Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anelg

Strony: [1] 2 3 ... 20
1
Inne gry / Odp: City-building marzeń?
« dnia: 04.09.2022, 16:29:31 »
Też mi Indie przyszły do głowy.

Szczerze mówiąc z wierzeniami mam trochę problem, uważam, że w Zeusie tak wnikliwe interakcje działały, ponieważ setting był bardziej mitologiczny niż historyczny, i nie można było po prostu tak o skopiować tego do Cesarza w jego mniej baśniowej (choć wciąż legendarnej) formie. Jednak tutaj mamy baaaardzo dużo materiału do inspiracji. :D

Chociaż wspomniawszy o kopiach, może ajurweda w miejsce feng shui…

Jestem ciekawa, czy można w jakiś sposób rozwinąć system relacji między miastami, poza tym co znane ze starszych gier. Oczywiście, nawet teraz wiele zależy od wyobraźni pisarza, ale komuś prośba od nie-kolonii na 1000 lat, aby (z pewnością, że będzie spełniona) popchnąć dalsze wydarzenia, może nie odpowiadać. Może w CoTN to było, ale niewykorzystane do końca?

2
Inne gry / City-building marzeń?
« dnia: 30.08.2022, 12:01:24 »
Gdyby nowa gra zależała od was, co by było ważne?
Pytanie istotne również w kontekście nowych gier i czego może tam brakować, lub czego zdecydowanie nie potrzeba.

Kategorie do pomocy: Setting, forma kampanii, mapa świata, zadania, wydarzenia, domostwa, siła robocza, dystrybucja, usługi, wpływ wierzeń, ekonomia, militaria (oj tu jest mi ciężko)…

Oczywiście, mogą to być bardziej specyficzne rzeczy. Na przykład: "Gdy ludzie są zadowoleni, straże są zbędne, przynajmniej za Cezara prefekci robili za prewencję przed ogniem" =P

Chciałam się rozpisać kawałek po kawałku jak wyżej, ale im więcej pisałam, tym bardziej zdawałam sobie sprawę, że po prostu szukam brakującego ogniwa między Faraonem i Zeusem, więc się na razie wstrzymam.

3
A jest coś na zbyt szybkie animacje w budynkach takich, jak hurtownie? Wątpię, że to coś z systemem, bo wirtualny XP to samo robił.
Nawet jakiś patch na ZH wymienił, że tym się nie zajmie.

4
Inne gry / Odp: [Faraon] Demo Pharaoh: A New Era
« dnia: 22.08.2022, 12:41:58 »
Work in Progress :P

Ależ odświeżają soundtrack!
Osobiście uważam, że każdy kawałek z osobna jest albo przyjemny, albo… nie, trudno mi o bardziej ogólne wrażenie, oprócz tego, że przyzwyczajenie swoje robi.

Ciekawe, co by powiedzieli na temat Zeusa ;D

Większość próbek i komentarzy znajduje się tutaj, fragmenty kompozytora tutaj, a "dev diary" tu o.

Ktoś wie, czy wypowiedzi postaci zostaną te same (choć o ile dobrze jedna z postaci miała buga i używała tylko jednej linii)? Coś wątpię, że wydadzą to po polsku :(

Jeśli chodzi o grafikę, zgadzam się, że postacie są trochę "mobilne" wyglądem, ale z tego, co widzę, i tak nie ujrzymy ich w pełnej rozdzielczości? Czy się mylę?
 
Resztę lubię. Jeśli muszę szukać pól uprawnych, aby zobaczyć różnicę na pomniejszonym obrazku, to chyba dobrze? Może przy okazji dorzucą nieużywane grafiki estetyki.

5
Super. :)
W którym pliku to zmieniasz?
NazwaKatalogu/Model/Zeus_Model_a-e gdzie a-e to poziomy trudności. Domek jest pod #2.

Dostałam tyle, ile się wyświetliło w każdym przypadku, czyli 6 mln+, 12 mln+ i 0. W pierwszym załączniku jest ławka użyta cztery razy, zatem skarbiec wynosi 24 mln+ + stan początkowy :P

6
Działa, ale ma to swój własny limit − o dziwo nie binarny, a przynajmniej nie wprost.

-99 999 999 − wyświetla się poprawnie i dodaje nam tyle drachm w rezultatcie.
Ale wpisanie -100 000 000 zaskutkowało liczbą -6 044 227. Wpisanie dwukrotnej wartości zmieniło ją na -12 088 454. Przynajmniej nie wskoczyło w dodatnie. Ale na samym początku ustawiłam -2 miliardy (20 razy), czyli wciąż poniżej (powyżej?) binarnego progu i cena się wyzerowała, zero zmian w skarbcu. Wciąż jednak szybciej jeśli użyje się domów/murów do przeciągania.

Ciekawostka: Nawet, gdy wyświetlacz zawodzi po osiągnięciu miliarda, panel Przeglądu nadal wyświetla zyski i długi (załącznik 2).

Dla hardkorowców: sprawdzenie limitu statystyk łazików/żołnierzy? :D

---

A propos przekroczenia zakresu, przypomniało mi się, jak w Faraonie bawiłam się kodami na akcje bogów.
Ponieważ klątwy i błogosławieństwa bezpośrednio wpływają na nastrój bogów (nie chcemy przecież aby wściekły bóg rzucał klątwy w nieskończoność?), okazało się, że można przekroczyć Łaskawy i Rozwścieczony, tylko że zamiast nastroju pojawia się tekst z innych elementów interfejsu. :D Jak można się domyślić, po pewnym czasie pojawił się nastrój po przeciwnej stronie i nie trwało to zbyt długo. Myślałam, że znajdę coś więcej na Heavengames jak to liczbowo wygląda, ale gdzie tam.



7
Tak na przyszłość, mógłbyś to zrobić szybciej, gdybyś w pliku budynków przypisał jakiejś ławeczce negatywny koszt :P

Nie odpowiadam za próby ustawienia kwoty poza wymienionymi limitami…

8
Inne gry / Odp: [Faraon] Demo Pharaoh: A New Era
« dnia: 19.08.2022, 18:16:22 »
Muszę przyznać, że trochę nie ogarniam strony muzycznej.
Wgrali filmik wyjaśniający, dlaczego ścieżka dźwiękowa wymaga zmian, ale mam wrażenie, że się gdzieś pogubili w środku.
Rozumiem, że sitar mógł kogoś wkurzyć. Do Indii to trochę daleko. Ale podejmę się ryzyka i powiem, że pochylenie się w stronę Bliskiego Wschodu to wpadanie w kolejny i to dawno już wyżłobiony stereotyp.

Ale nawet nie zmrużyłabym oka, gdybym w WiP na kanale kompozytora nie usłyszała duduka.

9
Cytat: @ziemek8 (w innym wątku)
Po ostatniej dostępnej misji sprawdziłem autorów - dwoje ludzi tą grę zrobiło. Programista i artysta (obaj zajmowali się także projektowaniem gry (design) oraz jeden z nich udźwiękowieniem).
Jak na taki mały zespół - wykonali świetną robotę. Mam nadzieję, że będą rozwijać grę, bo mieli kilka naprawdę dobrych pomysłów, z czasem powinno być tylko lepiej.

:o Zwracam honor, nie będę więcej marudzić!

Myślę, że postawili przed sobą bardzo ambitne wyzwanie, a że sytuacja na świecie jest jaka jest, tym bardziej taka wytrwałość jest godna podziwu. I ta otwartość w kontakcie z publiką, może i konieczność w pewnym sensie, ale i tak pozytywnie bardzo.

Szczerze mówiąc, chociaż czekam na troszkę więcej, nie miałabym nic przeciwko osobnemu trybowi "chillout", albo nawet szerokiej gamie guzików do zaznaczania/odznaczania. Aczkolwiek stwarzałoby to potencjał do oszukiwania w konkursach, cóż, zmiana poziomu trudności lub plików tekstowych w klasykach również to robiła.

Trochę szkoda, że nie mam (jeszcze) nic więcej do powiedzenia. Może jak "wakacje" przyjdą. 8)

10
Nie mogę zweryfikować zmian (mam tylko wersję polską), ale nie wspomniałaś nic o eventmsg więc zarzucę nim :) To było dawno temu, ale poprawiłam wówczas parę innych tekstów.

EVENTMSG.TXT

Ah czekaj... to tylko Faraon. Dlatego nikt nic nie mówił :D

Plik z Kleopatry znajduje się w załączniku pod kreską :)

11
Zeus Pan Olimpu / Odp: Zniesiony limit świątyn
« dnia: 07.03.2021, 19:09:33 »
Przyda się przy testowaniu zmodyfikowanych świątyń :D ale poza tym muszę się zgodzić, nie zmieniałabym tego na stałe.
Tak czy siak gratki, może ktoś z Heavengames się zainteresuje?

12
Ciekawe pomysły. :)
Korzyści (a może także i negatywne efekty) pojawiające się tylko przy "combo" danych bogów (tylko gdy świątynie obu bogów są mieście) - podoba mi się! Już wyobrażam sobie misję, gdzie z epizodu na epizod trzeba burzyć i budować inne świątynie, żeby wykorzystać inne korzyści do ukończenia epizodu. :D
To się Perseusz nazywa :P
Z tego co pamiętam Afrodyta i Dionizos to popularny zestaw w sytuacjach kiedy się chce eksperymentować z sytuacjami redukującymi nastrój mieszkańców.

Wystarczyłoby gdyby woziwodzi chodzili jak sie należy. Mógłby ich ktoś nauczyć dyscypliny i lepszej organizacji pracy  :P
Ah, przejrzałeś mnie!

Kolejne zjawisko: Podobnie do Hermesa z prośbami, mozliwa darmowa spłata okupu po tym jak miasto otrzymuje wieści o nadciągającej inwazji. Taki posrebrzany kaduceusz.

Ogólnie 1 bóstwo = 1 akcja (nie licząc wyroczni) zdaje się mocnym ograniczeniem zwłaszcza gdy ich realizacja jest bardzo sytuacyjna (Ares, Apollo, Hefajstos) dlatego sądzę, że rozszerzenie kompetencji przydałoby się niektórym. Rozumiem jednak, że danie każdemu jak leci uzupełnienia magazynów byłoby nudne.

13
Jak w tytule.

Zdaję sobie sprawę z tego, że było kilka pomysłów na remake gdzie sugestie jak ten pojawiały się, jednak co przychodzi wam do głowy właśnie teraz? Proszę nie przejmować się balansem za bardzo.

Bardzo przepraszam jeśli coś już funkcjonuje w podobnej postaci, nie mam w tej chwili gry przy sobie. Kilka opcji podebrane z Cesarza.

Efekty pasywne:
1. Hermes sprawia również że ponosisz mniejsze opłaty za import i pobierasz więcej drachm z eksportu.
2. Fortyfikacje zatrzymują przeciwników na dłużej i są odporne na wilki. Uzupełnienie kompetencji Ateny lub Aresa.
3. Skuteczniejsza estetyka lub mniej uciążliwe budynki niepożądane. Prawdopodobnie zbyt mocne gdy pomniki wchodzą w grę :) Pod tym wiele bóstw mogłoby się podpisać od Apolla po Afrodytę (chyba że tak właśnie działa? Nie pamiętam) po Herę w pierwszym przypadku, lub Hefajstos/Atlas w drugim.
4. Ochrona przed zawaleniem tak aby min-maxing bez punktów naprawczych był możliwy (razem z Hefajstosem). Najprawdopodobniej Atlas (chociaż mało misji posiada ich obu razem) lub Atena (Atena i Hefajstos byli czczeni razem na Akropolu, taki easter egg).
5. Zwiększenie zasięgu łazików rozmaitych (Może to być podzielone w zależności od instytucji). Prawdopodobnie byłoby to zabronione w konkursach. Bóg: Hermes, Hera i/lub Apollo. Tak, wiem że błogosławione budynki zwiększają liczbę łazików. No i co.

Błogosławieństwa:
0. Błogosławieństwa budynków produkcyjnych uzupełniają również zapasy potrzebnego surowca (e.g. oliwek dla tłoczni).
1. Fontanny, przez Apolla, woda wystarcza na dłużej jeśli to możliwe, a jeśli nie, pomysłu nie mam.
2. Mleczarnie. Jest ktoś kto to robi (nie licząc Zeusa) i nadal nie umiem tego znaleźć? Bóstwem byłaby pewnie Demeter gdyż jako wróg może zabić zwierzęta hodowlane.
3. Punkty handlowe, przez Hermesa i Posejdona, dzięki czemu przyjmują 1,5.-2x więcej towaru importowanego w danym momencie; przedmioty te ignorują roczny limit.

Muszę kończyć :( Ale Hefajstos potrzebuje dodatkowej akcji z poziomu świątyni.

14
Dzielnice / Odp: Dzielnica dla elit
« dnia: 03.03.2021, 20:41:17 »
Faktycznie coś zakręcona jestem w tym tygodniu :D
Żeby było jasne, nie byłoby problemu z proporcjami, raczej czy jest różnica ze względu na uniwersytety szkolące również astronomów a nie tylko siebie i Muzeum (tak jak gimnazjony siebie i Stadion).

15
Dzielnice / Odp: Dzielnica dla elit
« dnia: 28.02.2021, 19:30:44 »
Wygląda nieziemsko. Ciekawe rozwiązanie z podwójnym gimnazjum, chociaż trudno uwierzyć na pierwszy rzut oka, że sportowcy się rozejdą (może robią wyścigi a ławeczka służy jako pokusa).

A teraz spróbuj z Atlantydą! :P

16
Zeus Pan Olimpu / Odp: Cesarz z Gog.com po polsku
« dnia: 28.02.2021, 19:11:35 »
Dzięki!
Trochę głupio ciągnąć dygresję (istnieje pradawny wątek na forum Cesarza jak coś),
ale polskie znaki nie działają z wyjątkiem ładowania startowego. Zmiana kodowania uniemożliwia uruchomienie gry. Ponadto w wyborze zwierza zodiaku jest Świnia a w grze Dzik (wiem, nie nasz problem :P). Pospiesznie napisałam na privie o czymś jeszcze. ;)

17
Offtopic / Odp: Po długiej przerwie -- hejka
« dnia: 28.02.2021, 17:08:23 »
Nie, to nie ja!
Chodzi o to, że rozwiązanie już było od paru lat w jednym z moim postów i mogłabym posłużyć pomocą :P

Jeśli chodzi o Cezara, choć mogę grać po angielsku, wolę wersję ze spolszczeniem, a zawiodłam się na plikach dostępnych w Sieci. Chociaż to również było dawno temu zatem kto wie. Cesarza mam w planach, bo wiem, co dalej.

18
Inne gry / Odp: Wywiad z twórcą gry Faraon
« dnia: 27.02.2021, 10:07:08 »
Muszę przyznać, że na początku, kiedy przeczytałam o planowanym remake'u, trochę zgrzytnęłam zębami.
Z wyjątkiem drobnych bugów i niejasnych kryteriów odpowiadania na prośby o wojsko, dla mnie Faraon sam w sobie jest zarąbisty i zdaję sobie sprawę z tego, że nostalgia miesza mi we łbie.
Jest coś takiego w nowszych iso-wizualizacjach jak w AoE: DE czy Nabuchodonozorze, co mnie odrzuca, choć nie wiem do końca czemu i obawiam się, że coś takiego się wydarzy. Nie miałabym za to nic przeciwko opcji 3D, ale to oznaczałoby zupełnie inny silnik i proces produkcji.
Mimo wszystko, myślę, że nowa gra byłaby dobrym pomysłem w kontekście odzwierciedlenia nowych odkryć historycznych.
 
Jestem pełna podziwu za ten wywiad! Ja również wspominam tutorial z sympatią. :D Tylko czemu ludziska pytali 3 razy o to samo?

EDIT: Nie zauważyłam serii postów o sprite'ach! Lepsze domki wyglądają OK ale chatki nie do końca wyglądają jak z drewna/patyków. Może to ziemianki czy coś skoro drewna było mało no ale. 

19
Offtopic / Odp: Po długiej przerwie -- hejka
« dnia: 27.02.2021, 09:33:22 »
Wciąż jeszcze pamiętam niedokończoną kampanię która była zbyt przegadana, stary edytor świątyń i, uh, błąd z czerwonymi postaciami?

Jeśli chodzi o wątki to ujęło mnie to, but I might be a little bit biased :)
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1436.msg8239#msg8239
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=836.msg6450#msg6450

Poza tym, miałam małego stracha bo nie mogłam znaleźć zapasowego .iso z Children of the Nile, a płytę znalazłam połamaną. Plik jednak się znalazł!

Mam też problem z Allegro, bo chciałam kupić Cezara III jako gość i system sfinalizował zamówienie jako dokonany zakup mimo że płatność nie przeszła. W takich rzeczach jestem kompletnie zielona. 


20
Offtopic / Po długiej przerwie -- hejka
« dnia: 26.02.2021, 09:22:10 »
Tak, żyję i nikt mi nie zhakował konta :D

Jednak po paru latach jestem trochę skołowana. Wątki które są na tyle stare, że nie ma sensu na nie odpowiadać i tak dalej. Co słychać i jak nie narobić tu bajzlu?

Jeśli chodzi o gry to robię porządki na kompie i oczywiście kilka rzeczy mi wcięło, ale Zeusa i Faraona mam.



Strony: [1] 2 3 ... 20

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem