Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Wyślij odpowiedź

Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Napisz malymi literami ile to jest dziesiec odjac dziewiec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre dziewiec):
Napisz malymi literami ile to jest trzy dodac piec (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre siedem):
Napisz malymi literami ile to jest piec odjac jeden (na koncu (bez spacji) dopisz cyfre piec):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: bazylozaur
« dnia: 06.09.2022, 21:30:22 »

A co sądzicie o tym by stworzyć amatorsko city buildera własnego?
Niejednokrotnie już były podejmowane takie próby. Nic jednak z nich nie wyszło. Bez porządnego, zmobilizowanego zespołu z odpowiednim liderem i zarządzaniem nawet najlepsze pomysły kończą niestety w szufladzie. Smutne lecz prawdziwe.  :'(
Wysłany przez: CityBuilder
« dnia: 06.09.2022, 16:48:57 »

A co sądzicie o tym by stworzyć amatorsko city buildera własnego?
Wysłany przez: bazylozaur
« dnia: 05.09.2022, 16:45:47 »

Podobnie jak ziemek8, wolałbym poprawioną i wzbogaconą wersję Zeusa. Sam już od długiego czasu zbieram pomysły, poprawiam i rysuję nawet koncepty. Wszystko to jednak tylko do szuflady, bo i tak wiem, że nic z tego nie będzie. Mimo wszystko miło jest się trochę pogłowić nad tabelą mitologii w taki sposób by była bardziej urozmaicona oraz jak najbardziej zgodna z mitami a do tego jeszcze zbalansowana.
Wysłany przez: ziemek8
« dnia: 04.09.2022, 20:52:13 »

Gdyby nowa gra zależała od was, co by było ważne?
Pytanie istotne również w kontekście nowych gier i czego może tam brakować, lub czego zdecydowanie nie potrzeba.
Ja chyba najbardziej chciałbym po prostu "Zeusa 2". ;)
Czyli w większości to samo tylko więcej i trochę zmian.
Na pewno przemawia przeze mnie nostalgia i to, że starożytna Grecja jest dla mnie najbardziej znana.

 - Większe mapy miast
 - Więcej towarów
 - Więcej bogów i świątyń
 - Oczywiście wyższe "limity danych"
 - Bardziej "naturalne" budowanie domów (również elity) - działki wyznaczałoby się pojedynczą "kratką" 1x1 (dla elit może 2x2) - nowi mieszkańcy osiedlali by się na działkach położonych najbliżej innych budowli (np. ich potencjalnych miejsc pracy, albo miejsc kultury, albo losowo jak nic na mapie jeszcze nie ma), a potem (gdy jakieś domy byłyby zaludnione) nowi mieszkańcy preferowaliby wolne miejsca obok już zaludnionych (zamiast jakichś tam pustkowi - może nawet z jakimiś regułami blokującymi osiedlanie się na całkowitych pustkowiach). Im więcej ludzi mieszkałoby obok siebie (i im więcej potrzeb mieliby zapewnionych) tym większe i wyższe budowle by się tworzyły (z czterech 1x1 stworzyłby się większy 2x2, albo 3x3, albo i jeszcze większe) (a "odnogi" łączyłyby się z większymi budowlami, np. 1x1, albo 1x2 łączyłby się w sensowny i estetyczny sposób z 3x3). Po połączeniu domów (które mogłoby mieć miejsce dopiero od pewnego poziomu domów) można by przeprojektowywać dzielnice (bo już nie każdy dom 1x1 potrzebuje dostępu do drogi) - jednak negatywną stroną łączenia się domów mogłoby być to, że pożary ogarniałyby cały połączony dom jednocześnie (a pojedynczy strażak nie mógłby ugasić tak dużego pożaru sam)

Z bardziej szalonych pomysłów:
 - Dużo większe mapy miast - gdzie na jednej mapie zmieściły by się dwa, trzy a może i więcej miast (coś jak Twierdza) - do gry zarówno single-player jak i multi-player! Każdy gracz miałby w jakiś sposób wyznaczone miejsce do budowy, które mógłby w określony sposób powiększać (może trochę jak Settlers). Jednostki wojskowe poruszałyby się w czasie rzeczywistym między tymi miastami, ale z pewnymi ograniczeniami (żeby pozwolić w pewnym stopniu na spokojne rozwijanie miasta ekonomicznie), np. między miastami zawsze musiałaby być pewna przestrzeń "no-man's-land", jeżeli jakieś jednostki weszłyby w tą strefę, gracz otrzymywałby powiadomienia. Pierwsze podbicie miasta robiłoby z niego wasala, drugie "niszczyłoby" miasto oddając strefę wpływów graczowi (mógłby budować teraz w obu miastach, może również na "no-man's land", ale pewnie z ograniczeniami). Nadal inne miasta z mapy świata mogłyby atakować nasze miasto w "stary" sposób. Ciekawostką mogłyby być poruszające się miedzy miastami w czasie rzeczywistym karawany kupieckie (może nawet z opcją łupienia ich).
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 04.09.2022, 16:29:31 »

Też mi Indie przyszły do głowy.

Szczerze mówiąc z wierzeniami mam trochę problem, uważam, że w Zeusie tak wnikliwe interakcje działały, ponieważ setting był bardziej mitologiczny niż historyczny, i nie można było po prostu tak o skopiować tego do Cesarza w jego mniej baśniowej (choć wciąż legendarnej) formie. Jednak tutaj mamy baaaardzo dużo materiału do inspiracji. :D

Chociaż wspomniawszy o kopiach, może ajurweda w miejsce feng shui…

Jestem ciekawa, czy można w jakiś sposób rozwinąć system relacji między miastami, poza tym co znane ze starszych gier. Oczywiście, nawet teraz wiele zależy od wyobraźni pisarza, ale komuś prośba od nie-kolonii na 1000 lat, aby (z pewnością, że będzie spełniona) popchnąć dalsze wydarzenia, może nie odpowiadać. Może w CoTN to było, ale niewykorzystane do końca?
Wysłany przez: Haspen
« dnia: 31.08.2022, 16:16:28 »

Szczerze? Indie.

Rejon ten i jego historia są mało 'tykane' w grach a przecież 3000 lat kultury i polityki w tym jest. Okres wedyjski, początki buddyzmu, potem wpływy greckie, imperia Maurjów i Guptów, a nawet można by pociągnąć dalej, włączając wpływy islamskie a nawet Sułtanat Delijski czy królestwo Vijayanagara w latach 1000-1500 ne, nie wspominając nawet of atakach mongolskich hord czy Timurze. Starczyłoby materiału na kilka, nawet może kilkanaście, kampanii - kurcze, nawet z eposów Ramayana i Mahabharata dałoby sie wycisnąć kampanie nieco 'fantastyczne' (a la historie herosów z Zeusa)

Byłoby wystarczająco dużo aspektów budowania miast - od zapewnienia wody i żywności (plus podtopienia na brzegach Gangesu czy Indusu, a la Faraon) typu pszenica, jęczmień, proso, mięso i ryby, i rośliny użytkowe jak juta (na proste ubrania), potem doszły by towary luksusowe jak jedwab, barwniki, bawełna, klejnoty, perfumy czy drogie dodatki do żywności (pieprz, cynamon), pozwalając już na podziałkę plebs <-> elita.

Pojawienie się nowych religii i ich rozrost/tępienie przez kolejne dynastie - hinduizm, buddyzm, islam (coś jak 4 kategorie religii w Cesarzu, a można też zahaczyć o regionalne religie na północy/zachodzie: zoroastrianizm, jainizm). Budowanie pałaców i monumentów (szczególnie świątynie, wielkie, kolorowe, bogate, z możliwością systemu 'manualnego' jak w Nabuchodonorze!).

Nawet technologie wojskowe a za tym rodzaje oddziałów wojska by się zmieniły, od włóczni i rydwanów, po słonie a może nawet armaty :)

Jak widać temat szeroki i bogaty :P
Wysłany przez: Anelg
« dnia: 30.08.2022, 12:01:24 »

Gdyby nowa gra zależała od was, co by było ważne?
Pytanie istotne również w kontekście nowych gier i czego może tam brakować, lub czego zdecydowanie nie potrzeba.

Kategorie do pomocy: Setting, forma kampanii, mapa świata, zadania, wydarzenia, domostwa, siła robocza, dystrybucja, usługi, wpływ wierzeń, ekonomia, militaria (oj tu jest mi ciężko)…

Oczywiście, mogą to być bardziej specyficzne rzeczy. Na przykład: "Gdy ludzie są zadowoleni, straże są zbędne, przynajmniej za Cezara prefekci robili za prewencję przed ogniem" =P

Chciałam się rozpisać kawałek po kawałku jak wyżej, ale im więcej pisałam, tym bardziej zdawałam sobie sprawę, że po prostu szukam brakującego ogniwa między Faraonem i Zeusem, więc się na razie wstrzymam.
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem