Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ziemek8

Strony: 1 [2] 3 4 ... 80
21
Zamieść plik / Odp: Anno 1602 - miasto na północy
« dnia: 20.02.2023, 20:01:14 »
Na tej wyspie lubię budować najbardziej. :)

Jakaś historia kryje się za tą szubienicą w samym centrum miasta? ;)

22
Zamieść plik / Odp: Saint Pierre
« dnia: 20.02.2023, 19:55:38 »
Witaj Piotrze. :)

Screenshot sprzed 10 lat? (nazwa pliku to sugeruje) ;)

Przejąłeś wyspę czy zrównałeś ją z ziemią i odbudowałeś od podstaw?
Jeżeli budowałeś od podstaw to chyba masz silne przywiązanie do "siatki" budowy. Te pole trzciny cukrowej na południu wyspy zyskałoby parę pól jeżeli przesunąłbyś je o kratkę bliżej murów.

A te zniszczenia to - domyślam się - na pamiątkę zostawiłeś? ;)
Ja nawet jak nie planuję budowy dodatkowych targowisk to buduje je tymczasowo tylko po to, żeby wyczyścić zniszczenia (i ew. posadzić drzewa by wyglądało naturalniej) i wtedy te targowiska kasuje. ;)

23
Inne gry / Odp: [Faraon] Nowa Era już dostępny!
« dnia: 20.02.2023, 19:14:59 »
W Faraona nie grałem dużo, ale kupiłem z nadzieję, że wesprę remake'i starych city builderów i że zrobią kiedyś kolejne.

-Rekrutacja pracowników przez wysyłanie rekruterów (a la Cezar, Faraon) lub globalny dostęp jeśli budynek ma połączenie z drogą (a la Zeus, Cesarz)
Bez rekruterów to już chyba nieprawdziwy Faraon, co? ;)

-Automatycznie bazary, magazyny i porty przyjmują/handlują dostępnymi towarami, albo żadnymi, można ustawić do woli.
Bardzo fajne usprawnienie, nie wpływa jakkolwiek na grę, ale uprzyjemnia ją.

To teraz Haspen napisz co myślisz o tym remake'u. :)

24
Stadion / Odp: Rzut oszczepem - najsilniejsze miasto
« dnia: 15.01.2023, 18:54:07 »
Więcej miejsca sobie zrobiłeś? ;) Widzę, że koło wzgórza coś się pozmieniało - skały zniszczyłeś? Jeszcze gdzieś coś usuwałeś?

Wydaje mi się, czy prawie całe miasto "przesunąłeś"?

25
Stadion / Odp: Rzut oszczepem - najsilniejsze miasto
« dnia: 12.12.2022, 20:59:12 »
Szaleństwo! :O

Wyszło mi 410, wrzucam jak liczyłem. Jeżeli gdzieś popełniłem błąd to daj znać. :)

26
Stadion / Odp: Rzut oszczepem - najsilniejsze miasto
« dnia: 29.11.2022, 21:39:09 »
Rzeczywiście szalony. :D

Jeżeli dobrze policzyłem to jest to 390 domów elity = 6 123 251 punktów
Jeżeli to jest 389 domów elity = 6 076 270 punktów
Nie wychodzi mi 6 112 252. Gdzieś robię błąd? :)

27
Inne gry / Odp: [Mod] Disciples GL Wrapper
« dnia: 01.10.2022, 19:13:43 »
Dziwne trochę, żeby blog był pusty.
Te pliki które pobrałeś - jest może we właściwościach pliku data utworzenia pliku (czasami data utworzenia albo zmodyfikowania pokazuje jak dawno coś zostało stworzone)?

28
Inne gry / Odp: [Mod] Disciples GL Wrapper
« dnia: 01.10.2022, 07:37:13 »
Świetnie, że ludzie takie rzeczy robią! Pamiętam, że miałem Disciples II Powrót Galleana. :)
Wiesz kto to zrobił? Jest może jakaś strona z większą ilością informacji?
Zawsze się zastanawiam jak ludzie robią takie rzeczy. Jak uruchamiając jednego exe'ka zmodyfikowany zostaje exe'k samej gry i działa wtedy inaczej?

29
Dzienniki / StarCraft I - Kampania Terran
« dnia: 06.09.2022, 21:49:14 »
Mogę dosłownie skopiować początek swojego ostatniego wpisu o StarCrafcie sprzed 2 lat (link):

Tak samo jak ostatnio (...) Zaczęło się od powrotu do oglądania meczy profesjonalnych graczy StarCraft. Najpierw trochę GSL (StarCraft II), potem ASL (StarCraft I). Jak najbardziej polecam kanał AfreecaTV eSports (...)

To już 14 sezon ASL który śledzę regularnie, np. to wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=GTXcGapaRCc

Przy tej okazji sam wróciłem do StarCrafta I. Tym razem tylko kampania Terran i kilka rozgrywek na battle.necie grając Terranami.

Notowałem czasy ukończenia misji kampanii, ale nie będę ich porównywał z moimi ostatnimi notatkami sprzed 2 lat (link), ponieważ mogą być nieprawidłowe (w wersji remastered czas przejścia czasami jest nieprawidłowy, może wtedy tego nie zauważyłem). Porównam je z notatkami sprzed 5 lat (link) - gdy grałem na starej wersji (nie remastered).

Tym razem nie notowałem czasu pokazanego na ekranie wyników, notowałem czas zegara w grze - wartość zegara w momencie pokazania okna "Victory!" (jest to istotne szczególnie w kampanii Brood War, gdzie nie da się pominąć niektórych scenek a zegar nadal liczy).

Terran (Original)
Misja 1 - czas 03:20 (+00:05) - APM 70
Misja 2 - czas 02:45 (-00:51) - APM 120
Misja 3 - czas 20:41 (+00:16) - APM 91
Misja 4 - czas 04:01 (-02:36) - APM 74
Misja 5 - czas 11:05 (-05:05) - APM 91
Misja 6 - czas 09:27 (-00:49) - APM 83
Misja 7 - czas 00:47 (-00:53) - APM 72
Misja 8 - czas 22:00 (-02:07) - APM 87
Misja 9 - czas 16:10 (-05:51) - APM 88
Misja 10 - czas 24:20 (+00:43) - APM 94

Podsumowując - czas ukończenia kampanii Terran (Original): 01:54:36
To jest: 00:17:08 (około 13%) szybciej niż 5 lat temu.

Terran (Brood War)
Misja 1 - czas 08:57 (-04:24) - APM 86
Misja 2 - czas 07:40 (-04:51) - APM 75
Misja 3 - czas 13:43 (-02:29) - APM 87
Misja 4 - czas 12:45 (-00:23) - APM 86 (zniszczone "nukes")
Misja 5 - czas 19:06 (-22:35) - APM 63 (wersja "battlecruisers")
Misja 6 - czas 21:26 (-01:07) - APM 68
Misja 7 - czas 12:51 (-04:19) - APM 93
Misja 8 - czas 24:14 (-14:49) - APM 69

Podsumowując - czas ukończenia kampanii Terran (Brood War): 02:00:42
To jest: 00:54:57 (około 31%) szybciej niż 5 lat temu.





Misja 3 Kampanii Terran Original - by przetrwać 30 min "czasu StarCraftowego" - co zajmuje około 20 min realnego czasu - w tym czasie udało mi się zniszczyć wszystkie budynki i jednostki wroga ;)

30
Inne gry / Odp: City-building marzeń?
« dnia: 04.09.2022, 20:52:13 »
Gdyby nowa gra zależała od was, co by było ważne?
Pytanie istotne również w kontekście nowych gier i czego może tam brakować, lub czego zdecydowanie nie potrzeba.
Ja chyba najbardziej chciałbym po prostu "Zeusa 2". ;)
Czyli w większości to samo tylko więcej i trochę zmian.
Na pewno przemawia przeze mnie nostalgia i to, że starożytna Grecja jest dla mnie najbardziej znana.

 - Większe mapy miast
 - Więcej towarów
 - Więcej bogów i świątyń
 - Oczywiście wyższe "limity danych"
 - Bardziej "naturalne" budowanie domów (również elity) - działki wyznaczałoby się pojedynczą "kratką" 1x1 (dla elit może 2x2) - nowi mieszkańcy osiedlali by się na działkach położonych najbliżej innych budowli (np. ich potencjalnych miejsc pracy, albo miejsc kultury, albo losowo jak nic na mapie jeszcze nie ma), a potem (gdy jakieś domy byłyby zaludnione) nowi mieszkańcy preferowaliby wolne miejsca obok już zaludnionych (zamiast jakichś tam pustkowi - może nawet z jakimiś regułami blokującymi osiedlanie się na całkowitych pustkowiach). Im więcej ludzi mieszkałoby obok siebie (i im więcej potrzeb mieliby zapewnionych) tym większe i wyższe budowle by się tworzyły (z czterech 1x1 stworzyłby się większy 2x2, albo 3x3, albo i jeszcze większe) (a "odnogi" łączyłyby się z większymi budowlami, np. 1x1, albo 1x2 łączyłby się w sensowny i estetyczny sposób z 3x3). Po połączeniu domów (które mogłoby mieć miejsce dopiero od pewnego poziomu domów) można by przeprojektowywać dzielnice (bo już nie każdy dom 1x1 potrzebuje dostępu do drogi) - jednak negatywną stroną łączenia się domów mogłoby być to, że pożary ogarniałyby cały połączony dom jednocześnie (a pojedynczy strażak nie mógłby ugasić tak dużego pożaru sam)

Z bardziej szalonych pomysłów:
 - Dużo większe mapy miast - gdzie na jednej mapie zmieściły by się dwa, trzy a może i więcej miast (coś jak Twierdza) - do gry zarówno single-player jak i multi-player! Każdy gracz miałby w jakiś sposób wyznaczone miejsce do budowy, które mógłby w określony sposób powiększać (może trochę jak Settlers). Jednostki wojskowe poruszałyby się w czasie rzeczywistym między tymi miastami, ale z pewnymi ograniczeniami (żeby pozwolić w pewnym stopniu na spokojne rozwijanie miasta ekonomicznie), np. między miastami zawsze musiałaby być pewna przestrzeń "no-man's-land", jeżeli jakieś jednostki weszłyby w tą strefę, gracz otrzymywałby powiadomienia. Pierwsze podbicie miasta robiłoby z niego wasala, drugie "niszczyłoby" miasto oddając strefę wpływów graczowi (mógłby budować teraz w obu miastach, może również na "no-man's land", ale pewnie z ograniczeniami). Nadal inne miasta z mapy świata mogłyby atakować nasze miasto w "stary" sposób. Ciekawostką mogłyby być poruszające się miedzy miastami w czasie rzeczywistym karawany kupieckie (może nawet z opcją łupienia ich).

31
Super. :)
W którym pliku to zmieniasz?

W przypadku ustawienia -100/-200 milionów - dostawałaś tyle czy tyle ile się wyświetlało?
Jak ustawiłaś -2 miliardy to tyle dostałaś czy nic?

Wpisane w pliku Wyświetlone Otrzymane (do skarbca)
   -99 999 999 -99 999 999 99 999 999
  -100 000 000 -6 044 227           ? (100 mln czy 6mln?)
  -200 000 000 -12 088 454           ? (200 mln czy 12mln?)
-2 000 000 000       [nic]           ? (2 mld czy 0?)

32
I daty też sprawdziłeś i przekręcenie się licznika drachm! :D

Jak napisał Haspen - data mieści się w wartości o zakresie 65 536 - więc zapisana jako wartość 16 bitowa (pewnie to Haspen miałeś na myśli). Tylko dlaczego na pasku osiąga wartości powyżej 32 768? Hmmm, tylko jeden pomysł przychodzi mi do głowy (ale to tylko zgadywanie) - może data w wiadomościach jest zapisana jako wartość "absolutna", a ta na pasku jako suma daty początkowej (kiedy misja/gra otwarta się zaczęła) i czasu, który minął. (Data początkowa pewnie też jest zapisana jako wartość 16 bitowa, ale wartość czasu który minął już niekoniecznie (może 8 bitów, a może 32).)

Tak na przyszłość, mógłbyś to zrobić szybciej, gdybyś w pliku budynków przypisał jakiejś ławeczce negatywny koszt :P
Da się ustawić ujemny koszt? :D Sprawdzałaś?

33
Chyba nigdy nie wpadłbym na coś takiego. Ciekawy pomysł! :)

A ten limit - miliard, hmm, jeżeli miałbym zgadywać to powiedziałbym, że może chodzi o ilość cyfr tej liczby. 999 999 999 (dziewięć cyfr) jest wyświetlane, ale 1 000 000 000 (dziesięć cyfr) pewnie już nie.

Zgadując dalej - powiedziałbym, że prawdziwym limitem (bo napisałeś, że ponad miliard jest liczone, ale nie jest wyświetlane) może być 2 147 483 647 (limit 32 bitowej liczby ze znakiem - poziom drachm może spaść poniżej zera, więc raczej na pewno jest to wartość ze znakiem - by móc obsłużyć wartości ujemne). Ciekawe co by się wtedy stało (po przekroczeniu tej wartości). Możliwe, że wartość "przekręciłaby" się i po 2 147 483 647 wskoczyło by -2 147 483 648 - nadal nie byłoby widać tej liczby (bo ma więcej niż 9 cyfr), ale nie dałoby się nic budować i po jakimś czasie ludzie zaczęliby opuszczać miasto ;).

34
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 15.08.2022, 20:31:29 »
:D Magazyny coraz mniejsze, a skarbiec coraz większy.

O kurczę, rzeczywiście, to już N.E. Jak tam świat się ma za 150 lat?

Cały czas tak się wyświetla ten magazyn?
Nawet jak wczytasz grę?

35
Dzienniki / Kolejna metropolia Anno 1602
« dnia: 02.08.2022, 22:44:31 »
Tym razem - gra ciągła na poziomie "trudnym". Główna wyspa z pałacem i katedrą - ciekawe, że dopiero teraz odkryłem efekt jaki ma budowa pałacu i katedry - na jakiś czas można znacząco podnieść podatki! Wszyscy przeciwnicy pokonani, a każda z ich wysp przejęta (na jednej zachowałem kilka domów arystokratów).



Myśl o piratach: Jak świetnie oddane jest to jak uporczywi potrafią być piraci na początku rozgrywki (gdy ma się tylko jeden statek, którego trzeba pilnować, wystawiać białą flagę i co chwilę naprawiać) oraz jak bardzo nieistotni są w późniejszej fazie gry, gdy każdy z graczy ma już rozbudowaną flotę (gdy ataki samotnych pirackich statków można wręcz ignorować).

Ostatni raz grałem jakieś dwa lata temu: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1700

36
Dzienniki / Odp: Haspen gra na Bogu - epizod trzeci
« dnia: 23.06.2022, 21:08:22 »
Trzy ostatnie oddziały hoplitów powracające po ciężkiej bitwie zdążyły w ostatniej chwili by obronić swoje domy i swoich pobratymców. Aż można sobie wyobrazić jak pospólstwo wiwatowało widząc odsiecz.
To zwycięstwo świętowali balując pewnie przez tydzień. ;)
Świetna historia. :D

37
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 6
« dnia: 14.06.2022, 20:55:59 »
Moorbach został zdobyty, a nasi wrogowie nie tylko pokonani, lecz także głęboko upokorzeni. Królewscy zwiadowcy donoszą, że w północno-wschodniej części kraju wróg formuje nową armię, aby zemścić się za haniebną klęskę pod Moorbach. My natomiast dysponujemy na tyle silnym orężem, aby przystąpić do ofensywy. Zaatakuj wrogie oddziały, zanim te zakończą formowanie. Możesz skorzystać przy tym ze wsparcia piechurów z Lauenburg, uzbrojonych w lance, którzy przyłączyli się do naszej armii.


Kolejna misja polegająca na zwyciężeniu w pojedynczej bitwie. Ilość oddziałów biorących udział w bitwie to:
  • jazda ciężka: 0 vs 2 wroga
  • jazda lekka: 2 vs 2 wroga
  • piechurzy z lancą: 3 (sojusznika) vs 1 wroga
  • topornicy: 2 vs 5 wroga
  • łucznicy: 2 vs 3 wroga
Przeciwnik ma więc liczebną przewagę, jednak atakować będzie w dwóch falach.


Miejsce rozpoczęcia

Najważniejsze to walczyć razem z oddziałami sojusznika - będą przemieszczać się na północny-zachód. Nie zajdą jednak za daleko - oddziały wroga szybko je zatrzymają. Warto wysłać toporników na pomoc. Łuczników ustawić zaraz z nimi. Jazdę jednak zostawić w odwodzie - dobrym pomysłem jest wysłanie jej na oddziały łuczników wroga gdy tylko nadejdą. Potem jazda przyda się do wsparcia osłabionych flank.

Druga fala wroga nadejdzie z północy dlatego nie można pozwolić na zbytnie osłabienie tamtej flanki. Jeżeli zostanie odsłoniona, jednostki przeciwnika będą miały łatwy dostęp do łuczników i szybko się ich pozbędą.


Rozstawienie wojsk

38
Stadion / Odp: Rzut oszczepem - najsilniejsze miasto
« dnia: 13.06.2022, 21:25:32 »
Od początku... Oh. Jeszcze to czekanie na te wszystkie konie... Oh.

A więc 5 188 003 punktów. :)

39
Stadion / Odp: Rzut oszczepem - najsilniejsze miasto
« dnia: 12.06.2022, 21:21:30 »
 :o :D  8)
Całkiem nieźle podkręciłeś poprzedni wynik!
Sprawdziłem minimapkę - dobrze widzę, że zbudowałeś to miasto praktycznie od początku?! Tylko kilka domów tak naprawdę stoi w tym samym miejscu.



Jeden mały problem - ja naliczyłem 360 pałacyków.
Załączam moje obliczenia.
Jeżeli się pomyliłem wskaż mi proszę w której grupie domów.

40
Ładnie te mury wyglądają, podoba mi się. :)
W ogóle nie będzie RTSowych mechanik? Jak w takim razie może wyglądać obrona miasta?

Strony: 1 [2] 3 4 ... 80

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem