[Misja] Samotna osada
Pewien kupiec informuje cię o odizolowanej, rzadko zaludnionej wyspie położonej w dalekim archipelagu. Twa żądza przygód pcha cię do jej poszukiwania. Znajdujesz ją, ale jest przeludniona i w złej kondycji. Okaż jej mieszkańcom miłosierdzie i stwórz podstawy dla zaistnienia wspólnoty liczącej 120 osób (100 z nich niech ma status "osadnika"). Produkuj wymagane towary na sąsiednich wyspach i osiągnij pozytywny bilans wpływów i wydatków.
Misję rozpoczyna się z małą wyspą szczelnie zabudowaną domami. Celem jest rozbudowanie tej osady by mieszkało w niej 120 ludzi z czego 100 było na poziomie osadnika. Towarami potrzebnymi na wyspie są żywność i płótno. Produkcję płótna trzeba uruchomić na innej wyspie, żywność natomiast można produkować na wyspie początkowej - wystarczy zbudować dodatkową chatę rybacką, to powinno wystarczyć do utrzymania osady spełniającej cele misji.
Na początku warto załadować wszystkie materiały budowlane z wyspy początkowej na statek i użyć ich do rozbudowania wyspy produkcyjnej. Tam postawić chaty drwala, 2 owcze farmy i warsztat tkacki. Dodatkowo można zbudować 2 farmy hodowlane i rzeźnię. To wystarczy by produkować wszystko co niezbędne w tej misji. Wszystkie towary trzeba teraz transportować na wyspę początkową.
Na wyspie początkowej trzeba postawić kaplicę i targowisko, by domy pionierów rozbudowały się do poziomu osadników. Nie ma na to zbyt wiele miejsca, ale da się to zrobić bez burzenia jakiegokolwiek domu. Po jakimś czasie domy powinny się rozwinąć i misja zakończyć powodzeniem. Niezbędnych jest przynajmniej 17 domów osadników na wyspie początkowej, by osiągnąć wymaganą liczbę 100 osadników. Jeżeli zabraknie narzędzi do rozbudowy domów należy ustawić kupowanie ich w magazynie. Wolni kupcy na pewno chętnie je sprzedadzą.
ziemek8:
W tekście wprowadzającym do misji wkradły się dwa błędy (w tekście powyżej zostały poprawione).
Stary tekst wprowadzający bardziej mi się podobał:
Jeden z kupców przywiózł ci wieści o samotnej wyspie w dalekim archipelagu. Żądza przygód pcha cię ku nowym odkryciom. Znajdujesz wyspę, ale jest ona przeludniona, a gospodarka idzie kiepsko. Ulituj się nad mieszkańcami i stwórz podstawy pod rozwój 120 osobowej społeczności (100 ma zostać "osadnikami"). Rozpocznij produkcję potrzebnych dóbr na sąsiednich wyspach i zacznij nabijać swoją kiesę.
przejdź do tego komentarza
Stary tekst wprowadzający bardziej mi się podobał:
Jeden z kupców przywiózł ci wieści o samotnej wyspie w dalekim archipelagu. Żądza przygód pcha cię ku nowym odkryciom. Znajdujesz wyspę, ale jest ona przeludniona, a gospodarka idzie kiepsko. Ulituj się nad mieszkańcami i stwórz podstawy pod rozwój 120 osobowej społeczności (100 ma zostać "osadnikami"). Rozpocznij produkcję potrzebnych dóbr na sąsiednich wyspach i zacznij nabijać swoją kiesę.