Dziennik | ziemek8
Re-Volt Platinum Cup
Zwykle rozpoczynając rozgrywkę w Re-Volt zaczynam od zdobycia wszystkich pucharów - dzięki temu odblokowywanych jest kilka samochodów (w tym mój ulubiony - Humma - za zdobycie platynowego (ostatniego możliwego) pucharu).
Zwykle wtedy każdy kolejny puchar zdobywałem najlepszym wg mnie samochodem (spośród tych które zostały odblokowane):
- brązowy - Dr Grudge
- srebrny - RC San
- złoty - Panga
- platynowy - Adeon
Próbowałem stawiać sobie dodatkowe wyzwania grając ulubionym samochodem (Hummą) - np. ukończyć wyścigi pucharowe za każdym razem dublując wszystkich przeciwników. Jednak nie było to tak ekscytujące jak nowy pomysł - zdobycie pucharu platynowego (tier 4) samochodem dostępnym od początku rozgrywki (tier 1). Wybrałem swój ulubiony samochód tier 1 (Dr Grudge) i po kilku - ekscytujących - próbach się udało! Wymagało to zdecydowanie większej precyzji niż zwykle.
Na marginesie: Gram prawie zawsze w trybie "Simulation" - gdzie fizyka pojazdów i ich zderzeń jest najbardziej dynamiczna i satysfakcjonująca. Jakiś czas temu postanowiłem wypróbować Hot Wheels Unleashed właśnie dlatego, że przypomina mi Re-Volt.
Niestety nie miałem z gry takiej satysfakcji jak przy Re-Volt. Największym problemem była właśnie fizyka pojazdów i prowadzenia. Myślałem, że może się przyzwyczaję, ale mimo zmuszenia się do ukończenia kilkunastu wyścigów to się nie zmieniło. "Przyspieszacze" / "doładowania" całkowicie mi nie pasowały. Zderzenia samochodów zwykle po prostu je spowalniały. Nie było to nawet w połowie tak satysfakcjonujące jak Re-Volt (w trybie "Simulation" - inne tryby dostępne w Re-Volt to "Arcade", "Console" , "Junior RC").
Napisz komentarz
Kampanie Age of Mythology Retold
Ucieszyłem się na remaster Age of Mythology - szczególnie, że zapowiadał się jako remaster naprawdę dobrej jakości. Wizualnie, nie zrobił na mnie takiego wrażenia jakiego się spodziewałem - nawet na najwyższych możliwych ustawieniach wizualnych (szczególnie w porównaniu z materiałami reklamowymi) - chociaż może to wina mojego komputera (może jakieś opcje nawet nie były widoczne).
Z pewnymi przerwami, ale udało mi się ukończyć (na średnim poziomi trudności) główną i dwie dodatkowe (w które wcześniej nigdy nie grałem) kampanie i muszę powiedzieć, że bawiłem się całkiem dobrze (choć w pewnym momencie przełączyłem grę na język angielski z powodu błędów i nieścisłości w tekstach).
- Fall of the Trident
- The Golden Gift
- The New Atlantis
Napisz komentarz lub zobacz wszystkie komentarze (10)
Kampanie Industry Giant 2
Ukończyłem podstawowe 3 kampanie - łatwą, średnią i trudną, a nawet kilka misji z dodatkowych kampanii. Najtrudniejszymi były 2 misje z trudnej kampanii:
- misja, w której trzeba każdego roku zwiększać obroty o kilka procent - najważniejszy jest stabilny wzrost, by nie przesadzić w jednym roku, ponieważ w kolejnym wyrobienie 110% tego samego obrotu może okazać się niemożliwe
- misja, w której w 20 lat trzeba osiągnąć wartość firmy równej 400 milionom - ta misja była wyczerpująca, trzeba inwestować zarobioną gotówkę jak najszybciej, by mnożyła się dalej
Zrobiłem także obrazki map misji z łatwej, średniej i trudnej kampanii (jak ostatnio mam w zwyczaju).
Łatwa kampania:
Średnia kampania:
Trudna kampania:
PS: Ostatni raz grałem chyba jakieś 8 lat temu: https://n-gry.pl/dzienniki/1364
Napisz komentarz
Misje StarCraft I
Po ostatnim powrocie do StarCraft II ( http://n-gry.pl/dzienniki/2797 ) wróciłem także na chwilę do StarCraft I. Ukończyłem tylko kilka pojedynczych misji z kampanii. Aby łatwiej było znaleźć interesującą misję - zrobiłem zrzuty ekranu minimapek wszystkich misji kampanii StarCraft I (Oryginalnej i z dodatku Brood War).
Tutorial: Boot Camp
1. Wasteland
2. Backwater Station
Cinematic: Wasteland Patrol
3. Desperate Alliance
4. The Jacobs Installation
5. Revolution
Cinematic: The Downing of Norad II
6. Norad II
7. Ther Trump Card
8. The Big Push
Cinematic: Open Rebellion
9. New Gettysburg
10. Ther Hammer Falls
Cinematic: The Inauguration
1. Among the Ruins
2. Egression
3. The New Dominion
Cinematic: The Dream
4. Agent of the Swarm
5. The Amerigo
Cinematic: Battle on the Amerigo
6. The Dark Templar
7. The Culling
8. Eye for an Eye
Cinematic: The Warp
9. The Invasion of Aiur
10. Full Circle
Cinematic: The Invasion of Aiur
1. First Strike
2. Into the Flames
3. Higher Ground
Cinematic: The Fall of Fenix
4. The Hunt for Tassadar
5. Choosing Sides
Cinematic: The Ambush
6. Info the Darkness
7. Homeland
Cinematic: The Return to Aiur
8. The Trial of Tassadar
9. Shadow Hunters
10. Eye of the Storm
Cinematic: The Death of the Overmind
1. Escape from Aiur
2. Dunes of Shakuras
3. Legacy of the Xel'Naga
4. The Quest for Uraj
5. The Battle of Braxis
6. Return to Char
7. The Insurgent
8. Countdown
Cinematic: Fury of the Xel'Naga
1. First Strike
2. The Dylarian Shipyards
3. Ruins of Tarsonis
4. Assault on Korhal
5a. Emperor's Fall (Ground Zero)
5b. Emperor's Fall (Birds of War)
6. Emperor's Flight
7. Patriot's Blood
8. To Chain the Beast
Cinematic: UED Victory Report
1. Vile Disruption
2. Reign of Fire
3. The Kel-Morian Combine
4. The Liberation of Korhal
5. True Colors
6. Fury of the Swarm
7. Drawing of the Web
8. To Slay the Beast
9. The Reckoning
X. [Ukryta Misja]
10. Omega
Cinematic: The Ascension
Napisz komentarz
Powrót do kampanii StarCraft II
Sam byłem zaskoczony jak przyjemnie grało mi się wracając do kampanii StarCraft II. Zaplanowałem sobie ukończenie wszystkich misji kampanii "Legacy of the Void" na najtrudniejszym poziomie trudności ("brutalnym"). Kiedyś zacząłem to robić, brakowało mi kilku misji by ukończyć je wszystkie. Jednak kiedy to zrobiłem postanowiłem zdobyć także wszystkie osiągnięcia tej kampanii. Potem postanowiłem ukończyć dodatkową kampanię "Nova Covert Ops" na poziomie "brutalnym" i zdobyć wszystkie jej osiągnięcia. Kiedy i to mi się udało - nadal nie miałem dość kampanii Starcraft II, więc ukończyłem ponownie kampanie "Wings of Liberty" oraz "Heart of the Swarm" na "brutalnym" poziomie trudności.
Jedna z misji była dosyć trudna, dopiero po kilku próbach udało mi się ją ukończyć (wykorzystałem m.in. "Nexusy" do obrony).
Napisz komentarz
Stronghold: Definitive Edition
Dwa miesiące temu postanowiłem sprawdzić "ostateczną" wersję Twierdzy.
Moim zdaniem wersja ta jest dobra, poza obsługą wysokich rozdzielczości zawiera kilka usprawnień typu "quality of life".
Jednak nie był to jeszcze czas na powrót do Twierdzy, po kilku misjach kampanii oryginalnej miałem dość. (Ciekawostka: pierwszy raz grałem oryginalną kampanię z mapą Polski - z tego co pamiętam, to zawsze grałem na wersji z mapą Wielkiej Brytanii).
A nowa kampania ("Kampania Perły") jakoś mnie do siebie nie przekonała.
Napisz komentarz
Anno 1602 bez trunków
Miałem parę pomysłów wracając tym razem do Anno 1602.
Pierwszym z nich była gra otwarta bez produkcji trunków (trudniejsza rozgrywka z powodu niższych podatków). Ciekawostka: bez trunków można rozwinąć mieszkańców do poziomu Kupców, ale wystarczy na chwilę dać im dostęp do trunków i zaczną zamieniać się w Arystokratów (będą się rozwijać nawet gdy trunków już nie ma - choć oczywiście będą akceptować dużo niższe podatki).
Drugim pomysłem była gra otwarta w ogromnymi wyspami.
Trzecim pomysłem było zagranie w dodatkowe kampanie (nigdy wcześniej tego nie robiłem) - po ukończeniu pierwszej ("Nowe horyzonty") zabrałem się za ostatnią (najtrudniejszą) "Na służbie Jego Królewskiej Mości" - obie składały się z 4 misji.
Bonus - gif rozbudowy jednej z wysp:
Dodatkowa ciekawostka - na wyspie na której stawia się Pałac można znacząco podwyższyć podatki (utrzymując zadowolenie mieszkańców) - po kilkudziestu minutach - trzeba je jednak obniżyć by mieszkańcy nie byli niezadowoleni.
Ostatni raz w Anno grałem jakiś rok wcześniej: http://anno1602.n-gry.pl/dzienniki/1761
(Piszę ten wpis dopiero teraz - ale grałem we wrześniu/październiku.)
Napisz komentarz lub zobacz wszystkie komentarze (3)
Mikro Odyseja
Od ostatniego posta kontynuowałem jeszcze jakiś czas z Zeusem. Po Wojnie Peloponeskiej zagrałem także Wyprawy Jazona, Narodziny Atlantydy, Nadmorską Cywilizację, Odrodzenie Atlantydy, Ekonomiczną Grę Otwartą, a ostatnią misją była Odyseja. Nie pokażę jednak miasta macierzystego, a jedną z kolonii:
Celami tego epizodu są: Zabicie Scylli, 1000 ludzi w Domostwach, utrzymanie 2 trier. Dodałem sobie jednak dodatkowy cel: wybudowanie 3 świątyń - co jest niełatwym zadaniem w tym niewielkim mieście. Wprawdzie budowę świątyń rozpocząłem dopiero po zabiciu Scylli, nie mniej jednak wszystkie cele są zaliczone i epizod można ukończyć (mając dodatkowo 3 funkcjonujące świątynie) nie lekceważąc potrzeb Odyseusza (po jego wezwaniu mogłem zburzyć 8 domów elity - zależało mi jednak na tym by miasto posiadało wszystko co było niezbędne do ukończenia epizodu). Save miasta można pobrać tutaj.