Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - songo49

Strony: [1]
1
Ostatnia  część pomysłów:

Ares
-  W sumie zły nie jest jak na ten koszt, Ale jeśli jego modlitwa ma miec tak dlugi czas ładowania, to  powinien on gwarantować zwycięstwo w wojnie. Może nawet nad miastami normalnie nie do podbicia.

Dodałbym mu też taki efekt że można dzięki niemu utworzyć więcej niż 20 oddziałów jazdy/hoplitów . Obecnie jesli mamy ponad limit w dzielnicach elit, to nadwyżka tak jakby nie istnieje
Nie byłby to jakoś mocny i szczególnie potrzebny efekt (i tak musimy sami te armie zbudować więc już zwykle mamy bogate miasto) Ale zwyczajnie fajnie by to wyglądało i pasuje tematycznie do Aresa

Jego smok nie byłby jednak możliwy do wyslania na inne miasto  (w przeciwieństwie do Krakena i cerbera)
Mógłby też błogosławić mury czy wieże strażnicze- od tak żeby miał jakieś błogosławieństwo.

Afrodyta- Ma ten sam problem co Apollo- zarówno jej modlitwa jak i błogosławieństwa są bezużyteczne. Rozumiem że w teorii jeśli nam nagle zmarnieją budynki a potem powrócą szybko, albo jakiś bóg zabije wielu mieszkańców, to ta modlitwa skraca oczekiwanie na uzupełnienie siły roboczej. Tyle że ludzie i tak i tak szybko przychodzą, a powyższe sytuacje (gdzie na dodatek mamy do Afrodyty dostęp) to spora rzadkość

Inna sprawa że nie jestem pewny czy podniesienie walorów estetycznych miasta, w ogóle działa tak jak się wydaje.   to raczej po prostu świątynia i trochę terenu wokół niej jest ''nadzwyczaj atrakcyne'' - brew opisowi nie działa na całe miasto

Jej efekt z brakiem emigrantów ludzie wykorzystują do podnoszenia podatków (zwłaszcza w arze z dionizosem)  ale czy to faktycznie tak miało w zamierzeniu twórców wyglądaćtomoza gdybac. W kazdym  razie w tym jest dobra. Ochrona przed niektórymi bogami też przydatna bywa

Zmieniłbym jej modlitwe tak by losowe miasto na mapie zaczelo nas bardziej kochać (i to tak porzadnie bo inaczej światynia nie byłaby wiele warta) oraz kolejny prezent od tego miasta będzie wiekszy niz normalnie

Cale miasto powinno korzystać z efektu podwyższonej estetyki. Co nie znaczy że od razu zbudujemy pałacyki przy byle drodze.Ale do pewnego stopnia będzie łatwiej (i nie trzeba się przejmować że gdzieś akurat szpital czy inny magazyn psują trochę widok przez co jeden czy dwa domki nie chcą się rozwinąć)

Hefajstos- w sumie jest całkiem dobry poza faktem że modlita do niczego a brak pożarów też nic nie daje bo trzeba nadal punkty naprawcze budować. Ale sam fakt że daje dostęp do brązu a z niego potem mamy dwa z   bardziej opłacalnych na eksport towarów (plus uzbrojenie dla armi tez potrzebne)- to świetny efekt

Zmiana modlitwy tak by dostarczał x brązu/uzbrojenia. Skoro Atena działa analogicznie mimo że sama swiątynia daje źródło oliwek- nie ma powodu by on tego nie mogl zrobic .
Talos jako pasywny efekt ALE preferuje patrolować nadmorskie punkty  miasta. Nie można go tez wysyłać na wojnę
Budynki nie tylko się nie palą ale tez nie zawalą się (chyba że siły trzecie je zniszczą) więc nie musimy budować punktów naprawczych. Ewentualnie efekt nie działaby na większe budowle w rodzaju świątyń czy pałacu miejskiego.

Dionizos-Imo  więcej mu nie potrzeba bo jak na najtańszego boga to i tak sporo daje. Wino jest cenne a jeśli nie ma innych jego źródeł- świątynia jest niezbędna dla utrzymania armi czy wezwania paru herosów.
Jeśli już coś mu dawać to - wszelkie sady  w mieście dają większe zbiory (czyli oliwki i pomarańcze też dostajemy w większej ilości jeśli je mamy) ale nie byłoby to jakoś wiele więcej.

Hera-  Wprawdzie nadal nie mam doświadczenia z nią, ale wpadłem na jeden pomysł. Teoretycznie ona zwiększa płodność mieszkańców, ale w praktyce nic to nie daje raczej/działa równie użytecznie co modlitwa do afrodyty

Dałbym jej pasywny efekt dzięki któremu w  domkach można pomieścić więcej ludzi (działałoby to na zasadzie że faktycznie miasto które czci Herę ma liczniejsze rodziny- a przecież jakoś się 1 czy 2 nadliczbowych potomków mieszkaniu pomieści). Ewentualnie moznaby tu dac jakiś wizualny efekt -np wille/kamienice byłyby jeszcze trochę większe co miałoby sugerować że mieszkańcy je poszerzyli.

A i właśnie-  to rozszerzenie ilości ludzi działałoby dopiero od 2 najwyższych stopniem rodzajów rozbudowy domu (wille-kamiennice oraz Dwory-palacyki)-trudno oczekiwać by w szałasie czy innej chacie znalazło sie wiele więcej miejsca a rodziny miały czas na spokojne powiększanie się  (zwłaszcza że opisy tych mieszkań wskazują na coś przeciwnego).
Z drugiej strony nie w kazdym scenariuszu da radę zbudować pałacyki, więc na ten prawie najwyższy stopień tez Hera powinna mieć wpływ

Liczbowo nie było by to jakoś wiele- powiedzmy że jak normalnie pałacyk mieści 20 osób to teraz mieściłby 25/30 a Kamienica (chyba normalnie ma 80) od teraz 100. Co prawda tutaj wyraźnie pałacyk procentowo zyskuje więcej- ale od poczatku są to bogate domy w których nie powinno być problemem samo miejsce czy utrzymanie większej rodziny. Bardziej płodność mieszkańców i chęć do zakładania rodzin.

Z jednej strony można powiedzieć że to jest za mocny efekt.  Ale to zalezy od mapki- naprawdę przyda się na tych mniejszych gdzie trzeba kazdy większy obiekt z rozwagą budować a świątynie  wyższych rangą bogów dopasowywać  niemal co do kratki (a Zeusa to juz w ogóle najlepiej nie stawiać jeśli to nie jest wymagane). Na większych mapkach jeśli potrzebujemy ludzi to zawsze można nowe osiedle postawić (oczywiście zasobów tez trzeba ale tak samo będą potrzebne dla tych dodatkowych ludzi od Hery).

Poza tym Hera i Atlas to bogowie z dodatku- więc przydałoby się aby faktyczne oferowali nowe mozliwości.
No i tak jak kiedyś pisałem co do Hery- Naprawdę niektóre misje z podstawowego Zeusa powinny zostać o nią wzbogacone *Patrzy zwłaszcza na Argos*
Problem jest z tymi pomarańczami od hery- imo bydło by jej wystarczyło.

To w sumie tyle. Jak chcecie to oceniajcie te pomysły.

Edit- Hermes mi wyleciał z głowy. Jedynie co bym mu dal to możliwość błogosławieństwa hurtowni i portów, tak by kupowały taniej i sprzedawały drożej. Podobnie do Dionizosa on i tak jest bardzo przydatny mimo małej świątyni. Na wielkich mapkach albo takich z duzą ilością miast handlujących- wręcz niezastąpiony
Ewentualnie jeszcze większe łupy z łupienia miast wroga (to też bóg zlodzei i bandytów) z tym że to  łupienie niekoniecznie się odbywa w taki sposób. Ale zawsze można to podciągnąć pod okup jaki dostają nasze siły od zaatakowanego miasta- A więc dyplomatyczne zdolności.

Koniec końców mało kiedy łupienie jest przydatne a ostatecznie i tak raczej podbijam wroga. Wiec to nie byłoby za duzo jak na Hermesa.









2
Bazylozaur- może podasz te źródła które o tym mówią?  Wtedy ci powiem czy są wiarygodne (znam się na tym). (W sumie nie zdziwi mnie jeśli to Platon- twórca Atlantydy i drugiej afrodyty czy erosa, oraz paru innych dość dziwnych wymysłów)

 A co do tego że przedstawienia ewoluują i tak i nie- przez kanon mitów rozumiemy to co faktycznie było w tamtych czasach uznawane przez w miarę duzą grupę/ogół. To mogło się zależnie od rejonu trochę różnić ale nie były to różnice znaczące i jednak społeczność miała pewne wspólne wyobrażenia czy wiedze na temat danej religii. Mogły one się zmieniać w czasie ale nadal przechodziły do ogólnej świadomości.  (dlatego np pomysły Orfików nie są kanonem- byli mniejszością religijną a i w swoich szeregach nie byli zgodni co do wielu rzeczy). Dochodzi tez sprawa że różni poeci z tamtych czasów mieli swoje wizje- dlaczego czasem jeden mit ma kilka wersji a dziś nie zawsze nie możemy powiedzieć która była bardziej powszechna. Zreszta często takie wersje różnią się jedynie w drobnych szczegółach,

wszelkie póżniejsze wymysły jakie nawet nie trafiły do wyznawców (w tym wypadku greków i nie tylko) nijak nie mogą być uznane za kanon. A już zwłaszcza wymysły którym bliżej do naszych czasów niż do starożytności.

 A i jedna sprawa- W mitach pojawia się druga Hera. W sumie  była zrobiona z chmury na wzór tej pierwszej. Nie była boginią choć niektórzy póżniej ją tak opisywali (blednie). 
Prawdą jest że np to przez Herę według mitu powstała droga mleczna (i przez Heraklesa)

A co do przedstawiania pod inną postacią to też trochę nie o to w tym chodziło- to jedynie symboliczne.
Jeśli chodzi o Junonę to nie tyle wygląd miałem na myśli co charakter tej bogini względem pierwowzoru.

Co do gry to oczywiście że nie wszystko w grze jest z mitami zgodne. Po prostu podałem  ciekawostkę na temat sfinksa z Teb- bo to im się akurat udało dopasować. Ale juz np z Bellerofontem Hera nic wspólnego nie miała

3
Pomysłów ciąg dalszy

Hades- Przede wszystkim on potrzebuje więcej rudy srebra wokół. Albo niech sama świątynia  będzie jej źródłem. cale nie trzeba wiele mennic przy Bramach Hadesa, by niektóre dały komunikat ''górnicy nie mogą znaleźć rudy''  A to z kolej trochę sprawia że jego błogosławieństwo mennic jest do niczego (o wiele lepiej jak ma blisko do dzielnicy elit i błogosławi urzad podatkowy)

Hades jest trochę cieżki w ocenie bo z jednej strony wszystko co daje to kasa, a i nie jest jakimś sporym źródłem zysków porównując do ilku innych. Z drugiej strony jeśli akurat misja nie daje nam mozliwości sprzedawania rzeźb/uzbrojenia czy wina i ogólnie mozliwości  eksportu takie sobie- Hades będzie sporą pomocą
Nie wiem czy to  tylko ja tak mam ale wydaje mi się że on wyjątkowo często chodzi po mieście, i to na dużym dystansie. A że jest trzeci w hierarchii to też dość łatwo by spotkał i pokonał jakiegoś wrogiego boga podczas ataku
Cerber IMO, podobnie jak inne przyjazne potwory jest bez znaczenia. 

Nowe bonusy- Cerbera można wysłać do ataku na miasto wrogie. Jako że Hades jest panem wszystkich podziemnych bogactw to mógłby poza srebrem dawać dostęp do marmuru/granitu. Brąż w sumie tez byłby dobry (nawet jego tekst gdy atakuje sugeruje że miał mieć związek z odlewniami), ale to już zostawmy Hefajstosowi
Ewentualnie jeszcze ochrona przed trzęsieniami ziemi albo cofanie efektów  już obecnych w ramach modlitwy.

Hera- tę pominę narazie - Dawnooo nie grałem atlantydzkich kampanii i nie mam zbytnio doświadczenia jak chodzi o jej świątynie (ona zresztą się chyba tylko 2-3 razy tam pojawia jako przyjażna).  Choć tak na oko to ten efekt o zwiększaniu płodności ludzi jest do niczego.

Demeter- Szczerze imo jest jedną z nielicznych jeśli nie jedyną która nie potrzebuje dodatków. Niektórzy narzekają że w sumie jest jedynie od żarcia. Lecz jest w tym najlepsza spośród bogów. zaś jej świątynia idealnie współgra z tym by pozyskać błogosławieństwa dla farm. Jak ktoś potrzebuje się bawić w rozwój naprawdę dużego miasta- Demeter zawsze się przyda.

Jedyne co bym jej dodał jako bonus to by błogosławiła tez mleczanie oraz zwiększała liczbę kóż/owiec bez potrzeby dostawiania kolejnych pasterzy. Gdyby skasować limit 4 rodzajów żywności- miłym acz czysto dekoracyjnym dodatkiem byłoby gdyby odblokowywała pozostałe rodzaje plantacji (choć w sumie ma to tez plus bo one mają zbiory w innym okresie)

Atena
- Podobnie jak Demeter raczej nie potrzebuje dodatkowych bonusów. Jest niezbędna w kampaniach gdzie bez niej nie ma oliwy i oliwek. Autoobrona też fajnie działa (choć ponownie- skoro można przekupywać wroga to nie jest takie niezbędne, ale w przeciwięstwie do Zeusa ona daje tę ochronę od tak, a nie przez modlitwę) Fajne jest to że postrzygaczy też błogosławi.

Tylko ja bym naprawdę chciał wiedzieć jak to ,,twoi żołnierze walczyć będą z wielka siłą'' przekłada się na praktykę
 
Gdyby na Atlantydzie były jakieś zawody naukowe itp, albo opracowanie piramid czy innych takich wymagałoby zrobienia czegoś - mogłaby dawać do tego bonusy (w koncu bogini mądrości).  Ogólnie szkoda że grecy nie mają mozliwości budowania tych kapliczek i pomników bogów. Oraz innych budynków które są neutralne w sumie a doszły w zakładce z piramidami u Atlantów

 A poza tym gdyby rydwany były dostępne dla greków tez- mogłaby przyspieszać ich tworzenie podobnie jak Posejdon błogosławi konie (według jednego z mitów to ona pokazała ludziom jak budować rydwany, lub tez w ogóle opracowała pierwszy).

Apollo- Niby fajny i niby go lubie, ale pomijając sytuacje gdy przydaje się do zabicia potwora- trochę do niczego
Jego problem- błogosławieństwa oraz efekt modlitwy są właściwie nie potrzebne jesli tylko się sprawnie buduje dzielnice.  Chyba nigdy nie wystąpiła u mnie plaga i zawsze wszyscy/niemal wszyscy maja dostęp do lekarza - nigdy mi się ta modlitwa do niego nie przydała. 
Nigdy chyba go jakoś blisko dzielnic mieszkalnych nie budowałem więc nawet nie wiem czy widziałem jego błogosławieństwa na kulturalnych obiektach

Pozostaje więc zabijanie potworów (i to na pewnych mapkach jest bardzo fajne, na innych w ogóle nie przydaje się ) Lepsze szanse wygrania igrzysk- co jest ponownie mało precyzyjne a poza tym i bez tego można je wygrać dość łatwo (poza tym  nawet Apollo nie gwarantuje że wygramy) Oraz wyrocznia

I nad wyrocznią można się zastanawiać. Bo niby reagowanie wcześniej na prośby daje lepszy efekt, ale z drugiej strony sympatie konkretnego miasta i tak łato zdobyć i bez wyroczni.   Przewidywanie ataku bogów też tak naprawdę nic nie daje. 
Dobrze jeśli trafi się i wyrocznia przewidzi atak potwora  na INNE miasto (ponieważ apollo i tak i tak nasze obroni )  i pozna wtedy szybciej przywołać herosa. Ale to w sumie tyle. (No i wyrocznia Zeusa ma tu lepiej bo w jej wypadku przewidywanie ataku potwora na nas, też pomaga).

Pomysły- zbudowanie świątyni Apolla sprawia że wszyscy sa zdrowi nawet bez szpitali/ szpital działa teraz lepiej a uzdrowiciele przechodza znacznie większy dystans
Apollo jest bogiem naprawdę wieluuuuu rzeczy w mitologi. Możnaby wymieniać i wymieniać.  Ale na realia gry mam jednak pewne ograniczenia. Więc w ramach tych ograniczeń trzeba działać a jednocześnie nie może dawać za wiele:

Dawałby jeden oddział łuczników (1 żeby nie deklasował Aresa i Artemidy)
Efekt modlitwy bym mu zmienił zupełnie- choćby na to ze w kolejnych igrzyskach mamy pewną wygraną. Niby niewiele ale zawsze to lepsze niż zuełnie bezuzyteczna modlitwa

Podobnie jak przy Zeusie dobrze by było wybierać gdzie się pojawia/ lub niech zawsze pojawia się  przy losowym obiekcie kultury (teatry itp) albo nauki u atlantów- wtedy przynajmniej w ogóle użyję swojego błogosławieństwa.

A co do wyroczni - fajnie by było gdyby mogła przewidywać wydarzenia jakie bez jej wykorzystania nie zaistnieją. Nie musiałyby się jakoś różnić od takich normalnych- po prostu w danej misji nie dostaniemy takiego i takiego daru albo prośby o pomoc  ochronie przed potworem, jeśli nie mamy wyroczni. No i wtedy ilość wydarzeń musiałaby być trochę zwiększona.
Oraz jak pisałem przy zeusie- Wyrocznie zostawiłbym tylko apollinowi. Tak- wiem że inne świątynie realnie tez miały swoich wróżbitów. To jednak te wyrocznie powiązane z Apollem były najważniejsze.

 

Artemida- Przede wszystkim powinna  sprawiać że na mapie pojawią się dziki i jelenie, a jeśli już są - będzie ich jeszcze więcej. Obecnie jeśli mapka nie ma mięsa w źródłach żywności- Świątynia Artemidy to  taka gorsza wersja Fortecy Aresa. (Niby chroni jeszcze przed wilkami ale wystarczy 1 wieża obsadzona przy wilkach by się ich pozbyć). Tutaj ponownie przydałoby się przełamać limit 4 rodzajów żywności

Poza tym więcej dzikich zwierząt  czy też ich szybszy respawn też się przyda bardzo. Ogromnym problemem myśliwych jest to że jak nie mają w pobliżu co upolować to idą na drugi koniec mapy nawet byleby tylko tam obecne dziki zabić.

Atlas-  O ile pamiętam jest przydatny tylko do momentu gdy mamy co budować. To samo w sobie nie jest złe (zwłaszcza gdyby udostępniać kapliczki i inne obiekty budowane częściej i gęściej) Osobiście jednak nie lubie tego że przez limit świątyń- prędzej czy póżniej się go burzy bo nie potrzebny a lepiej miec kogokolwiek innego jako czwartego boga.

Dałbym mu efekt jeden- Pozwala miec 6 świątyń zamiast 4 (więcej niż 6 nie da się ustawić i tak jako dostępne). Byłby to jedyny sposób  na obejście limitu- w praktyce więc zyskujemy jednego dodatkowego boga i nie musimy burzyć atlasa. Oczywiście zeby to mogło sę przydać to na mapie musi być dostępnych 6 przyjaznych bogów (albo przynajmniej 5 żeby tego Atlasa nie burzyć)

Troche mnie do tego zainspirowała któraś kampania (chyba 2 atlantów) - gdzie według tekstów fabularnych chyba 5 bogów (wraz z atlasem)  chodziło po mieście i zapewniało mu dobrobyt. Ale my w praktyce musimy wybierać.

Reszta póżniej

4
Zeus Pan Olimpu / Odp: Trick z unikaniem kataklizmów
« dnia: 13.09.2021, 19:13:16 »
Tak jak myślałem- w Atenach nie było nic wartego uwagi. oza tym tego małego trzęsienia ziemi raczej nie da się uniknąć- jest na etapie epizodu gdzie i tak trochę potrwa zanim podbijemy wymaganych rywali i warunek domów elity spełnimy w celach misji (trzeba czekać na oliwę z prezentów).

Kolejne będzie chyba Jolkos ale tam też raczej nic ważnego się nie dzieje. Więc napisze tu jak sprawdzę też prace Heraklesa (pamiętam że tą kampanie niezbyt lubie).

5
Różne zródła to słowo klucz. Zwłaszcza te póżniejsze

Ona była boginią małżeństw i rodzin (a szczególnie opiekunką dzieci i matek). Nigdy nie zdradziła Zeusa
Poza tym była też boginią Władzy i patronką królestw.jej świętymi zwierzakami były Krowy i pawie.

ALE władzy nad strefą powietrza nie miała.

Ciekawe jest to że twórcy gry dobrze dobrali do niej potwora- To ona wysłała Sfinksa na Teby (by ukarać ojca Edypa za to że był pedofilem).

Rzymska wersja Hery się trochę różniła ale to inna sprawa


6
Hera nie była tego boginią. Ona po prostu jest królową bogów. To zeus ma władze nad tą przestrzenią a przez to bogowie wiatrów też mu podlegają. Hera jednak nie ma nad nimi władzy.

7
Postaram sie do każdego coś wymyślić.

Zeus- Ogólnie ma dwa problemy- pierwszym to że gdy nas żaden wrogi bóg nie atakuje w  danej mapie to nie ma korzyści z jego ochrony. Drugim (i te problem mają wszystkie związane z wojną bonusy)- gdy już wszystkich pokonamy (albo nikt nie atakuje w danej kampanii) to jego modlitwa staje się nie potrzebna. Zresztą przydatność tego i tak jest dyskusyjna skoro można przekupić wroga (a na etaie kiedy mamy już Zeusa to raczej miasto rozwinięte)

O ile występowanie jednego z tych dwóch nie jest problemem- gorzej gdy pojawią się oba naraz (a w dłuższej perspektywie wystarczy że nas nie atakuje żaden bóg podczas ostatniego epizodu i odbijemy wszystkich wrogów).  Wtedy z bonusów zeusa zostaje nam tylko wyrocznia oraz mozliwość błogosławienia. To drugie jest fajne ale w praktyce w wielu mapach cieżko akurat zeusa jakoś sensownie ustawić żeby podbijał produkcje czegoś  sensownie

No i jeszcze jest wzrost opinii innych miast gdy wybudujemy świątynie- krótkotrwałe oraz łatwe do osiągnięcia i bez świątyni

Szczerze jedynym czego Zeus naprawdę bardzo potrzebuje, to jest to żeby był mniejszy xd. Bo o ile w sytuacji gdy zostaje jakiś bóg do zwalczenia i mamy dobry teren dla świątynia Zeusa, jest oki- tak często zostajemy z klocem który w sumie zabiera dużo miejsca, a jedyny pożytek to wyrocznia. Ale jak już mają być nowe bonusy:

Zmieniłbym troche efekt powiększenia opinni u innych miast- tak że teraz by nie spadał poniżej ''sympatyczne/wierne'' niezależnie co zrobimy (no moze bez przegięć ale takie zwykłe proszenie o dary nie działałoby neutralnie. Albo inaczej- opinia szybko wracałaby do sympatycznego poziomu sama z siebie).
Dobra byłaby możliwość wyboru gdzie Zeus (a także inni) powinien się pojawiać na mapie. W jego przypadku szczególnie bo możnaby to zmieniać zależnie od tego na których błogosławieństwach nam zależy.

Skasowałbym mu za to wyrocznie- to po prostu nie pasuje do niego.

Posejdon- pisałem pomysły na niego w temacie o poprawkach, więc w sumie to co tam- zmiana linni brzegowej żeby było więcej miejsca na przystanie, większy limit tier czy fregat, oraz nowe ławice ryb/ jeżowców (nawet jeśli wcześniej ich nie było).  Wysyłanie krakena do podboju miast dostępnych z morza. więcej koni w stadninach (jako pasywny efekt).

Problemem Posejdona jet to że na mapach bez swoich żródeł żywności on praktycznie nic nie daje (kraken jest mało przydatny), a nawet gdy te źródła są- on jest pod względem zapewnienia żywności gorszy od Demeter która jest niżej w hierarchii

Przydałoby się też żeby Atlantydzka wersja jego świątyni dawała większe bonusy, niż grecka. Mógłby dostać na wzór Zeusa, to że automatycznie broni przed innymi bogami (poza Zeusem).

Reszta póżniej.

8
Zeus Pan Olimpu / Odp: Trick z unikaniem kataklizmów
« dnia: 11.09.2021, 06:48:08 »
Ta, wiem że to technicznie zalezy od tabelki wydarzeń itp. Tylko myślałem że takie katastrofy są ustawione niezaleznie od epizodu. Lub inaczej mówiąc -  Od pewnego epizodu mogą zaistnieć i liczy się tylko upływ czasu w grze. 

Jeśli twórcy gry byli przebiegli, to katastrofy mogą być powiązane z innymi wydarzeniami, które z pozoru nie mają związku (dlatego wyżej wspominam że np Etiopia mnie nie atakowała)- A w ten sposób zaistnieć możliwie w kilku epizodach.  O ile wiem da się tak ustawić listę zdarzeń by jedne z drugich wynikały. Dobrze to widać w przypadku nastawienia miast i zmian na mapie gdy mamy wroga atakującego też inne miasta.

Nie mamy dostępu do edytora w tych kampaniach*, wiec pozostaje testowanie. I o ile nie ma sensu się jakoś bardzo starać żeby uniknąć małego kataklizmu gdzieś w nieważnej części mapy (jak łąki które nie muszą być szczególnie zabudowane)- tak już wiedza o tym że można uniknąć lawy w Tebach czy innego większego popsucia terenu, jest przydatna.

*Znalazłby się sposób i na to żeby wyeksportować pllik misjii z kampani do edytora, ale nie chce mi się tak bawić- wole sam odkryć. Poza tym to nie do końca uczciwy sposób by był- lepiej dojść do tego możliwościami każdego gracza bo większa satysfakcja.

9
Zeus Pan Olimpu / Odp: Trick z unikaniem kataklizmów
« dnia: 10.09.2021, 19:03:41 »
Argos -kolejny sukces. Tym  razem nie wystąpiło trzęsienie ziemi nieopodal kamieniołomu

Szczerze to akurat o tym kataklizmie troche zapomniałem- na tyle ze zbudowałem tam świątynie Hadesa i magazyny, po przypomnieniu sobie o tym sprawdziłem gdzie to owinno wystąpić, przeniosłem magazyny kawałek dalej, i czekałem licząc się z tym że będę musiał Hadesa od nowa zrobić (tyle dobrze że świątynia Ateny uniknęłaby zniszczeń dosłownie o kratkę).
W międzyczasie kampania zaliczona. Później zbudowałem jeszcze 2 zwykłe osiedla oraz domów elity. Nawet zrobiłem drugie awaryjne połączenie tej części miasta z niższą- tak żeby trzęsienie ziemi nijak nie naruszyło organizacji. Lecz ziemia jak była cała, tak cała pozostaje

Nie wiem w którym dokładnie epizodzie powinno wystąpić to trzęsienie- Dlatego opiszę mniej więcej całość tego co zrobiłem. Dwa pierwsze zaliczyłem szybko (Choć w drugim zacząłem budowę świątyni Zeusa, i nie uniknąłem trzęsienia ziemi  na łąkach w północnej części mapy. I tak nieważne bo ono duże nie jest).

Pierwszą kolonią było Milet. Przez krakena nie da się tego tak szybko skonczyć, ale też nie bawiłem się w rozbudowę miasta jakoś mocno.

W epizodzie pomiędzy koloniami trochę czasu spędziłem- zalezało mi by w ostatnim z meduzą, bez problemu przywołać Perseusza i mieć wszystko dość mocno rozbudowane. A uzbrojenie się tutaj powoli uzyskuje bo brązu jest mało z darów czy handlu (zwłaszcza że idzie też na rzeźby do świątyń i Perseusza). Etap zakonczyłem gdy kazdy z domków elity miał drugi stopień rozwoju (brak wina niestety nie pozwalał na więcej). W tej dzielnicy miałem 26 domków elity więc trochę czasu zeszło

W kalidonie podobnie jak w  milet- byle czekać na dzika.

Tym co może ale nie musi miec znaczenia jest fakt że udało mi się  trafić  i wyrocznia od Zeusa przewidziała Meduzę  z rocznym wyprzedzeniem- Przywołałem Perseusa wcześniej niż się pojawiła. Jej śmierć też zakończyła epizod.
Inna kwestia że ona coś szybko się zjawiła- jeszcze zanim kalidon poprosił o obronę przed dzikiem. Ogólnie miałem wrażenie że długo się na nią czekało w tym epizodzie. Ale może to złudzenie jedynie.

W Atenach chyba nie będzie nic wartego testowania, pamiętam że chyba łąka jakaś ma trzęsienie ziemi ale to jakoś gdzieś w pierwszym epizodzie, więc nijak się nie przygotuję.

A, choć wątpie że to ma znaczenie- w 2 epizodzie wysyłałem trochę darów Etiopii (i tak wtedy niezbyt jest co robić z nadliczbowym towarem). Przez co z ''Apatyczne'' wskoczyło na ''Pełne szacunku''- Etiopia nie atakowała mnie ani razu.

10
Zeus Pan Olimpu / Odp: Atlas - bóg... no właśnie, czego?
« dnia: 10.09.2021, 07:38:38 »
Atlas (ten który podtrzymuje niebo) to Tytan z drugiego pokolenia. Jest bratem Prometeusza i Epimeteusza. Ich rodzice to Japetos i Klymene.

Tytani w sumie też są bogami ale różnią się od bogów olimpijskich. Kronos (ojciec zeusa i kilku innych) też był tytanem. Technicznie Atlas jest kuzynem Zeusa. Ale żeby nię dłużej nie rozpisywać o tym- Atlas jest tytanem siły fizycznej a jego  bracia to odpowiednio Prometeusz- tytan rozsądku i sprytnej rady (znany ze stworzenia ludzi), Epimeteusz to Tytan głupoty.

11
Zeus Pan Olimpu / Trick z unikaniem kataklizmów
« dnia: 10.09.2021, 07:23:19 »
Powróciłem ostatnio do zeusa korzystając z tego że wakacje jeszcze trwają. I odkryłem coś ciekawego:

W Tebach (Zeus i Europa) jak kazdy pewnie wie pojawia sie lawa. Dokładniej w epizodzie gdzie naszymi celami są- podbicie Kiteron i 3 świątynie (to jest ten zaraz po epizodzie z Talosem).

Wykorzystując mój trik z podprowadzeniem talosa na oddzielne wysepki, miałem w poprzednim epizodzie czas na rozbudowę praktycznie dowolną (Mogłem wezwać Jazona wtedy kiedy chciałem bo Talos nie przeszkadzał w niczym). Podbiłem w tej misji całą mapę (choć niektóre jeszcze w zadaniu z budową świątyni Aresa). Przygotowałem też teren i magazyny z materiałami pod budowę trzeciej świątyni (Afrodyta). Przeszedłem do kolejnego epizodu i tam od razu postawiłem świątynie.

Etap zakończył się  bardzo szybko a lawa się nie pojawiła. Myślałem że może przyjdzie po jakimś konkretnym czasie bo to niezależne od epizodu. Ale tak się nie stało. Obecnie mam już Teby zakończone i rozbudowane dość mocno nawet po ostatnim etapie. A lawy dalej nie ma. IDk ile lat w grze mineło od zakończenia epizodu z Kiteron, natomiast juz na pewno 8 od zakończenia ostatniego etapu (wnioskując po igrzyskach olimpijskich).

Wychodzi więc na to że jeśli do jakiegoś epizodu w którym występuje kataklizm, można się przygotować i go bardzo szybko zaliczyć- potencjalnie unikamy kataklizmu. Nie wiem czy to w kazdym wypadku tak działa, będę testował.

Pamiętacie w jakich misjach występują większe kataklizmy? W stylu lawy na 1/5 mapy albo powodzi która zmienia linie brzegową. Wiem że w Cleitos (odrodzenie Atlantydy) było jakieś duże trzęsienie ziemi. Bedę próbował tego uniknąć jeśli się da.

12
Zeus Pan Olimpu / Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
« dnia: 01.02.2020, 18:38:03 »
Co do woziwodów to też prawda. Ja buduje dzielnice troche inaczej bo 2 rzędy 14 domków otaczam droga tak zeby bulwar sie z nimi stykał a na zewnątrz takiego prostokąta buduje resztę budynków i domki tam gdzie miejsce zostanie. (jak nie ma dostępu do bulwaru to w środku zostawiam miejsce na parki, ale to mniej wydajne bo trzeba jeszcze na zewnątrz stawiać estetykę) o ile teren jest dobry to bez problemu da się postawić budynki tak zeby nikt nie miał z kultura problemu ale fontanny zawsze muszę dać 3 - dwie przy rogach z jednej strony i jedna mniej więcej w środku po drugiej stronie. A i tak czasem przy wiekszej liczbie ludzi domki cofają się w rozwoju, mimo że fontanna jest dosłownie obok. Gdyby woziwoda szedł na zmianę, to problemu by nie było

Owce i koży najlepiej się mają gdy są dość daleko od świątyń. chyba ze zależy nam na błogosławieństwach Ateny i Zeusa. Zgadzam się ze to trochę przeszkadza ale da się przeżyć. Lepiej by było gdyby oni tez po żywność z najbliższego spichlerza chodzili, nawet jak mamy owce i kozy. Wtedy dałoby się dla nich zrobić spichlerz i nadwyżka żywności i tak by szła (Oni jej wykorzystują i tak bardzo mało na mapach bez trzody)

13
Zeus Pan Olimpu / Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
« dnia: 07.10.2019, 17:51:55 »
Bagna niezbyt były domeną Posejdona. Wiec je bym zostawił. A co do drugiego punktu, to bardziej podoba mi sie zwiekszenie limitu fregat, niż zwykle nudne dawanie wojska. I ma więcej sensu,bo działa na zasadzie że Posejdon nam sprzyja, wiec większa flota może bezpiecznie pływać.

Z tymi poprawkami Posejdon byłby całkiem przydatny. A i jeszcze zmieniłbym nazwę Krakena, Bo powinien to być Ketos (Cetus po grecku) Nawet wygląd ma dobry ale krakenem go nazwali

Kolejna rzecz która mi nie pasuje- Hektor wśród potworów. Rozumiem że chcieli jakoś wojnę trojańską oddać. i trudno o wroga dla Achillesa. No ale Hektor potworem nie jest. Jak już tak go chcieli, to mogli tez wprowadzić innych ludzkich ''Antybohaterów'' Jak np Medea dla Jazona. dla każdego herosa można jakoś dobrać takiego wroga. Nie musi być zgodne z mitologią aż tak bardzo (w końcu dzika kalidońskiego nie pokonał Tezeusz, tylko Atalanta i Meleager)

14
Zeus Pan Olimpu / Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
« dnia: 05.10.2019, 18:43:15 »
W sumie to nie dopisałem jaki mam pomysł na naprawę Posejdona:
1- mógłby dawać nowe ławice ryb i jeżowców. Po to by statki nie musiały długiej drogi przebywać. Jednak samo w sobie to nie naprawia problemu jeśli niewiele terenu się pod statki nadaje. dlatego wraz z postawieniem świątyni mogłaby ulec zmianie linia brzegowa- Tak by nie było ostrych zakończeń czy plaż nie nadających się do niczego
2- Krakena można by wysyłać razem z wojskiem na wojnę, o ile do danego miasta jest dostęp morzem. Alternatywą jest zwiekszenie liczby możliwych do utrzymania tier czy fregat.Lub bardziej leniwie 2 oddziały wojska podwodnego. Na wzór Aresa i Artemidy.
3- By rozwiązać problem ,,konie lub przystanie''. Błogosławieństwo stadnin zastąpiłbym pasywnym efektem, powodującym że konie pojawiają się szybciej i jest ich więcej niż 6 w jednej stadninie.

15
Zeus Pan Olimpu / Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
« dnia: 04.10.2019, 03:00:04 »
Czy ja wiem czy plantator jest głośniejszy? Poza tym jego nie trzeba klikać. Posejdon drze się z każdym tekstem z jakim pojawia się w mieście.

Ziemek8- wiem, ale to nie to samo co faktyczne poprawki przez twórców gry. W sumie Hades mógłby dawać coś więcej jak na te range. Jednak nie narzekam, bo on prawie bez przerwy łazi po mieście, i często błogosławi też urzędy podatkowe (Jeśli jest dość miejsca to buduje go w miarę blisko dzielnicy elit). Nie jeden raz tez dzięki temu łażeniu, odpędzał atakujących bogów

16
Zeus Pan Olimpu / Odp: Misja ''Zeus i Europa''- trik z hydrą.
« dnia: 01.10.2019, 22:42:47 »
Tak. Na większości map potwory pojawiają się w takich miejscach, że prawie nie ma jak ich wywalić na odrębny teren. Niby się da ale dużo z tym zachodu, i już szybciej herosa przywołamy czy Apolla świątynie zbudujemy. No i nie na każdej mapie taki teren jest. Podejrzewam że fanowskie misje mogą być pod tym względem ciekawe. Zwłaszcza że jeśli wiemy o wycieku lawy itp, to też można potwora zwabić na taki teren. W Tebach jest o tyle ciekawie, że bez kombinowania nie mamy herosów na koniec. A z kombinowaniem mamy 2-3 (Cydonia prosi o Jazona, i to też da się wyprzedzić na tyle by być już w 8 epizodzie, ale to trudne.)

17
Zeus Pan Olimpu / Odp: Co byście naprawili/zmienili w zeusie?
« dnia: 01.10.2019, 22:17:59 »
1-Obecnie nie opłaca sie rozwijać kolonialnych miast. Czy tak czy tak wracamy do głównego miasta i nie ważne w jakim stanie zostawiliśmy kolonie. Chciałbym to zmienić poprzez wprowadzenie wskaźnika rozwoju- Im lepiej rozbudujemy kolonie, tym będzie miała więcej tarcz i monet na mapie. Druga rzecz to możliwość ustawienia przed opuszczeniem koloni, jakimi towarami chcemy by handlowała z nami. pod warunkiem że te towary produkuje. Bo obecnie dochodzi do sytuacji, że gdy w koloni źródłem zysków było np wino, dzięki świątyni Dionizosa. to po powrocie do miasta macierzystego. Kolonia nie tylko nie sprzedaje ale wręcz kupuje wino. Przydałaby  się też możliwość wybrania jaki rodzaj daniny chcemy otrzymywać od poddanych miast (wybór miedzy sprzedawanymi przez miasto towarami i drachmami)

2-Zmiany w  świątyniach bogów i tym co od nich otrzymujemy

Hefajstos- sam brak pożarów nic tak naprawdę nie daje. i tak potrzeba punktów naprawczych by budynki się nie zawaliły. a mając punkty naprawcze tak jak trzeba, nie mamy pożarów. Dodałbym tutaj nie zawalanie się domków (mitologicznie też ma to sens- Hefajstos zbudował pałace na olimpie. wiec na pewno zna architekturę na tyle by pilnować domów itd przed zawaleniem). Zaś jeśli chodzi o modlitwę  to pomoc Talosa też jest taka trochę nijaka- raz że przydatna bardzo okazjonalnie bo w czasie najazdu. a dwa że zanim Talos dojdzie na miejsce to zwykle jest po bitwie. zamiast tego Kowal mógłby dawać 16/x sztab brązu

Hermes- Mógłby błogosławić hurtownie i porty, tak by sprzedawały drożej i kupowały taniej

Hades- nie jest tak źle przy nim. Z tym że srebro przez niego dawane, nie zapewnia wcale dużych zysków w porównaniu do innych źródeł gotówki. A zwykle te świątynie buduje się już w dość dobrze rozwiniętym mieście. Rudy jest zwyczajnie za mało. Gdy otoczy się świątynie mennicami, to cześć nie będzie wysyłać górników, a w ich opisie pojawi się komunikat o tym, że nie mogą znaleźć rudy. Rozwiązanie jest proste- więcej złóż po wybudowaniu

Posejdon- Z nim mam największy problem. Jedyne co on robi to daje żywność. Ale jest w tym dużooo gorszy od Demeter. ponieważ ona tworzy miejsce pod farmy. Posejdon nie daje nowych źródeł ryb i jeżowców. Również przy Demeter łatwo  o jej błogosławieństwa. Świątynia Posejdona jest większa i nie zawsze da się ją postawić przy rybakach. Same przystanie są też bardziej od siebie oddalone. Wiem że on błogosławi też konie. Ale postawienie go tak, by miał jednocześnie dostęp do rybaków i stadnin (których konie będą do czegoś używane) jest zwykle niemożliwe. mi udało się to zrobić w Aulidzie (Wojna trojańska). Lecz przez to Posejdon błogosławi przystanie raz na 100 lat... Daje też Krakena. który tak samo jak reszta potworów, jest bardzo sytuacyjny. A nawet bardziej, bo robi coś tylko gdy wrogowie z morza atakują. Jak na boga numer 2 to Posejdon daje mało

Trochę pobocznie od tego-zmieniłbym możliwe do zbudowania świątynie w niektórych misjach. Posejdon i Artemida nie dadzą jedzenia (nawet z modlitw) jeśli w mieście nie ma ich źródeł żywności.  A jest kilka map gdzie można im postawić świątynie (np Teby nie mają mięsa). W militarnej grze otwartej 2 Nie da się przyzwać Perseusza, bo jedynym bogiem z tych których on wymagać może, jest Zeus. W wymaganach ma 2 razy świątynie Zeusa, ale drugi wymóg nie zalicza się, mimo że jest przy nim 100%- Zamieniłbym miejscami niepotrzebnego na tej mapie Posejdona (nie ma ryb i jeżowców) i wrogiego Hadesa. W ten sposób Perseusz miałby w wymogach świątynie Zeusa i Hadesa. dałoby się go przywołać.

Wiem że dodatek wyszedł później. ale jak już wyszedł. to świątynia Hery powinna być dołączona do podstawowej gry. Bo to głupie że w takim Argos nie można jej zbudować. Hera mogłaby też trochę zmienić niektórych zadaniach

Posejdon zdecydowanie za mocno krzyczy.

Jak mi się coś przypomni to jeszcze napisze

18
Zeus Pan Olimpu / Misja "Zeus i Europa" - trik z Hydrą
« dnia: 01.10.2019, 13:15:41 »
Na wstępie się przywitam bo to pierwszy post na forum., tak wiec cześć wszystkim (o ile ktoś tu jeszcze żyje).
Jak każdy wie, w Tebach pojawia się Hydra przy kamieniołomie. Nie znalazłem żadnego poradnika który by podawał mój sposób na Hydrę. Wszystkie zwyczajnie radzą przywołać Heraklesa. A istnieje prostszy i szybszy sposób- Wysepki  po lewej stronie od kamieniołomu można połączyć z główną wyspą. Następnie za pomocą muru podprowadzić Hydrę na most. Gdy już potwór jest na wyspie, burzymy most. Pozwala nam to po pierwsze bardzo szybko produkować marmur. Po drugie  możemy przyzwać Heraklesa w końcowym epizodzie i mieć wsparcie w wojnie z Orchomenos. jeśli trochę pokombinujemy przy Menadach. to Achillesa również da się wezwać w ostatnim etapie, co daje nam 2 herosów na stałe. Wysepek jest kilka i Talosa tez możemy na jedną z nich wysłać, dopóki Jazon nie przybędzie.

Strony: [1]

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem