Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Endix

Strony: [1]
1
Download / Odp: Wojny Perskie
« dnia: 11.01.2014, 22:52:38 »

A co do rodzimych miast, to już mi się nie chciało przebijać przez gąszcz kropeczek. I kilka innych.

Od czego jest opcja 'ukryj szlaki' ;)

Na upartego się da wszystko.

To tylko zamiata sprawę pod dywan :) Po prostu następnym razem przy tworzeniu, zajmie się pierwej szlakami :D Mimo wszystko, dziękuję za radę :)

2
Download / Odp: Wojny Perskie
« dnia: 11.01.2014, 13:46:03 »
Witam !

Właśnie z tymi koloniami chodziło mi o to, że dajmy na to w pierwszym epizodzie kolonialnym, wybiorę sobie np. Dodonę, a tekst pojawi mi się jak dla Elis. Dzieki Ziemek - już wiem jak to naprawić. A jeśli chodzi o teksty epizodów - muszą być dobrze ustawione, sprawdzałem je chyba z 50 razy :D Abstrahując od literówek ofc :D

Jeśli chodzi o samą misję, ma kilka mankamentów, np. szlaki handlowe w rodzimej Grecji. Dopiero pod koniec zwróciłem na to uwagę i poprawiłem szlaki do Persji, żeby nie było, że szlak lądowy leci przez Morze Egejskie. A co do rodzimych miast, to już mi się nie chciało przebijać przez gąszcz kropeczek. I kilka innych.

3
Download / Wojny Perskie
« dnia: 10.01.2014, 23:15:10 »
Witam !

Jest kilka ciekawych powodów dlaczego stworzyłem tą misję. Przede wszystkim dlatego, że jestem z zawodu marynarzem i zwiedziłem kilka razy okolice Grecji i Turcji,  i muszę szczerze przyznać, że do urzekających widoków z Morza Egejskiego ciężko jest porównać jakiekolwiek inne miejsce, w którym miałem okazję być. Po drugie dlatego, że pracowałem z Grekami. Może ktoś z Was miał okazję z Nimi obcować, jeśli tak to pewnie stwierdziliście, że świadectwa wojen ze starożytności są ciągle obecne w ich kulturze. Nie zapomnę nigdy greckiego kapitana, który na drzwiach swojego biura miał powieszoną ogromną rycinę, jakby skopiowaną prosto z wazy, przedstawiającą walkę hoplity z Persem. Ponadto całymi dniami katował się specyficzną muzyką, brzmiała ona bardziej na jakieś litanie pogrzebowe (dotyczące w zasadzie wojen nam bliższych historycznie, tj. z Turcją) ale jak kto woli. I jakby tego było mało – Grecy są święcie przekonani (tak jak zresztą i my, Polacy), że uratowali Europę przed zalewem wojsk z Persji (analogicznie jak my, jeśli chodzi o Cud nad Wisłą i Rosjan).

Po trzecie (primo, ultimo ! :D) – film „300” wywarł na mnie spore wrażenie. Po obejrzeniu filmu, mając w pamięci obrazki ze statku  i opowieści kapitana, zaciekawiła mnie historia tej wojny i trochę o niej poczytałem. Dowiedziałem się, że zaraz po bitwie pod Termopilami, Persowie dostali się do Aten i zrównali miasto z ziemią. Od razu wpadł mi  pomysł zrealizowania nieco alternatywnego zakończenia wojen grecko – perskich, właśnie w „Zeusie”, w którym to Ateny, po spaleniu miasta w 479 p.n.e., podnoszą się z kolan i wyprowadzają kontrofensywę wymierzone w południowo- zachodnie miasta Persji. Od premiery filmu, do dziś dzień minęło sporo czasu, idea jak nadzieja powiadają, umiera ostatnia.

I to właśnie w wyżej opisanym roku zaczyna się akcja moich dziesięcio-epizodowych wypocin. Jeśli chodzi o zgodność z historią, to jest tutaj sporo nieścisłości, których mam nadzieję nie będziecie wypominać. Przede wszystkim – już w 479 roku p.n.e., stosunki między Spartą a Atenami były mocno napięte i o pomocy militarnej nie było mowy. Nieco później, bez ich pomocy Kimon, dowódca ze stolicy Attyki, wyruszył na północ niosąc wyzwolenie spod jarzma Persów, odbijając Trację z ich rąk w okolicach roku 470 p.n.e., dołączając miasta regionu do Związku Morskiego (sojuszu gospodarczo- militarnego),  do którego starałem się odnieść w epizodzie numer 7.

Ponadto – król Kserkses, można kolokwialnie napisać, że jest w tej przygodzie na gościnnych występach. W ostatnim epizodzie ma się fortyfikować w mieście Halicarnassuss. Po pierwsze – Grecy, sprzymierzeni później z Jończykami, nawet tam nie dotarli, bo i po co. Po drugie – Kserksesa tam nawet nie było – wyjechał do Babilonii załatwiać jakieś bliżej nieokreślone sprawy. Trochę mniejszych nieścisłości wnikliwy badacz znajdzie z pewnością więcej.

Nie mniej jednak, starałem się uwiarygodnić rozgrywkę, wprowadzając faktyczne nazwy miast i regionów z epoki. Jeśli chodzi o misję – wydaje mi się ona łatwa, o ile nie bardzo łatwa. Próżno szukać tam jakiś nagłych zwrotów akcji, napaści, potworów, życzeń czy próśb. Skupiłem się na tym , co wg mnie stanowi kwintesencję „Zeusa” - budowanie/ zarządzanie miastem i podboje. Jeśli chodzi o mapę miasta macierzystego, wykorzystałem mapę nad którą pracowałem już wcześniej i wydawała mi się adekwatna do sytuacji. Miasto, a raczej jego zalążek,  jest zrobione od linijki, w miarę symetrycznie, z miejscem na stadion w centrum. Lokacja surowców tez dupy nie urywa, ale to z braku miejsca. Oczywiście, drogi wyznaczyłem pod wcześniej zaplanowane przez siebie miasto, co nie znaczy, że macie wypełnić budynkami puste pola. Dla ciekawskich wrzucam zrzutę gotowego miasta macierzystego, save'a (pochodzi ze starszej „wersji” tejże misji, z kilkoma błędami – już nie chciało mi się budować po raz dwudziesty tego samego miasta) oraz screena housing block, których  używałem dla pospólstwa. Wg mnie jest najlepszy, bo zajmuje relatywnie mało miejsca względem ilości mieszkańców (2400).

Słówko o koloniach. Nie miałem zielonego pojęcia jak ustawić wstęp do danego epizodu, niezależnie od wyboru gracza, tak by tekst misji i cele pokrywały się z wyborem. Dlatego też, zalecam wybranie Elis, w regionie Elis jako pierwszą kolonię. Drugą z kolei jest Laurion, wysepka na południu. Jeśli chodzi o trzecią możliwą lokację, Dodona w regionie Epirus – opis misji nie zachęca, raczej. Choć jakąś tam mapkę machnąłem w razie wypadku.

Miłej zabawy !

Ahoj !

4
Zeus Pan Olimpu / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: 04.01.2014, 23:41:56 »
Przeglądałem niedawno forum w poszukiwaniu ciekawych misji do porównania ustawień, ściągnąłem misję pt "Góry i Łąki" użytkownika SexiAguś. Odpalam misję i sprawdzam jak ustawienia epizodów mają się do samej gry. Ambrosia, ciach ! Nowy epizod, hydra atakuje. Sprawdziłem co mi było potrzebne, ambrosia, ciach ! Nowy epizod, hydra atakuje !!

5
Zeus Pan Olimpu / Odp: Domy Elity
« dnia: 03.01.2014, 19:26:45 »
Ja pierdziu ! Takiej odpowiedzi się nie spodziewałem. Dopieszczam właśnie szczegóły w misji, ostatnim epizodem właśnie miało być podbicie miast z taką siłą. Ale jaja, dzięki !

6
Zeus Pan Olimpu / Odp: Domy Elity
« dnia: 02.01.2014, 15:20:20 »
Jest na co popatrzeć :)

Swoją drogą, ja wolę budować miasta od linijki, gdzie wszystko ma swoje wyznaczone miejsce i nie ma kombinacji. Ale z drugiej strony, budując w ten sposób, czasem po prostu może zabraknąć miejsca.

A tak przy okazji - ktoś kombinował z siłą militarną wrogów ? Jestem ciekaw ile wojska potrzeba mieć, by pokonać wroga z poziomem siły militarnej 6 i gospodarczej 5. Sam próbowałem najechać takiego zawodnika mając jakieś 120 domków z konnica i odbiłem się jak od ściany :D

7
Zeus Pan Olimpu / Odp: Edytor misji
« dnia: 27.12.2013, 23:17:17 »
Hej ho.

Wszystko poprawione :) Jako, że pierwszy raz tworzyłem misję z koloniami, nie wiedziałem jak się do tego zabrać. Mój błąd polegał na tym, że w górnej części okna w polach dotyczących koloni, nie dawałem żadnych celów epizodów, i gra kopiowała cele epizodów dotyczących koloni, ale z tych czterech okien w dole ekranu :) I wychodziło tak, że po epizodzie macierzystym wskakiwał epizod docelowo kolonialny, z celami dla koloni ale w mieście macierzystym i bez możliwości wyboru lokacji :)

Wszystko śmiga, jeszcze muszę napisać teksty misji i na dniach wrzucę misję do oceny :)

Temat do zamknięcia raczej

P.S. Co się tyczy samej gry - to od lat jestem posiadaczem oryginała :)

8
Zeus Pan Olimpu / Odp: Edytor misji
« dnia: 26.12.2013, 23:29:23 »
Też mi się wydaje, że wszystko powinno śmigać

Na wszystkie Twoje podpunkty odpowiadam twierdząco. Sprawdzałem to po kilka razy, gra stworzyła wszystkie odp pliki, inaczej bym nie mógł odpalić danej misji.

Małe sprostowanie - w miejscu kiedy miałby przyjść moment wyboru miejsca na kolonie - domyślnie miejsc zrobiłem dwa, a miast do wyboru na mapie są trzy - mam po prostu kolejny epizod w mieście macierzystym z celami misji, które miały dotyczyć kolonii....

Grzebie w tym już ładne kilka godzin i dalej nic...

9
Zeus Pan Olimpu / Edytor misji
« dnia: 26.12.2013, 22:52:10 »
Witam

Napotkałem kłopot, którego nie mogę przejść. Gram w Zeusa od dawien dawna, równie dawno temu próbowałem modzić rozbudowane misje, ale nigdy mi się to nie udawało i rzucałem (to słowo nie oddaje emocji :D) Zeusa w kąt na lata.

Otóż chodzi o dodawanie epizodów kolonialnych. Chciałem zrobić misję, w której jest 10 epizodów, w tym dwa kolonialne. Pierwszy wiadomo epizod macierzysty, następny również, po czym następują dwa epizody kolonialne, i dalej do końca,wiadomo - macierzyste. Dodałem mapki do kolonii, opisy, pierdoły, odpalam misję co by sprawdzić czy działa - pierwsze dwa epizody spoko (wpisuję kod Ambrosia co by się nie pieprzyć z budowaniem), dochodzę do momentu, w którym miałbym wybrać lokalizację na kolonię, zamiast tego, gra przeskakuje do celów przypisanej danej kolonii, z tymże w mieście macierzystym...

Dodam tylko, że w dolnej części głównego edytora, mam trzy możliwe lokalizacje na kolonię, również trzy, nieaktywne miasta na mapie świata. Również ściągnąłem sobie kilka misji z forum dla porównania, co by pogrzebać sobie w edytorze - to samo.

Ktoś ma pomysł, co mogłem skopać ? Any clues ??


10
Zeus Pan Olimpu / Odp: Domy Elity
« dnia: 30.11.2013, 10:44:29 »
Witam !

Przyznam szczerze, 3promile, że miasto w moim wykonaniu z 320 domkami nie wyglądało tak spektakularnie :) Zeusa i feralnej mapy już dawno nie mam, ale z czystej ciekawości chciałbym zobaczyć save'a z tym cudem :D

A 20 miejsc na sztandary to ma pałac i tym nie ma się co sugerować :)

Pozdrawiam

11
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problem z punktami naprawczymi
« dnia: 19.07.2013, 12:16:55 »
Hej

Nie, żadnego komunikatu nie dostrzegłem. Ciekawa teza z tym pałacem, to prawda - w misji, o której mowa przestawiałem pałac kilka razy.

Jeśli chodzi o Bogów, to Hermes z Apollem i Posejdon dość często atakują. Ale z punktu, w którym się pojawiają mają daleko do pałacu i zanim w ogóle na poważnie zaczynają mącić, to pojawia się Zeus :) Ponadto pałac stoi w "dzielnicy świątynnej", całkiem niedaleko świątyni Zeusa i Ateny (która jest w stanie pogonić Hermesa chyba).

12
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problem z punktami naprawczymi
« dnia: 14.07.2013, 17:37:23 »
Poczytałem o tym limicie danych i chyba w tym kłopot. Żeby gra się nie posypała lub żeby nie zeżarła zbyt dużo pamięci, twórcy ustawili jakieś limity. W czasach gdy RAM liczy się już w dziesiątkach GB, w czasach wielordzeniowych procesorów nie powinno to być żadnym kłopotem. Ale pewnie twórcy gry nie przewidzieli, że ktoś będzie grał w starocie :D

Usunąłem mennice, dwie przystanie trier i na razie pomogło. Teraz muszę się nauczyć budować mega miasta najmniejszym kosztem pamięci :) Ale myślę, że 30k to chyba maks :)

Dziękuję Wam za pomoc :)

13
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problem z punktami naprawczymi
« dnia: 14.07.2013, 16:31:26 »
Wrzucam obiecany save.

Ostatnio zbudowane budynki to dwa rzędy mleczarni i spichlerzy w dole mapy (południowo - wschodni narożnik, tam gdzie jest punkt wejścia mieszkańców).

14
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problem z punktami naprawczymi
« dnia: 14.07.2013, 14:40:59 »
Chyba tylko nadzorcy nie chcą wychodzić do roboty. Szczerze mówiąc nie zwracałem uwagi na inne budynki, bo po prostu mi się sypały.

Jak tylko pojawi się problem, to od razu wrzuce save'a, na razie dopieszczam miasto i nie osiągnąłem limitu 60 puntków.

A o co chodzi z limitem danych ? Da radę to jakoś zmienić/ podwyższyć ?

15
Zeus Pan Olimpu / Odp: Domy Elity
« dnia: 14.07.2013, 01:25:49 »
Nie zabrakło :) Zrobiłem własną mapę specjalnie po to, aby się przekonać ile jestem w stanie elity utrzymać :) Czysta mapa, największy możliwy rozmiar, pastwiska na krawędziach, brak dostępu do wody, surowce - gdzie się komu podobie :) No i stadion, z teatrami jako centralna budowla na mapie :) Ciężko jest to wymierzyć niestety, ale da radę :)

Ach i jeszcze jedno: czasami zdarza się, że mimo dostępu do stadionu domki nie chcą się rozbudować. Mam na to trzy sposoby:

- zablokować drogę z osiedla tuż przy stadionie, odczekać trochę i usunąć blokadę
- zniszczyć i zbudować ponownie stadion
- zniszczyć i zbudować ponownie stadion na feralnej ulicy

Powodzenia ! ;)

16
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problem z punktami naprawczymi
« dnia: 13.07.2013, 17:24:27 »
Plan dzielnicy jest prosty - jeden punkt  naprawczy na 20 domków, zwykłe proste linie, żadnych udziwnień typu L-ki czy coś.

Ale wezmę Twoją sugestię pod uwagę, zbuduję miasto od nowa i ocenimy wspólnie :)

17
Zeus Pan Olimpu / Odp: Problem z punktami naprawczymi
« dnia: 13.07.2013, 15:12:16 »
Miasto ma jakieś 12,5k mieszkańców. Gdyby nie fakt, że te punkty naprawcze nie działają, rozbudowałbym je spokojnie do 15-18k.

Mowa o mapie - Gra otwarta, zabawa :)

18
Download / Odp: Save ekonom
« dnia: 13.07.2013, 13:15:22 »
Całkiem nieźle :)

Ta misja jest chyba najlepsza jeśli chodzi o rozbudowę miasta. Gdyby nie problem z punktami naprawczymi (który opisałem w innym wątku) to spokojnie jestem w stanie zbudować samowystarczalne miasto na 15 tysięcy mieszkańców, z potężnym zapleczem gospodarczym, wojskowym i czterema świątyniami.

Pozdrawiam :)

19
Zeus Pan Olimpu / Odp: Domy Elity
« dnia: 13.07.2013, 13:07:37 »
Z tego co mi wiadomo to nie ma limitów wojska. Mi udawało robić się osiedla wokół stadionu jako centralnego budynku w nazwijmy to formacji. 4 osiedla z czterech stron świata - 5 ulic po 12 domków elity, co daje razem, 5 x 12 x 4 = 240 domków. Wszystko konnica :)

Mała poprawka, już jako zalogowany :)

5 ulic po 16 domków - po 8 na stronę, czyli 5 x 16 x 4 = 320 domków :)

Strony: [1]

Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem