Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry
25.10.2024
ziemek8
Re-Volt Platinum Cup
25.10.2024
ziemek8
Kampanie Age of Mythology Retold
25.10.2024
ziemek8
Kampanie Industry Giant 2
04.02.2024
ziemek8
Misje StarCraft I
22.01.2024
ziemek8
Powrót do kampanii StarCraft II

Dziennik | ziemek8


24.07.2019 21:24

Powitanie Anno 1800

Powrót do korzeni - Anno 1800! Skomplikowana jak żadna wcześniej - co jest niewątpliwie jej zaletą. W pewnym momencie (wcale nie na najwyższym poziomie trudności) miałem spory problem z rywalami - stosunki dyplomatyczne "psuły się z czasem" bez żadnych specjalnych akcji z mojej strony aż wybuchła wojna! Wojna na którą nie byłem przygotowany. Utrata wysp, na których wydobywałem potrzebne surowce była nieunikniona. Brak pewnych towarów i niezadowolenie mieszkańców na szczęście nie oznacza od razu cofania się domów w rozwoju (lub ich zniszczenia, co łatwo było osiągnąć w Anno 1602). Z czasem udało mi się pokonać problematycznego rywala.



Trochę screenshotów (na niskich ustawieniach graficznych!)


Pierwszy screenshot!
24 maja 2019


Większy magazyn


Pierwszy inżynier - przed i po


Pierwsza elektrownia


Pierwszy bank i pierwszy inwestor


Zwycięstwo - po wielu bojach wszyscy troje rywale pokonani!
9 lipca 2019



Widoki




Zbliżenia żywych ulic



23.07.2019 22:04

[Anno 1800] Nowości w rozgrywce Anno 1800

Rywale
Rywale znowu na mapie rozgrywki! W poprzednim Anno 2205 nie dane było zobaczyć miast rywali. Cała przestrzeń na mapie była przeznaczona tylko dla gracza. W Anno 1800 - tak jak w poprzednich odsłonach - rywale budują miasta tak jak gracz i można wchodzić z nimi w interakcję.


"Wielosesyjność"
W Anno 2205 sektory rozgrywki (oddzielne archipelagi wysp) nazywane były sesjami, było ich w sumie 15. W Anno 1800 jest namiastka tego rozwiązania. Na ten moment są 2 sektory - "Stary Świat" i "Nowy Świat". W pierwszym dodatku do Anno 1800 zapowiedziany został trzeci.
Teraz też można i trzeba transportować towary statkami między sektorami. Statek musi osiągnąć kraniec jednego sektora; przebyć przestrzeń między nimi (statek jest wtedy nieosiągalny); po czym pojawi się na krańcu drugiego sektora.

Cała wyspa dostępna od początku
Cała wyspa jest dostępna do budowy od początku (pomijając przypadek szczególny kampanii) - nie trzeba powiększać strefy wpływu targowiskami czy magazynami jak to było w poprzednich częściach. Jedynym wymogiem jest połączenie drogowe z głównym magazynem.

Brak narzędzi
Nie ma takiego surowca jak narzędzia, które było nieodzownym aspektem większości poprzednich odsłon serii. Placówki produkujące pierwszy surowiec budowlany można postawić za same pieniądze. Wybudowanie każdych kolejnych placówek produkujących surowce budowlanych wymaga tylko surowców z niższego szczebla. (Ach, te Anno 1602, kiedy do postawienia chaty drwala potrzebne były dwie tony narzędzi.)

Ropa naftowa, pociągi i elektryczność
Na pewnym poziomie rozwoju miasta w Anno 1800 istnieje możliwość (i potrzeba) wybudowania elektrowni. Dzięki elektryczności mieszkańcy są zadowoleni, a zakłady produkcyjne wypełniają 200% normy!


Produkcja elektryczności wymaga ropy wydobywanej w szybach naftowych. Najciekawszym aspektem produkcji elektryczności jest to, że transport ropy odbywa się całkiem inaczej niż wszystkich innych towarów. Wszystkie inne towary - kiedy znajdą się w magazynie wyspy - są dostępne natychmiastowo na całej wyspie. Z ropą jest inaczej - po wydobyciu jej w szybach naftowych trzeba ją przetransportować do specjalnego magazynu ropy (który mysi być usytuowany nad brzegiem wyspy). Od szybu naftowego do magazynu ropy jak i z magazynu do elektrowni należy wybudować tory dla pociągów. (A jeżeli istnieje potrzeba przetransportowania ropy pomiędzy wyspami należy użyć dedykowanych do tylko tego celu statków - tankowców.)


Przedmioty i postacie specjalne
Na różne sposoby w Anno 1800 można pozyskiwać przedmioty i postacie specjalne. Z wyprawionych ekspedycji (o tym poniżej), zakupić/zatrudnić od handlarzy, otrzymać w nagrodę za wypełnione zadanie, postać może przypłynąć do miasta gracza używając publicznego kotwicowiska.
Przedmioty i postacie można wykorzystać w różnych miejscach. Artefakty w muzeach (o tym poniżej), Zwierzęta w zoo. Niektóre przedmioty poprawiają możliwości statków, inne wpływając na żyzność wyspy. Postaciom specjalnym można także przeznaczyć zadanie polegające na poprawienie stanu miasta z poziomu ratusza (zwykle poprawia zadowolenie mieszkańców lub zmniejsza ich potrzeby) lub związku zawodowego (zwykle zwiększa produkcje lub obniża koszy).

Ekspedycje
Od czasu do czasu pojawia się możliwość wykonania specyficznego zadania - wysłania ekspedycji w daleką podróż. Po wybraniu statku istnieje możliwość przypisania do niego towarów, przedmiotów i postaci, dzięki którym ekspedycja będzie miała większe szanse na powodzenie. Różnego rodzaju ekspedycje wymagają różnych towarów / przedmiotów / postaci, np. na polowanie na piratów warto wybrać statek wojenny, zabrać doświadczonych - kapitana i żołnierza; natomiast na wyprawie archeologicznej przydadzą się raczej naukowcy i dodatkowy sprzęt.


Zadowolenie mieszkańców, atrakcyjność miasta, muzea i zoo
Istotnym aspektem rozgrywki jest zadowolenie mieszkańców. Kiedy się o nie dba o zadowolenie ludzi łatwo o strajki w placówkach produkcyjnych i zamieszki na ulicach.

Na początku zadowolenie nie jest wyzwaniem - farmerzy (najniższy poziom rozwoju mieszkańców), na pięknej dziewiczej wyspie, którzy mają co do garnka włożyć będą szczęśliwi gdy postawi im się karczmę. Jednak inwestorzy (najwyższy poziom rozwoju mieszkańców) mając wiele wymagań. Zwykle kiedy się pojawiają - na wyspie nie pozostaje nic z jej naturalnego piękna, a jest wiele zanieczyszczających powietrze placówek produkcyjnych, głośnych i nieprzyjemnych. Na pomoc takiej sytuacji przychodzą muzea i zoo. Po ich wybudowaniu można wstawiać do nich specjalne zwierzęta i przedmioty (pozyskane np. z ekspedycji), które poprawiają atrakcyjność wyspy i pośrednio zadowolenie mieszkańców.


Pracownicy
Aspektem komplikującym rozgrywkę jest niewątpliwie potrzeba posiadania pracowników na każdej wyspie. By uprawiać zboże potrzeba farmerów (pierwszy poziom rozwoju mieszkańców). By produkować cegły czy stal potrzeba robotników (drugi poziom rozwoju). By uruchomić produkcję futer potrzeba rzemieślników (trzeci poziom rozwoju). By zapewnić dostawy maszyn niezbędni są inżynierowie (czwarty poziom rozwoju). Jest jeszcze piąty poziom - inwestorzy - oni jednak nie pracują.

Jednym z bonusów, które gracz otrzymuje za wykorzystywanie swoich wpływów (o tym poniżej) jest dodatkowa siła robocza na każdej wyspie gracza - dzięki temu istnieje możliwość postawienia kilku placówek produkcyjnych bez konieczności rozwijania miasteczka na każdej wyspie.

Wpływy
Głównym aspektem wpływającym na ilość wpływów jakie ma (i jakimi może dysponować) gracz jest ilość mieszkańców na wszystkich jego wyspach. Wpływy wykorzystuje się m.in. do wykupywania udziałów wysp rywali, prowadzenia cenzury gazety czy stawianiu budynków specjalnych jak np. ratusz, w którym możemy umieścić postacie specjalne.

Udziały wyspy, ich przejmowanie i wojna
Każda z zajętych wysp ma pulę udziałów. Domyślnie wszystkie należą do gracza, który ją zajął (postawił magazyn). Gracze mogą odkupywać od siebie udziały. Kiedy posiada się udziały na wyspie dostaję się część zysków z tej wyspy (albo płaci, gdy wyspa przynosi straty). Odkupienie wszystkich udziałów wyspy i uiszczenie potrzebnej zapłaty oznacza przejęcie wyspy w pokojowy sposób. Zwykle jednak oznacza niezadowolenie rywala i pogorszenie stosunków dyplomatycznych. Istotne jednak jest to, że nie musimy od razu wypowiadać wojny rywalowi.
Drugim sposobem jest wojna - niestety w Anno 1800 istnieje jedynie wojna morska. Po ostrzelaniu nabrzeży wyspa po krótkim czasie zwykle się poddaje i zostaje przejęta.
Niestety w żadnym z tych dwóch sposobów przejmowania wyspy nie istnieje możliwość przejęcia budynków, które na niej zbudowano. Za każdym razem gdy wyspa zmienia właściciela wszystkie budynki są burzone.

Gazeta
Wpływy można także wykorzystać na manipulowanie regularnie pojawiającą się, lokalną gazetą - dzięki temu można poprawić zadowolenie, obniżyć potrzebę konsumpcji czy zwiększyć przychody. Należy jednak uważać, ponieważ mieszkańcy na wyższych poziomach rozwoju potrafią przejrzeć częstą cenzurę / propagandę i będą niezadowoleni.

Wystawa Światowa
Zbudowanie Wystawy Światowej wymaga dużej ilości czasu i ogromnej ilości surowców. Możliwość budowy jest odblokowywana dopiero kiedy w mieście pojawią się pierwsi inwestorzy (najwyższy poziom rozwoju mieszkańców w starym świecie). Całość budowy składa się z kliku czasochłonnych etapów i wymaga pracowników na różnych szczeblach.


Ukończeniu budowy pozwala na organizowanie wystaw trzech różnych typów. Na każdą wymagane jest dostarczenie odpowiedniej ilości różnorakich towarów.
  • wystawa architektoniczna - po jej odbyciu otrzymuje się możliwość budowy dodatkowych budowli o funkcjach estetycznych
  • wystawa naukowa - dzięki niej można pozyskać specjalne przedmioty - często usprawniające produkcje lub zmniejszające koszty produkcji
  • wystawa archeologiczna - dzięki niej można pozyskać antyki do muzeum



21.07.2019 20:04

[Anno 1800] Elektryczność w Anno 1800

Na pewnym poziomie rozwoju miasta w Anno 1800 istnieje możliwość (i potrzeba) wybudowania elektrowni. Dzięki elektryczności mieszkańcy są zadowoleni, a zakłady produkcyjne wypełniają 200% normy!

Produkcja elektryczności jest - jeśli chodzi o łańcuch produkcyjny - bardzo prosta. Należy wydobyć ropę naftową używając szybów naftowych, a w elektrowniach ta ropa jest przekształcana w elektryczność. Najciekawszym aspektem produkcji elektryczności jest to, że transport ropy odbywa się całkiem inaczej niż wszystkich innych towarów. Wszystkie inne towary - kiedy znajdą się w magazynie wyspy - są dostępne natychmiastowo na całej wyspie. Z ropą jest inaczej - po wydobyciu jej w szybach naftowych trzeba ją przetransportować do specjalnego magazynu ropy (który mysi być usytuowany nad brzegiem wyspy). Jednak zwykłe możliwości transportu nie miałyby zastosowania - ropy potrzeba tak dużych ilości, że jedynie transport szynowy ma wystarczającą przepustowość. Z tego względu zarówno od szybu naftowego do magazynu ropy jak i z magazynu do elektrowni należy wybudować tory. (A jeżeli istnieje potrzeba przetransportowania ropy pomiędzy wyspami należy użyć dedykowanych do tylko tego celu statków - tankowców.)



Po wybudowaniu elektrowni wszystkie sąsiednie drogi zostają "przyozdobione" słupami elektrycznymi. Rozsyłanie elektryczności z elektrowni do domów i zakładów produkcyjnych nie jest zbyt wydajne w XIX wieku. Straty w przesyle są na tyle duże, że elektryczność jest dostępna tylko do pewnej odległości od elektrowni dlatego zwykle nie wystarczy posiadanie tylko jednej elektrowni na wyspie.




20.07.2019 23:14

[Anno 1800] Wystawa Światowa w Anno 1800

Zbudowanie Wystawy Światowej wymaga dużej ilości czasu i ogromnej ilości surowców. Możliwość budowy jest odblokowywana dopiero kiedy w mieście pojawią się pierwsi inwestorzy (najwyższy poziom rozwoju mieszkańców w starym świecie). Całość budowy składa się z kliku etapów.

Postawienie fundamentów (natychmiastowe, nie wymaga czasu):

  • 300000 monet
  • 100 ton desek
  • 200 ton cegieł
  • 160 ton stali
  • 150 okien
  • 150 ton betonu


Etap I:
  • 150 ton desek
  • 300 ton cementu
  • Ten etap (jak i wszystkie kolejne etapy) wymaga czasu - zależnego od ilości pracowników dostępnych na budowie. Na tym etapie potrzebnych jest 500 farmerów.

Etap II:
  • 300 ton cegieł
  • 150 ton stali
  • Ten etap odblokowywany jest dopiero, gdy w mieście jest 1750 inwestorów.
  • Ten etap wymaga czasu i 1000 robotników.

Etap III:
  • 300 ton okien
  • 150 maszyn parowych
  • 150 jednostek drewnianych oklein
  • Ten etap odblokowywany jest dopiero, gdy w mieście jest 3000 inwestorów.
  • Ten etap wymaga czasu i 1500 rzemieślników.

Etap IV:
  • 300 jednostek żarników
  • 150 jednostek żarówek
  • 300 jednostek kauczuku
  • Ten etap wymaga także elektryczności (pracującej w pobliży elektrowni)
  • Ten etap odblokowywany jest dopiero, gdy w mieście jest 5000 inwestorów.
  • Ten etap wymaga czasu i 2000 inżynierów.


Ukończeniu budowy pozwala na organizowanie wystaw trzech różnych typów. Na każdą wymagane jest dostarczenie odpowiedniej ilości różnorakich towarów.
  • wystawa architektoniczna - po jej odbyciu otrzymuje się możliwość budowy dodatkowych budowli o funkcjach estetycznych
  • wystawa naukowa - dzięki niej można pozyskać specjalne przedmioty - często usprawniające produkcje lub zmniejszające koszty produkcji
  • wystawa archeologiczna - dzięki niej można pozyskać antyki do muzeum



20.02.2019 21:38

Poszukiwanie nowych projektów dzielnic (Zeus Pan Olimpu)

Kilka pomysłów.





1.02.2019 22:05

Sparta na wzgórzach - Wojna Peloponeska

Jako kolejne wyzwanie wyznaczyłem sobie ukończenie misji Wojna Peloponeska - mogąc budować tylko na wzgórzach (lub za rzeką ;) ). Oto rezultat:

Save do pobrania tutaj.









27.01.2019 21:48

Pałac na wzgórzu (Zeus Pan Olimpu)

Pałac na wzgórzu
...a ludzie stłoczeni wokół niego! :)


Wymyślając w co dalej zagrać - wybrałem "ekonomiczną grę otwartą 2" i taki ot pomysł na strukturę miasta.



11.01.2019 23:33

Zeus i Gra Otwarta Zabawa - całe miasto na jednym ekranie

Korzystając z tego co daje "Zeus widescreen hack" (opisany tutaj: http://zeus.n-gry.pl/forum/?topic=1570) pomyślałem, że stworze małe miasteczko, tak małe, że całe będzie można zobaczyć na pojedynczym screenshot'cie! :D
Warunek konieczny - to pełnoprawne miasto - Pałac, stadion, dzielnica mieszkalna z kamienicami, elita w Pałacykach, co najmniej jedna świątynia i utrzymana triera.
Ciekawostka: tylko 3 punkty naprawcze.

Save do pobrania: tutaj



A oto i całe miasto:


Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do wszystkich zasobów, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać ze strony, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia strony pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszej strony oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać Cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem