Klasyczny City Builder z 2000 roku. Zbuduj wielkie, potężne greckie polis. Zapewnij swoim mieszkańcom wszystko czego potrzebują, rozwijaj rolnictwo, przemysł i aspekt militarny, by twoje polis było najpotężniejszym w całej Grecji. Nie zapominaj jednak o bogach, którzy mogą pokrzyżować ci plany.
To co wyróżnia Zeusa spośród innych są jej realia - gracz buduje miasta w starożytnej Grecji. Oprócz sprowadzania mieszkańców do miasta, zapewniania im pracy, zaspokajania ich potrzeb, produkowania najróżniejszych towarów i innych typowych dla tego rodzaju gier zadań, w Zeusie uświadczymy mitologicznych potworów, pokonujących je herosów oraz górujących nad wszystkim bogów.
Klasyczny City Builder z 2002 roku. Przenieś się do miast starożytnych Chin, rozwijaj je i doprowadź do rozkwitu zapewniając swoim obywatelom wszystkie potrzebne usługi i towary. Dostań się w łaski bogów, a wtedy nikt ci nie zagrozi.
Najważniejsze jest sprowadzenie mieszkańców do miasta i zapewnienie im odpowiednich warunków - produkowanie niezbędnych towarów, budowanie potrzebnych placówek. Nigdy nie jest się jednak samemu na mapie świata - ważne są też stosunki z sąsiadami i handel. Cesarz: Narodziny Państwa Środka jest osadzona jest w realiach starożytnych Chin, gdzie bardzo ważną rolę odgrywali bohaterowie-bogowie. Wspomogą oni miasto jeśli są przychylni, jednak potrafią także uczynić wiele złego, jeżeli miasto czymś im zawiniło.
RTS z naciskiem na ekonomię z 1998 roku. Anno Domini 1602 - to w tym roku król wydał ci polecenie udania się do archipelagu nieznanych wysp w celu ich skolonizowania i przyniesienia wymiernych zysków. Buduj miasta i zapewniaj swoim ludziom niezbędne towary by twoje kolonie rozkwitły i były zdolne do władania nowymi archipelagami wysp.
Anno 1602 to pierwsza odsłona serii Anno. Jak w każdej z gier z tej serii celem gracza jest wybudowanie potężnych miast. Najważniejszym zadaniem jest dodatnie saldo i zdobywanie złotych monet wpływających do skarbca, dzięki którym można pozwolić sobie na sfinansowanie wojska. Do potęgi militarnej dojść można tylko poprzez prężną gospodarkę. Tylko duże miasto potrafi utrzymać dużą armię. Im więcej dóbr luksusowych zostanie dostarczonych mieszkańcom miast, tym większe podatki będą skłonni oni płacić.
RTS z 1998 roku, który przenosi gracza w średniowieczne realia. W każdej misji trzeba umiejętnie połączyć zarządzanie rozwijającą się osadą z dynamicznymi bitwami. Bez dbania o rozwój swojej gospodarki nie utrzyma się potężnej armii potrzebnej do pokonania przeciwnika.
W grze dużą wagę trzeba przywiązać nie tylko do łańcuchów produkcyjnych, ale także do logistyki - pomocnicy transportujący towary muszą omijać inne postaci - zbyt wiele osób próbujących dostać się do tego samego spichlerza może bardzo spowolnić funkcjonowanie całego miasta. Także budowanie wygląda inaczej niż w wielu innych grach, w których budynki powstają natychmiast po kliknięciu. Proces rozpoczyna się od wyboru odpowiedniego terenu i wybudowaniu drogi. Następnie konieczne jest zapewnienie materiałów budowlanych, które muszą być dostarczone przez pomocników. Dopiero wtedy budowniczowie są w stanie dokończyć budowę. Aby budynek mógł zacząć funkcjonować, niezbędne jest również zatrudnienie wykwalifikowanego pracownika (np. cieśla, płatnerz, rzeźnik).