Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kubuś

Strony: [1] 2 3
1
Zeus Pan Olimpu / Odp: Nowe kampanie
« dnia: 20.02.2024, 16:43:44 »
Tym, że mało kto gra jeszcze w Zeusa i rzadko kiedy ktoś tu jeszcze zagląda.

2
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 19.02.2024, 20:35:18 »
Poczyniłem badania z których wynika, że przestawianie chorągwi po zalanym terenie jest możliwe przez około miesiąc od powodzi, ale i tak nie za każdą próbą się to udaje, tzn. tylko jedna na kilka prób (nie wiem od czego to jest zależne - losowo?) przynosi skutek przeniesienia chorągwi na/we wspomnianym obszarze.

Kiedy uda nam się jednak postawić na wodzie sztandar stojący wcześniej na lądzie, żołnierze podejdą do brzegu - nie wejdą "do" morza.
Kiedy uda nam się jedynie przestawić stojący już wcześniej na wodzie sztandar, żołnierze swobodnie się przemieszczają po jej tafli.

3
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 17.02.2024, 21:00:43 »
Długo mnie tu nie było, więc muszę nadrabiać zaległości...

Misja "Nadmorska cywilizacja". W pierwszym epizodzie musimy wezwać Heraklesa do poszerzenia cieśniny oraz pokonać Scyllę, dla której nie chciało mi się fatygować Odyseusza. Posłużyłem się za to łucznikami do jej likwidacji (bardzo dobra metoda - żołnierze okładają szkaradę strzałami aż gwizda, podczas gdy ta, jest z wody dla nich całkiem nieszkodliwa ;)). Efekty pierwszego zadania widzimy w drugim epizodzie, kiedy to woda zalewa okolicę żerowania potwora, w tym miejsce bytowania oddziałów. Co ciekawe chorągwie nie poddały się powodzi, a miejsce zatopionych łuczników zajęła nowa ekipa twardo stąpająca po tafli wody  ;D

4
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 11.02.2024, 11:06:20 »
Bogata ta kolonia... ponad 100 000 drachm!? :O
Na szczęście skarbiec można zabrać z miasta macierzystego, a w tej misji można tam ładnie zarobić na eksporcie i opodatkowanej elicie, nawet na najwyższym poziomie trudnosci rozgrywki.  ;)

Swoją drogą pozycja maszerujących dostawców pozbawionych wózka, też jest dość zabawna  :P

5
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 07.02.2024, 23:30:25 »
Witam po krótkiej przerwie  :)
Niedawno postanowiłem sobie odświeżyć Zeusa i rozegrać po kolei jeszcze raz wszystkie kampanie i spotkałem się z dwoma zabawnymi zdarzeniami:
1) Może nie jest to jakoś specjalnie śmieszne ale na swój sposób ciekawe. Otóż we "Wojnie w Troi" w epizodzie kolonialnym (tym z Hektorem) podczas ataków Aresa, Hefajstos wysyłał Talosa do walki z jego strażą. Ponadto zanim do nich doszedł, było już po ataku.
2) Ta sama kampania, druga kolonia. Afrodyta porwała z mojego miasta pewnego osobliwego obywatela... Zresztą, spójrzcie sami na załącznik  ;)

6
No, a zwłaszcza sztuczka "znikanie drachm" wychodzi mi najlepiej  ;D

Przybywam obwieścić że teoria pana Ziemka jest słuszna  :).
Po 17 latach pozostawienia gry samej ze sobą moje niewyobrażalne i niewidzialne bogactwa zamieniły się równie niewyobrażalny i niewidzialny, ale za to bardzo realny dług :(, zasygnalizowany pojawieniem się żółtego minusa w miejscu skarbca i jakże hojnej pomocy przyjaciół z Amfipolis (co widać na załączonym załączniku).
17 lat gry, przy średnim rocznym zysku ok. 66 000 000dr daje w przybliżeniu 1 122 000 000dr zysku od momentu zniknięcia wskazań skarbca. Sumując niewidzialny miliard w kieszeni i kolejne niezbyt widoczne dochody, otrzymujemy prosty rachunek:

1 000 000 000dr + 1 122 000 000dr = 2 122 000 000dr

Ponieważ stan "niewidoczności" nie trwał równo 17 lat, a i roczny zysk też nie był stały (w zależności czy co poniektórzy kupcy dotarli do hurtowni przed czy po sylwestrze wahał się on od 65mln do 67mln), to wynik też nie jest dokładny, ale mimo to i tak zbliżony do 2 147 483 647 (największej liczby dającej się zapisać w 32 bitach). Zapewne im dokładniejsze byłyby obliczenia, tym mój wynik byłby coraz to bardziej zbliżony do owej wartości. Po jej przekroczeniu faktycznie skarbiec przyjmuje wartość ujemną (jak to się mówi "skąpy dwa razy traci"- i to dosłownie).

Czy udałoby się z powrotem wyjść na prostą z takiego długu? Teoretycznie tak, ale żeby to osiągnąć w praktyce musiałbym użyć ponad 2mln razy kody delian (no bo na samym eksporcie powrót chociażby do tego miliarda długu to 17 lat czasu, a jak wszyscy wiemy obywatele tacy cierpliwi nie są i już po kilku latach w nagrodę dostajemy fiasko  :P).

Wnioski:
-najwyższa wartość skarbca wyświetlająca się na wskaźniku to999 999 999 drachm
-najwyższa wartość którą skarbiec może osiągnąć to 2 147 483 647 drachm
-najniższa wartość którą wskaźnik może wyświetlić to -999 999 999 drachm (praktycznie niemożliwe do osiągnięcia)
-najniższa wartość którą skarbiec jest w stanie osiągnąć to: -2 147 483 647 drachm

7
W sumie to mogę sprawdzić Twoją teorię i spróbować zostawić grę na jakiś czas aż być może, znów cokolwiek zacznie się pokazywać  :P.

A dziś zrobiłem jeszcze króciutki teścik górnej granicy zeusowego kalendarza.
Niestety jako takiej górnej granicy kalendarza nie znalazłem, ale udało mi się ustalić rok, po którym zaczyna on lekko fiksować.

Ostatni "normalny" rok, kiedy data działa prawidłowo to 32767r n.e. (trzydzieści dwa tysiące siedemset sześćdziesiąty siódmy rok naszej ery :o), jest to także ostatni rok który możemy ustawić w edytorze misji jako n.e. (próba ustawienia daty początkowej jako 32768r automatycznie zmienia "n.e." na "p.n.e.").
Po rozpoczęciu gry pozornie wszystko działa normalnie. Lata na kalendarzu mijają prawidłowo- po 32767 przychodzi 32768, potem 32769 itd. (zaznaczone na zielono). Problem w tym że datowanie wiadomości (w moim przypadku są to regularne coroczne daniny) przeskakuje sobie z 32767r n.e. (data początkowa- kolor czerwony) na 32768r ale p.n.e. (kolor żółty). Potem mamy znów 32767r, ale już jako p.n.e., następnie 32766 p.n.e. itd.itd. itd.

Podsumowując: do roku 32767 n.e. datowanie działa prawidłowo. Po nim następuje rok 32768- na kalendarzu pomocniczym wciąż jako n.e. ale we wiadomościach już jako p.n.e. Następnie w kalendarzu pomocniczym data dalej rośnie jako n.e. a we wiadomościach analogicznie maleje jako p.n.e.

Może trochę namieszałem, ale myślę że każdy zrozumie o co chodzi   :o.   Natomiast jeśli chodzi o górną granicę gdzie w ogóle jakiekolwiek datowanie działa to spróbuję do niej dotrzeć ale obawiam się że to raczej średnio możliwe, a w każdym razie jej ustalenie może zająć duużo czasu.

8
Witam wszystkich, zwłaszcza tych którzy tu jeszcze zaglądają  ;D

Z racji, że naszła mnie ostatnio ochota na pogranie w Zeusa, a wszystkie oryginalne misje oraz kilka forumowych, mam już dawno za sobą to odgrzebałem jakąś starą grę otwartą własnej produkcji z wszystkimi możliwymi udogodnieniami do budowy czego się tylko chce (olbrzymia mapa, proste linie brzegowe, mnóstwo łąk, kamieniołomów, rud itp. itd.). Postanowiłem więc przetestować na co stać tą nienową ale bardzo nostalgiczną oraz wciągającą grę i po kolei sprawdzać do czego można w niej dojść w każdej dziedzinie. Coś tam trochę próbowałem z ludnością (o czym już coś wspominałem w "śmiesznych rzeczach") ale po drodze wystąpiły problemy z towarami. Trzeba więc trochę modyfikować i dostosować ją do testowanej dziedziny.

Tak więc na pierwszy ogień poszedł skarbiec  :)
Aby w jak najszybszym czasie sprawdzić ile drachm pomieści nasz wirtualny portfel ustawiłem/wybudowałem:
-liczbę sojuszników na mapie świata na 21 (z czego 18 skupowało drewno i cebulę po 36 sztuk na rok, a 3 sprzedawało nam towary potrzebne do utrzymania miasta (oliwę, runo i mięso)
-ceny towarów: cebula-9999dr za beczkę, drewno- 9999dr za kloc oraz runo, oliwę i mięso po 1dr/szt.
-dwie dzielnice mieszkalne zamieszkiwane przez prawie 5300 mieszkańców konsumujących towary z importu
-126 plantacje cebuli i ok. 30 tartaków (drewno na sprzedaż było tylko dodatkowo, nie przywiązywałem zbyt dużej uwagi)
-18 hurtowni handlowych sprzedających rocznie po 36 beczek cebuli, oraz kilka kloców drewna (dokładnie nie sprawdzałem, podczas testu liczba przehandlowanego drewna była bardzo zmienna)

Z mojego eksperymentu wynika, że górną granicą przewidzianą dla naszego skarbca jest 1 000 000 000 drachm (słownie miliard drachm). W chwili osiągnięcia tej kwoty wskaźnik skarbca po prostu znika. Jego stan rósł bardzo szybko, więc dokładne śledzenie go nie było możliwe. Ostatnie wskazanie zarejestrowane zrzutem ekranu to 999 993 777dr (pierwszy załącznik, przy okazji zamieszczam też szczegóły funduszy miasta) po chwili wzrostu widzimy już tylko samą ikonkę monet już bez wskaźnika (drugi załącznik). Co ciekawe chociaż nie widzimy stanu swoich funduszy, to gra dalej zbiera dane o nich. Po niemal natychmiastowym pozbyciu się źródeł dochodu (wyburzenie wszystkich hurtowni) i dość sporym wydatku w wyniku kilkukrotnego zabudowania niemal całej mapy domami zwykłymi (trochę głupkowaty, ale chyba najbardziej efektywny sposób na pozbycie się nadmiaru kasy   :P) wskaźnik powrócił z wartością 999 965 433dr (trzeci załącznik).

Wniosek taki, że stan skarbca możemy monitorować dopóki ten nie osiągnie miliard drachm.

No i na początek ode mnie to by było tyle  :D. O ile czas pozwoli to dalej będe sprawdzał możliwości gry. Zachęcam też innych do podobnych testów.

P.S. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale test robiłem na Złotej Edycji.

9
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 16.08.2022, 00:33:05 »
Podziwiam to, że ci się chciało grać przez ponad 2000 lat

A ten skarbiec to chyba po inflacji :D

Haha  ;D
Inflacja leci do góry, jak sie sprzedaje drewno po 9999 dr za klocek. A datę to kiedyś na jakiejś starej samoróbce sobie ustawiłem bodajże na 2017 rok, i tak jakoś zleciało  :P

O kurczę, rzeczywiście, to już N.E. Jak tam świat się ma za 150 lat?

Nieciekawie, ciągle brakuje żywności i oliwy, a bezrobocie zatrważające :(

Cały czas tak się wyświetla ten magazyn?
Nawet jak wczytasz grę?

Nie wiem. Zrobiłem screna i zburzyłem magazyn oraz parę innych niepotrzebnych rzeczy.

P.S. Nie wiem czy to jakoś mocno śmieszne, ale powyżej 51200 ludności wykres nie mieści się w ramce. Taka ciekawostka.

10
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 14.08.2022, 15:38:49 »
Kolejna "śmieszna rzecz" u mnie.
Kryzysowy magazyn, czyli budowanie na skraju limitu danych  :P.

11
Ale odkop ;D. Ktoś tu wogóle zagląda? :-\

"Jazon i argonauci" 1963r
"Zmierzch Tytanów" 1981r

Dwa stare filmy, które przyszły mi na myśl. Myśle że graficy "Zeusa" mocno inspirowali się tymi produkcjami. Widać to chociażby po podobieństwie potworów z gry do tych filmowych.

EDIT: film "Ulysses" z 1954 też można tu pociągnąć.

12
Stadion / Odp: Skok w dal - najekonomiczniejsze miasto
« dnia: 19.09.2021, 19:49:45 »
@kubuś - jeden domek więcej od Ciebie ;)
Udało mi się mieć stabilne 5040. Na jednym końcu jeszcze dwa domki były, ale "niestabilne" cofały się w rozwoju do domostwa, a nawet chaty, więc je zburzyłem. (więc mogłoby być w porywach do 5160, ale wynik byłby niższy, bo w ciągu roku spadłoby nawet o 100)
Gratulacje! Spróbuje jeszcze może kiedyś odbić rekord w wolnej chwili, ale tak wyśrubowałeś wynik że mało prawdopodobne aby się mi to udało :P.

13
Porady / Odp: Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 03.09.2021, 20:31:11 »
Cytuj
Za to na przeciwnym biegunie znajduje się Posejdon - ze względu na trudno dostępny obszar, jakim jest woda.
"Fireballs from Heaven"- lekarstwo na wszystko ;)

14
Porady / Odp: Ochrona miasta przed wrogimi bóstwami
« dnia: 03.09.2021, 17:35:14 »
Jeśli o Dionizosa chodzi, to łatwo go można wygonić pierwszym lepszym oddziałem wojska  :P

15
1. Fontanny, przez Apolla, woda wystarcza na dłużej jeśli to możliwe, a jeśli nie, pomysłu nie mam.
Wystarczyłoby gdyby woziwodzi chodzili jak sie należy. Mógłby ich ktoś nauczyć dyscypliny i lepszej organizacji pracy  :P

16
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problemy z dźwiękiem
« dnia: 10.01.2021, 00:25:03 »
Sprawdź ustawienia dźwięku. Możliwe że masz wyłączone niektóre kategorie głosów (dawno nie sprawdzałem ale jeśli dobrze pamiętam była w opcjach możliwość włączenia/wyłączenia kwestii mówionych, odgłosów miasta, muzyki itd.)

17
Porady / Odp: Zwierzęta na łące
« dnia: 25.07.2020, 22:14:39 »
Ja też z reguły staram sie zagospodarować dla całej trzody tylko jedną kratkę łąki (odgrodzoną zwykłą ziemią, sadzonkami, plantacją czy jakąkolwiek inną budowlą). W złotej edycji nie powinno być problemu z nagromadzeniem dużej liczby zwierząt w jednym miejscu (jedynie tempo gry spada podczas próby postawienia czegokolwiek w owej kratce).

18
Stadion / Odp: Skok w dal - najekonomiczniejsze miasto
« dnia: 30.06.2020, 23:56:57 »
Chyba nieznacznie pokonałem mistrza ziemka. Około 5000 ludzi (z małymi oscylacjami  ;) ) żywi się z jednej agory. Więcej wycisnąć raczej nie dam rady  :P.
Misja: Ekonomiczna gra otwarta

19
Stadion / Odp: Maraton - największe miasto
« dnia: 29.06.2020, 23:10:50 »
Trochę się pobawiłem w wolnych chwilach i udało mi się dobić do około 45 000 ludności  :D.
Prawdopodobnie w przeciągu tego roku ubędzie paru mieszkańców ale nie powinien to być zbyt duży odsetek.

EDIT: Znów zdublowałem załącznik. Ech... :/

20
Stadion / Odp: Wyścigi - najdłuższy hipodrom
« dnia: 15.06.2020, 11:13:00 »
To teraz pytanie - ile lat w grze zajmuje im ukończenie jednego wyścigu? :D

Najszybszy koń biegł nieprzerwanie 2 lata i 3 miesiące  ;D . Ostatni dotarł na metę miesiąc później  :D

Strony: [1] 2 3

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem