Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Haspen

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 65
41
Duża szkoda, że nie wspierają wczytania save'ów ze starszej wersji gry. :(
Nawet jeśli miałoby się coś tam zepsuć z powodu nowych mechanik (czy zmian na mapie) to wczytanie starego save'a jest moim zdaniem istotne.

Tak jest zdecydowanie bezpieczniej, zarówno dla użytkownika jak i twórcy :)

Fajnie też, że można sobie klikać przechodniów - np. karawany mówią co innego w zależności o towaru, który transportują. :) (Nie pamiętam czy wcześniej to było - ale karawany wyglądają też inaczej w zależności co transportują.)

Dostawcy zachowują się jakby zaraz miało ich coś zabić :D

A kapłani myślą, że ten który na nich klika to ich bóstwo :P

42
Właśnie dotarłem do -3000 złota w... grze otwartej.

Budowa monumentów aby pozyskać prestiż nagle przestała być opłacalna! Robotnicy zżerają kasę a my nic nie dostajemy dopóki monument nie powstanie.

Lepiej zainwestować w wille (klasa rzemieślnicza) oraz jak najszybciej otworzyć choć jeden szlak handlowy.

Swoją drogą, gry otwarte są całkiem całkiem. Większość surowców jest odblokowana (zależy od mapy, oczywiście), a rozmiar planszy pozwala na wiele swobody i ogromne osiedla.

43
O mój boże i matko bosko częstochowsko. Plebs (robotnicy, chłopi - jak zwał tak zwał) to istna dziura bez dna jeśli chodzi o płace (nie ma co liczyć na zysk z podatków, w pełni opodatkowany plebs pokrywa może 1/5? 1/4? swoich płac).

Zacząłem grać od nowa (na nowym poziomie Trudnym) i w Jemdet Nasr ledwo, ledwo wybrnąłem z -600 monet, a to tylko dlatego że wprowadziło mi się nieco klasy średniej i udało mi się rozwinąć handel ceramiką. Co prawda spodziewałem się problemów finansowych, i handlowałem cegłami prawie od początku mapy, ale i tak było ciężko...


Zajebiście, tego typu 'stresu' mi tutaj brakowało :D

44
I stało się! Zapowiadana aktualizacja właśnie wyszła!

Cytuj
Greeting, rulers of Mesopotamia! @everyone

Today is a historic day for Nebuchadnezzar as we release the game’s very first major update!

We would love to thank each and every one of you who supported the game before and after the release. Without your support and feedback, this update would never have been possible.

We’re excited to share what immersive new features and mechanics we’ve now added to the already rich world of Nebuchadnezzar!

Update 1.1 includes:

- Sandbox and Freeplay scenarios
- Taxes and wages mechanics
- Three new buildings
- Clickable walkers with voice-overs
- Localized experience in Japanese, Korean, Portuguese, Brazilian Portuguese, and Turkish.

But development won’t stop there, so make sure you follow us on our social media pages to get exclusive access to news and updates.

We look forward to sharing more Nebuchadnezzar news with you soon.

Till then!

Najważniejsze jest to, że są gry otwarte, scenariusze, można posłuchać narzekań przechodniów oraz są podatki i płace. Aż zacznę grać od nowa :D

EDIT: Drobne obsuwy na Steam'ie, trzeba chwilę poczekać.
EDIT2: I już działa.

45
Na oficjalnym Discordzie gry pojawiła się ta oto wiadomość (tekst angielski):

Cytuj
Greetings, rulers of Mesopotamia! @G-News

Are you tired of constantly buying copper from other cities? Well, now you won’t have to!

Along with plenty of small improvements and features that will come with our upcoming major 1.1 updates, it will include a new structure where your city, given the map has copper deposits, can excavate copper - Copper Mines!

We’re currently working on some amazing features to include in the 1.1 updates so be sure to follow us on our social media pages listed below for more Nebuchadnezzar news.


Facebook: https://www.facebook.com/NebuchadnezzarGame
Instagram: https://www.instagram.com/nebuchadnezzargame
Twitter: https://twitter.com/nebuchadneGame

‘Till then!



Czyli nie tylko płace i bezrobocie bedą w wersji 1.1, ale także kopalnie miedzi (w tych miastach, gdzie będą odpowiednie złoża)! W końcu nie trzeba będzie tyle na import wydawać :D

46
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 09.03.2021, 15:26:10 »
Drobnymi kroczkami, trochę późno, ale mam nadzieję że to pójdzie dalej: bogowie, niezadowolenie/bandyci, w końcu może militaria :)

47
Inne gry / Odp: [Command&Conquer] Aż dziwne...
« dnia: 03.03.2021, 23:12:21 »
A nie było ostatnio remaster'a za jakieś kilkanaście dolarów? Chyba nawet na Steam'ie było.

48
Offtopic / Odp: Screen lata 2011
« dnia: 02.03.2021, 13:59:56 »
W sumie 10 lat minęło, jubileusz ;)

49
Download / Odp: Tubmarinus w Egipcie
« dnia: 02.03.2021, 06:52:35 »
Witamy, i powodzenia :D

50
Offtopic / Odp: Po długiej przerwie -- hejka
« dnia: 26.02.2021, 15:09:41 »
Jednak po paru latach jestem trochę skołowana. Wątki które są na tyle stare, że nie ma sensu na nie odpowiadać i tak dalej. Co słychać i jak nie narobić tu bajzlu?

Siema i witamy z powrotem! Miło wspominam te czasy wspólnego grzebania w Zeusie :D

52
Inne gry / Odp: Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 17.02.2021, 20:59:54 »
Dokładnie, menu 'Scenarios' jest puste.

Ani plików, ani nawet wiadomości w stylu 'narazie nic tu nie ma, prosimy zajrzeć później!'

A co do szybkości pojawienia się recenzji... cóż, wyczekiwałem tej gry od wielu miesięcy, musiałem :P

53
Inne gry / Nabuchodonozor i Ja, czyli Pierwsze Wrażenia
« dnia: 17.02.2021, 20:44:16 »
Chciałbym zaznaczyć, że poniższe 'pierwsze wrażenia' odnoszą się do pierwszej wersji gry z dnia 17go 2021, i dotyczą kilku pierwszych misji 'oficjalnych', bez zagłębiania się w modding.

W końcu wyszedł! Mezopotamio, nadchodzę!

Obejrzawszy materiały zarówno naszego rodaka jak i osobnika z zagranicy, miałem pewne wątpliwości odnośnie rozgrywki.

Ale jak napisałem, tak zrobiłem, i już świeżutki, dopiero co pobrany, pachnący piachem i kozami, Nabuchodonozor, znalazł się w mojej bibliotece Steam.

Pobrałem, zainstalowałem, jakieś tam bilbioteki Windowsowskie pobrało.

I wtedy ujrzałem zacny widok:

"Ładnie wygląda!"

Pasek ładowania się pokazał, a ponieważ jestem 'wyjadaczem' w temacie city-builder'ów, który wiele widział, grał i natworzył, to oczywiście grzecznie czekam aż się gra załaduje, szczególnie że muzyczka się właśnie rozkręcała i po chwili brzmiała niczym jakiś dziki koncert instrumentów strunowych i dętych rodem z tureckiego bazarku.

I czekam.

I czekam.

I czekam...

"Włączyłem Nabuchodonozora, czy może Stellaris przez pomyłkę?" Zapytałem sam siebie, spoglądając ukradkiem na czas w telefonie.

Minęła minuta, dwie, może trzy, nim pojawił się tekst skłaniający do kliknięcia.

To bardzo dziwne, gra nie jest ani duża, ani wymagająca, a mój komputer, choć nie jest z wysokiej półki, to starociem też nie jest. Cokolwiek jednak gra nie ładowała, przy następnym odpaleniu poszło znacznie szybciej, a potem już nie zwracałem na czas ładowania żadnej uwagi.

Tak tak, wiem, jest wersja polska, ale mnie wygodniej po engliszu, tenk ju wery macz.

Kampania: Jakieś 12 (16?) misji, stworzonych przez Nepos Games.

Scenariusze: Pusto. Dodadzą później? A może to na DLC?

Modding: Póki co, wiele na Steam Workshop nie ma, a instrukcja jest po angielsku i to na osobnej wiki.

"Dobra tam, zajmijmy się najważniejszym, czyli Kampanią..." Grać zacząłem o 17, a jest właśnie nieco po 19tej, jak się odkleiłem i przypomniałem sobie, że miałem robić notatki i skriny z gry.

No cóż...

Gra, jak każdy city-builder, zassała mnie, i mój czas wolny, łatwo i szybko.

Pierwsze 3-4 misje są misjami 'wprowadzającymi' i są bardzo ograniczone. W grze nie ma też poziomu niezadowolenia, podatków, kataklizmów, budynki ani się nie spalą ani nie zawalą, nie ma też bóstw które trzeba udobruchać, a sąsiednie miasta co najwyżej poproszą o chleb czy garnki zamiast próbować zamienić nasze miasto w płonącą ruinę.

Więc jest 'luz', a sama gra jeszcze nam pomaga się zrelaksować.

A teraz składam wielkie dzięki twórcom gry za wyznaczanie ścieżek, gdyż jest to duży plus na ich korzyść. Blokady drogi? Bramy? Handlarki chodzące nie tam gdzie trzeba? Żaden problem!

Nasze handlarki mogą robić takie slalomy po ulicach że aż niektóre drużyny narciarskie mogłyby pozazdrościć. Wystarczy wyznaczyć im ścieżkę za pomocą dwóch czy trzech punktów, a gra sama 'zapętli' nam drogę powrotną.

Drobnym mankamentem jest to, że zarówno magazyny jak i warsztaty mają bardzo mały zasięg ok.8 pól dla swoich dostawców. Jednakże, mapy nie są duże, a budynek Karawanseraju pozwala łączyć odległe magazyny za pomocą tragarzy, którzy to odciążają dostawców z warstatów/plantacji/bazarków - w sumie, wcale niegłupi pomysł.

Jest też budowa monumentów - zdecydowałem się nie bawić w manualne planowanie monumentu, Świątyni, więc misja w Uruk poszła całkiem gładko.

Trochę cegieł (i czasu) na to zeszło, nie ukrywam.

Zadowolony z rozgrywki, przeszedłem do następnej misji, Jemdet Nasr.

I wtedy pojawiła się kłoda pod nogami niczym z prawdziwego city-buildera - misja chce, abyśmy zdobyli punkty Prestiżu: na Prestiż składa się współczynnik naszej populacji, a także Handel z innymi miastami i ukończenie Monumentów.

Sam Handel nie jest taki prosty, gdyż właśnie od Prestiżu zależy, czy miasta z nami będą handlować - a jeszcze trzeba wysłać im prezent, by ich do handlu przekonać!

Drugim ważnym celem w Jemdet Nasr jest budowa 32! Willi. Są to budynki 3x2 dla klasy 'średniej', i nie dość, że ich mieszkańcy wymagają innej diety - ryby plus daktyle (ale burżuje!) - to trzeba im zapewnić upiększacze; stele, trawniki, czy ogródki.

"Gdzie ja to mam niby wszystko zmieścić?" Mruknąłem z pewną dozą złości, i wtedy zrozumiałem na czym będzie polegać ta gra: nie na epickich questach i krwawych podbojach, a właśnie na budowaniu, planowaniu logistycznym i głowieniu się, gdzie zmieścić te wszystkie wymagane budynki.

Mapy, jak się okazuje, wcale takie duże nie są, i po wybudowaniu dwóch osiedli oraz postawienia monumentu nagle zaczyna brakować miejsca.

Budowa, i co najważniejsze, stabilizacja ekonomii, tego miasta, zajęła więcej czasu, niż sobie założyłem.

Na tym kończy się część wprowadzająca, a gra daje od teraz daje wolną rękę przy budowie i planowaniu, oraz 'odkrywaniu' nowych elementów - np: następna misja w mieście Ur wymaga od nas ulepszenia Wilii, a co za tym idzie, zajęcie się produkcją miedzianej biżuterii, a miedź w mieście dostępna nie jest...

Ale ten post to miały być pierwsze wrażenia, a nie sprawozdanie z poszczególnych epizodów.

Jakie mam zatem 'pierwsze wrażenia' z gry Nabuchodonozor?

Dobre. W skali szkolnej dałbym 4, może nawet z małym plusem.

Nie jest to Zeus, który wszak łatwy, jest bardzo rozbudowany, ani też Cesarz, który to z kolei wymaga od nas zajęcia się kilkoma sprawami na raz by nam się domki nie zawaliły.

Osobiście, mnie się podoba. Jest to, co miało być, a puste menu skłania ku teorii, że twórcy gry będą dodawać nowe rzeczy. Steam Workshop też już działa, więc zapewne w ciągu kilku tygodni pojawią się nowe mapy czy kampanie stworzone przez graczy.

Na dzień dzisiejszy (tj 17 lutego), cena gry to 71.99zł. Nie jest to dużo, moim skromnym zdaniem, jak na taką grę, a poziom trudności szybko wzrasta, więc nawet i 'krótka', pojedyncza kampania trochę czasu nam zajmie...



...a teraz wybaczcie, rzemieślnicy z Ur piszczą, że brakuje im miedzi, więc czas bym wrócił do gry i sprawdził, który magazyn znowu stoi pusty.

54
Zeus Pan Olimpu / Odp: Warto wracać do Zeusa
« dnia: 11.02.2021, 20:10:58 »
Mnie tam się nie chciało nigdy budować więcej niż ~20 pałacyków na mapie a ten tutaj kilkaset :D

56
20$ wg Steam.

Co w szybkim przeliczeniu daje jakieś 85-90zł.

57
Obejrzywszy materiał Lutel'a a także GamerZakh'a zaczynam mieć poważne wątpliwości czy gra podoła.

Nie ma kataklizmów, wojenek, bóstw, pożarów, a lud się nie burzy chociażby chodził głodny i bez pracy.

Ale przynajmniej można wytyczać scieżki pracownikom, o :P

EDIT: Okej, przyznaję, monumenty też ładne.

58
Download / Odp: Mniejsi Bogowie
« dnia: 05.01.2021, 15:19:01 »
o Posejdonie!

Mam już dość tych ciągłych katastrof!

E tam, przywykniesz ;D

59
Download / Odp: Atlanci na Wschodzie (ATL)
« dnia: 29.12.2020, 20:04:27 »
Jeden z niewielu śmiałków którym powódź się podobała P:

60
Download / Odp: Wyspa Lemnos
« dnia: 14.12.2020, 19:30:11 »
Pozostaje w takim razie tylko wczytanie save'a z epizodu przed kolonią.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 65

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem