierwszym przypadku, lub Hefajstos/Atlas w drugim.
4. Ochrona przed zawaleniem tak aby min-maxing bez punktów naprawczych był możliwy (razem z Hefajstosem). Najprawdopodobniej Atlas (chociaż mało misji posiada ich obu razem) lub Atena (Atena i Hefajstos byli czczeni razem na Akropolu, taki easter egg).
5. Zwiększenie zasięgu łazików rozmaitych (Może to być podzielone w zależności od instytucji). Prawdopodobnie byłoby to zabronione w konkursach. Bóg: Hermes, Hera i/lub Apollo. Tak, wiem że błogosławione budynki zwiększają liczbę łazików. No i co.

Błogosławieństwa:
0. Błogosławieństwa budynków produkcyjnych uzupełniają również zapasy potrzebnego surowca (e.g. oliwek dla tłoczni).
1. Fontanny, przez Apolla, woda wystarcza na dłużej jeśli to możliwe, a jeśli nie, pomysłu nie mam.
2. Mleczarnie. Jest ktoś kto to robi (nie licząc Zeusa) i nadal nie umiem tego znaleźć? Bóstwem byłaby pewnie Demeter gdyż jako wróg może zabić zwierzęta hodowlane.
3. Punkty handlowe, przez Hermesa i Posejdona, dzięki czemu przyjmują 1,5.-2x więcej towaru importowanego w danym momencie; przedmioty te ignorują roczny limit.

Muszę kończyć :( Ale Hefajstos potrzebuje dodatkowej akcji z poziomu świątyni.
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem