Ostatnie wpisy do dzienników o grze Anno 1602
ostatni wpis z dnia 22.01.2024
komentowany 3 razy
komentowany 3 razy
Anno 1602 bez trunków
Miałem parę pomysłów wracając tym razem do Anno 1602.
Pierwszym z nich była gra otwarta bez produkcji trunków (trudniejsza rozgrywka z powodu niższych podatków). Ciekawostka: bez trunków można rozwinąć mieszkańców do poziomu Kupców, ale wystarczy na chwilę dać im dostęp do trunków i zaczną zamieniać się w Arystokratów (będą się rozwijać nawet gdy trunków już nie ma - choć oczywiście będą akceptować dużo niższe podatki).
Drugim pomysłem była gra otwarta w ogromnymi wyspami.
Trzecim pomysłem było zagranie w dodatkowe kampanie (nigdy wcześniej tego nie robiłem) - po ukończeniu pierwszej ("Nowe horyzonty") zabrałem się za ostatnią (najtrudniejszą) "Na służbie Jego Królewskiej Mości" - obie składały się z 4 misji.
Bonus - gif rozbudowy jednej z wysp:
Dodatkowa ciekawostka - na wyspie na której stawia się Pałac można znacząco podwyższyć podatki (utrzymując zadowolenie mieszkańców) - po kilkudziestu minutach - trzeba je jednak obniżyć by mieszkańcy nie byli niezadowoleni.
Ostatni raz w Anno grałem jakiś rok wcześniej: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1761
(Piszę ten wpis dopiero teraz - ale grałem we wrześniu/październiku.)
« przejdź do komentarzy (3) »
« czytaj dalej dziennik gracza ziemek8 »
Pierwszym z nich była gra otwarta bez produkcji trunków (trudniejsza rozgrywka z powodu niższych podatków). Ciekawostka: bez trunków można rozwinąć mieszkańców do poziomu Kupców, ale wystarczy na chwilę dać im dostęp do trunków i zaczną zamieniać się w Arystokratów (będą się rozwijać nawet gdy trunków już nie ma - choć oczywiście będą akceptować dużo niższe podatki).
Drugim pomysłem była gra otwarta w ogromnymi wyspami.
Trzecim pomysłem było zagranie w dodatkowe kampanie (nigdy wcześniej tego nie robiłem) - po ukończeniu pierwszej ("Nowe horyzonty") zabrałem się za ostatnią (najtrudniejszą) "Na służbie Jego Królewskiej Mości" - obie składały się z 4 misji.
Bonus - gif rozbudowy jednej z wysp:
Dodatkowa ciekawostka - na wyspie na której stawia się Pałac można znacząco podwyższyć podatki (utrzymując zadowolenie mieszkańców) - po kilkudziestu minutach - trzeba je jednak obniżyć by mieszkańcy nie byli niezadowoleni.
Ostatni raz w Anno grałem jakiś rok wcześniej: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1761
(Piszę ten wpis dopiero teraz - ale grałem we wrześniu/październiku.)
ostatni wpis z dnia 02.08.2022
komentowany 0 razy
komentowany 0 razy
Kolejna metropolia Anno 1602
Tym razem - gra ciągła na poziomie "trudnym". Główna wyspa z pałacem i katedrą - ciekawe, że dopiero teraz odkryłem efekt jaki ma budowa pałacu i katedry - na jakiś czas można znacząco podnieść podatki! Wszyscy przeciwnicy pokonani, a każda z ich wysp przejęta (na jednej zachowałem kilka domów arystokratów).
Myśl o piratach: Jak świetnie oddane jest to jak uporczywi potrafią być piraci na początku rozgrywki (gdy ma się tylko jeden statek, którego trzeba pilnować, wystawiać białą flagę i co chwilę naprawiać) oraz jak bardzo nieistotni są w późniejszej fazie gry, gdy każdy z graczy ma już rozbudowaną flotę (gdy ataki samotnych pirackich statków można wręcz ignorować).
Ostatni raz grałem jakieś dwa lata temu: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1700
« przejdź do komentarzy (0) »
« czytaj dalej dziennik gracza ziemek8 »
Myśl o piratach: Jak świetnie oddane jest to jak uporczywi potrafią być piraci na początku rozgrywki (gdy ma się tylko jeden statek, którego trzeba pilnować, wystawiać białą flagę i co chwilę naprawiać) oraz jak bardzo nieistotni są w późniejszej fazie gry, gdy każdy z graczy ma już rozbudowaną flotę (gdy ataki samotnych pirackich statków można wręcz ignorować).
Ostatni raz grałem jakieś dwa lata temu: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1700
ostatni wpis z dnia 30.03.2021
komentowany 1 razy
komentowany 1 razy
Powrót do Anno 1503
Anno 1503 History Edition - gra ciągła - 5000 arystokratów, duży pałac, dwie wygrane wojny o wyspy (rywale musieli przeprowadzić się na inne wyspy).
« przejdź do komentarzy (1) »
« czytaj dalej dziennik gracza ziemek8 »
ostatni wpis z dnia 08.11.2020
komentowany 2 razy
komentowany 2 razy
Kolejny powrót do Anno 1602
To było jakiś czas temu, ale dopiero teraz o tym piszę: kolejny powrót do Anno 1602!
Tym razem z powodu "History Edition" o którym więcej pisałem tutaj:
http://anno1602.n-gry.pl/1680
Tym razem ukończyłem całą główną kampanię.
Postanowiłem też spisać parę notatek i porad do misji:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1685
(nie wszystkie jeszcze zamieściłem)
Ostatni raz w Anno 1602 grałem chyba jakieś 3 lata temu:
http://zeus.n-gry.pl/dzienniki/1399
Więc powrót jak najbardziej się należał.
« przejdź do komentarzy (2) »
« czytaj dalej dziennik gracza ziemek8 »
Tym razem z powodu "History Edition" o którym więcej pisałem tutaj:
http://anno1602.n-gry.pl/1680
Tym razem ukończyłem całą główną kampanię.
Postanowiłem też spisać parę notatek i porad do misji:
http://n-gry.pl/forum/index.php?topic=1685
(nie wszystkie jeszcze zamieściłem)
Ostatni raz w Anno 1602 grałem chyba jakieś 3 lata temu:
http://zeus.n-gry.pl/dzienniki/1399
Więc powrót jak najbardziej się należał.
ostatni wpis z dnia 24.07.2019
komentowany 2 razy
komentowany 2 razy
Powitanie Anno 1800
Powrót do korzeni - Anno 1800! Skomplikowana jak żadna wcześniej - co jest niewątpliwie jej zaletą. W pewnym momencie (wcale nie na najwyższym poziomie trudności) miałem spory problem z rywalami - stosunki dyplomatyczne "psuły się z czasem" bez żadnych specjalnych akcji z mojej strony aż wybuchła wojna! Wojna na którą nie byłem przygotowany. Utrata wysp, na których wydobywałem potrzebne surowce była nieunikniona. Brak pewnych towarów i niezadowolenie mieszkańców na szczęście nie oznacza od razu cofania się domów w rozwoju (lub ich zniszczenia, co łatwo było osiągnąć w Anno 1602). Z czasem udało mi się pokonać problematycznego rywala.
« przejdź do komentarzy (2) »
« czytaj dalej dziennik gracza ziemek8 »Trochę screenshotów (na niskich ustawieniach graficznych!)
Widoki
Zbliżenia żywych ulic