Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gt88

Strony: [1]
1
Dzienniki / Odp: Sparta na wzgórzach - Wojna Peloponeska
« dnia: 06.02.2019, 15:39:03 »
Nieźle! Współczuje dostawcom :P

2
Artykuły / Odp: [Solucje] Wojna w Troi
« dnia: 05.02.2019, 17:52:04 »
Pożyjemy zobaczymy ;)

3
Artykuły / [Solucje] Wojna w Troi
« dnia: 04.02.2019, 14:48:23 »
Proszę bardzo tak jak obiecałem!

Wyjątkowo trudna misja składająca się z sześciu epizodów, w której prowadzimy Greków z Aulidy na podbój Troi, by uwolnić Helenę – najpiękniejszą ponoć kobietę na świecie.
Przyjaźni bogowie w tej misji: Zeus, Posejdon, Hermes, Atena, Hefajstos, Hades
Nieprzyjaźni bogowie w tej misji: Apollo, Artemida, Ares, Afrodyta



Epizod I - Przysięga (Aulida)

Cele:
  • Produkcja na rok 64 snopki pszenicy
  • Produkcja na rok 16 amfor wina
  • 1000 ludzi zamieszkujących Kamienica
  • Skarbiec - 5000

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica
  • winorośl
  • drzewko oliwne
  • ryby
  • runo

Przemysł/wojsko:
  • Pracownia rzeźbiarska
  • Tłocznia
  • Winiarnia


Pierwszy epizod tej misji to sama przyjemność. Nie dość, że w Aulidzie mamy wszystko czego nam potrzeba (od pożywienia począwszy poprzez runo do oliwy i wina, to jeszcze na początku wszyscy sojusznicy uwielbiają nas do tego stopnia, że obsypują nas podarunkami. W zasadzie jedynym problemem jest tutaj nadążenie stawiania magazynów i spichlerzy, żeby przyjąć wszystkie te dary. Ale spokojnie, po pewnym czasie i sojusznicy zwrócą się do nas o pomoc w postaci rzeźb, wina czy runa. 17 posesji wystarczy, żeby zaliczyć cel związany z ludnością. Potrzebne nam będzie jednak nieco więcej, by zrealizować pozostałe cele. 2 domki myśliwskie i 2 przystanie rybackie na razie wystarczą, żeby wykarmić mieszkańców. Stawiamy 4 do 6 szop postrzygaczy, owce na łące oraz handlarza z runem na agorze. Następnie zaopatrujemy naszą pierwszą osadę w dostęp do kultury (oczywiście wcześniej także udostępniamy wodę z fontanny oraz uzdrowiciela). Podatki na średnim poziomie zagwarantują abyśmy nie zbankrutowali, a eksport nadmiaru runa zapewni jeszcze zyski (połowa świata potrzebuje runa więc im więcej hurtowni czy portów postawimy tym lepiej się obłowimy, ale pamiętamy, żeby zostawić także zapas dla siebie). Musimy postawić 8 plantacji pszenicy, żeby wyprodukować 64 snopki w rok i przy okazji zasilić nasze spichlerze. Kolejne czynności to zasadzenie drewek oliwnych, przetworzenie oliwek na oliwę w tłoczni i postawienie handlarza z oliwą na agorze. Dalej jedziemy z winem – 3 winiarnie i odpowiednia ilość winorośli zapewnią nam produkcję 16 amfor rocznie. 6 domków plantatorów powinno wystarczyć, żeby ogarnęli oliwki i winogrona. Jeśli jeszcze nie mamy 5000 drachm w skarbcu to załatwi to eksport wina do Milet czy Etiopii.




Epizod II - Konkurs piękności (Aulida)

Cele:
  • 32 miotki runa dla koloni
  • 16 dzbany oliwy dla koloni
  • 16 kloce drewna dla koloni
  • 64 snopki pszenicy dla koloni
  • 12 komplety uzbrojenia dla koloni
  • Skarbiec - 15000

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica
  • winorośl
  • drzewko oliwne
  • ryby
  • runo

Przemysł/wojsko:
  • Pracownia rzeźbiarska
  • Tłocznia
  • Winiarnia
  • Zbrojownia
  • Przystań trier


Zaraz po rozpoczęciu tego epizodu otrzymujemy informację, że Milet i Etiopia zaprzestają z nami handlu, niedługo potem zostają naszymi rywalami. Normalnie nikt by się tym nie przejął, ale trochę komplikuje to naszą sytuację. Pojawia się problem skąd wziąć uzbrojenie dla kolonii skoro nikt go nie eksportuje, a jedyni sojusznicy, którzy sprzedawali niezbędny do jego produkcji brąz odwrócili się od nas. Po drugie nie bardzo mamy teraz co zrobić z winem – nikt go od nas nie chce kupić. No cóż pozostaje nam tylko możliwość hojnego obdarowywania winem naszych sojuszników, ewentualnie również rywali. Zanim wyruszycie łupić rywali z brązu okazuje się, że Sparta zaczyna sprzedawać uzbrojenie. Rezerwacja pozostałych towarów dla koloni nie stanowi tutaj żadnego problemu. Większość już mamy, drewno ściągamy z Itaki. Od czasu do czasu nasi sojusznicy proszą nas o pomoc w zaatakowaniu Troi dobrze będzie zatem już na tym etapie wybudować sobie chociaż jedną trierę (tak dla świętego spokoju bo i tak raczej nie uda im się podbić Trojan). Jeżeli chodzi o skarbiec to nie pozostaje nam nic innego jak uzupełnić go poprzez eksport runa do Salaminy, Myken i Itaki.
Pora teraz na poszerzenie horyzontów i wybudowanie koloni. Mamy do wyboru stworzenie bazy wojskowej w Tenedos  lub najwspanialszego miasta Joni w Pergamon. Zacznijmy od Tenedos.




Epizod III - Waleczny Achilles (Tenedos)

Cele:
  • Obroń miasto przed Hektor
  • Opanuj Lyrnessus
  • Utrzymanie 32 przynajmniej hoplitów
  • Spełnij życzenie (Odzyskaj Łuk i Strzały Heraklesa – Achilles)
  • Opanuj Cyme

Rolnictwo:
  • BRAK!

Przemysł/wojsko:
  • Pracownia rzeźbiarska
  • Tłocznia
  • Winiarnia
  • Zbrojownia
  • Przystań trier
  • Stadnina


Kluczem do sukcesu w tym epizodzie będzie czas. Dlatego jak najszybciej staramy się wybudować pierwszą osadę możliwie jak najbliżej morza (zachód mapy), a to z kilku powodów. Od samego początku nękać najazdami będzie nas Troja, a ich wojska pojawiać się będą na wschodzie. Na wschodzie również pojawi się Hektor, który strasznie nam uprzykrzy życie (ale o tym potem). Ponadto od strony morza będziemy musieli zdobywać pożywienie i wcale nie mówię tu o przystaniach rybackich czy poławiaczach jeżowców. Zgadza się, w Tenedos żywność będziemy musieli importować. Dopóki nie mamy jak się bronić możemy przekupywać wojska nieprzyjaciela. Żeby im się przeciwstawić potrzebujemy pospólstwa, co za tym idzie musimy rozbudować nasze posesje co najmniej w chaty, jednak dzięki darom od naszych hojnych sojuszników oraz zarezerwowanym wcześniej towarom możemy od razu wznieść kamienice. Z eksportem też nie poszalejemy w tym epizodzie więc wdzięcznie przyjmujemy każdy nawet najmniejszy prezent, wszystko się przyda. Jesteśmy zmuszeni ustawić podatki na wysokim poziomie a płace na niskim, natomiast niezadowolenie zbijamy posterunkami. Na start zgromadzonych produktów nam wystarczy, ale dalej musimy je sobie sprowadzić. Nie trudno się domyśleć, że powinniśmy to zrobić jak najtańszym kosztem, żeby nie zbankrutować. Dlatego stawiamy port handlowy Aulida, z którego zaimportujemy najtańsze pożywienie, czyli pszenicę, a także oliwki i sami je przerabiamy na Oliwę (tłocznia). Możemy już powoli ściągać winogrona i przerabiać je na wino (winiarnia), które będzie nam wkrótce potrzebne. Jeśli pożywienia będzie mało to możemy prosić o nie sojuszników lub postawić port handlowy Lemnos – sprzedają dużo ryb. Następnie ściągamy runo ze Sparty, a także uzbrojenie na razie tylko tyle, żeby postawić 2-3 triery. Te z koleji będą nam niezbędne, żeby podbić Cyme – jest to najlepsze rozwiązanie, aby pozyskać rzeźby niezbędne do świątyni Hefajstosa, której wymaga Achilles. Po za tym i tak musimy je podbić, aby zrealizować cel epizodu, więc robimy to w pierwszej kolejności. Podbite Cyme płaci nam 4 rzeźby daniny rocznie. Marmuru i drewna na budowę świątyni powinniśmy mieć trochę na stanie, o resztę najlepiej poprosić sąsiadów, chyba że czujemy się mocni z drachmami to importujemy (Sparta lub Itaka). Mając już świątynie nie jesteśmy w końcu uzależnieni od brązu, gdyż u jej progów są złoża miedzi. Stawiamy odlewni ile się da i brąz przerabiamy na uzbrojenie. Hefajstos udostępnia nam też Talosa do obrony miasta. Załogę z trier możemy odesłać do domu tak na marginesie. Oczywiście cały czas bronimy się przed Trojanami jednak ich armie są coraz silniejsze. Czas zatem na domy elit - przy okazji Achilles wymaga 3 oddziały przynajmniej hoplitów (co najmniej 5 domów elit). Wszystkie niezbędne produkty powinniśmy już mieć u siebie w mieście. Jeśli jeszcze nie dostaliśmy wiadomości, że Hektor niedługo pojawi się w Tenedos to zaraz ją dostaniemy. Dobrze jest wezwać Achillesa jak najszybciej, gdyż Hektor jest bardzo kłopotliwy – masakruje wszystko jak leci i nie powstrzyma go żaden mur. Mamy świątynie Hefajstosa, 3 oddziały hoplitów, a w przybytku herosa dowiemy się, że potrzeba nam 32 komplety uzbrojenia i 16 amfor wina. Zorganizujmy je jak najszybciej nawet używając opcji gromadzenie w menu dystrybucji. Jak wspominałem na początku brak niezadowolenia w mieście powinny załatwić posterunki, możemy też podnieść na jakiś czas płace, a obniżyć podatki. Jeśli nie zdążymy wezwać Achillesa na czas możemy Hektora zająć pospólstwem, stawiając kilka oddziałów na wschodzie i ustawiamy taktykę specjalną (wojacy będą atakować i uciekać bawiąc się z nim w „głupiego Jasia”). Po pozbyciu się Hektora, możemy się trochę zrelaksować, a nawet zacząć eksportować uzbrojenie, żeby odbić się od dna (do Aulidy). Trochę bo cały czas bronimy się przed Troją. Jeśli jeszcze nie mamy 32 przynajmniej hoplitów wymaganych do zaliczenia epizodu to teraz jest odpowiedni moment. Mając już silną armię i Achillesa u boku wyruszamy na podbój Lyrnessus. Na koniec wysyłamy Herosa żeby spełnił życzenie.




Epizod IV – Bohaterski Odyseusz (Aulida)

Cele:
  • Spełnij życzenie (ukradnij Palladion – Odyseusz)
  • 16 kloce drewna dla koloni
  • 32 miotki runa dla koloni
  • 16 dzbany oliwy dla koloni
  • 64 snopki pszenicy dla koloni
  • 24 komplety uzbrojenia dla koloni

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica
  • winorośl
  • drzewko oliwne
  • ryby
  • runo

Przemysł/wojsko:
  • Pracownia rzeźbiarska
  • Tłocznia
  • Winiarnia
  • Zbrojownia
  • Przystań trier


Jeśli zmęczyliśmy się trochę poprzednim epizodem to teraz mamy szanse odpocząć. Wracamy do miasta macierzystego a naszymi głównymi celami znowu będzie rezerwacja towarów dla koloni. Można teraz postawić port handlowy Tenedos, sporo zarobimy na naszym wasalu. Zanim jednak to zrobimy stawiamy co najmniej 8 domów elit, których wymaga Odyseusz. Przy okazji będziemy potrzebować armii, żeby wspierać naszych sojuszników i wasali atakowanych przez m.in. wojska z Askanii. Możemy też postawić trierę albo dwie, a co tam. Jeśli brakuje nam uzbrojenia to importujemy brąz z Cyme i przerabiamy w zbrojowni (bądź bezpośrednio ściągamy uzbrojenie ze Sparty), a o drewno najlepiej kogoś poprosić (nie potrzebujemy go za wiele). Heros wymaga także świetnej popularności (która nie powinna być problemem), znakomitego zdrowia w całym mieście (oczywiście, przecież mamy szpitale) i towary, które są dostępne w Aulidzie. Wzywamy herosa, spełniamy życzenie, rezerwujemy towary dla kolonii i jedziemy dalej w świat.
 



Epizod V – Wielki Zeus (Pergamon)

Cele:
  • Świątynia ku czci Atena
  • Świątynia ku czci Zeus
  • Ludność - 2000

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica
  • runo

Przemysł/wojsko:
  • Pracownia rzeźbiarska
  • Tłocznia
  • Winiarnia
  • Odlewnia
  • Zbrojownia


Jeżeli ktoś spodziewał się równie trudnego epizodu kolonialnego jak w Tenedos to trochę się rozczaruje. Co prawda nękają nas tutaj Bogowie (Artemida i Apollo), ale gdy postawimy świątynie Ateny, ta rozprawia się z nieproszonymi gośćmi. Od czasu do czasu z chęcią podbicia wpadają też wojska z Troi, ale nie są to już tak częste wizyty jak poprzednio, a i cena przekupstwa najeźdźców śmieszna momentami. W każdym razie zaczynamy od postawienia od razu kamienic, abyśmy mieli się czym bronić. Jest to możliwe dzięki wcześniej zarezerwowanym towarom. 34 posesje wystarczą, żeby zrealizować cel.  5 domków myśliwskich powinno wykarmić tylu mieszkańców zwłaszcza, że Lurnessus płaci nam 16 płoci mięsa daniny. Możemy także dostawić plantacje pszenicy. Do tego 4-5 szop postrzygaczy, aby zaopatrzyć agory w runo (nadwyżkę eksportujemy). Jeśli chodzi o Oliwę to musimy ją sami sobie na razie wytworzyć z importowanych oliwek (Aulida). Staramy się szybko wydobyć brąz i postawić kilka zbrojowni, gdyż nasi sojusznicy niedługo będą prosić o uzbrojenie – lepiej ich nie zawieźć, bo później my możemy być w potrzebie. Nadwyżkę uzbrojenia rzecz jasna eksportujemy – nie będziemy potrzebować w tym epizodzie armii, gdyż pospólstwo i Atena wystarczą do obrony miasta. Możemy też postawić pracownie rzeźbiarską i zacząć magazynować rzeźby do naszych świątyń, gdyż świątynia Zeusa potrzebuje takich aż 22. Nie musimy się jednak spieszyć biorąc pod uwagę fakt, że Cyme płaci nam daninę w wysokości 4 ich sztuk. Otrzymujemy również 1000 drachm daniny z Tenedos, zatem podatki i płace na średnim poziomie zapewnią nam przyzwoity roczny zysk. Kolejny etap to postawienie świątyń. Zaczynamy od świątyni Ateny, dzięki której nie będziemy już musieli importować oliwek (drzewka oliwne wyrosną przed jej budynkiem). Marmur importujemy ze Sparty, a o drewno najlepiej poprosić Cyme – nie potrzeba go dużo. Świątynia Zeusa jest dość czasochłonna więc ograniczmy do minimum wędrówki dostawców nawet poprzez postawienie kilku magazynów z odpowiednimi towarami w jej pobliżu. Tutaj drewno raczej już będziemy musieli sprowadzić. I tak oto narodziło się wspaniałe polis w Pergamon ze świątynią Zeusa unoszącą się do samego Olimpu.
 



Epizod VI – Genialny plan (Aulida)

Cele:
  • Opanuj Troja
  • Opanuj Cyme
  • Opanuj Milet
  • Opanuj Etiopia
  • Opanuj Lyrnessus
  • Opanuj Askania

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica
  • winorośl
  • drzewko oliwne
  • ryby
  • runo

Przemysł/wojsko:
  • Pracownia rzeźbiarska
  • Tłocznia
  • Winiarnia
  • Zbrojownia
  • Przystań trier


Wracamy do Aulidy z chęcią podbicia wszystkich rywali (jakby nie można było zrobić tego wcześniej). Po poprzednich przygodach odhaczonych mamy już Cyme, Lyrnessus i Askanie. Troja jednak intensywnie będzie próbować podbić naszych wasali, a i u nas będzie regularnym gościem. Zanim zatem rozpoczniemy nasze kolejne podboje warto dostawić kilka domów elit do tych ośmiu, które powinniśmy już mieć. Tym bardziej, że nie mamy do dyspozycji stadniny (a szkoda przecież w Aulidzie rośnie tyle pszenicy) więc hoplici to max co możemy tu zdziałać. Przydadzą się też chociaż ze 3 triery, gdyż Troja dysponuje silną defensywą (oczywiście wcześniej musimy zapewnić właściwą ilość pracowników). Należy również odpowiednio wcześniej zaopatrzyć się w zapas uzbrojenia tak, żeby wysyłać ataki nie dając przeciwnikowi szans na odbudowę armii. Jeśli nie spieszy nam się możemy w między czasie postawić jakąś świątynie np. Ateny, która „sprawi, że żołnierze walczyć będą z wielką siłą”, albo Posejdona, który będzie bronił naszego morza (albowiem atakujący nieprzyjaciele przybywają głównie drogą morską). Skoro już jesteśmy przy temacie morza to w czasie ataku Trojan możemy ustawić kilka oddziałów pospólstwa wzdłuż linii brzegowej – czasem udaje się zatopić jakiś statek wroga jeszcze zanim wyładuje wojska na brzeg. Gdy już jesteśmy gotowi atakujemy raz za razem zaczynając od najsłabszych, zostawiając kilka swoich oddziałów do ewentualnego wsparcia sojuszników. Troję zostawiamy na deser, a atakując ich warto również skorzystać ze wsparcia naszych wasali, rekompensując to im potem prezentami tak, żeby nie byli rozgoryczeni. Z armią jaką posiadamy i takim wsparciem podbicie ostatniego rywala nie powinno być trudne. Brawo pokonaliśmy Trojan a Helena wróciła do męża do Sparty!



4
Zeus Pan Olimpu / Odp: O grze Zeus Pan Olimpu
« dnia: 04.02.2019, 12:13:56 »
Lepiej uważaj, ciężko się później oderwać ;)

5
Zeus Pan Olimpu / Odp: Solucje do misji Zeusa
« dnia: 26.01.2019, 17:44:52 »
Strzała! No cóż... o takich gierkach jak Zeus można by rozmawiać godzinami ale tematy na forum już chyba się wyczerpały :P przydała by się jakaś nowsza wersja gry (chociaż nowsze nie zawsze znaczy lepsze)

6
Porady / Odp: Braki w sile roboczej
« dnia: 25.01.2019, 22:28:55 »
Można też wejść głębiej w zakładkę przemysł (lupa) i zamknąć zakłady pracy, bez których jesteśmy w stanie się obyć dopóki nie ustabilizujemy swojej sytuacji. Możemy osobno zamknąć takie zakłady jak marmur, brąz, tartak czy pracownie rzeźbiarskie.

7
Zeus Pan Olimpu / Odp: Solucje do misji Zeusa
« dnia: 25.01.2019, 16:26:36 »
dobra robota ziemek ;)

8
Artykuły / Odp: [Solucje] Wojna Peloponeska
« dnia: 24.01.2019, 18:41:34 »
Miło, że ktoś to docenił ;)
Dzięki, chętnie napisze jeszcze do Wojny w Troi, ale to troche potrwa :P

9
Artykuły / [Solucje] Wojna Peloponeska
« dnia: 24.01.2019, 10:28:23 »
No więc w końcu udało mi się dokończyć. Wybaczcie opóźnienie ale praca, dzieci... sami rozumiecie.
Mam nadzieje, że moja solucja Wam się spodoba oraz przede wszystkim będzie pomocna. W razie pytań pozostaje do dyspozycji.

Dość trudna misja składająca się z pięciu epizodów, w której rozbudujemy Spartę i poprowadzimy ją od zwycięstwa do zwycięstwa.
Przyjaźni bogowie w tej misji: Apollo, Artemida, Ares, Hefajstos
Nieprzyjaźni bogowie w tej misji: Zeus, Posejdon, Hermes, Atena, Dionizos



Epizod I - Nowe królestwo (Sparta)

Cele:
  • 800 ludzi zamieszkujących Dom

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica


Spokojnie rozbudowujemy nasze miasto, na razie nic nam nie grozi. Nasze domy potrzebować będą dostępu do wody z fontanny, pożywienia z agory, dostępu do kultury (wystarczy jedno gimnazjum), a także runa, które będziemy  musieli importować z Koryntu budując odpowiednią hurtownię. Koszt zakupu runa zrekompensujemy sobie poprzez zbieranie podatków oraz eksport pszenicy do Aten lub Termopil (bądź do obydwu jeśli problem bezrobocia rozwiążemy poprzez większą ilość plantacji przenicy). Jeśli chodzi o pożywienie to 3-4 domki myśliwskie w zupełności wystarczą tak, żeby większość przenicy mogła iść na sprzedaż. Po chliwi Korynt obsypuje nas prezentami w postaci młotków runa więc na razie możemy zaczekać z jego zakupem i cieszyć się z rosnącej liczby drachm w naszym skarbcu. Dom pomieści 32 mieszkańców więc wystarczy nam 25 posesji do ukończenia tego epizodu. Ja jednak polecam od razu dobudować jeszcze np. szkołą filozoficzną wraz z podium, co sprawi że nasze Domy rozbudują się w Domostwa mieszczące 40 mieszkańców (wtedy potrzeba nam tylko 20 posesji).




Epizod II - Sparta rośnie w siłę (Sparta)

Cele:
  • Świątynia ku czci Ares
  • Opanuj Olimpia

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica

Przemysł:
  • pracownia rzeźbiarska


Zaraz po rozpoczęciu tego epizodu otrzymujemy wiadomość, że Olimpia rozpoczyna najazd i pojawi się u Nas w ciągu 6 miesięcy. Nie możemy jeszcze wybudować Domów Elity, więc bronimy się tym co mamy, czyli pospolitym pospólstwem. Ewentualnie przekupujemy najeźdźców. W każdym razie w pierwszej kolejności rozpoczynamy budowę świątyni Aresa ściągając odpowiednie produkty – Marmur z Aten (hurtownię powinniśmy już mieć jeśli eksportujemy pszenicę),  Drewno i Rzeźby z Fenicji drogą morską. Rzeźby są dosyć drogie więc możemy też zaimportować brąz także z Fenicji i sami je sobie wytworzyć budując pracownie rzeźbiarską – pamiętajmy jednak wcześniej o wygospodarowaniu odpowiedniego miejsca w naszych magazynach.  Po ukończeniu bodowy świątyni  otrzymujemy wiadomość, że miasto Sardes rozrasta się – jak się później okazuje nasz główny rywal w tej misji – na razie jednak nie groźny. Możemy w dalszym ciągu ściągać brąz, a wyprodukowane z niego rzeźby sprzedajemy do Koryntu. Bankructwo nam zatem nie grozi a jak dobrze zakombinujemy to możemy się nieźle obłowić. Zaprzestajemy oczywiście importu marmuru i drewna, które są nam narazie niepotrzebne, a 2 oddziały hoplitów, które wypożycza nam Ares wysyłamy na podbój Olimpii raz po raz odwdzięczając się naszemu wrogowi za wcześniejsze katusze. Sam bóg wojny też nie pozostaje obojętny. Jak nam się poszczęści podbijamy Olimpię za pierwszym podejściem.




Epizod III - Wojna z Persją (Sparta)

Cele:
  • 20 miotki runa dla kolonii
  • 20 snopki pszenicy dla kolonii
  • 2 świątyń
  • 80 ludzi zamieszkujących Dworek

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica

Przemysł / wojsko:
  • tłocznia
  • pracownia rzeźbiarska
  • odlewnia
  • zbrojownia
  • stadnina


Zdobyta Olimpia płaci nam teraz daninę w postaci 10 słoi oliwek, nie pozostaje nam zatem nic innego jak postawienie tłoczni i przerobienie ich na Oliwę. Nie będzie jednak tak kolorowo, gdyż zaraz na początku epizodu otrzymujemy wiadomość, że wspomniane wcześniej Sardes chce Nas podbić – więc powtórka z rozrywki. Broniąc się przed siłami najeźdźcy (Ares i jego Smok będą nam pomagać) w między czasie staramy się realizować nasze cele. Nie ma co próbować podbić Sardes, bez większej armii nam się to nie uda. Zaczynamy od Świątyni. Polecam wybrać Świątynię Hefajstosa – Talos będzie bronił naszego miasta, a złoża miedzi rozwiążą problem importu brązu, który będzie nam potrzebny do produkcji uzbrojenia do naszych Dworków. Zanim jednak zdążymy się dobrze rozkręcić otrzymujemy prośbę o wsparcie w postaci wojska od Maraton – lepiej wysłać jeden z oddziałów Aresa jeśli nie chcemy stracić sojusznika. Trochę potem to samo dzieje się z Termopilami. Nie mamy wielkiego wyboru musimy bronić się i wspierać naszych sojuszników. Przy tak intensywnie rozwijającym się Polis jakim staje się Sparta potrzebna będzie również większa liczba pracowników. Zalecam dostawienie na agorze stoiska z Oliwą, którą i tak już produkujemy oraz teatru ze szkołą - wtedy nasze domostwa rozbudują się w kamienice i podwoją liczbę mieszkańców. Tym bardziej, że potrzebujemy jeszcze postawić stadninę, zbrojownię (jeśli jej jeszcze nie mamy), kulturę otaczającą nasze Dwory (rozbudowane Domy Elity), o drugiej świątyni już nie wspominając. Dostawiamy także kilka domków myśliwskich jeśli dalej mamy zamiar eksportować pszenicę a i jej ilość plantacji możemy zwiększyć, nie zaszkodzi. Potrzebujemy również zaimportować wino, bez którego nie może obyć się arystokracja – ściągamy je z Maratonu, o ile wcześniej nie pozwoliliśmy, aby podbiło je Sardes, w przeciwnym razie musimy je odbić. Ponadto Sardes żąda jeszcze od nas co jakiś czas dostaw różnych towarów, na początku runa. W miarę możliwości zalecam je wysłaś – troche ich udobruchamy i będą nas rzadziej atakować. Żeby tego wszystkiego było mało atakuje Nas jeszcze czasu Dionizos ze swoimi Satyrami, ale Ares i spółka dadzą sobie z nimi radę. To by było na tyle z niespodzianek – trochę się dzieję w tym epizodzie, ale nikt nie mówił że będzie łatwo. Mamy 2 świątynię, rozbudowane miasto a także odpowiednią ilość ludzi w Dworkach, więc rezerwujemy na koniec towary dla naszej koloni i przechodzimy dalej.


Kolejny epizod to budowa koloni – staniemy przed wyborem: urodzajne tereny dla silniejszej armii spartańskiej w Taras lub baza spartańskiej floty w Itace. Opisze jak przejść obydwa warianty a zaczniemy od prostszego, czyli Taras.



Epizod IV - Pierwsze potyczki (Taras)

Cele:
  • Spełnij życzenie – Uprowadź Rumaki Diomedesa
  • Opanuj Odessos

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • ryby
  • runo
  • winorośl

Przemysł / wojsko:
  • tłocznia
  • winiarnia
  • pracownia rzeźbiarska
  • zbrojownia
  • stadnina


Mimo naszych usilnych starań Sardes podbija Ateny i Maraton, zatem stają się oni naszymi rywalami. Miejsca na budowę miasta jest tutaj niewiele, a po chwili dowiadujemy się, że do zaliczenia celów w tym epizodzie niezbędny nam będzie przybytek Heraklesa. Co za tym idzie musimy mieć m.in. rozbudowaną kulturę łącznie ze stadionem oraz populację liczącą 1500 ludzi. I od tego zaczniemy. Potrzebujemy co najmniej 25 posesji, które w przyszłości rozbudujemy w kamienice mieszczące 60 mieszkańców każda. Stawiamy 3 domki myśliwskie i umieszczamy na agorze handlarza żywnością, w między czasie stawiając też w miarę szybko magazyn i spichlerz, żeby przyjąć towary ze Sparty, które zarezerwowaliśmy w poprzednim epizodzie (i teraz Uwaga! pszenicę gromadzimy tak aby nie zabierał jej handlarz żywnością, gdyż będzie nam potrzebna na końcu tego epizodu). Następnie dostawiamy 3 przystanie rybackie, co by nam nie zabrakło pożywienia. Stawiamy Pałac i zaczynamy zbierać podatki. Teraz możemy na pobliskich polach (wyspach, które musimy połączyć mostami) postawić 3-4 szopy postrzygaczy runa i umieścić na agorze handlarza runem. Towar ten możemy oczywiści też sprzedawać do Fenicji drogą morska, w końcu pieniędzy nigdy mało. Nadszedł czas na kulturę – budujemy wszystko jak leci wokół naszych mieszkańców i nie opodal stawiamy przy okazji też Przybytek Heraklesa. Kolejny etap to Oliwa – podobnie jak wcześniej wytwarzamy ją sami z daniny płaconej nam w dalszym ciągu przez Olimpię (stawiamy tłocznię) i umieszczamy handlarza oliwą na agorze. Należy jeszcze zadbać odpowiednio o estetykę i voila – kamienice stoją a ludzie walą do naszego miasta drzwiami i oknami. Wygrana w igrzyskach, której życzy sobie Herakles jest już teraz tylko kwestią czasu, pozostaje nam tylko zgromadzić 32 amfory wina – co czynimy właśnie w tej chwili sadząc winorośle i stawiając winiarnie. Później wino eksportujemy do Koryntu. Gdy Herakles wypełni życzenie Aresa na mapie Grecji pojawia się Odessos, którego podbicie jest naszym następnym celem. W naszym Taras musimy wygospodarować miejsce na co najmniej 4 domy elity. Możemy oczywiście próbować podpić Odessos przy pomocy Heraklesa i wsparcia Sparty, ale wątpie, żeby się udało. Do rozbudowy Pałacyków mamy wszystko oprócz uzbrojenia, które importujemy ze Sparty. Stawiamy Stadninę, która wykorzysta zgromadzoną wcześniej pszenicę do hodowli koni, a w razie, gdyby nam jej zabrakło importujemy również ze Sparty. Gotowi podbijamy Odessos naszą Jazdą.




Epizod V - Pierwsze potyczki (Itaka)

Cele:
  • Zabij Potwora (Cyklop)
  • Zabij Potwora (Scylla)
  • Opanuj Delos
  • Utrzymanie 2 triery

Rolnictwo:
  • ryby
  • jeżowce

Przemysł / wojsko:
  • tłocznia
  • winiarnia
  • pracownia rzeźbiarska
  • tartak
  • warsztat kamieniarski
  • zbrojownia
  • przystań trier
  • stadnina


Zdecydowanie trudniejsza kolonia o czym przekonujemy się już na początku, gdy ledwie zdążymy się rozejrzeć, a w mieście pojawia się Scylla – morski stwór uniemożliwiająca nam zdobywanie jedynego pożywienia dla mieszkańców. Musimy zatem ściągnąć do miasta Odyseusza, którego życzeniem jest m.in. 8 domów elit w mieście. Itaka to w gruncie rzeczy kilka wysp, na których nie ma zbyt wiele miejsca, gdziekolwiek jednak zaczniemy budowę nękać nas tutaj będą „Wielkie Fale” więc odłóżcie wszystkie ciężkie i niebezpieczne przedmioty z dala. Proponowałbym wybrać na rozpoczęcie budowy jedną z dwóch największych wysp – zauważyłem, że fale tam nie uderzały. Ja zrobiłem inaczej i później żałowałem. Przy kamieniołomach czeka nas natomiast niewielkie trzęsienie ziemi.  Rozbudowujemy posesje co najmniej w wille poprzez zaimportowanie runa z Olimpii oraz przerobienie oliwek na oliwę z daniny tak jak wcześniej. Dlaczego akurat z Olimpii? Bo przy okazji możemy eksportować do niej marmur. Stawiamy Pałac i ściągamy podatki (tak, będę to podkreślał w każdym epizodzie: podatki muszą być!). W między czasie oczywiście musimy bawić się w kotka i myszkę ze Scyllą, która niszczy nasze przystanie rybackie i poławiacze jeżowców.  Na drugiej z największych wysp stawiamy nasze domy elit. Uwaga! Na jednej z zachodnich wysepek pojawia się Cyklop – pod żadnym pozorem nie łączymy jej mostem (wtedy Cyklop nam nie zagrozi). Wino ściągany z Elidy, a uzbrojenie ze Sparty, pozostałe produkty już mamy. Możemy nawet postawić stadninę wykorzystując pszenicę, którą dostaliśmy od Sparty na początku tego epizodu o ile użyliśmy opcji gromadzenia (lub po prostu ją zaimportować). Gdy Pałacyki już stoją resztę towarów z listy życzeń Odyseusza powinniśmy już mieć na stanie;  zdrowie w mieście załatwią szpitale, a popularność zyskamy dzięki płacom i podatkom na normalnym poziomie. Heros szybko rozprawia się ze Scyllą i Cyklopem, po czym Elida zostaje naszym wasalem i płaci daninę w postaci 10 amfor wina. Stawiamy 2 tiery i na koniec z dorodną już armią podbijamy Delos.




Epizod VI - Nowa wojna (Sparta)

Cele:
  • Opanuj Ateny
  • Opanuj Amfipolis
  • Opanuj Delos
  • Opanuj Eretria
  • 50 Ludzi zamieszkujących Pałacyk

Rolnictwo:
  • dziczyzna
  • pszenica

Przemysł / wojsko:
  • tłocznia
  • pracownia rzeźbiarska
  • odlewnia
  • zbrojownia
  • stadnina


Jeśli zadbaliśmy o to wcześniej 50 ludzi w Pałacykach mamy już odhaczone, jeśli nie to zaczynamy od zrealizowania tego celu – armia będzie nam teraz potrzebna. Jeśli udało nam się przebrnąć przez epizod z kolonią w Itace to i podbicie Delos też mamy już z głowy i miasto płaci nam 500 drachm daniny.  Resztę miast zdobywamy po kolei najsilniejsze Ateny zostawiając na koniec - możemy wykorzystać też do tego wsparcie sojuszników, tylko nie przesadzajmy. Staramy się nie wysyłać całej armii na podboje, gdyż nasi sojusznicy co jakiś czas proszą nas o wsparcie w postaci wojska przed atakiem właśnie ze strony Aten. Ponadto Ateńczycy co chwile odwiedzają też Spartę. Dopiero po podbiciu pozostałych miast uderzamy na Ateny i po kilku próbach otrzymujemy wiadomość, że Ateny są bezbronne. Wtedy zadajemy ostateczny cios.



Strony: [1]

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem