Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - ziemek8

Strony: [1] 2 3 ... 16
1
Dzienniki / Misje StarCraft I
« dnia: 04.02.2024, 21:34:55 »
Po ostatnim powrocie do StarCraft II ( http://n-gry.pl/dzienniki/2797 ) wróciłem także na chwilę do StarCraft I. Ukończyłem tylko kilka pojedynczych misji z kampanii. Aby łatwiej było znaleźć interesującą misję - zrobiłem zrzuty ekranu minimapek wszystkich misji kampanii StarCraft I (Oryginalnej i z dodatku Brood War).

Original Terran
Cytuj
Tutorial: Boot Camp
1. Wasteland
2. Backwater Station
Cinematic: Wasteland Patrol
3. Desperate Alliance
4. The Jacobs Installation
5. Revolution
Cinematic: The Downing of Norad II
6. Norad II
7. Ther Trump Card
8. The Big Push
Cinematic: Open Rebellion
9. New Gettysburg
10. Ther Hammer Falls
Cinematic: The Inauguration





Original Zerg
Cytuj
1. Among the Ruins
2. Egression
3. The New Dominion
Cinematic: The Dream
4. Agent of the Swarm
5. The Amerigo
Cinematic: Battle on the Amerigo
6. The Dark Templar
7. The Culling
8. Eye for an Eye
Cinematic: The Warp
9. The Invasion of Aiur
10. Full Circle
Cinematic: The Invasion of Aiur





Original Protoss
Cytuj
1. First Strike
2. Into the Flames
3. Higher Ground
Cinematic: The Fall of Fenix
4. The Hunt for Tassadar
5. Choosing Sides
Cinematic: The Ambush
6. Info the Darkness
7. Homeland
Cinematic: The Return to Aiur
8. The Trial of Tassadar
9. Shadow Hunters
10. Eye of the Storm
Cinematic: The Death of the Overmind





Brood War Protoss
Cytuj
1. Escape from Aiur
2. Dunes of Shakuras
3. Legacy of the Xel'Naga
4. The Quest for Uraj
5. The Battle of Braxis
6. Return to Char
7. The Insurgent
8. Countdown
Cinematic: Fury of the Xel'Naga





Brood War Terran
Cytuj
1. First Strike
2. The Dylarian Shipyards
3. Ruins of Tarsonis
4. Assault on Korhal
5a. Emperor's Fall (Ground Zero)
5b. Emperor's Fall (Birds of War)
6. Emperor's Flight
7. Patriot's Blood
8. To Chain the Beast
Cinematic: UED Victory Report





Brood War Zerg
Cytuj
1. Vile Disruption
2. Reign of Fire
3. The Kel-Morian Combine
4. The Liberation of Korhal
5. True Colors
6. Fury of the Swarm
7. Drawing of the Web
8. To Slay the Beast
9. The Reckoning
X. [Ukryta Misja]
10. Omega
Cinematic: The Ascension

 

2
Dzienniki / Powrót do kampanii StarCraft II
« dnia: 22.01.2024, 23:04:19 »
Sam byłem zaskoczony jak przyjemnie grało mi się wracając do kampanii StarCraft II. Zaplanowałem sobie ukończenie wszystkich misji kampanii "Legacy of the Void" na najtrudniejszym poziomie trudności ("brutalnym"). Kiedyś zacząłem to robić, brakowało mi kilku misji by ukończyć je wszystkie. Jednak kiedy to zrobiłem postanowiłem zdobyć także wszystkie osiągnięcia tej kampanii. Potem postanowiłem ukończyć dodatkową kampanię "Nova Covert Ops" na poziomie "brutalnym" i zdobyć wszystkie jej osiągnięcia. Kiedy i to mi się udało - nadal nie miałem dość kampanii Starcraft II, więc ukończyłem ponownie kampanie "Wings of Liberty" oraz "Heart of the Swarm" na "brutalnym" poziomie trudności.


Jedna z misji była dosyć trudna, dopiero po kilku próbach udało mi się ją ukończyć (wykorzystałem m.in. "Nexusy" do obrony).


3
Dzienniki / Stronghold: Definitive Edition
« dnia: 22.01.2024, 22:49:31 »
Dwa miesiące temu postanowiłem sprawdzić "ostateczną" wersję Twierdzy.
Moim zdaniem wersja ta jest dobra, poza obsługą wysokich rozdzielczości zawiera kilka usprawnień typu "quality of life".

Jednak nie był to jeszcze czas na powrót do Twierdzy, po kilku misjach kampanii oryginalnej miałem dość. (Ciekawostka: pierwszy raz grałem oryginalną kampanię z mapą Polski - z tego co pamiętam, to zawsze grałem na wersji z mapą Wielkiej Brytanii).


A nowa kampania ("Kampania Perły") jakoś mnie do siebie nie przekonała.


4
Dzienniki / Anno 1602 bez trunków
« dnia: 22.01.2024, 22:14:31 »
Miałem parę pomysłów wracając tym razem do Anno 1602.

Pierwszym z nich była gra otwarta bez produkcji trunków (trudniejsza rozgrywka z powodu niższych podatków). Ciekawostka: bez trunków można rozwinąć mieszkańców do poziomu Kupców, ale wystarczy na chwilę dać im dostęp do trunków i zaczną zamieniać się w Arystokratów (będą się rozwijać nawet gdy trunków już nie ma - choć oczywiście będą akceptować dużo niższe podatki).




Drugim pomysłem była gra otwarta w ogromnymi wyspami.




Trzecim pomysłem było zagranie w dodatkowe kampanie (nigdy wcześniej tego nie robiłem) - po ukończeniu pierwszej ("Nowe horyzonty") zabrałem się za ostatnią (najtrudniejszą) "Na służbie Jego Królewskiej Mości" - obie składały się z 4 misji.




Bonus - gif rozbudowy jednej z wysp:




Dodatkowa ciekawostka - na wyspie na której stawia się Pałac można znacząco podwyższyć podatki (utrzymując zadowolenie mieszkańców) - po kilkudziestu minutach - trzeba je jednak obniżyć by mieszkańcy nie byli niezadowoleni.

Ostatni raz w Anno grałem jakiś rok wcześniej: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1761
(Piszę ten wpis dopiero teraz - ale grałem we wrześniu/październiku.)

5
Sprawy organizacyjne / Kompaktowy wygląd
« dnia: 09.06.2023, 22:06:41 »
Eksperymentuje sobie z wyglądem niektórych sekcji gier.
Na razie żaden nowy layout mi się nie spodobał.
Jednak jedną ze zmian postanowiłem zrobić opcjonalną - możecie wypróbować "kompaktowy wygląd".
Aby go aktywować trzeba przejść do opcji wyglądu w profilu (zaznaczone na jednym z załączników).
Jeżeli chcecie go używać i jak macie jakieś pomysły co w nim zmienić / poprawić (coś odkryć, albo coś więcej schować, pomniejszyć/powiększyć) to dawajcie znać.

(Kompaktowy wygląd jest aktywny wszędzie tam gdzie jest "ustawiona gra" - wtedy gdy widać na górze strony obraz pojedynczej gry)

6
Dzienniki / Mikro Odyseja
« dnia: 07.05.2023, 21:51:41 »
Od ostatniego posta kontynuowałem jeszcze jakiś czas z Zeusem. Po Wojnie Peloponeskiej zagrałem także Wyprawy Jazona, Narodziny Atlantydy, Nadmorską Cywilizację, Odrodzenie Atlantydy, Ekonomiczną Grę Otwartą, a ostatnią misją była Odyseja. Nie pokażę jednak miasta macierzystego, a jedną z kolonii:




Celami tego epizodu są: Zabicie Scylli, 1000 ludzi w Domostwach, utrzymanie 2 trier. Dodałem sobie jednak dodatkowy cel: wybudowanie 3 świątyń - co jest niełatwym zadaniem w tym niewielkim mieście. Wprawdzie budowę świątyń rozpocząłem dopiero po zabiciu Scylli, nie mniej jednak wszystkie cele są zaliczone i epizod można ukończyć (mając dodatkowo 3 funkcjonujące świątynie) nie lekceważąc potrzeb Odyseusza (po jego wezwaniu mogłem zburzyć 8 domów elity - zależało mi jednak na tym by miasto posiadało wszystko co było niezbędne do ukończenia epizodu). Save miasta można pobrać tutaj.

7
Dzielnice / Stawowa - 27 domów elity
« dnia: 05.03.2023, 21:35:57 »
Mieści 27 domów, czyli 540 ludzi elity, czyli maksymalnie 108 hoplitów / jeźdźców.
Bardzo istotne jest położenie gimnazjów (jedyny budynek, który się powtarza w tej dzielnicy) - tylko stojąc w tym miejscu zapewnia dostarczanie dostępu do zawodników całej dzielnicy.
Poza dzielnicą należy postawić także Szkołę, Szkołę Teatralną i Stadion - by domy rozwinęły się do poziomu Pałacyków.

8
Dzielnice / Szeroka - 50 domów
« dnia: 05.03.2023, 21:16:51 »
Mieści 50 domów, czyli 3000 ludzi.
Bardzo istotne jest położenie fontanny - tylko stojąc w tym miejscu zapewnia dostarczanie wody całej dzielnicy.
Poza dzielnicą należy postawić także Szkołę i Stadion - by domy rozwinęły się do poziomu Kamienic.

9
Dzienniki / Wielka Sparta
« dnia: 02.03.2023, 22:55:01 »
Kolejny powrót do Zeusa Pana Olimpu. Tym razem misja Wojna Peloponeska i moja "wielka" Sparta.
W pewnym momencie - po ukończeniu misji i zabraniu się za upiększanie miasta chciałem sobie odpuścić z powodu ataków Ateny, podczas których burzyła wiele pieczołowicie stawianych przeze mnie budynków. Jednak dotrwałem do momentu, w którym jestem całkiem zadowolony z miasta. Oto rezultat:


Bonus: "zrzut ekranu" całego miasta. Widać na nim pojawiającą się Atenę i nawiązującą się walkę z Apollem.
Ostatni raz robiłem takie składanie zrzutów ekranu parę lat temu: http://zeus.n-gry.pl/dzienniki/1604 ;)


10
Dzienniki / StarCraft I - Kampania Terran
« dnia: 06.09.2022, 21:49:14 »
Mogę dosłownie skopiować początek swojego ostatniego wpisu o StarCrafcie sprzed 2 lat (link):

Tak samo jak ostatnio (...) Zaczęło się od powrotu do oglądania meczy profesjonalnych graczy StarCraft. Najpierw trochę GSL (StarCraft II), potem ASL (StarCraft I). Jak najbardziej polecam kanał AfreecaTV eSports (...)

To już 14 sezon ASL który śledzę regularnie, np. to wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=GTXcGapaRCc

Przy tej okazji sam wróciłem do StarCrafta I. Tym razem tylko kampania Terran i kilka rozgrywek na battle.necie grając Terranami.

Notowałem czasy ukończenia misji kampanii, ale nie będę ich porównywał z moimi ostatnimi notatkami sprzed 2 lat (link), ponieważ mogą być nieprawidłowe (w wersji remastered czas przejścia czasami jest nieprawidłowy, może wtedy tego nie zauważyłem). Porównam je z notatkami sprzed 5 lat (link) - gdy grałem na starej wersji (nie remastered).

Tym razem nie notowałem czasu pokazanego na ekranie wyników, notowałem czas zegara w grze - wartość zegara w momencie pokazania okna "Victory!" (jest to istotne szczególnie w kampanii Brood War, gdzie nie da się pominąć niektórych scenek a zegar nadal liczy).

Terran (Original)
Misja 1 - czas 03:20 (+00:05) - APM 70
Misja 2 - czas 02:45 (-00:51) - APM 120
Misja 3 - czas 20:41 (+00:16) - APM 91
Misja 4 - czas 04:01 (-02:36) - APM 74
Misja 5 - czas 11:05 (-05:05) - APM 91
Misja 6 - czas 09:27 (-00:49) - APM 83
Misja 7 - czas 00:47 (-00:53) - APM 72
Misja 8 - czas 22:00 (-02:07) - APM 87
Misja 9 - czas 16:10 (-05:51) - APM 88
Misja 10 - czas 24:20 (+00:43) - APM 94

Podsumowując - czas ukończenia kampanii Terran (Original): 01:54:36
To jest: 00:17:08 (około 13%) szybciej niż 5 lat temu.

Terran (Brood War)
Misja 1 - czas 08:57 (-04:24) - APM 86
Misja 2 - czas 07:40 (-04:51) - APM 75
Misja 3 - czas 13:43 (-02:29) - APM 87
Misja 4 - czas 12:45 (-00:23) - APM 86 (zniszczone "nukes")
Misja 5 - czas 19:06 (-22:35) - APM 63 (wersja "battlecruisers")
Misja 6 - czas 21:26 (-01:07) - APM 68
Misja 7 - czas 12:51 (-04:19) - APM 93
Misja 8 - czas 24:14 (-14:49) - APM 69

Podsumowując - czas ukończenia kampanii Terran (Brood War): 02:00:42
To jest: 00:54:57 (około 31%) szybciej niż 5 lat temu.





Misja 3 Kampanii Terran Original - by przetrwać 30 min "czasu StarCraftowego" - co zajmuje około 20 min realnego czasu - w tym czasie udało mi się zniszczyć wszystkie budynki i jednostki wroga ;)

11
Dzienniki / Kolejna metropolia Anno 1602
« dnia: 02.08.2022, 22:44:31 »
Tym razem - gra ciągła na poziomie "trudnym". Główna wyspa z pałacem i katedrą - ciekawe, że dopiero teraz odkryłem efekt jaki ma budowa pałacu i katedry - na jakiś czas można znacząco podnieść podatki! Wszyscy przeciwnicy pokonani, a każda z ich wysp przejęta (na jednej zachowałem kilka domów arystokratów).



Myśl o piratach: Jak świetnie oddane jest to jak uporczywi potrafią być piraci na początku rozgrywki (gdy ma się tylko jeden statek, którego trzeba pilnować, wystawiać białą flagę i co chwilę naprawiać) oraz jak bardzo nieistotni są w późniejszej fazie gry, gdy każdy z graczy ma już rozbudowaną flotę (gdy ataki samotnych pirackich statków można wręcz ignorować).

Ostatni raz grałem jakieś dwa lata temu: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1700

12
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 6
« dnia: 14.06.2022, 20:55:59 »
Moorbach został zdobyty, a nasi wrogowie nie tylko pokonani, lecz także głęboko upokorzeni. Królewscy zwiadowcy donoszą, że w północno-wschodniej części kraju wróg formuje nową armię, aby zemścić się za haniebną klęskę pod Moorbach. My natomiast dysponujemy na tyle silnym orężem, aby przystąpić do ofensywy. Zaatakuj wrogie oddziały, zanim te zakończą formowanie. Możesz skorzystać przy tym ze wsparcia piechurów z Lauenburg, uzbrojonych w lance, którzy przyłączyli się do naszej armii.


Kolejna misja polegająca na zwyciężeniu w pojedynczej bitwie. Ilość oddziałów biorących udział w bitwie to:
  • jazda ciężka: 0 vs 2 wroga
  • jazda lekka: 2 vs 2 wroga
  • piechurzy z lancą: 3 (sojusznika) vs 1 wroga
  • topornicy: 2 vs 5 wroga
  • łucznicy: 2 vs 3 wroga
Przeciwnik ma więc liczebną przewagę, jednak atakować będzie w dwóch falach.


Miejsce rozpoczęcia

Najważniejsze to walczyć razem z oddziałami sojusznika - będą przemieszczać się na północny-zachód. Nie zajdą jednak za daleko - oddziały wroga szybko je zatrzymają. Warto wysłać toporników na pomoc. Łuczników ustawić zaraz z nimi. Jazdę jednak zostawić w odwodzie - dobrym pomysłem jest wysłanie jej na oddziały łuczników wroga gdy tylko nadejdą. Potem jazda przyda się do wsparcia osłabionych flank.

Druga fala wroga nadejdzie z północy dlatego nie można pozwolić na zbytnie osłabienie tamtej flanki. Jeżeli zostanie odsłoniona, jednostki przeciwnika będą miały łatwy dostęp do łuczników i szybko się ich pozbędą.


Rozstawienie wojsk

13
Dzienniki / Knights and Merchants - The Shattered Kingdom
« dnia: 09.06.2022, 21:19:10 »
Niedawno spędziłem znowu trochę czasu z Knights and Merchants. Przeszedłem całą kampanię The Shattered Kingdom. Zacząłem na wersji oryginalnej, jednak z powodów technicznych od misji 15 grałem dalej w wersję Remake. To była dobra decyzja, z tą wersją nie było żadnych problemów, a grało się tak samo przyjemnie. Dużym zaskoczeniem było jak bardzo można oddalić widok gry:


Poniżej kilka statystyk z moich rozgrywek: czas ukończenia misji, ilość utraconych jednostek oraz ilość pokonanych jednostek. Zamieszczam także minimapkę każdej misji - w chwili rozpoczęcia (po lewej), a niektórych misji także minimapkę w chwili ukończenia misji (po prawej).

Misja 1

12 min


Utracone: 45
Pokonane: 161
Misja 2

9 min


Utracone: 15
Pokonane: 69
Misja 3

3 min


Utracone: 29
Pokonane: 81
Misja 4

1 h 4 min


Utracone: 38
Pokonane: 211
Misja 5

56 min


Utracone: 64
Pokonane: 171
Misja 6

4 min


Utracone: 68
Pokonane: 132
Misja 7

2 h 26 min


Utracone: 79
Pokonane: 229
Misja 8

3 h 10 min


Utracone: 159
Pokonane: 815
Misja 9

1 h 7 min


Utracone: 34
Pokonane: 211
Misja 10

3 min


Utracone: 49
Pokonane: 78
Misja 11

2 h 32 min


Utracone: 78
Pokonane: 455
Misja 12

2 h 7 min


Utracone: 80
Pokonane: 526
Misja 13

6 min


Utracone: 53
Pokonane: 114
Misja 14

2 h 12 min


Utracone: 33
Pokonane: 123
Misja 15

3 h 16 min


Utracone: 236
Pokonane: 877
Misja 16

3 h 16 min


Utracone: 262
Pokonane: 873
Misja 17

10 min


Utracone: 41
Pokonane: 129
Misja 18

2 h 27 min


Utracone: 66
Pokonane: 493
Misja 19

22 min


Utracone: 93
Pokonane: 237
Misja 20

3 h 25 min


Utracone: 296
Pokonane: 1102



EDIT:
Sprawdziłem - ostatni raz z Knights and Merchants to chyba 2017 rok:
http://n-gry.pl/forum/?topic=1399
Zamieściłem tam wyniki kilku misji (zrzuty ekranu końcowego po ukończeniu misji), poniżej porównanie z aktualnymi (z tabeli powyżej) - kolejno nr misji, czas, ilość utraconych jednostek i ilość pokonanych jednostek:

Misja 07  |  2017: 2:36 - 149 - 280  |  2022: 2:26 - 79 - 229  |  lepiej
Misja 08  |  2017: 4:57 - 269 - 839  |  2022: 3:10 - 159 - 815  |  lepiej
Misja 09  |  2017: 3:48 - 205 - 762  |  2022: 1:07 - 34 - 211  |  lepiej
Misja 11  |  2017: 3:17 - 195 - 560  |  2022: 2:32 - 78 - 455  |  lepiej
Misja 12  |  2017: 4:07 - 248 - 811  |  2022: 2:07 - 80 - 526  |  lepiej
Misja 13  |  2017: 0:04 - 29 - 114  |  2022: 0:06 - 53 - 114  |  gorzej
Misja 14  |  2017: 2:33 - 198 - 534  |  2022: 2:12 - 33 - 123  |  lepiej
Misja 15  |  2017: 2:37 - 169 - 796  |  2022: 3:16 - 236 - 877  |  gorzej
Misja 16  |  2017: 1:50 - 74 - 575  |  2022: 3:16 - 262 - 873  |  gorzej
Misja 18  |  2017: 1:41 - 72 - 475  |  2022:  2:27 - 66 - 493  |  gorzej
Misja 20  |  2017: 3:59 - 472 - 1167  |  2022: 3:25 - 296 - 1102  |  lepiej

14
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 5
« dnia: 04.06.2022, 22:51:44 »
Baron von Lauenburg oddał się w nasze ręce. Król darował mu życie, ponieważ okazał skruchę. Twoim następnym celem jest gród Moorbach. W jego pobliżu nasi zwiadowcy odkryli opuszczoną bazę. Do Ciebie należy jej rozbudowa. Ponieważ Baron von Laurenburg jest teraz naszym sojusznikiem, nasi wrogowie stanowią zagrożenie dla jego żołnierzy. Ochraniaj za wszelką cenę jednostki Barona. W ten sposób zdobędziesz zaufanie nowych sprzymierzeńców i dodatkowych żołnierzy dla swojej armii.


Misja ta rozpoczyna się od ataku wrogich armii - jedna zaatakuje z zachodu, a druga z północy. Jest to trudna bitwa sama w sobie, ale dodatkowo utrudnia ją dodatkowy cel tej misji - nie można pozwolić by sojusznik (gracz żółty) stracił wszystkie jednostki.


Miejsce rozpoczęcia

Pierwszych kilka podejść do tej bitwy może dać złudzenie niemożliwości zwycięstwa. Jednak skuteczna obrona jest możliwa, najważniejsze jest skupienie się na szybkim wydaniu pierwszych rozkazów. Im szybciej się je wykona tym mniejsze straty, także wśród sojuszniczych jednostek.
  • pierwszą rzeczą powinno być wydanie rozkazu łucznikom - by jak najszybciej zajęli pozycje przy jednostkach sojusznika, ponieważ każda sekunda zwłoki skutkować będzie dużymi stratami!
  • drugą rzeczą powinno być wydanie rozkazu piechurom z lancami - by dołączyli do sojusznika
  • trzecią i czwartą powinno być wydanie rozkazów żołdakom i topornikom by ustawili się w pobliżu magazynu sojusznika
  • piątą powinno być wydanie zlecenia do szkolenia rekrutów w szkole - by jak najszybciej móc uzbroić nowe jednostki w warowni - jest tam kilkanaście sztuk uzbrojenia
  • dopiero potem można zacząć myśleć o robieniu czegokolwiek innego

Najlepiej jest jednak skupić się na bitwie i nie zajmować jeszcze rozbudową wioski. Dobrze jest się skupić na kilku rzeczach:
  • natychmiast po pokonaniu jazdy na północy wycofać łuczników do wsparcia piechoty walczącej w pobliżu magazynu, piechurów z lancami odesłać do obrony warowni (by pokonać oddział lekkiej jazdy wroga, który się tam udał)
  • jeżeli warownia jest znacznie uszkodzona i grozi jej zawalenie zanim oddział piechurów z lancami dotrze z odsieczą - dobrze jest wyszkolić parę jednostek - nawet jeśli nie pokonają jazdy wroga - odciągną ich uwagę na jakiś czas, dzięki czemu warownia przetrwa i pozwoli na szkolenie dodatkowych jednostek
  • cały czas należy szkolić rekrutów w szkole - w sumie 18, by spożytkować jak najlepiej uzbrojenie dostępne w warowni (najlepiej jest wyszkolić 9 piechurów z lancami i 9 żołdaków)
  • po odparciu ataku najlepiej jest zostawić wszystkie swoje oddziały przy jednostkach sojusznika - jazda z północy zaatakuje znowu (a nadal trzeba chronić jednostki sojusznicze - jeżeli wszystkie zginą misja zostanie przegrana)- dwa kolejne ataki jazdy będą miały miejsce około 5-tej i 28-mej minuty rozgrywki
  • warto jest wysłać jakiś oddział (lub pojedynczą jednostkę) na zwiad na północ - dzięki odkrytej mapie szybciej będzie można zauważyć nadciągającą jazdę wroga


Wojska pozostałe po odparciu drugiego ataku jazdy z północy
Tak liczne tylko dzięki zachowaniu warowni i szybkiemu szkoleniu dodatkowych jednostek

Będąc pewnym, że jest się gotowym na kolejne ataki można zacząć rozbudowywać miasteczko. Dobrze jest się skupić na produkcji żywności, ponieważ nie jest jej zbyt dużo na początku misji - a wojska do wykarmienia sporo. Po rozbudowaniu miasteczka i uzbrojeniu dodatkowych oddziałów można spróbować kontrataku. Najlepiej jest się udać na zachód- by zaatakować i wyeliminować gracza niebieskiego, ma on - w przeciwieństwie do gracza różowego na północy - możliwość produkcji uzbrojenia i powiększania swojej armii, dlatego najlepiej jest go zaatakować jako pierwszego, by powstrzymać jego rozwój.



Dodatkowe wrażenia z rozgrywki może zapewnić próba ataku na gracza niebieskiego pomiędzy 5 a 28 minutą gry (to w tym czasie mają miejsce dwa dodatkowe ataki jazdy z północy, które musimy odeprzeć i zapewnić przetrwanie jednostek sojusznika). Gracz niebieski ma w sumie 3 oddziały toporników (z czego dwa w odwodzie na północy swojego miasta), 1 oddział lekkiej jazdy i 2 oddziały łuczników. Jeżeli atak zostałby zakończony sukcesem można spróbować rozprawić się z graczem różowym specjalną taktyką: podstępem. Gracz różowy - ten, który ma kilkanaście oddziałów jazdy i regularnie przeprowadza ataki na gracza żółtego z północy - ma on tylko kilku pomocników i nie ma... szkoły. To oznacza, że eliminując wszystkich jego pomocników można doprowadzić do sytuacji, w której nie będzie komu dostarczać jedzenia jego armii. Można spróbować ustawić wszystkich swoich łuczników za wzniesieniem (na południe od magazynu gracza różowego). Dobrze jest dać im jakieś wsparcie, które zajmie oddziały jazdy przeciwnika (jednak nie można wysłać wszystkich swoich jednostek, ponieważ jest to "misja samobójcza", jazda wroga ma nadal dużą przewagę). Jeżeli uda się zlikwidować wszystkich pomocników - po jakimś czasie wszyscy żołnierze wroga padną z głodu. Wtedy wystarczy wysłać kilka jednostek (to te które trzeba było oszczędzić podczas podstępnej "misji samobójczej") by zniszczyły magazyn wroga i misja zakończy się sukcesem nawet bez rozwijania swojego miasteczka.


Pokonanie gracza niebieskiego i podstęp na graczu różowym

15
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 4
« dnia: 03.06.2022, 21:44:31 »
Wrogom nie udało się powstrzymać natarcia oddziałów wiernych Królowi. Baron von Lauenburg wycofał się ze swoimi wojskami do twierdzy i tam czeka na nasz atak. Poddani Barona przyjęli nas przychylnie. Skorzystaj więc ze sposobności powiększenia swojej armii. Aby zaatakować twierdzę Lauenburg, potrzebujesz znacznych sił. Jeśli zwyciężysz, klęska Barona będzie przestrogą dla wszystkich innych zdrajców Korony.


Misję rozpoczyna się z kilkoma budynkami. Najlepiej jednak na początku zbudować szkołę by wyszkolić paru dodatkowych budowniczych i kilku pomocników. Dopiero potem postawić dwie leśniczówki (by tartak miał się czym zająć) oraz kamieniołom. By obłożenie młyna nie było zbyt niskie trzeba zbudować dodatkowe gospodarstwo (jedno nie zapewni wystarczająco dużo zboża dla młyna i stajni jednocześnie), a nawet kilka by rozpocząć produkcję świń i płatów skóry w chlewach.


Miejsce rozpoczęcia

Misja ta jest pierwszą, w której trzeba zadbać o produkcję złota potrzebnego do szkolenia nowych jednostek w szkole. Początkowe 70 kufrów złota może okazać się niewystarczające, dlatego dobrze jest postawić kopalnię złota, kopalnię węgla oraz mennice. Do pracy w kopalniach trzeba wyszkolić dwóch górników. W mennicy natomiast pracuje hutnik.


Złoża złota i węgla

W misji tej nie trzeba się obawiać ataku wroga. Baron von Lauenburg wycofał się do twierdzy i tam czeka. Zniecierpliwi się dopiero do 2 godzinach rozgrywki - wtedy zaatakuje. Miasteczko można więc rozbudowywać w spokoju, jednak do poradzenia sobie z twierdzą barona potrzebna będą znaczne siły. Miasto wroga jest duże, ma dwie warownie, kilka wież obronnych i strzeżone jest przez kilkanaście oddziałów.


Pozycje zajmowane przez wroga za mostem

Mając kilka oddziałów można spróbować swoich sił z pierwszą armią wroga stacjonującą tuż za mostem. Jak zawsze dobrze jest spróbować sprowokować ich, używając łuczników i wycofać się za most. Kolejne oddziały baron trzyma w odwodzie, na południe od swojego miasta. Znajduje się tam także pierwsza linia wież obronnych, należy na nie szczególnie uważać, potrafią w mgnieniu oka zdziesiątkować spore oddziały piechoty. Dwie ostatnie wieże obronne znajdują się jeszcze dalej na południu - strzegą ostatniej warowni.


Wieże obronne rywala

16
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 3
« dnia: 02.06.2022, 20:39:09 »
Jest to pamiętny dzień. Armia zdetronizowanego Księcia wycofuje się. Droga do prowincji Lauenburg jest wolna. Ponieważ Baron von Lauenburg jest sojusznikiem naszego wroga, musisz liczyć się z zasadzkami w drodze do jego posiadłości.


Jest to pierwsza misja, która polega jedynie na stoczeniu bitwy. Nie ma możliwości wznoszenia budynków ani szkolenia jednostek. Należy pokonać armię jednego rywala - Barona von Lauenburga. Armia jest jedna, ale nadchodzi z kilku stron.


Miejsce rozpoczęcia

Najlepiej jest zająć pozycję przy urwisku, dzięki czemu łucznicy będą mogli prowadzić ostrzał na długo przed zbliżeniem się wrogów ze wschodu. Toporników dobrze jest ustawić nieco na południe, ale tak by żadna jednostka nie mogła zakłócić ostrzału. Armia rywala posiada w swoich szeregach oddział łuczników. W pewnym momencie nadejdą z północy i rozpoczną ostrzał. Najlepiej jest w tym momencie wydać rozkaz swoim wojakom uzbrojonym w łuki by zwrócili się na północ i zaczęli prowadzić ostrzał kontratakujący. Na szczęście łuczników wroga jest mniej, więc jeżeli tylko cała siła ognia zostanie na nich skupiona powinni szybko paść. Potem należy wrócić do ostrzału piechoty rywala na południu by wesprzeć walczących tam toporników.


Pozycje defensywne przy urwisku

17
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 2
« dnia: 01.06.2022, 22:07:48 »
Dzięki wygranej bitwie znowu wstąpiła w nas nadzieja. Ale jeszcze nie czas na tryumf. Pobici wrogowie wycofali się, aby w jednej z okolicznych wiosek na nowo sformować swoje wojska. Wkrótce Książę ponowi walkę, korzystając ze znacznej przewagi liczebnej swojej armii. Zachowaj spokój i nie daj się wciągnąć w otwartą walkę. Mimo niewielkiego potencjału militarnego masz szansę odnieść zwycięstwo, ponieważ teren sprzyja działaniom defensywnym. Zajmij pozycje przy wąskim brodzie. Żołnierze wroga będą musieli go przekroczyć. Do okupowanej wsi wejdź dopiero wtedy, gdy wróg będzie wyraźnie osłabiony!


W oryginalnym Knights and Merchants misję tą można było ukończyć bez rozbudowy wioski, używając jedynie jednostek dostępnych na początku. Prowokując oddziały przeciwnika - ostrzeliwując je strzałami - można było podzielić armię rywala i wykończyć ją w paru podejściach. W KaM Remake ta taktyka się już nie sprawdza - po sprowokowaniu jednego oddziału, wróg wysyła całą swoją armię.


Miejsce rozpoczęcia

Na początku dobrze jest wysłać swoje oddziały na pozycję obronną - nad wąski bród. Około 8 minuty rozgrywki wróg zaatakuje po raz pierwszy. Jednak wycofa się (jeżeli damy mu taką możliwość) zaraz po pokonaniu jednego oddziału. Kolejny atak przeprowadzi - jeżeli wcześniej się go nie pokona - dopiero po 60 minucie - tego ataku nie przerwie dopóki nie zniszczy wszystkiego.


Pozycje defensywne przy wąskim brodzie

Rozbudowę miasteczka dobrze jest zacząć jak zawsze od szkoły i gospody. Potem dwie leśniczówki i tartak. Parę gospodarstw, młyn, piekarnię, chlew, rzeźnię, garbarnię, warsztat pancerzy i warsztat płatnerski. Po wydaniu zlecenia cieślom by produkowali topory, łuki, tarcze i pancerze wystarczy zbudować jeszcze warownię. Po wyszkoleniu potrzebnych rekrutów i uzbrojeniu ich można ruszać do ataku. Dobrym pomysłem jest sprowokowanie rywala łucznikiem i wycofanie go by armia wroga przemierzyła wąski bród i by bitwa miała charakter obronny, a nie ofensywny (dzięki temu to oddziały przeciwnika muszą się zbliżyć będąc ostrzeliwanymi i minie sporo czasu zanim ich łucznicy zajmą pozycję i do czegoś się przydadzą).


Wioska rywala

18
Knights & Merchants / K&M - The Shattered Kingdom - Misja 1
« dnia: 31.05.2022, 22:10:29 »
Oddziały zdrajcy przełamały naszą obronę. Twierdza padła i jeśli nie uda Ci się odeprzeć wroga, zguba Królestwa będzie tryumfem uzurpatora. Do ataku!


Odparcie ataku nie powinno stanowić problemu. Wystarczy wysłać wszystkich żołdaków do zaatakowania najbliższych jednostek wroga. Gdy wioska zostanie wyzwolona dobrze jest naprawić wszystkie budynki. Wydać zlecenie w warsztacie płatnerski by cieśla zajął się produkcją toporów. Wykopać pole potrzebne gospodarstwu. Wybudować drugą leśniczówkę (by tartak miał pełne obłożenie i pracował na 100%) oraz piekarnię (by produkować chleb z mąki dostarczanej przez młyn).


Miejsce rozpoczęcia

To wystarczy by utrzymać wioskę i mieć zapewnioną produkcję najbardziej prymitywnego oręża. Wystarczy wyszkolić rekrutów w szkole i wydać im topory w warowni. Szturmując pozycje wroga można zwyciężyć w tej misji samymi żołdakami.

Bardziej ambitni jednak rozpoczną produkcję pancerzy - trzeba wybudować gospodarstwo, chlew, garbarnię i warsztat pancerzy (przy okazji warto postawić także rzeźnię, by ze świń produkować nie tylko płaty skóry potrzebne do pancerzy, ale także kiełbasę, by poddani mogli się nią delektować w gospodzie).

Mając pancerze warto zlecić w warsztacie płatnerskim produkcję łuków. To głównie dzięki łucznikom (a w innych misjach także kusznikom) wygrywa się bitwy!


Wojska przeciwnika w przełęczy

Posiadając parę oddziałów wojska można rozpocząć kontratak. Jednostki wroga stacjonują w przełęczy (można je obejść idąc na zachód zaraz po przekroczeniu mostu) oraz w pobliżu dwóch wiosek. Jedna na północnym-zachodzie. Druga na wschodzie. Po przekroczeniu przełęczy - warto zaatakować najpierw wioskę na wschodzie, ponieważ ma ona zaplecze potrzebne do szkolenia nowych jednostek. Wioska na północnym-zachodzie jest tylko przyczółkiem z kilkoma pomocnikami, których jedynym zadaniem jest karmić wojsko.


Wioski rywali



Istnieje również sposób ukończenia tej misji bez rozbudowy wioski. Jeżeli podczas obrony na samym początku misji nie zostały poniesione ciężkie straty warto spróbować kontrataku bezpośrednio po obronie. Właściwie to zaraz po wydaniu pierwszych rozkazów żołdakom, trzeba wydać zlecenie szkolenia rekrutów w szkole. Trzeba ich wyszkolić jedenastu - dwóch pierwszych pójdzie obsadzić wieże obronne, a kolejnych dziewięciu uda się to warowni. Tam trzeba wydać im 9 łuków i pancerzy, które były tam od początku. Mimo niewielkich rozmiarów - taki oddział łuczników będzie wielkim wsparciem dla piechoty.


Wielkie wsparcie łuczników

19
Dzienniki / Age of Empires IV
« dnia: 11.01.2022, 21:00:05 »
W końcu udało mi się spędzić trochę czasu z Age of Empires IV.
Ukończyłem kampanię i udało mi się zdobyć złoto we wszystkich 5 wyzwaniach "Art of War".




EDIT 16.01.2022:

Udało mi się zdobyć "mistrzostwo" Mongołami :)
Ostatnie wyzwanie by zdobyć mistrzostwo polega na pokonaniu najtrudniejszej sztucznej inteligencji. Pierwsze dwa zrzuty ekranu to właśnie podsumowanie tej rozgrywki.





20
Stadion / Skok wzwyż - najekonomiczniejsza armia
« dnia: 28.09.2021, 21:22:06 »
Zasady tej dyscypliny to wybudowanie miasta z jak największą armią ze specjalnymi regułami - tylko jedna agora duża i jedna agora mała dozwolone w całym mieście (lub trzy agory małe) oraz brak szałasów w mieście. Innymi słowy - największa dzielnica elity! Każdy hoplita lub jeździec - 1 punkt. Wszystkie oficjalne misje i gry otwarte z Zeusa i Posejdona są dozwolone. Każdy poziom trudności gry jest dozwolony. Ilość punktów z zamieszczonych save'ów liczona jest po upłynięciu 12 miesięcy w grze od momentu wczytania zapisanego stanu gry (bez podejmowania żadnej akcji przez sprawdzającego).



Niepokonanym od 28 września 2021 r. mistrzem w dyscyplinie:
Skok wzwyż (najekonomiczniejsza armia) z wynikiem 176 punktów jest:


ziemek8




Strony: [1] 2 3 ... 16

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem